Akkor igazad van, ha Gipsz Jakabrol feltételezed, hogy soha az életben nem lesz pénze egy különvonat megrendelésére, de ha ezt az infot kiteszed a WEB-re lehet, hogy Bill Gates is hozzájut, és kihasználva az alkalmat odaküldi a fényképészét és a következö WINDOWS nyitoldalán a 424-es lesz az esztergomi vár alatt - nem kis örömére a vasutbarát Windows használoknak, és elég nagy kárára, az Applenak, aki esetleg a vonatot rendelte ugyanebböl a célbol. És a nosztalicska is elesik egy további üzleti bevételtöl.
(Hogy csak egy aktuális példát emlitsek, a legujabb Coca Cola reklám, de egy pop dal is a magyar vasut hátterével lett felvéve - hány hobby fotost engedtek oda?)
Tudom minden hasonlat sántit valahol, és nem lehet univerzális megoldást találni (sehol a világon).
Nagyon nehéz sokszor a kis, kedvtelésböl fotozokat megkülönboztetni a nagy profiktol, és ezek gyakran keverednek, sok hobby fotos profivá tudja kinöni magát, és sok profi idövel abbahagyja, vagy elmegy más tájakra fotozni, de azért sokszor ott van, ahol valami történik a vasuton.
Az eleje nem lesz OFF... :)))
etwg, bár már megfogadtam, hogy nem szólok hozzád egy darabig, ha szokásod szerint gyalázkodásba fogsz, most kivételt teszek, mert valamit nem értesz. Bár ezt a vasútbarátok nagy része pontosan érti, ezért nem nekik kell elmagyarázni, hanem neked.
Azért jó pl. vasúti rádiózást hallgatni, mert érdekes. Megtudhatunk belőle dolgokat a forgalomszervezésről, pillanatnyi állapotról, eseményekről. Ezért vesznek a világon rengeteg olyan vevőt, ami ezeken a frekvenciákon működik. Ez akkor is jó, ha ezt nem tehetjük közzé. Remélem, ezzel a dolog lényegi részét világossá tettem.
Innen OFF:
BAKTER beírta, hogy mik az ilyenfajta rádióvétel szabályai. Te írtad, hogy nem úgy van, hanem bűncselekmény hallgatni. Írtam, hogy Magyarországon nem. Erre azt írtad, sem te, sem BAKTER egy szót sem írt, hogy mit szabad és mit nem MO-on. Márpedig ő arról írt, ezek a magyar szabályok. Beírásod valakit félrevezethetett volna, ezért javítottam. Mire te gyalázkodni kezdtél, és engem minősíteni. Tedd, barátom. Most egy darabig személyes Bábelbe teszlek, ha jársz a Gyaloglóra, tudod, mi az. Üdv.
OFF vége.
Azért sántít, mert ha a BMW eladójaként a Mercedesnek információt szolgáltatsz, akkor a Mercedesnek ez az információ anyagiakban mérhető üzleti hasznot hozhat, a BMW-nek meg kárt. Az, hogy ezt a különvonatot így most a megrendelő angolokon kívül Gipsz Jakab is lefényképezi a saját céljaira, annak nincs anyagi vonzata.
A régi napraforgótábla/festő hasonlatra visszatérve: nem mindegy, hogy a varjú lezabálja a táblát, vagy a festő megfesti.
Ha a Mercedes megtudja az infót, akkor esetleg elcsábítja a vevőt. Gipsz Jakab nem fog esetünkben sem a vevőnek, sem az eladónak kárt okozni. Sőt, esetleg éppen itt tudja meg, hogy ilyen szolgáltatása is létezik a cégnek (fotótehervonat rendelés).
Bocs NOHAB, lehet, hogy nem volt szabatos eléggé, ezért még egyszer.
Ezt nem egészen értem, ha én kibérlem a vonatot valamilyen privát célra, pl. le akarom fényképezni az esztergomi dom elött - (azaz ez lenne a BMW), kiteheti ezt az informáciot valaki is (rajtam kivül) pl. a WEB-re, és odacsöditheti a kis haza valamennyi fotomüvészét (Mercedes), hogy ha már ott a vonat, akkor fényképezzenek?
Természetesen, ha a menet nyilvános akkor teljesen más a helyzet.
Ez kb. ugyanaz, mintha te az BMW képviselöje lennél, és mielött megcéloznál egy vevöt felhivnad a Mercedest, és elmondanád, hogy kinek akarsz eladni egy (vagy több) autot. Ugye nem örülne a fönököd.
