Keresés

Részletes keresés

rg7 Creative Commons License 2002.08.19 0 0 55596
"hirtelen nem jegyeztem meg milyen Dombovári székhelyű Kft-je"

Az a nagyhatalmú, nagyforgalmú, időnként igen jó munkát végző BK Kft.

Előzmény: gGAbesz (55593)
rg7 Creative Commons License 2002.08.19 0 0 55595
Az éjjel bent voltam Fc fűtőházban, s mit láttam?
A hármas bikuci a csoportemelőhöz volt beállítva... Kérdezősködni nem volt időm, mert hát lejárt a szolgálat, így usgyi haza.
Megint van valami baja?
etwg Creative Commons License 2002.08.19 0 0 55594
Szia rm40

csak a szinkron motor kérdéshez szolnák hozzá és csak azt amit egy kivülállo megtudhat.

A szinkronmotor hajtása elektronikailag egyszerübb, azonban nagy teljesitmények esetén ha "kiesik a szinkronbol", akkor nehezen állithato vissza. Ez leforditva a mozdony viszonyokra kb. azt jelenti, hogy egy pillanatnyi teljesitményváltozással (lökéssel) ki lehet lökni a szinkronmotort az rendszer egyensulyábol, és utána csak elég körülményesen lehet ezt visszállitani. (Az egész folyamatot le kell szimulálni a processzorban majd pedig a megfelelö pillanatban visszaragadni a vezérlést).

Az aszinkron motornál ez kevésbé áll fenn, mert ott a rendszer állandoan csuszásban van (ezért aszinkron), igy a motornak magának vannak önszabalyzo tulajdonságai (vissza akar állni a "fáziscsuszásba" - ha jol fejezem ki magam). Ehhez a motorhoz a pontosan az adott önszabályzos tulajdonságai miatt nehezebb jo elektronikát kifejleszteni.

A gyakorlatban a szinkron motoros meghajtás egy igen kemény meghajtásnak minösül - az aszinkron ettöl valamivel puhább, azaz jobban megfelel egy jármü vontatási jellemzöinek.

Előzmény: rm40 (55591)
gGAbesz Creative Commons License 2002.08.19 0 0 55593
Ez így nem teljesen igaz.
Valószínüleg nem lesz mindennap anyagolás, mivel ami szükséges anyag annak nagy részét már áthozták. A sineket már le is rakták szerda este amikor Kerepesen voltam. A pályamester nekem azt mondta a forgalmiban, hogy a 201+60 (Kerepes "C" bejárati jelzője) és a 218+50 (Szilasliget) mh. között lesz teljes felépítménycsere. Ennek érdekében az átépítés idejére Szilasligeten új ideglenes közúti átjárót létesítenek, ami fedezetlen lesz.
A betonaljakat is elkezdték kiszállítani a pályára. Ezek 71 cm-rs közzel lesznek lerakva a jelenleg ahogy sikerült helyett.
A munkát nem a BKV végzi, hanem a MÁV hirtelen nem jegyeztem meg milyen Dombovári székhelyű Kft-je.
A sin anyag Kerepesen van tárolva a betonaljak Palotakerten. Ezért nem valószínű, hogy még valami jön át, max a MÁV TVG.
Ma este Mogyoródon leszek, majd beszámolok a fejleményekről.

Előzmény: BAKTER (55579)
rm40 Creative Commons License 2002.08.19 0 0 55592
Az augusztusi EBÖ ismerteti a GySEV (és az ÖBB kapcsolódó) rövidtávú fejlesztési terveit 2005-ig.

