Keresés

Részletes keresés

maplesyrup Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56754
Tegnap egy NOHAB vezetőfülkéjében volt szerencsém utazni!!! :o)))

A Füstiben voltunk - a Nyugatitól vonattal, természetesen, ahogy illik - és a visszafele utat, egy szerencsés véletlen és találkozás következtében a Nohabbal tettük meg.
Elromlott a nosztalgia szerelvény egyik mozdonya, ezért a Nohabot tették rásegítőnek.
Már régóta szerettem volna a Füstit megnézni, tegnap aztán végre sikerült. Nagyon tetszett minden, élveztük az utazást is. Végig ültük a "fapadostól a vörösplüssig" fülkéket.
Nagyon érdekes a Múzeum.
Visszafelé úton kiderült, hogy a barátaink ismerőse vezeti a Nohabot, így jutottunk ehhez a ritka (?) lehetőséghez.
Nagyon tetszett, eddig csak képen láttam, illetve az életben nem figyeltem fel rá.
Még a motorházba is bementem.
Szuper és szép. A vezető is dícsérte.
(Mellesleg, ha nem olvasom ezt a topikot, akkor soha nem tudom meg mi az a Nohab.Kösz.)

Carpy Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56753
Ertem mire gondolsz, teljesen igazad is van. En annyit probaltam megfogalmazni, hogy sokak pusztan anyagi okokbol nem tehetik meg jelenleg, hogy kocsival jarjanak. Ha minden jol (?) megy, nehany ev(tized) mulva az o szamuk le fog csokkenni, es aki kocsival szeretne jarni, az meg tudja majd fizetni. Ennek ellenere tovabbra is fognak sokan tomegkozlekedni/biciklizni/stb, mert
-lesz aki azt jobban szereti,
-lesz aki nem tud vezetni, mert fiatal, vagy beteg, vagy csak siman a gyengebb nemet kepviseli :-)
-lesz akinek a kozossegi kozlekedes jobbat nyujt (pl. pont haztol hazig viszi)
-lesz aki a sokasodo korlatozasokbol fakadoan nem tud majd kocsival kozlekedni
-lesz aki a kornyezeti neveltetesebol fakadoan nem ul kocsiba
-lesz akinek elvettek a jogositvanyat valami miatt :-)
-stb.
De ezek mind kiscsoportok azokhoz kepest, akik a jovoben at fognak csusszanni a "most mar vagyok olyani anyagi helyzetben, hogy megengedhessem magamnak az autohasznalatot" korlaton.
Előzmény: Váci (56751)
hjulsta2 Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56752
Köszi!
és neked is Nohab!
Előzmény: Zoltika (56750)
Váci Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56751
Carpy: "...mig az eletszinvonal nem emelkedik meg annyira, hogy altalanosan lehetove valjon barki szamara, hogy kocsival jarjon munkaba..."

OK, ezzel egyetértek, már sokszor irtam, hogy a mai Magyarországon sokaknak presztizskérdés kocsival járni. De!
Az életszinvonal emelkedésével párhuzamosan talán a gondolkodásmód is változik, igaz, nyilván nem olyan mértékben.
Én sem azért járok biciklivel dolgozni, mert nincs pénzem (vagy sajnálnám a pénzem) autóra vagy benzinre, hanem azért, mert
- szeretek biciklizni
- szükségem van legalább ennyi mozgásra
- nem kell parkolással bajlódnom
- ha minimális mértékben is, de hozzájárulok a környezet védelméhez.

És kislányom is szereti, ha az oviba biciklivel viszem, mert azt minden gyerek megteheti, hogy emancipált anyukája az ovoda kapuja előtt (ha épp "foglalt", akkor vár, hiszen a gyerek nem gyalogolhat 10 métert...) kitegye a vadonatúj második-autó csodából, de ő az egyetlen, akit az apukája biciklivel visz az oviba. (Persze csak addig, amig ez örömet okoz neki, és nem szégyent. Remélem, még sokáig.)

Előzmény: Carpy (56682)
Zoltika Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56750
Ezt most a MÁV Nosztalgia Kft. szervezte. Írj egy e-mailt Szigeti Andrásnak (utazas@mavnosztalgia.hu), és elküldi a programot. Az események píárja nem túl erős. Szombaton például NOHAB-os különmenet lesz Zólyomba (M61,001 + 1. osztály + étkező), amiről csak a vonaton értesülhettünk. Néha cseppen információ a "Vélemények: Nosztalgia & MVP pro&kontra" topicban is. Az egyéb menetek általában nem publikusak, lásd az elmúlt napok bejegyzéseit.
Előzmény: hjulsta2 (56747)
gfeca Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56749
Üdv Mindenkinek!