Nagyon sánta a hasonlat. Eladó/vevő egészen másképpan keveredik a 2 esetben.
Miután már régen kiderült, hogy te soha nem a lényegröl beszélsz, hanem eléggé el nem itélhetö modon állandoan mellédumálsz a dolgoknak, mellözök minden vitát veled, amennyiben az nem a lényegröl szol. Ha nagyon akarod utánna olvashatsz, hogy a radioadások problámáját nem is én kezdtem, én csak arrol beszéltem hol mi a szokás meg a törvény a te elözö eléggé pökhendi beszolásod probálta a vitát más felé terelni.
Ahelyett hogy ilyen vitákat provokálnál
Pl. elmesélhetnéd a tisztelt topiclakoknak, hogy mire jo, a vasutbarátok szempontjábol az, ha a magyar törvények szerint lehallgathatod a rádioadásokat, de nem adhatod tovább a tartalmukat - mert ez volt az eredeti probléma, kedves manhattani, és ezer bocs, hogy megint ilyesmire kellett felhivni a figyelmedet.
Már annyira vágyok töled valamit ujat is hallani vagy esetleg tanulni is, de eddig ebben nem igen jeleskedtél...
Sziasztok!
Nyugati pályaudvar, szombat este 6 körül:
A Kossuth mozi felé igyekezvén rávettem Kedvesemet, hogy a villamosmegálló és a mozi közötti távolságot a pályaudvaron keresztül küzdjük le. Érdemes volt, bár szegényke nagyokat pislogott az áhítatomon :-)))
A csarnokban állt az Orient, dupla Szilivel - egyik gép kopottabb volt, mint a másik! Nem kellett volna valami szebb állapotú vontatójárművet adni a legendás luxusvonathoz??
Állt még a Westend felőli egyik vágányon az M61 001, kétengelyes, fapados (régi Bz sorozatú) kocsikból összeállított nosztalgiavonattal. Aztán befutott a Polonia, egy - szintén nem csili-vili - Gorillával. Jegyzetelés, fotó sajnos nem történt :-(
Szia etwg!
Hát... no de ilyet... teljesen paff lettem... :)))
>sem a Bakter, sem én egy szoval nem irtuk, hogy mit szabad és mit nem MO-n ... BAKTER biztosan arról írt, hogy mit szabad Magyarországon. És te is, bizony, olvasd csak el a saját hozzászólásaid... végig a Magyarországon lévő viszonyokról folyt a szó.
Hogy te a német szabályokról írtál, az sajnos csak ebből a bejegyzésedből derül ki... Ezzel esetleg azt, aki nem ismeri a magyar szabályokat, vagy téged, azt a téves információt vonhatja le, hogy Magyarországon nem szabad hallgatni a vasút rádióforgalmazását, pedig dehogynem... :))) Ezért ez a téma itt nem OFF.
Kérlek, legközelebb világosan jelezd, hogy a német viszonyokról beszélsz. :))
MTTU MSzEHTK.
abdulbin,
>Én például a rádióimat Bécsben szoktam vásárolni Én meg itthon, mert gyakran olcsóbb :)))
Ez rendben van, de van olyan fajta rádió, amit Ausztriában még a csomagban tartani is szabálysértés, míg Magyarországon használhatod. Erre a HVG figyelmeztetett egyszer.
A kocsik Debrecenig közlekednek, ahonnan a 14601 fél órán belül visszaviszi a Keletibe. Érkezése kb 23.20. A Csárdás másnap 14.05.-kor indul, tehát a kötelező vizsgálat beleférhet, bár azt nem tudom, hogy ez időben mit jelent.
Mind a két gép a dombóvári állományban dolgozik. Az 1149 –est kanizsai személyzet hajtja.
Az 1073 is közlekedik. Egyébként ez utóbbi volt a kilencvenes évek közepéig a pécsi ig. állandó vizsgagépe. Ekkor ez volt UD legelegánsabb és leginkább becsben tartott Szilije. Sajnos mára már külsőleg nagyon lepukkant.
A helyi állampolgárnak illik ismerni a törvényeket, kivonatosan néha rajta szokott lenni az ilyen áru csomagolásán is vagy a leirásban.