Ezek szerint órás ütemes közlekedés kerülne bevezetésre a Bécs-Nezsider-Pomogy(-Fertőszentmiklós) viszonylatban: 2003 elejétől közvetlen sebesvonatok ÖBB 2016 + személykocsik összeállításban. Ezenkvíük 2004-ig állítólag bevillanmosítanák 25 kV 50 Hz-cel és 1116+emeletes ingák járnának, a tarifarenszer pedig a VOR szerint működne.
A Nezsider-Kismarton-Vulkapordány vonal az ÖBB kezelésében maradna, de itt az előbb említett vonalról felszabuló GySEV 5047/5147-esek járnának a megfelelő személyzettel. A 25 kV 50 Hz-es villamosítást és a 120 km/h-re történő kiépítést az ÖBB végezné.
Az Ebenfurt-Sopron vonalon a mozdony- és a vonatszemélyzet GySEV-es lesz, és egy-egy deltavágány kerülne kiépítésre Ebenfurtnál, illetve Szárazvám/Vulkapordánynál Kismarton bekapcsolása érdekében. Az ebenfurti deltára két verzió létezik, a kisebb "temető-delta", mint azonnali megoldás kb. két éven belül, amelyet az ÖBB szeretne a nagy delta pedig Wampresdorfnál követve az autópályát Szárazvámig, a közlekedési minisztérium elképzelése. Kismartonban egy ütemcsomópont létesülne, amely a Bécs-Sopron vonatokat fordítaná, az ezzel okozott menetidőveszteséget a deltamenetek kompenzálnák.
A Sopron-Nagymarton-Bécsújhely vonalon a jelenlegi négy Bp-Sopron IC-vonatpár kerülne meghosszabbításra Bécsújhelyig. A továbbított szokásos 3 db GySEV-kocsit Sopron-Bécsújhely között ÖBB 2143-asok továbbítanák. 2002 dec. 15. után, a Sopron-Szombathely vonal villamosításának befejezésével Bécsújhely-Sopron-Szombathely között ütemes menetrendben 12 pár EURegio-vonat kerülne bevezetésre, melyek 2-3 db GySEV-kocsiból állnának, és néhány közülük csak Bükig járna. Bécsújhely-Sopron között 2143-as, Sopron-Szombathely között V43-as vinné őket. A tarifarendszer Sm-ig VOR-ba lenne bevonva. A Bécsújhely-Sopron szakasz tevrezett felsővezeték-feszültségéről még nincs döntés, a GySEV logikusan a 25 kV 50 Hz-et javasolja Wiener Neustadt-Frachtenbahnhofig. Tervbe van véve második vágány építése Bécsújhely-Nagymarton között.
A 1047,5-ösök felhasználási területéről még folynak a tárgyalások az ÖBB-vel.
Továbbá a közvetlen Bécs-Keszthely személyvonat beállításáról van még szó a cikkben. (Az ÖBB szerint Sárvár(?) célállomásként elegendő lenne.)

Persze kérdés hogy ebből mi hogyan és mikorra, bár sok eleme gyakorlatilag már eldöntött tudtommal.

rm40 Creative Commons License 2002.08.19 0 0 55591
Nos, lássuk ezt az EP10-est.
Először is, a hír kissé az újramelegített pörkölthöz hasonló

Eegen, nekem is ismerősnek tűnt már. Úgy néztem, hogy egy nappal előtti dátummal a közlemény az mps.ru-n is szerepelt.
Nézegetem itt a mercurion ezeket az orosz próbálkozásokat. Egyrészt úgy látom mindegyik újdonság típusjelében szerepel az "EP". Ennek mi a jelentése? Mint a VL, csak aktualizálva, vagy valami hétköznapibb? (Mondjuk talán nem Putyinra utal :-) )
A számozás kicsit kusza:
EP1 BoBoBo tehervonati 25 kV
Bár a Kolomnáéban van rendszer:
EP200 DoDo személyvonati 25 kV Kolomna
EP201 mint EP200 de 200 km/h helyett 160
EP100 mint EP200 de 3 kV
EP101 mint EP100 de 200-ról leáttételezve 160-ra
EP300 mint EP200 + 3 kV is.
A NEVZ-ében kevésbé, hacsak id nem vesszük az EP1-et:
EP10 BoBoBo személy, 25 kV + 3 kV Novocserkaszszk
EP2 BoBoBo személy, 3 kV Novocserkaszszk (EP10-re alapszik) 120 km/h
EP3 mint EP2 csak 25 kV

A kettő együtt mindenesetre eltérő szisztéma.

