Nézetek már gyertyakábelt vaksötétben? Van amelyikben látszik ahogy megy a feszkó. Dupla szilikonos Lada kábelben láttam meg egyszer a garázsban. Le akartam videózni, de kicsi a fénye, régi cuccokkal nem lehetett. Egyszer kedvem szottyan megpróbálom újra modernebb cuccokkal.
Ez egy külön hobbi amit nagyon kevesen vállalnak közöttünk is.Joci pld nagyon ott van ebben a témában de persze rengeteg anyag kell és a végeredmény rövid lesz.
Jó ez a drónozás, csak ami önmozgó és jó képet csinál, az elég drága. Szerintem elég időigényes 1-1 pár másodperces snitt elkészítése, úgyhogy csak ráérős túrázók élnek ezzel a lehetőséggel.
Ehhez hasonló motor manapság is elkelne a piacon, de a gyártók nem preferálják a 250-500 cm3 közötti kategóriát (van néhány, de nem ez a jellemző). Én egy DR350SE-t nézegettem nagyon, de azért a pénzért 650RSE lett belőle, ami kb ugyanolyan nehéz, cserébe sokkal nyomatékosabb és erősebb.
Úgy tudom az EURO normák miatt nem lehet Európában forgalmazni az új KLR-t. Amúgy tetszetős a paripa, de a tesztek szerint elég vérszegény a 44 LE a 220 Kg-os tömegéhez. Ez már csak megjelenésében a régi KLR. A 44 LE nem zavarna, de a tömege már annál inkább. Nincs is már új 1 hengeres ebben a kategóriában, inkább csak a kisebbekben: CRF300 és társai. Mondjuk azok legalább könnyűek, olyan 145-160 kg-ból megállnak (feltankolva).
Erről az jut eszembe hogy néhány éve ,talán egy külső gumi vétele miatt)betévedtünk Zolival egy dunántúli kis faluba.Ott az eladónak az udvaron állott egy régi Pancsi vagy Danuvia.Én illedelmesen odabiccentettem hogy"a jó öreg moci"..Mire a fickó:..jó ,igen de tul.képen nem jó semmire.Kezdve azzal hogy a motorja egy gyenge valami,korszerűtlen..a futóműve pedig kifejezetten szar..."
Nos a Pancsi is az a keteg ami Magyar és ragaszkodunk hozzá,de tulajdonképen igazán használni nem lehet.
Na jó gurul,de a maiakhoz vagyunk szokva és a faék már nagyon szokatlan.
Viszont én a sáska és a régi 600as között igazán csak a blokkján éreztem hogy nagy lenne a difi.Ott is a rezgésen(nincs annyi)és a végsebességen.Az indulás pld kifejezetten szokatlan vele mert nincs nyomaték.
Amúgy nekem hibátlan volt az a motor a maga egyszerűségében.
KLR.
Ritka és érdekes motor.Megosztó.Akinek "új"KLR meg nem Európa számára készül már.Mintha megosztották volna a földrészeket a gyártók.
Az orrnehéz szerintem jó. Az X9 kivételével minden kétkerekű robogónak könnyű az eleje, és ez különösen csúszós úton nagy hátrány kanyarban és fékezéskor is.
Ha vigyázol rá, akkor nem hisztis az első rész, de meg kell nézni már vételkor, hogy rendben van-e.
Amúgy a Tricity is tudja azt a biztonságot, a komfort sokkal gyengébb, de cserében meg egyszerűbb. Meg hát igen, ha azt nézzük, hogy csak elég fiatalok vannak, akkor többe is kerül. A többi ilyen az jellemzően szemét. Az MP3 és a Tricity futóműve is olyan, hogy nem érzed, hogy több kereke van, nagyon okos rendszerek. Egyébként az MP3 Yourbanból van olyan 125-ös amiben nincs reteszelés, az valamivel könnyebb is, mint a nagyobb testű. Azzal nem szokott baj lenni. De abból itthon egyet láttam belőle összesen, és Szlovákiába adtam el.:)
A kétszelepes GS-ek meg olyanok, hogy érdekesek, nekem még szépek is, de menni nem annyira jó velük. Míg a legrégebbi négyszelepesek is jól használhatóak a mai világban is, azok nem annyira. Az áruk viszont a képességeikhez képest az égben van. Most sem helyem, sem időm nincs ilyen projektekre, de ha lesz, akkor az egy A vagy B KLR 650 lesz, lehetőleg egy Tengai.
