Keresés

Részletes keresés

aladar644 Creative Commons License 2020.09.22 -1 0 31314

Talán igen, ha ez a kormány megmarad a 3 év alatt. Eddig majdnem évente cserélődtek a kormányok, nem éppen egy kedvező környezet ebből a szempontból sem, bár a kivitelezőktől is függ. A sok spanyol, török, görög cég nem garancia a gyorsaságra, minőségre.Lsd a déva előtti tavaly átadott szakaszt.

Most képbe került két román kivitelező, az Alpenside és Umbrarescu. Eddigi ténykedéseik alapján ígéretesebbek, mint az előzöekben említettek. A Strabag, úgy tudom, eddig nem volt jelen, most a Vásárhelyi 4+5 km-es szakaszt építi, szerintem biztosra vehető a határidő betartása.

Érdekes dolgot olvastam idén a szerb pályaépítésekről: egy Kínai konzorcium évente ,fogozz meg 75km-t épít.

https://magyarepitok.hu/utepites/2019/10/igy-porog-fel-a-szerb-autopalya-epites

Előzmény: czimbi (31313)
czimbi Creative Commons License 2020.09.22 0 1 31313

És ezt te el is hiszed, hogy tartani fogják a határidőket? ;-))

Előzmény: aladar644 (31312)
aladar644 Creative Commons License 2020.09.22 -1 0 31312

Ha marad az ő Orbanuk, három év.

https://www.maszol.ro/index.php/gazdasag/132325-eszak-erdelyi-autopalya-ujabb-szakasz-megepitesere-irtak-ala-szerz-dest

 

egyébként én is Nagylak fele járok MVásárhelyre, mivel román részen nagyrészt pályán lehet haladni.

Csonkamagyar részen éppenhogy.

Előzmény: Green Army (31310)
aladar644 Creative Commons License 2020.09.22 -1 0 31311

tt csonkaországban legalább haladnak az új szakaszokkal

 

BP irányába,-ból.

Előzmény: czimbi (31309)
Green Army Creative Commons License 2020.09.22 0 0 31310

hát én se mostanában fogok arrafelé járni, Szebenig legalább (kivéve a 15 km-t) ótopálya megyen...esetleg akkor, ha Bp-Marosvhely teljes szakasza kiépül.

az meg gondolom legalább 5 év. főleg hogy épül a Brassó reptér..

Előzmény: czimbi (31309)
czimbi Creative Commons License 2020.09.22 0 1 31309

Igen, az a nyúlfarknyi 5 km is közröhej, beletorkollik egy kis Várad előtti kétsávosba, aztán lehet megint cammogni a kamionok és szekerek között tovább Kolozsvárig... hogy lenne balkánon következmény, hát a korrupció a rendszerük motorja! Brüsszel meg ezt is benyeli, ejnyebejnyéznek néha egy kicsit, de semmi drasztikus lépést nem látni, amióta ezek eu tagok lettek... Ezekhez képest tényleg sztádanagyhatalom vagyunk, itt csonkaországban legalább haladnak az új szakaszokkal, át is adják azokat. Szolnok-Törökszentmiklós közötti szakasszal is jól haladnak.    

Előzmény: Green Army (31308)
Green Army Creative Commons License 2020.09.22 0 1 31308

mindig csak a szöveg, az ígéretek, következmény semmi...

hogy örültek, hogy az 5 km(!) pályát előbb elkészítették, mint a túloldalon a 35 km-t.

Déva -Lugos szakaszra hiányzó 15 km-re még mindig csak tervezés alatt...

 

 

Előzmény: czimbi (31307)
czimbi Creative Commons License 2020.09.22 -1 1 31307

Hűha, a bocskorosok komoly lépésekkel haladnak, még 20 év és tényleg megérem, hogy sztrádán autózok majd Gyergyóig, vagy visznek, mert már vezetni sem fogok hajlott koromban! :-)) Piszkos korrupt banda, mindent elloptak 20 éve és azóta sem lettek tisztábbak, balkáni mentalitás, szóljon a manele, aztán lesz vmi! :-/ Több mint egytucat közlekedési miniszter lopott és hazudott évtizedekig folyékonyan az észak-erdélyi pályaépítés megkezdése óta. Megfejelve azzal a bakszász elnökkel, aki románabb lett a románnál.  