Műszakilag lehet tudni róluk valamit? (GTO vagy IGBT, egyedi vagy csoprotos szabályzás, visszatáplálás van-e stb)

Szintén a mercurio emleget egy beszerzés alatt lévő(?)/tervezett(?) ukrán típust, a DS3 sorozatot Bo'Bo' 21db 2002-től, 4800 kW, 160 km/h 25 kV 50 Hz "New electric locomotives from DENZ with Siemens electronics"; erre is kíváncsi lennék.
Az ő másik frissebb típusuk a DE1. Itt is érdekes kérdés, hogy miért ez a típusjel, talán a D a gyártómű kezdőbetűje?? (ez még a DS-nél bejönne az S-re is...)

Érdekesség, hogy Kolomna az EP200-as család egy részénél aszinkronmotorokat, de az alapverziónál (amelyből most 2 db. van) váltakozóáramú szinkronmotorokat használ. Ezekkel már jóval korábban sok eredményes kísérlet ill. folyamatos kísérleti üzem történt (3 db. VL80v sorozatú mozdonnyal).
(manhattani írta, hogy az amcsik is hasonló megoldásban utaznak mostanság...)

Ez a szinkronmotor dolog ez foglalkoztat már egy ideje, korábban a franciák csináltak ilyesmit, legutljára a "monomoteur" 26000 sorozatnál (SYBIC), de utána átálltak ők is az aszinkronra.
Miben lehet előnyösebb egy aszinkronmotornál, illetve arra felépített hajtásnál? A franciák annó teljesítőképességet, egyszerűbb főáramkört(?) és alacsonyabb karbantartási ktsg-te emlegettek. Ha a külön gerjesztőtekercsre gondolok... A Sybicnél ráadásul bemenőoldalon féligvezérelt hidak vannak csak, ami lehet, hogy egyszerűbb, de visszatáplálni nem igazán lehet... Mindenesetre valaki nálam elktrónyikában jártasabb talán tud valami okosat írni róla.

Előzmény: hmsoft (55506)
BAKTER Creative Commons License 2002.08.18 0 0 55590
"A tapasztalatom az, hogy a tudakozóban nagyon ügyesek dolgoznak, ha nem tudnak valamit, odaszólnak a megfelelő helyre és megkérdezik"

Ritka az ilyen dicséret. Igazából azonban nem ez a dolguk, de sajnos ezek a telefonszámok a legismertebbek.
Az, hogy megkérdezik az illetékest, az csak az egyéni segítőkészség, de az egész országban így kellene, hogy működjön az ügyintézés.
Ezen kívül még szerencséd is volt, hogy a kb. 10 kezelőből olyat fogtál ki aki hajlandó volt a problémáddal behatóbban foglalkozni.

Előzmény: István Gyuri (55580)
BAKTER Creative Commons License 2002.08.18 0 0 55589
"Jelenleg e sorokat 2002. 08. 18-án 20 óra 42 perckor irom."

Biztosan több egeret találtak a processzorok között, mint amire eredetileg számítottak.
Ezért nem kellene annyira meglepődni! :-)
Ez az INDEX-el is előfordult, még anélkül is, hogy előre felhívták volna a figyelmedet...

Előzmény: Il treno (55588)
Il treno Creative Commons License 2002.08.18 0 0 55588
A MÁV honlapját nézve ezt találtam:

Tisztelt Látogatók!

A honlap és szolgáltatásai augusztus 18-án, vasárnap
9 és 15 óra között rendszerkarbantartás miatt nem elérhetők.

Szíves türelmüket és megértésüket köszönjük!

MÁV INFORMATIKA Kft.

Jelenleg e sorokat 2002. 08. 18-án 20 óra 42 perckor irom.

DrTr Creative Commons License 2002.08.18 0 0 55587
A decembertől életbe lépő új menetrendben lesz egy Cegléd-Hatvan-Miskolc(-Hidasnémeti???)-Cegléd sebes/vagy gyorsvonatpár (Cv.i.kb.7:10, Ms.i.16:03). Tudja-e valaki, hogy mely honállomás adná rá a szerelvényt, és miből állna? Esetleg SL, netán új Bhv-s inga? Mindenesetre a nem túl bőre szabott szolnoki irányváltás miatt szvsz inga kellene rá...
(Tudom, ez már álmodozás, de szuper lenne rá a BVhmot is, amellett, hogy nincs benne 1.oszt.)
mole Creative Commons License 2002.08.18 0 0 55586

Rálőttek a pécsi gyorsra

2002-08-17 , 8002

Egy Budapest és Pécs között közlekedő gyorsvonatra lőttek rá vadászok szombat délután. A lövöldözésben senki sem sérült meg. A baranyai főkapitányságon foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés miatt ismeretlen tettes ellen indítottak nyomozást.



