Hehe, most tényleg megint beleesel abba a hibába, hogy a márkát hozod el, nem az autót? Az autó kérlek magyar, mert itt gyártják. Kivéve azt, amit japánban gyártanak, de azt meg az EU-ban nem fogsz kapni. Szóval az itthon gyártott javarészt magyar alkatrészből álló autó magyar. De ha a szívét nem itthon gyártják, akkor az Audi sem német, hanem inkább magyar, ezt akarod mondani, ugye?
értem én, hogy félted a városodat az autópályától, de hidd el: ennél sokkal bonyolultabb problémákat is meg lehet oldani, csak mérnökökre kell bízni, nem politikusokra... :-))
A finomító azért nem gond, mert mire egyáltalán szóba jön az M100, már ceruza elemmel, és napcellával fognak müködni a kocsik, szóval a MOL megy a levesbe a benzinjével, olajával. :-))
Csak az a baj, hogy még mindig nem fogod fel, hogy egy autópálya bezsúfolása a finomító és a település közé irreális. Tudod, nem megy a Google-tervezés csak úgy. Ercsi alatt lenne realitása egy, a vasúttal közös autópálya hídnak.
A justy-ba azért van írva, mert a suzuki swift-el kooperációban készült, konkrétan ugyan az, a suzuki megkapta a 4wd-t, a subaru a motort a kasznival...
van benne némi ráció. Különösen abban, hogy már én is gondoltam arra, hogy hamar kevés lesz a 2x3 sáv az MCD-n.
a horvátok terveznek hasonlót... (legalábbis van ilyen elképzelésük...) aztán, hogy mikor lesz belőle valami, az más kérdés...
mindenesetre 120e/napnál lehet azt mondani, hogy akkor ezt a szakaszt egy új nyomvonallal tehermentesíteni kell...
persze az is lehet, hogy a munkáskörút déli szakasza - az M1/M7-M5 között, a csepeli duna hidakkal - is lecsapolna róla vagy 30-40e-et, így inkább ezen kellene dolgozni, de sürgősen...
Megörültem, hogy ennyi hozzászólás van ba, de utána mélységesen zavar, hogy semmi köze nincs a témához, így én is azt mondom, ezt az autószerelősdit itt be lehetne fejezni. Remélem itt sem kell a módikhoz rohanni, mint azt sajnos a vasutas részen meg kell tenni nem egyszer.
Ja, hát országúton 80-90-el fogyasztási csúcsókat lehet dönteni. Volt egy Lagunám, 1.6-os benzines, majd 14 mázsa. Országúton 5-5.2 körül fogyaszott. A mostani kocsim városban 12-öt fogyaszt, de csináltam egy lengyel utat, ahol 6.8-ból kijöttem. Merthogy náluk nincs autópálya )mármint amerre én jártam) csak országút.
Ebben tökéletesen igazad van. Apám alatt az Astra 4,6 körül mozog, Pesten lakik ő. Annyit használja, hogy néha lejön ide Tápiószelére, de nagyobb részt Esztergomba jár vele, a cége telephelyén szokta hagyni az Astrát.
van benne némi ráció. Különösen abban, hogy már én is gondoltam arra, hogy hamar kevés lesz a 2x3 sáv az MCD-n.
Sokan, még a felelős posztokban dolgozók közül is azt gondolják, hogy na, ez most kész, nyugodtan hátra dölhetünk. Pedig az autók csak szaprodnak. Ha igaz az adat, akkor Budapesten minden évben 20 ezer autóval nő a mennyiség.
Ettől függetlenül, szerintem bilibe lóg a kezünk. Én ezt már nem fogom megérni.
A "lábban" leglább 30% van, fogyasztás tekintetében. Alattam általában a gyári norma alatt fogyasztanak a kocsik, az apámnál meg norma fölött, vastagon. A Swiftje 8 litert fogyaszt külvárosi forgalomban, ha ő vezeti, ha az anyám, akkor csak 7-et. A kollégám PlLASH-je 10 litert eszik, 1000 ccm-es. 900 méterre lakik a melóhelytől, de nem képes gyalog járni. fel sem melegszik a motorja. A volt nejem férje taxis, kombi Astrával. neki taxi üzemmódban 7.5 a fogyasztás, 1.4-es motorral. A minap taxiba kényszerültem, egy kombi Astrába, volt vagy 10 éves (Főtaxi). Hosszú volt az út keresztúrról a Szentendrei útra, úgy hogy beszélgettünk. A faszinál 9-10 között evett a kocsi. Csakhogy az a fajta vezető volt, amit negatív példaként szoktak tanítani. Intenzív gyorsítás a lámpától, majd erős fékezés a következőnél. Hosszabb szakaszokon nem egyenletes gázzal ment, hanem nagyjából 2-3 másodpercenként kicsit oda-vissza vette a gázt. Van olyan utas, aki erre kényes, és hányingere lesz. Pl. a mostani a nejem.