Orrnehéz...na erre nem is gondoltam. A sok gond az elajével...erre sem gondoltam.Bár sejtettem hogy ugye nem két teló meg a kerék van ,így a hibalista is hosszú lehet.
A Yamaha háromkerekűje szerintem egyszerűbb konstrukció az Olasz motornál,de viszont drágább is.Meg van még néhány gyártó aki készít ilyen tricikliket.
Én nagyon bírnék egyet de számomra elérhetetlen.A 80' Évek Motorad lapja (még megvannak!)szarrá rongyosra nézegetve nálam.Akkor még ugye más nem nagyon publikált nálunk ilyeneket.Akkor voltak újak ezek.GS,KLR,XL,Elefant?DR,XT,stb stb...
Jó.:) De el lehet vele esni azért. Viszont ha ráfutsz egy jégfoltra pl. fékezés közben, akkor nem esel azonnal pofára, mint kb. minden robogóval. Vagy nyálkás úton nem kell majdnem állva matekolni, hogy hogy keresztezd a villamossínt. És mivel nagy súly van elöl, sokkal jobban viselkedik, mint bármilyen robogó, amik eléggé farnehezek szoktak lenni, inkább a fara tör ki, amit nekem könnyebb kezelni. A szélessége ugyanaz, mint a Vespa GTS-é, szóval az sincs, hogy nem férsz el az autók között.
De az MP3 nagyon nem sóálló, én állandóan fújkáltam őket különböző korróziógátló cuccokkal, mert amúgy egy tél alatt eléggé összerohad az eleje, különösen a kimerevítés fékjei (három van, két kis rúd alul, meg egy nagy negyedtárcsa felül. Ha az alsók berohadnak, akkor nem merevíti ki magát rendesen és állandóan pozícióhibát dobál, plusz az olaj is szivárog a rendszerből) és a rugóstagok meg a lengőkarok.
A kedvenc az R1100R, de ezt használom a legkevesebbet. Van még R1150GS, R1200ST, meg most lett egy R1200GS. Aztán meglátom, hogy melyik marad (ST biztosan, mert azt ha megveszed, azzal fognak eltemetni, hiába nagyon jó motor.:))
Én meg mostanában kattantam rá erre.Nyáron ,nem is tudom,talán nem hiányozna.Viszont ,mivel én télen is motorozom,így piszkál a 3 kerék.Vajon milyen lehet??
:)
A125 röl csak hallottam hogy elég vérszegény.200 feletti kg azért már sok a kb 13-15 LE-hez.
Tegnap a feleségemmel kerültünk egyet a Beo-val. Az megy elég szépen pedig meg volt súlyozva rendesen a max töltettel:)).
Régóta olvasgatlak amúgy titeket, mint a kevés élő topik egyikét, meg mindig szerettem ezeket a motorokat, anno KLR-rel kezdtem a nagymotoros "karrieremet" de másnál kötöttem ki a végén (nemrég adtam el az utolsó egyhengeresemet, most már csak boxerek vannak).
Volt pár MP3-mam már, én a legjobbnak tartom rossz időben. Meg egyébként is egy kényelmes dolog. De a 125-öt csak próbáltam, azért egy olyan is 210 kiló, az nagyon nem a normál 125-ösök tempóját tudja. A legjobb motorja amúgy szerintem a 300-as, az jár a legszebben, eszi a legkevesebbet, meg valamivel jobban megy, mint a 250.