A vonat egyik első osztyályú kocsiját Pusztaszabolcsnál érte találat. A sörétek az ablakon keresztülát csapódtak be a fülkébe, ám az tartózkodó utasnak nem esett baja. A férfi rögtön értesítette a rednőrséget, mikor a vonat Pécsre érkezett már bűnügyi technikusok várták, akik átvizsgálták a kocsit. Mint kiderült azokat a vadászokat terheli a felelősség a történtekért, akik az említett helyen vadkacsára lövöldöztek
gfeca Creative Commons License 2002.08.18 0 0 55585
Üdv Mindenkinek!

Sajna a pályaszámot nem írtam fel.

Azért így sem teljesen reménytelen, de "dolgozni" kell rajta.

1116 + DB vezérlőkocsis-szerelvény fordához? :-)))

A DB-t cseréljük ki ÖBB-re és máris rendben lenne.:-))További 5letem a 806/807... De hát sajnos ez márcsak azért is reménytelen, mert a mi IC(ICR) elvárásainknak sem a DB, sem az ÖBB lepusztult, piszkos kocsijai nem felelnek meg...( legalábbis a személyszállításiak szerint.):-))

De hát ez csak álmodozás...

gfeca

Előzmény: talpfaszámláló (55574)
Intersziti Creative Commons License 2002.08.18 0 0 55584
Ok., köszi!
Előzmény: rg7 (55583)
rg7 Creative Commons License 2002.08.18 0 0 55583
"A vonatunkat a V43 1370 vette át,indulás előtt fotóztam,mindkét áramszedője fent volt.
Ezt hogy csinálta? Ha jól tudom, elvileg a szelektálóváltó gátat szab ennek…"

Nem szab gátat. 4 állása van a szelektálóváltónak:
- 1-es ÁSZ fenn;
- 2-es ÁSZ fenn;
- mindkettő fenn;
- mindkettő lenn.
Régen volt valamelyik utasításban olyan kitétel, hogy a jeges-zuzmarás felsővezeték alatt két csáppal kell közlekedni... Ma már ezt nem szorgalmazzák.
A Papagájokon hogy van azt nem tudom, azzal kapcsolatba csak annyi, hogy a bepakettolásnál először kiválasztott menetiránynak megfelelő hátsó ÁSZ megy fel.

Előzmény: Intersziti (55581)
maczko Creative Commons License 2002.08.18 0 0 55582
Mindenki alszik, pihen a város...(országh)
Intersziti Creative Commons License 2002.08.18 0 0 55581
Divi: „…mechanikus dolgoknak (csapágyak,stb) se tehet túl jót a sáros vízben rozsdásodás napokig...”

A cégnél egyszer a hajtóműveinkbe beszivárgott a víz (másfél méteres vízben álltak) és a víz kiszorította az olajat, zsírt a csapágyakból (szvsz ugyanez már be is játszhatott a képen látott kocsikon).



talpfaszámláló: „megfigyeléseim alapján sehol nem tapasztaltam azt, hogy az állomási fékpróbát követően, a mv-k vonali fékpróbát tartanának. Ez vonatkozik ÖBB, DB, SBB a svájci hegyivasutak stb. vonalaira egyaránt. Tényleg így van, vagy csak nekem nem tűnt fel még soha az indulást követő fékezés?”

A rübelandi vonalon, ahol többször is volt menetirányváltás, mindegyiknél volt egy teljesen befékezett állapot és egy oldott állapot ellenőrzés. A kaller állt a vonat utolsó (második) kocsija (vezérlő), illetve a mozdony mellett.



V43 2376: „A vonatunkat a V43 1370 vette át,indulás előtt fotóztam,mindkét áramszedője fent volt.”