Előzmény: aladar644 (31306)
aladar644 Creative Commons License 2020.09.19 0 0 31306
karrimor Creative Commons License 2020.09.16 0 0 31305

Köszi a megosztást,jól haladnak!

Előzmény: Green Army (31304)
Green Army Creative Commons License 2020.09.16 0 1 31304

Brassó Airport

Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.09.08 0 0 31303

Ah, so, itt volt az az óriás kerék...! Már keverednek bennem az emlékek, nem emlékeztem, hogy Parajdon, vagy itt láttam.

Köszi ezért a bemutatóért is!

Előzmény: cobranco (31300)
Green Army Creative Commons License 2020.09.08 0 0 31302

én csak a parajdiban voltam busszal:)

Előzmény: aladar644 (31301)
aladar644 Creative Commons License 2020.09.07 0 0 31301

Jó bemutató, hat évvel ezelőtt voltam tordai sóbányában egy kisbusznyi baráti társasággal, majd következett a parajdi. Érdekes összevetés, mindkettő egyedi a  maga nemében. Érződik a kettő között az, hogy a tordai az EU-ban lett turisztikai célpont. Nagyon látványos, korszerű, míg a parajdi a történelmiességével egyedi.

Előzmény: cobranco (31300)
cobranco Creative Commons License 2020.09.06 0 0 31300

Kösz! Igazság szerint én is visszamennék bármikor, de, ugye most....

De, ha már Erdély, akkor itt van egy más jellegű videó unaloműzőnek :)

 

 Egy bányalátogatásra invitálok mindenkit, egy olyan helyre, melynek különlegességét talán csak egyedisége múlja felül. A kommentár, az idő szűke miatt kicsit pörgősre sikeredett, de azért remélem élvezhető lesz!

 

"Scifi vagy valóság ?" /Tordai sóbánya/ 2017. /Erdély/ FullHD 1080p

 

A felvétel helyszinei:Dörgősóstói bejárat-József akna-Visszhangok terme-Gazdagok lépcsője-Névsorolvasás terme-Teréz galéria-Rudolf táró-Csónakázó tó-Sósziget-Rudolf galéria-Kiemelő terem-Ferenc József galéria-Ótordai bejárat-Gizella táró-Bánya szanatórium-Kristályok terme-Újtorda bányaudvar

Előzmény: karrimor (31299)
karrimor Creative Commons License 2020.08.22 0 0 31299

Remek videó,gratulálok!

Mi is jártunk ott több alkalommal,a 80-as évek közepén.

Előzmény: cobranco (31297)
Green Army Creative Commons License 2020.08.22 0 0 31298

mi is megmásztuk anno, oktoberben, előszőr csak eső később már hó volt, fenn a ködben kb semmit nem láttam. 1 napos volt az is. Keservesebb oldalon fel, másikon le.

Előzmény: cobranco (31297)
cobranco Creative Commons License 2020.08.19 0 0 31297

Királykő, Erdély emblematikus hegysége, nemcsak monumentalitásával érdemli ki az uralkodói nevet, címet, hanem szépségével, vadságával és nem utolsósorban, magasságával is ott a helye a legnagyobbak között. Csúcsának meghódítása egy nap alatt, szinte lehetetlen feladat. Két "őrült" tavaly mégis erre vállalkozott. Egy intenzív, kegyetlen, de mégis lenyűgöző nap filmes krónikája következik.

 

KIRÁLYKŐ "A Kárpátok koronája" 2018. /Erdély/ FullHD 1080p

 

Útvonal: Zernest-Barca völgye-Cabana Paiul Foii-Tamás patak völgye-Piros jelzés.Spirla forrás-Spirla védkunyhó/1440m/-Deubel út-La Zaplaz-La Lanturi-Grind nyereg-Pásztor csúcs/La Om/Hirtenspitze/2338m/-Grind réti menedék/1610m/-La Table-Piros háromszög:Vladusa nyereg-Macska szurdok-Zernesti szoros-Botorog kút-Zernest-Barca völgy-Cabana Paiul Foii

 

#erdély #kárpátok #királykő #túra

Green Army Creative Commons License 2020.08.10 0 1 31296

szerintem mindegy, mert karanten miatt ugysem megyünk

Előzmény: Szaab91 (31295)
Szaab91 Creative Commons License 2020.08.10 0 0 31295

Szép jó napot mindenkinek!

