Első írásom ide, szeretném ha segítenétek nekem egy kérdésemre választ keresni.
A hétvégén Szegedről utaztunk Balatonlellére. Jött egy jegyvizsgáló, aki nem úgy nézett ki mint egy "hagyományos". Megnézett mindent, diákot, jegyet és egy "fogalmam sincs" milyen eszközzel megvizsgálta a jegyet, majd pirossal záradékolta le azt. Mikor átszálltunk a Keletiben a Balcsi felé tartó vonatra, és jött az ottani "hagyományos" jegyvizsgáló, adtuk a diákot és mondta hogy nem kell, mert ha pirossal van ráírva az biztos jó. Kérdeztük miért? Ment tovább...
Visszafelé jövet a Blelle- Keleti szakaszon kalauz jól megnézett minket, majd Nyugati - Szeged vonaton elnevette magát a "kaller" mikor megmutattuk a jegyünket.
Mit jelent ez a piros tollal történő jegyérvényesítés? Már nagyon kíváncsi vagyok rá.
>"Aha, ezt nem tudtam, a szobi oldalban a személyek általában vígan futnak a teherek előtt. Talán mert általában hernyók. " Mielőtt czzf részletesen kifejti, hogy ezt az állítást milyennek tartja, sietek közölni, hogy nem ő írta, hanem én, csak idézte. :))))
Állításom fenntartom: soxor kerekeztünk sturovói teherrel szobi hernyó mögött, igaz, hogy még Rákosrendezőről, és csak néha láttunk egy sárgát.
A csúsztatással kapcsolatos megállapítás nem Bp. Nyugati pu-ra vonatkozik. Egy Pusztaszabolcs nagyságú állomáson, ha nem először jár ott a mozdonyvezető, illik tudni, hol a lassújellel ékített 7. vágány, kitűzés nélkül is.
Egy Bp. Nyugati pu. stílusú állomáson lehetne feltételezéseket támasztani annak alapján, hogy most épp nem indult meg a jelfeladás. Viszont egy BDV-t illetően én ezt nem róvom fel hibául, mert saját magam is tapasztaltam, hogy ennél a járműnél 4 ok (erősen változó vevőtekercs magasság, árnyékolási gondok, felharmonikussal telt vontatási áram, és az ingadozó akkufeszültség) miatt mennyire bizonytalan a jelfeladás. Éppen ezért nem tettem szóvá, hogy a külsős miért nem lépett 4 m-t hátra, hiszen onnan a kijárati jelzőt (és a mozdonyt is) látta volna, nem csak az ismétlőjelzőt.
Az, hogy Rákosrendező nem minden irányból biztosított, addig nem gond, amíg az adott irány menetrendjével ez egyezik. Ha nem, a helyzetet tisztázni kell. (Volt annó egy mozdonyvezető, aki négy hónapig állt meg a Tisza expresszel Tápiószecsőn, mert a vonat menetrendjében Nagykáta sorába csillag keveredett, további fél évig hasonló okból - ott csillag volt, de a jelző lett nem biztosított - Záhony Rpu. bejárati jelzőjénél.)
Az tény, hogy a fenti eseteket legjobb felszámolni. A készülő új E. 1. utasítás EÉVB-s mellékletét is újra kell írni, ami akár az én dolgom is lehetne, (egy megbízás után,) de nem az most.
A baleset valóban elkerülhető lett volna, de a ráérzés kategóriáját a bírói gyakorlat nem ismeri, ott csak egyértelmű szabályszegés ténye áll meg.
Az aggályoskodást a kötekedéstől sokszor pedig egy hajszál választja el, ezt a hajszálat pedig nem minden nézőpontból lehet megfelelően látni.