Ezt hogy csinálta? Ha jól tudom, elvileg a szelektálóváltó gátat szab ennek…



Riesánál tegnap délelőtt az Elba elvitte a vasúti hidat. A DB pedig bejelentette, hogy aki olyan vonalon haladna (mondjuk Bajorország-Berlin ICE), ami az áradás miatt nem jön össze, nem kell felárat fizetnie a kerülő miatt (pl. ICE Hannover felé).
István Gyuri Creative Commons License 2002.08.17 0 0 55580

IGY: a külföldi MÁV-tudakozót a 06-1/461-5500"

BAKTER: Ez leginkább menetrendi információkkal tud szolgálni, a többivel kapcsolatban inkább a menetjegyiroda tud pontos információkkal szolgálni, vagy az állomási (pályaudvari) nemzetközi pénztárak.

A tapasztalatom az, hogy a tudakozóban nagyon ügyesek dolgoznak, ha nem tudnak valamit, odaszólnak a megfelelő helyre és megkérdezik.

De Carpy e heti tapasztalata szerint a tudakozóban jobban meg lehet bízni. Hidasnémeti-Krakkó-Hidasnémeti menettérti jegyárát 7.800,- Ft-ra mondta a tudakozó, míg a zegi menetjegyirodában, egy utazási irodában és az Andrássy úton kapásból 11.400,-ért akarták eladni neki, mert a 40% kedvezmény csak Bp-től jár.
Azt, hogy a 30% kedvezmény jár neki, csak többszöri "alkudozás" után tudta elérni.

Előzmény: BAKTER (55414)
BAKTER Creative Commons License 2002.08.17 0 0 55579
"Minden nap lesz ilyen anyagmozgatás?"

Valószínűleg igen, legalábbis a vágányzár eljén, amíg minden anyag oda nem jut. Lábatlanról viszik a betonaljakat, Rákosrendezőről a síneket. Most kivételesen meg van engedve, hogy a HÉV dízelmozdonya bejöjjön Gödöllő MÁV-ra, az érkező küldeményeket elvinni.
Lehet, hogy az beírt vágányzárat félreértelmezhetően írtam, a vágányzár aug. 18.-án 20.40 - szept. 2 3.50 között folyamatos.

A vágányzárban dolgozni fog egy SCHÖRLING munkagép, ami Mogyoród útátjárójában áll fel az elzárt vágányra és Szilasliget mh. peronjának elejéig dolgozik.

Előzmény: Törölt nick (55516)
IST Creative Commons License 2002.08.17 0 0 55578
Fotózásról még:
Én a minap voltam bent a szfvári állomásfőnöknél, hogy engedélyt kérjek a fotózásra az állomás területén. Erre ő:
-Milyen cégtől jöttem?
-Magánszemély.
-Akkor a peronokra nem kell engedély, fotózzon nyugodtan. A fűtőház meg nem az ő asztala.
Úgyhogy nyugodtan fotózok a peronról.
Amikor az új M47-es fotóztam, akkor meg azt mondta a vezér, hogy kérdezzem meg a diszpécsertől, hogy lefotózhatom-e. Amire azt a választ kaptam, hogy ha nem rontom el, akkor le.
Úgyhogy szépen körbejártam, kattintgattam párat.
Úgy tűnik lehet ezt vasútmániás-barátian is csinálni. Én se zavartam senkit, ők is megengedték, hipp-hopp megvolt.
De aztán lehet, hogy ez kirívó eset...
Előzmény: manhattani (55552)
István Gyuri Creative Commons License 2002.08.17 0 0 55577
Szerintem a 28506 volt, ami az M7-es átépítése kezdetétől nyáron közlekedik. Aug 20 után már nem megy.
Egy kicsit pontosabban: tegnap közlekedett utoljára. (Aug. 20-ig a hét utolsó munkanapján)
Előzmény: Törölt nick (55576)
Törölt nick Creative Commons License 2002.08.17 0 0 55576
Ja,az M62 187-es Székesfehérvári.Tegnap Nagykanizsán állt a fűtőház előtt,nem volt rajta tető,sokan dolgoztak a motortérben.Sok lyuk volt a kasztnián is,azokat is javítgatták.Mi lesz vele ? Esetleg ebből A62 003 lesz ???

A két fűtőház egyesülési ötletének felmerülésekor kezdték el a B szintű javítását ott, mikor a kanizsai főnök lett az Sv megbízott főnök.

Tegnap Zamárdi-Felsőn kereszteztünk a V43 1180-al
Szerintem a 28506 volt, ami az M7-es átépítése kezdetétől nyáron közlekedik. Aug 20 után már nem megy.