 

Egy elég fontos infó: jelenleg kötelező a maszk Romániában olyan helyeken, ahol zsúfoltság alakúlhat ki. Ezen helyeket minden település maga határozhatja meg.

Szóval röviden, nincs az az ember, okos app, vagy bármilyen eszköz, amely megmondaná, hogy hol kell viselni, s hol nem.

aladar644 Creative Commons License 2020.08.05 0 0 31294

én is úgy látom, mint ők, hogy a pohár félig már tele van. Mifelénk ilyen értelemben pohár sincs...

Előzmény: Green Army (31293)
Green Army Creative Commons License 2020.08.05 0 0 31293

csak azt mondom, hogy nem lesz olyan egyszerű beíndítani a repteret, jelen állás szerint...

Előzmény: aladar644 (31292)
aladar644 Creative Commons License 2020.08.05 0 0 31292

Sajnos igen, bár nem értem, hogy jön ez ide. A vásárhelyi járatok júniusig teljesen leálltak, most, ahogyan nézem visszaállt a februári menetrend, kivéve a pesti napi járatokat.

Az ottani járatok a betonfelújítás miatti kényszerleállás után gyérültek meg nagyon. Míg addig napi 4-5 járat volt ,addig az újraindulás óta alig 1-2, és néhány charter. De idénre tervbe volt néhány új útvonal beindítása. Az utasforgalom, viszont a vírus előtt kezdett visszaállni a régi szintre.

Előzmény: Green Army (31291)
Green Army Creative Commons License 2020.08.04 0 0 31291

azert februar ota változott ez-az a világban. Marosi járatok fele is törlődik.

Előzmény: aladar644 (31290)
aladar644 Creative Commons License 2020.08.04 0 0 31290

Így kell országot fejleszteni, gazdagítani: régiónként felemelni:

https://www.maszol.ro/index.php/gazdasag/122427-2021-ben-felszallnak-az-els-gepek-a-brassoi-repul-terr-l

aladar644 Creative Commons License 2020.07.30 0 0 31289
Előzmény: aladar644 (31288)
aladar644 Creative Commons License 2020.07.30 0 0 31288

Kovászna megye konkrétan két milliárdnyi pénzt ajánlott fel az építkezéshez,annyira sajátként kezelik az ügyet. egyet a megy,egyet Sepsi. Kérésük annyi volt,hogy magyarul is legyenek kiírva a feliratok.

ezt már beollóztam, de mégegyszer:

 

www.maszol.ro/index.php/gazdasag/91992-az-rmdsz-lobbizik-a-brassoi-repul-ter-megepiteseert

 

az anyaországban ilyesmit gondolni sem lehet: egy másik megye beruházásához adni két milliárd forintot. Hahaha, ennyi szabd pénzük a saját dolgaira sincs itt a megyének,nemhogy kiadja a területén kívülre.

Miközben Erdély, itteni viszonylatban tele van nemzetközi repterekkel.

Előzmény: Green Army (31287)
Green Army Creative Commons License 2020.07.30 0 1 31287

tegnapi napon az angol nagykövet is meglátogatta az építkezést. ebből nem csak Brassó, hanem főleg Kovászna megye, de Hargita is sokat profitálhat.

Előzmény: aladar644 (31286)
aladar644 Creative Commons License 2020.07.29 0 0 31286

MÉG EGY légikikötő. Ugyanis van még legalább négy, de inkább hat. És ez így van jól.

Előzmény: czimbi (31283)
karrimor Creative Commons License 2020.07.29 0 0 31285

Szépen haladnak,köszönjük a képeket!

Előzmény: Green Army (31282)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!