Az eladonak vigan elég az idegen utlevél, illetve az, hogy vevö ismeri s szabályokat. (Voltak idök, amikor sokkal szigorubb volt a dolog. Amikor az elsö scannert vettem - professionális célokra egy bejelentöivet is a kezembe adtak). Ha scanneren nincs rajta a védett sáv akkor természetesen nincs ok problémára.
OFF
sem a Bakter, sem én egy szoval nem irtuk, hogy mit szabad és mit nem MO-n, én ezt nem is tudom, mert csak mint turista érdekelhetnek a dolgok (de nem teszik).
S ha megint végigolvastad volna dolgokat, és nem szavakon mazsoláznál, akkor én a német területeken levö szokásokrol (törvényekröl irtam), a marslako az USA viszonyokrol.
Azt hiszem neked sokkal több okod lenne a tartozkodásra.
Akit a mozdony füstje, -azaz a Trumann füstje- megcsapott…
…az szerencsésnek érezheti magát, mert engem bizony nem. Délután voltam kint az MVP-ben, de nyoma sem volt a 411.118-asnak :-(.
Lehet, hogy lekéstem?
Mindenesetre kárpótolt egy videófelvétel az Orientről M61 001-gyel az elején.
Én például a rádióimat Bécsben szoktam vásárolni a...ez nem reklám.
De soha nem kérték el a rádióamatőr engedélyemet, az útlevelemre is csak a mwst. miatt volt szükség.
etwg, >Kedves Bakter barátom ... egy kis tévedésben vagy. Az ilyen informáciok lehallgatása tilos, és büntetik is. etwg, ejnyebejnye. Pedig szóltam már korábban... :))) Sajnos (megint) nincs igazad.
BAKTER legalább egy (vagy több) évtizede rádiózik, és te kioktatod, hogy mit hallgathat...
Úgy van, ahogy írja. MAGYAROSZÁGON mindent, amit rádión sugároznak, szabad hallgatni, csak nem szabad terjeszteni, pláne közzétenni, és anyagi hasznot nem szabad szerezni belőle.
Igaz, hogy ez az osztrákoknál pl. annyira tilos, hogy ilyen vételre alkalmas készüléket át sem szabad vinni az országon.
Majd szívesen megmutatom a legálisan tartott vevőm, amivel pl. a légiforgalom rádiózását hallgatom. De be nem kapcsolom neked, hátha német (vagy osztrák) állampolgár is vagy, és akkor ezt neked külföldön is tilos hallgatni! (Egy valamilyen állampolgárnak külföldön sem szabad sértenie az otthoni törvényeket.)
Legközelebb előbb tájékozódj... :)))
MATIZ:
MDa-szerű ötrészes dízelmotorvonatok mentek Hellászba, 1435 mm nyomközzel Intercitynek Athén-Vólosz-Thesszaloniki vonalra két sorozatban, '85-ben asszem.
Hasonló, háromkocsis járgányok 1 méteres nyomtávval kerültek Pelloponészoszra, az Athén-Pátrász-Kalamata vonalra, ahol még most is előfordulnak.
A BDt-k ott BDfpt-g néven futottak, de Bhv szerintem nem ment velük.
Csörgőből tavaly még 2-3 darabot láttam Véria és Kozani környékén, lignites vonatokkal.
A kocsiállományuk egyébként román, lengyel és NDK termék és narancsért vették. Egyébként a GANZ-okról van néhány gyári kképem, jellegrajzom, idővel beszkennelem őket.
de az Europában més a kultura (és vannak önkényuralmu államvasutak). AZ USA vasutak megprobalnak kinyitni a nyilvánosság elött, hogy is bizonyitsák a hatásosságukat. (lásd a korábbi linkemet, ahol az AMTRAK elszámol minden dollárral és utassal - nyilvánosan).
Europában ilyenre alig van példa. Söt Europában kivéve Kelet-Europát illetve Angliát nem is tarthatsz engedély nélkül ilyen scannert.
Az biztos, hogy az USA-ban a vasútbarát újságok megírják a frekvenciákat és u.n. szkennerrel hallgathatod a beszélgetésüket meg a hőnfutásjelzők jelentéseit.
Néhány adalék:
Jelenleg már csak egy Csörgőjük van, az Athenes A. I. Rendis Vontatási Főnökségen lakik, a többi már össze lett vágva. :-( Az egyetlen megmaradt gépet az OSE meg akarja őrizni. BDt-jük szintén nincs már. Régebben Thessaloniki kötnyékén rohangásztak, ma az A 255-ös csak tartalék.