Előzmény: V43 2376 (55568)
talpfaszámláló Creative Commons License 2002.08.17 0 0 55575
Megelőztél!!!
:-)))
Előzmény: gfeca (55573)
talpfaszámláló Creative Commons License 2002.08.17 0 0 55574
Sziasztok!

Még mindig az ebenfurti fékpróbával kapcsolatban morgolódok.
Csak azért, nehogy félreértés legyen: Én hivatásomnál fogva tudom a magyar fékutasítást.
Csupán azt akartam (az általam látottak és itt leírtak alapján) kiprovokálni, hogy tudja e valaki közületek, mit írnak a fékutasítások a Lajtán túl. Csak nálunk van ilyen keményen fogva a téma – szerintem nagyon is helyesen – vagy a „fejlett nyugaton” is?
A vonali fékpróbával kapcsolatos kérdésemet is ezért tettem fel.

gfeca!
Sajna a pályaszámot nem írtam fel. (Igaz egyszer gondoltam rá, majd ha leszállok…) De aztán elfelejtettem.
Ha a vonatterhelési kimutatások (v. mittudomén mi :))alapján ki tudod nyomoz(tat)ni, és ez segít, akkor a gép utáni legelső kocsi volt. Ja! És a 7 –es fülke.
A jövőbeni Taurus fordához: Mit szólnál egy 808/809 ; 1116 + DB vezérlőkocsis-szerelvény fordához? :-)))

etwg!
Köszönöm!

Üdv.: G.I.

gfeca Creative Commons License 2002.08.17 0 0 55573
3. kiegészítése:
De el tudnám viselni Pécsre a 808/809-essel is!:-))

gfeca

Előzmény: gfeca (55572)
gfeca Creative Commons License 2002.08.17 0 0 55572
Decembertöl lesz egy új forda, amely szerint a MAV Taurusok kijárnak Bécsig, az ÖBB Taurusok bejárnak Budapestnél is tovább, de nem mondom meg hogy meddig :-) és minden nemzetközi vonat gépcsere nélkül fog közlekedni, pár perces hegyeshalmi tartózkodással.

No!?:-)

1. Már szinte kezdem kortyolni a manhattani sörét...
2.Minden nemzetközi vonat-ez érdekes.
3. Budapestnél tovább? Célozzuk meg a Cracovia-t!
4. És mi jön be a graz-Bp-i IC-vel?

gfeca

Előzmény: czzf50 (55554)
transport Creative Commons License 2002.08.17 0 0 55571

Ahhoz képest, hogy újságírással keresd a betevőt, nem is írtál butaságokat.
: - ))))

a topicon Te vagy a második újságíró akit nem küldünk el a..............és a neve nem szitokszó.

Így tovább.

üdv

transport

Előzmény: erminavet (55532)
gfeca Creative Commons License 2002.08.17 0 0 55570
Üdv Mindenkinek!

Nos, nekem volt szerencsém kedden az Arrabonával Bécsig közlekedni.

Kollégától alapkövetelmény(lenne) a PÁLYASZÁM!!!:-))) Küldd el léci akár mail-ban is.

Minden észrevétel érdekel a főjavított GOSA kocsikról!

thx

gfeca

Előzmény: talpfaszámláló (55526)
István Gyuri Creative Commons License 2002.08.17 0 0 55569
Kiragadott idézet a MÁVINFORM közleményéből:
Augusztus 18-án mentesítő vonat indul: (...)Balassagyarmatról Ipolytarnócra 17.43-kor, Ipolytarnócról Balassagyarmatra 16.05-kor, Balassagyarmatról Vácra 4.45-kor valamint Aszódról Balassagyarmatra 21.52-kor.

Augusztus 19-én mentesítő vonat indul: (...) Balassagyarmatról Vácra 4.45-kor, Aszódról Balassagyarmatra 21.52-kor, Balassagyarmatról Ipolytarnócra 17.43-kor, Ipolytarnócról Balassagyarmatra 16.05 órakor...