Én tudom, hogy Te pontosan tudod...

De látod mindannyian rosszul tudtuk!(Lásd DGKUm hozzászólását a RES-ről)

gfeca

Előzmény: rg7 (56719)
nohab Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56748
Honnan lehet tudni ezekrol a különmenetekrol? Foleg a Nohab-osok érdekelnének. Hirdetik egyáltalán, vagy csak belso körökben publikus?

Ez speciel publikus (sőt, nyílt) volt, de a legtöbbje nem az. A publikusakat megírja aszigeti a Nosztalgia saját fórumában, illetve hírlevelet is lehet kérni tőle.

Előzmény: hjulsta2 (56747)
hjulsta2 Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56747
Üdv Zoltika,

egy kérdésem lenne. Honnan lehet tudni ezekrol a különmenetekrol? Foleg a Nohab-osok érdekelnének. Hirdetik egyáltalán, vagy csak belso körökben publikus?
választ köszi!

Előzmény: Zoltika (56702)
Törölt nick Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56746
(bocs elrontottam)

szóval ezek a szentesiek már csak ilyenek :)

Előzmény: Törölt nick (56745)
Törölt nick Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56745
ezek
Előzmény: Szütyi (56742)
kktt Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56744
MÁVnak kutya kötelessége lenne parkolót biztosítani a saját utasainak.

Nekem az egerszegi állomásnál van bajom a parkolóval:
Itt ugyan nem szűnt meg, de amióta az állomásépület egy részében konditerem működik, az amúgy is kicsi és rossz alaprajzú parkoló szinte mindig tömve van és nem a vonathoz kimenőkkel elsősorban...

Előzmény: DJ. Bakter (56661)
Grg Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56743
Sziasztok!

Nemrég voltunk Velencében (olasz) nyaralni. Odafele a Veneziával, vissza a Drávával jöttünk.
Visszafele adódott egy kis probléma: A jegykezelésnél közölte a magyar kaller, hogy nem fogadja el a jegyet, mert nem ide szól. Nos kiderült, hogy a "tisztelt" Déli pu.-s GWK-s -noha kihangsúlyoztuk, hogy oda Venezia, vissza Dráva- csak az odafele útvonalat irta rá a jegyre(Gyékényes-Koprivinica-Zagreb-Villa Opivina-Venezia S.L.), a Dráva pedig ugyebár nem erre jön, igy adódott a probléma. Pedig a helyjegyet rendesen adta ki, úgyhogy vagy nem tudta, vagy elfelejtette hogy nem ugyanaz az oda és a visszaút. Igy hát kénytelenek voltunk 6500Ft-ért megvenni a Bajánsenye-Bp szakaszra a jegyet. A kaller becsületére legyen mondva, szólt, hogy a fel nem használt Bp-Gyékényes jegy árát visszaigényelhetjük a GWK-nál.

Igy utólag felmerült bennem egy kérdés:
Az összeg amit valószinüleg visszakapunk 6100Ft. Erre a GWK-s szerint 2 hónapot kell várni, ráadásul nem tudjuk, hogy ebből levonnak-e 10% kezelési költséget (ezt a kaller emlitette).

Kérdem én, nem lett volna megoldható, hogy a kaller beszámitja a Bp-Gyékényesre érvényes jegyet, és csak a különbözetet fizetteti meg velünk? Igy egyrészt megsporolt volna a MÁV egy rakás papirmunkát, mi az utánajárást és a 2 hónap várakozást.

Természetesen a panaszt megtettük a GWK-nál, de ki tudja mi ér....

Szütyi Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56742
Amint a Hargitáról készült képed néztem feltünt, hogy a padló kb ebédlo asztal szintuen tiszta. Ja és ez egy motorgarázs...
Előzmény: marslakó (56679)
RadiX Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56741
IC-vel utazott a draga kezimunkatanarnö? Azzal akar kb. 3 percet is megsporolhatott egy sebesvonathoz kepest.
Előzmény: Zoltika (56738)
gyurmosz Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56740
Az ajtó kinyílik, ha megáll a vonat. Egyszer egy nyíregyi IC-n fentmaradt egy ember, aki csak kísérő volt, neki Szolnokon kellett leszállnia (szíííívás...)
Előzmény: Zoltika (56738)
gyurmosz Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56739
Szegény 1010-es, kedvenc V43-asaim közé tartozott... :-(
Előzmény: V42 515 (56734)
Zoltika Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56738
Tapasztalatom szerint az IC akkor áll meg menetrenden kívül, ha valami Nagy Ember szándékozik le- vagy felszállni (az általam ismert csúcs: Király B. Izabella egykori képviselő utazása Abonyból Törökszentmiklósra). Hárman most is leszálltak, és a kaller pont annál az ajtónál tüsténtkedett (nélküle ki se nyílt volna az ajtó?)
Előzmény: DGKUm (56736)
DGKUm Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56737
A 11:20-kor Balatonfüredre induló személy (V43 1294) 30-35 perc késéssel indult,az utolsó előtti kocsiban valószínűleg rosszul lett valaki,a vagon mellett egy mentő állt meg a peronon.Végül úgy indult el a vonat,hogy az utolsó két kocsi bakon maradt.
Egy kicsit meghalt benne egy ismeretlen személy.