"... Cv felé nem a jelenlegi Karpaty fekvésében, hanem előtte közlekedik kb. 75 perccel, hogy Cegléden csatlakozást biztosítson a 758-hoz. (A jelenlegi Karpaty menetvonal azért nem jó, mert a 140-esen megszűnik a 7008-as, illetve tanévben csak vasárnap Szfvárról, nyáron pedig szo-vas. Tapolcáról közlekedik, így egyéb napokon Cegléden nem adna csatlakozást a Dél-Alföldre)
A vonatszáma a Karpatynak 577 ill. 578 lesz (asszem)."
A kérdés rögtön adódik, hogy miért nem a 719 vége és 758 vége az 5707 és az 5708. Mert S. úr szerint sok a teljesítmény a 140-esen. Ezért kell a 7008-ast megszüntetni, és nem lesz fehérvári stokk sem. Pótlására a 7031 utáni S-menet személy vonat lesz Félegyházára, az S6008-tól. Az új Karpaty, az 577, illetve az 578 lesz, annyi kiegészítéssel, hogy val. szeg. Füzesabony és Miskolc között is meg fog mindenhol állni, Kistokaj kivételével, hogy az éjszakásoknak legyen bejáró vonata, meg hát belefér... Ezek roppant tudományos dolgok, kérem...
"A berendezés a helyes vágányra érzékelte a vonatutat, a váltó pedig a helytelenre vezetett."
SH-nál "tipus-hiba", a kopott vonalzók miatt akkor is lehet vágányutat fektetni, ha valamelyik váltó nem áll megfelelő irányban. Én tudok olyan esetet, amikor a szolgálattevő a negyedikre fektetett, a váltókezelő a hatodikra zárt (!), majd miután bejárt a vonat, 10 percig azon ment a vita, hogy ki a hülye. Ezután három-három munkanapig bizt. ber. karbantartás volt az állomás mindkét felén.
"Az igen, de a vonat eleje a lassújel kezdetén nem, és ez is mulasztás."
Nekem erről, ha akarom, vemhes, ha akarom nem, a következő foglaltra járatásos eset jut eszembe: X állomás foglalt vágányára járattak egy személyvonatot, következmény nem lett.Az irodával szemben állt egy mozdony. A személyvonatra érvényes megállás helye jelző a mozdony mögött volt. Többszöri fellebezés után bíróságra került az eset. A bíróság szerint nem állt meg a közlekedés biztonsága elleni veszélyeztetés, mivel a személyvonatnak az "Á" betűnél kell megállnia. Ha mondjuk az eset nem személyvonattal, hanem IC-vel, géppel, tehervonattal, bármi mással történik meg, akkor veszélyes, így nem. Érthetetlen...
Igen Neufeld az a Lajtaujfalu, és innen lenne a kis delta Pottendorf felé.
Ha valaki ismeri a mozdonyvezetöket a GySEV mozdonyon adja át a köszönetemet, mert remek füttykoncertet rendeztek számomra amikor ugy 80km/h-val áthajtottak Vulkaprodányon. Jo nehéz lehett a vonat is.
Amugy a nagyon szép neufeldi állomás lakoépültetté lett változtatva, a kisebbik hozáépitett szárnyban müködig egy kocsma, ahol informáciot lehet kapni, de jegyet azt nem. Neufeld egy turisztikai központ a maga buvártavával, üdülökozpontjával.
Ehhez képest az Ebenfurti állomás csak egy bodé, hiába állnak meg ott a nemzetközi vonatok is.
Neufelden, ha jol emlékszem 4 vágány van, meg egy rakodovágány portáldaruval, ugyhogy gyakorlatilag is sok hely van a delta számára (és nem is lenne hosszabb 2-3 km-nél.
"Itt ott van egy kis csúsztatás, hogy az illető kolléga nem először járt a kérdéses helyen."