Meghogy a topiknál maradjunk, attól is függ, ki milyen úton jár, milyen hosszú utakat tesz meg, stb.
A Subarut egyébként én is jó autónak tartom, utcai változatot nem igazán ismerem, de a WRC-k azok iszonyat jók. Szerencsére élőben is láttam már menni.
De látom ti engem nagyon félreértettetek. Suzuki tudtommal japán márka, én az első Suzukis hozzászólásomnál is erre céloztam. És képzeld most mondok 1 példát, igaz nem autós dolog, de van a Nestlé Aquarel ásványvíz, apámék hordták be Varsóból őket és itthon meg átcimkézték hogy made in Kékkút. Most ezzel nem azt akarom mondani, hogy a kocsiknál is ezt teszik, de a Suzuki a szemembe akkor is 1 japán márka marad mégha itt gyártják is, vagy a Subaru.
az M6-(M7-M1)-M10 szakasz benne van az OTrTben, ennek a funkciója az M0 nyugat kiváltása, de legalábbis tehermentesítése lenne...
(persze nem azért, mintha a nyugati szakasz 2x2sávja kevés lenne, hanem azért, hogy a budai hegyekben nem menjen olyan tranzit, ami egy kicsit távolabb is mehetne a várostól úgy, hogy ez nem jelent neki jelentős többlet km-eket...)
ez én javaslatom, hogy ezt hosszabítsuk meg az M5ig (a 405ös bekapcsolásával az M4ig) egy dunahíddal, mert ezzel lehetne igazán tehermentesíteni az M0D-t...
(nehogy azt hidd, hogy az M0D 2x3-ra bővítése sokáig elegendő kapacitást ad:
a 2x3 sáv névleges kapacitása kb. 120.e/nap, azt M0D dunahídon most már majdnem 100e-nál járunk...
szóval már most gondolni kellene erre, mert 10 év múlva megint tele lesz, különösen, ha addig sem épül csepeli híd...)
Persze minőségre a Suzukit én is dicsérem, de nekem van 1 véleményem róla. Persze kinek mi. Én inkább Astrát vennék mint Suzukit, Te meg inkább Suzukit. Elég rossz lenne, ha mindenki ugyanúgy gondolkodna. Persze 1 olyannak aki alsóbb kategóriás autót akar venni bátran ajánlom a Suzukit, vagy idősebb embereknek, de nem éppen tartozik a presztízs járművek közé.
Azért tartjuk magyar autónak a Suzukit, mert az alkatrészek több mint 50%-a magyar beszállítóktól érkezik. (Úgy hallottam, hogy kb. 70%-a.) És Itthon gyártják, nagyrészt itthoni alkatrészekből, akkor mondhatjuk rá, hogy magyar, igen. De nem baj, ha neked más a véleményed, csak ne próbálj meggyőzni minket arról, hogy nem az.
Nővéremnek van Suzukija. A jót nem minőségre értettem, hanem teljesítményre. 1.3as Wagon R-je van tesómnak, apámnak 1.4es Astra, fogyasztásba az Astra jön ki jobban:) Jelenleg nincsen kocsim, majd kb 1-2 hónapon belül lesz 1 Ladám, amit majd szépen kipofozunk apámmal, úgy hogy a fogyasztása se legyen 1 állat. Tudom nem mai gyerek a Lada, de első autónak jó az, 1 hét múlva lesz a vizsgám vezetésből.
JA, lehet, hogy jobban jön ki egy Astra. De vegyen Astrát az, akinek két anyja van! Én biztos nem veszek Opelt. Az a céges autónk, egy Corsa. 3-4x volt már garanciában cserélve a kormányműve. Ilyen autót mersz te összehasonlítani egy Swift-tel, ami megvan nekem 1,5 éve, és semmi baja sincs?