Mentesítő persze! Ha a "megfelelő" ember ismerné az egyes közlekedést korlátozó jelek pontos jelentését, akkor nem kellene most utólag meghírdetni ezeket a vonatokat.
Ui. A hétköznap (kétkalapács) és a "hét első munkanapját megelőző nap" (kereszt a négyzetben) együttesen nem mindig teszi a teljes hetet. Most is ez a helyzet!

* * *
Augusztus 16-án mentesítő vonat indul: Budapest Keleti pályaudvarról Miskolcra 17 óra 05 perckor
Erről meg a Keleti "infótábla-felelőse" feledkezett el :) Kb. 16:40-kor pörgették át a táblákat, addig hiányzott a vonat...

(Megj. A pörgetett lapok közül egyre több hiányzik fent is, a vágányok végén is, mindig van egy-két érdekesség: DobóIC Dombóváron át Egerbe... Hány évet kellene kibírnia egy ilyen táblának? A lapozást vezérlő szoftveren pedig tényleg nem lehet javítani? Ha csak egy vágányszám a módosítás, akkor is áttekeri az egész sort....)
Egyébként a Slovan szerelvénye (érk +18 min)ment Miskolcra. Az Avala (gondolom, fő a változatosság...) a 11-ről, az Urpín (csak az nk. rész) a 10-ről (így is a jelzőn túl volt már a gép).

V43 2376 Creative Commons License 2002.08.17 0 0 55568
Ja,az M62 187-es Székesfehérvári.Tegnap Nagykanizsán állt a fűtőház előtt,nem volt rajta tető,sokan dolgoztak a motortérben.Sok lyuk volt a kasztnián is,azokat is javítgatták.Mi lesz vele ? Esetleg ebből A62 003 lesz ???

Más:

Tegnap Zamárdi-Felsőn kereszteztünk a V43 1180-al,mögötte Szolnoki ingaszerelvény vezérlővel.Gondolom most ezt adták a hétvégi mentesítőre.17:40 körül volt ott.
Jövő héten Balatonlellén leszek,ez a vonat minden pénteken van ilyen időpontban,vagy ez változó ?
Érdekelne nagyon fotózni.

Ferencvároson láttam mégegy ingavonatot: BDt 311+V43 1354.

V43 2376 Creative Commons License 2002.08.17 0 0 55567
Tegnap Nagykanizsán voltam.A Déliből indultunk reggel a 852-vel,a V43 1152-essel az elején.Nem Szergej-vadászatnak indult a túra,de 14 (!!!) gépet láttam.Igaz nem tudtam mindet fotózni,de hát akkor is...Most nem írom le előre mindet,majd sorban.

Indulás előtt ott volt még:

V43 1188/Budapest-Székesfehérvár
V43 1234/Budapest-Székesfehérvár
V43 1348/???

A "torony" előtt a V63 153-as állt lezárva.

A régi fűtőház környékén a V43 1151-es,és az M43 1039-es gépek álltak.

Az alagútban a V43 1231-es jött szemben.

Kelenföldön:

M44 426/Tartalék
V63 007/Teherrel
M44 42?/Tartalék

Egy személyvonat is jött Győr felől,ha jól láttam a V43 1276-al.

Martonvásár állomáson a V43 1233-ast előztük tehervonattal.

Székesfehérváron:

Bzmot 325/Olajozó után
M62 171/Olajozó után
Bzmot 326/Csak úgy ott állt valahol
Bzmot 330/Fűtőházban
V43 1185/Gumirugós,Pest felől érkezett vonattal.
M41 2160/Parajosban
M62 149/Csak úgy ott állt valahol
M62 266/Tapolca felé
M62 147/Fűtőházban
M62 302/Fűtőházban
M47 2060/Fűtőházban
M43 1017/Tartalék
V63 033/Fűtőház környékén
V43 1176/Fűtőháznál
V43 1179/Ha jól emlékszem gépmenetben jött valamerről

Keresztek (Vonatszámokat nem tudom):

Balatonaliga: V43 1060 gépmenetben

Zamárdi-Felsőn: V43 1117 személyvonattal

Balatonlelle-Felsőn: V63 011 (Maestral)

Siófokon csak a Bzmot 253-as volt bent.

Fonyód:

M62 232/Kaposvár felől hozott valamilyen vonatot
M41 ????/Kaposvár felé várt kijáratra valamilyen vonattal.

