Az új mercedes is megadta magát tegnap,ma a kanizsai DUD-022 helyettesíti.Ezek szerint már nincs annyi tartalék helyközis kocsi Zegen,amennyit belehetne fogni a helyis kocsik pótlására? Egyébként a KMB-039 sincs kint a forgalomban egy ideje. Róla lehet tudni valamit?
Ez egy nagyon jó kérdés. Egyáltalán tudja valaki, hogy hány helyi autóbusz van jelenleg? A két E94-es elvileg vázfelújításon van (ha nem kamu ez is), de azt én se értem, hogy mi indokolja azt, hogy ennyi helyközi gép + a győri Rába is a város útjait járja, főleg, hogy jött egy Mercedes is és menetrend változás sem volt.
Ma háromnegyed hat körül két 256-ost is láttam a Berzsenyi utcai körforgalomban. Az egyiken egy 2-es, a másikon egy 5-ös tábla volt. Kíváncsi lennék, hogy mi az ÉNYKK pontos indítéka, terve ezzel a lépéssel. Annyi biztos, hogy a város pont a napokban adta írásba nemtetszését a szombathelyi központnak. Csak nem arra hajtanak, hogy januártól ne ők legyenek a szolgáltató?
Továbbá a "gumiharmonikát" se ártana kicserélni. Valamelyik nap kíváncsiságból mentem pár megállót ezzel az autóbusszal. A csuklónál besütött a nap, akkora lyukak voltak a harmonikán. Vagy esős időben feláras szolgáltatás lesz a zuhanyzási lehetőség?
Igen, ez tényleg nem meglepő. De az annál inkább, hogy egy 20 éves jármű pótlását egy 17 éves járművel (győri Rába) akarják megoldani, ami ráadásul semmivel sincs jobb állapotban és még a flotta arculatába sem illik bele.
A gáz busz addig menő, ameddig a gyengén felkészült, odáig jut felkészültségi kapacitás hiánya miatt, hogy :
- mennyibe kerül 1 km gáz busz futása ?
- mennyibe kerül 1 km dízel busz futása
szűkített guruló költség alapján.
s ebből cikket ír, vastag betűs címlappal.
Amikor szóba kerül, hogy :
- a gázjárművek/gépek szerelésre jogosított személyeinek a jogosítása NEM életre szól mint egy autószerelőé, hanem időszakonként vastag pénzért meg kell újítani,
- a tartályok, műszerek, berendezések hitelesítése 1-2 évente nem olcsó mulatság,
akkor hangzatos, nagy betűs című cikk író eltűnik mint az aranyóra, és nem hogy cikk nem születik belőle, de még csak pár soros hír se.
Azt hallottam, hogy már nem sokáig. A pletykák szerint a gáztartályoknak lejár az élettartama, újakat pedig meg már nem nagyon akar venni az ÉNYKK a magas ára miatt.
Ha már meghirdetik a másodrészeket, akkor már csak egy lépés, hogy valóban javuljon is a kiszolgálás: Keszthelyen a helyi lakosok többségének eléggé kiesik a buszállomás, helyi közlekedés híján vagy marad az akár több kilométeres gyaloglás, vagy az autós ráhordás.
3 km kerülő alig növelné a költséget, és ha járatonként csak 1 új utast hozna (ami bőven reális, tekintve, hogy a város jelentős részére kb. másfél kilométerrel rövidülne a rágyaloglási/ráhordási távolság), többszörösen meg is térülne:
"A korábbi beszerzéseknek köszönhetően ugyanakkor a fenti városokon kívül Budapesten hetvenegy, Szegeden negyvenegy, Zalaegerszegen pedig tíz gázbusz van forgalomban."
Köszi az összefoglalót. Vannak benne nagyon jó ötletek, de van ami azért nagyon zavar. Néztem a cégnek a honlapját, egyetlen közlekedésmérnök sincs a csapatban. Szép és jó, hogy új viszonylatokat vezetünk be, de valaki már kiszámolta-e már, hogy elegendő jármű és gépkocsivezető áll a rendelkezésre? Jó lenne, ha a bevezetés előtt azért készülne egy menetrend tervezet is a rendelkezésre álló erőforrások figyelembe vételével. Vagy ez senkit sem érdekel a Városházán? Egyszerűen így kötik meg az új szerződést az ÉNYKK-val, aztán oldják meg ők, ahogy tudják?