No, Nyugatival is ez a bajom, hogy az illető kollega vélhetően nem most járt először a hidegen. Ha mozdonyvezető lennék, aggályaim támadnának arra vonatkozóan, hogy "jé, eddig mindíg a 40-es világított a vezetőállás-jelzőn, most meg fehér. Mi lehet ez?" Én "csupán" erre oktatnám a vezérurakat. Azé' mer' zöld a jelző, még nem kell a betonfalnak nekimenni. Nem kötekedni kell, aggályoskodni. Az előbbit sűrűn teszik, az utóbbit szinte soha. Jogilag (van-e csillag a követési rendben vagy nincs) az igenis probléma, Rákosrendező is ilyen: ha a Nyugati felöl jössz biztosított, ha Városligat elág felöl, nem. Most akkor voltaképpen milyen állomás is? Fele ilyen, fele olyan fogalmat nem ismer semmilyen utasítás. Évtizedekig nem volt probléma: az E vágányokon közlekedő vonatoknál csillag volt a bejárat iránya rovatban, mégis nem biztosított bejárati jelző mellett minden mozdonyvezető csont nélkül elment. Ez csak az első, 120a-ról elterelt vonatoknál merült fel. Ezeket igenis tisztázni kell, legjobb lenne, viszont felszámolni.
És még egy: eszemben sincs felmenteni a Nyugatis táblakezelőt: elfelejtkezett a villanygépről, és kész. Mégis úgy érzem, hogy talán elkerülhető lett volna a baleset.
Figyelem, figyelem! 2-es menetrendi értesítő érkezett a MÁV-vonalaira. Szeptembertől érvényes. (1, 2, 20, 29, 39, 77, 78, 80a, 80c, 87a, 111, 112, 117, 150 stb.)
Balatonfenyvesi kisvonat csak Pálmajorig jár, Csisztára egyáltalán nincs vonat.
* * * *
(Sejtésem szerint) A Pirtó-Kiskunhalas között nemrég kitűzött 20-as lassújel felszámolása céljából vágányzár lesz a 150-esen holnap, holnapután és a jövő héten 4 nap + utána héten 2 nap.
Egy-két nemzetközi kerül 150-154-140-100a-Fradi-1 vonalon, az Avalának így lesz Keleti-Fradi-Keleti között különmenete (A Bp-Bécs, illetve a Moszkva/Kiejv-Belgrád kocsikkal).
Úgy emlékszem, a 2000. május 1-i happening előtt kb. két héttel-egy hónappal vitte le egy Púpos (Rákos után csíptem el, épp kifogyott a benzinem, azért álltam ott).
Még elfelejtettem, a térképhez hozzátenni, hogy sajnos az állomás a rossz vonalra van berajzolva- ott nincs semmi, az állomás a déli ágban van, ahol elágazik Neufeld felé, illetve vissza a fövonalba (ennyit a legujabb térképröl).
Augusztus 14-én Vulkaprodányban. Kár, hogy a GySEV-nek nem futja egy darab üvegre a felsö reflektorba- igy ugy néz ki a V43-as mintha egy Zetorral keresztezték volna. (videokép, ezért rosszabb a felbontás)
Ez meg az ebenfurti térkép. Jol láthato az ÖBB vonal, meg a különállo állomás.
Tudja egyáltalán valaki, hogy mi a fenének vitték le idestova két és fél éve Hatvanba a Trumant, ha ott se kezdenek vele semmit, sőt, a szabad ég alatt rohasztják tovább?
Üdv Mindenkinek!
Sikerült visszavergodnöm a Balaton partjáról és már neki is veselkedtem a távollétem alatti sokszáz hozzászólásnak:-)
Ha végeztem majd nekem is lesz egy két "keresetlen szavam":-)
Nem ismét, még mindig. Rézgarassal 17-én megcsodáltuk Isvántelken érkezés után egy kicsivel, hogy milyen szép hosszú, aztán megállapítottuk, hogy a Nyugati felé eső vége még a szokásos.
A selyemhernyók közül egy ismét halott. A szerelvény elején van most a pót-motor, ebben az összeállításban most láttam elöször, eddig mindíg csak középre volt sorozva a BVh.