V43 1189/Tárolt szerelvényre járt rá.

Balatonszentgyörgy:

Bzmot 315
Bzmot 279

V43 1059/Ez vitte tovább a 852-es Keszthelyi részét.Egyébként gumirugós.

Nagykanizsa állomáson:

Bzmot 274/Zalaegerszegi személy
V46 046/Tartalék
M44 087/Tartalék

Fűtőház környékén:

M40 105/Kicsit foltozgatva
M40 235/Kisebb festés után
M43 1054/Ex: 1060
M62 064/Selejtváró
M62 151/Nagyon szépen rendbentartva !!!
M62 180/Ez nem tudom honnan érkezett
M62 187 !!!
M28 2005/Tartalék
303-as Gőzös/Futóképessé csinálják meg

Szilik a fűtőházzal egyvonalban munkára várva:

V43 1147
V43 1153
V43 1152
V43 1159

A V43 1148-as teherrel érkezett Gyékényes felől.

A V43 1159-es az M62 180-assal összekapcsolva távozott Székesfehérvárra.

Az állomásra visszaérve még volt időm:

MDmot 3006/Nagykanizsa-Szombathely
Btx 010/Szombathely-Nagykanizsa

V63 015/Budapest felől jött gyorsvonattal,mindjárt indult is tovább. Fotó a teherrel Szombathely felől érkező M62 210 mellett gyönyörű napsütésben.

V43 1237/Sebesvonat Budapest felől

Hazafelé a V43 1237-es vontatta sebesvonattal mentem.

Kereszt valahol Kanizsa és Balatonszentgyörgy között egy sebesvonattal,a V43 1060-assal az elején.

Balatonszentgyörgyön:

Bzmot 349
V43 1059/Tárolt szerelvényen

Balatonmáriafürdőn keresz egy gyorsvonattal,a gumirugós V43 1150-essel az elején.

Fonyód:

Itt átszálltam a Kesztehy-Miskolc-Nyíregyházára,amit a V43 1205-ös húzott.

Addig Bzmot 265+266 páros készült Kaposvárra személyvonattal. A Szent István IC-vel a V43 1079-es jött. A V43 1189-es személyvonattal várt kijáratra Budapest felé.

Balatonlelle-Felsőn kereszt,de nem láttam mivel.Balatonszárszón viszont láttam,a V63 011 jött visszafelé a Maestral élén.

Újabb keresztek:

V43 1159 személlyel Szántód-Köröshegyen

V43 1180 személlyel Zamárdi-Felsőn

Balatonaligán kettő is volt:

V43 1232 IC-vel !!!

V43 1154 gumirugós,sebesvonattal

Lepsényben a Bzmot 317-es állt személyvonattal,átszállás miatt.

Székesfehérváron a híd után megálltunk,először egy M41-es jött a másik vágányon,utána pedig egy szili,a számát viszont egyiknek sem láttam.

Az állomáson:

V46 009/Tartalék
V46 044/Lezárva
V43 1174/Lezárva,újrafestve
V43 1176/Lezátva
M62 158/Teherrel
M62 302/Fűtőházban
V63 007/Fűtőházzal egyvonalban, lezárva
M62 203/Állomás Pest felöli végénél várt valamire
M41 2143/Lezárva az olajozó,és a fűtőház között
M41 2212/Fűtőházban
M41 2172/Nem elírás !!! Fűtőházban
M47 2060/Fűtőháznál
M62 165/Lezárva

Dinnyés: V43 1134/Valami Szombathelyi vonattal

Kápolnásnyék: Párhuzamosan előztünk egy Gigantos személyt,az állomáson a V43 1179-es jött szemben.

A V43 1151 is Pest előtt jött még valahol szemben,de nem emlékszem,hogy hol.

Kelenföld:

V63 156 lezárva,M44 425 tartalék

Ferencváros: V46 002 tartalék

Keletiben: V43 1053,1370,2293,1344,1350,M44 423,V63 152

A vonatunkat a V43 1370 vette át,indulás előtt fotóztam,mindkét áramszedője fent volt.

Hazafelé Ecserre egy szolnoki személlyel mentem,postavonat volt,a V43 2293-assal.

Rákoson a V43 1056-os állt bent teherrel.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!