Előzmény: V43 2376 (56689)
DGKUm Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56736
MIÉRT ÁLLT MEG AZ IC TATÁN???
Mert működtették a féket rajta és az jó volt...
De: rosszul láttátok, a Rendkívüli Események nyilvántartási Rendszere (RES) szerint nem állt meg. :-)

Előzmény: szivats (56731)
DGKUm Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56735
Ime a feleségem keresésének eredménye 1891-ből:
Igen koros feleséged lehet! Ha nem szólítom öreganyámnak, békává változtat?:-)
Előzmény: abdhulbin (56720)
V42 515 Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56734
Selejt, a belsejét 1221 fogja kapni.
Előzmény: v63 152 (56732)
V42 515 Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56733
"A 16.41-kor induló vonathoz kijövő menesztő miért is csókolózik a kallerral"

Kkalmi, lebuktál... :-))))

Előzmény: Zoli_fiú (56727)
v63 152 Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56732
1010-el mi lesz? Eredmény az ügyében? Ennyire nincs nálatok gép?
Előzmény: V42 515 (56718)
szivats Creative Commons License 2002.09.08 0 0 56731
"Amúgy érdekes volt az indulásotok is: a forgalmista vagy öt percig integetett a vonat végénél a tárcsájával, míg aztán szépen (szabályszerűen) előreballagott a mozdonyig."

Hát nem is tudom. Az utolsó 92,5 méter megtétele is legalább 3 percig tartott ahogy visszaemlékszem.

MIÉRT ÁLLT MEG AZ IC TATÁN???

Előzmény: Zoltika (56702)
kkalmi Creative Commons License 2002.09.08 0 0 56730
16:25 - 16:41 között induló vonatok:
5723 (16:30)
37146 (16:34)
46-1 (16:38)
3333 (16:41).
Ezeket a páratlan menesztő meneszti.
A 16:41-kor induló vonat a 46-1-re szokott várni, ezért indul 5-10' késéssel.
Előzmény: Zoli_fiú (56727)
István Gyuri Creative Commons License 2002.09.08 0 0 56729
A 16.41-kor induló vonathoz kijövő menesztő miért is csókolózik a kallerral, ahelyett, hogy észrevenné a kijárati jelzőt? A vonat 16.49-kor indul el....... A leány 16.25 óta ott volt , a kijárati jelző 16:40-kor volt.................

Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy a 16:41-kor induló vonat a menetrend szerint csatlakozásra nem vár.
Igaz, ami igaz a menetrendben nincs olyan jelzés, mely szerint menesztésre nem vár :)))

Érdekes az ellentét a szolnoki menesztők és a szolnoki kocsisok (lásd Bhv-k minősége) munkavégzése között....

Előzmény: Zoli_fiú (56727)
Törölt nick Creative Commons License 2002.09.08 0 0 56728
TEE 56611
A fékpróbás ember egy rúdon lévő kb. 5cm vastag korongot akasztott a szerelvény végén lévő horogra -ezt már a 2-es vonal Csörgös korszakában is láttam. Mi célt szolgál ez?

Aktív zárjelzőnek hívják. Ezt érzékeli a szovjet gyártmányú biztosító berendezés. Ez az Esztergomi vonal egyik különlegessége.

Zoli_fiú Creative Commons License 2002.09.08 0 0 56727
Szegény Szolnok napról napra süllyed lefelé....

Igaz , egyszer irtam a hanyagságról... Nem teszem , met lehurrogtak aMÁVosok

De.

a 06.25-kor induló vonathoz miért 06.29-kor szalad a (nem is odaillő, páratlan) menesztő?

A 16.41-kor induló vonathoz kijövő menesztő miért is csókolózik a kallerral, ahelyett, hogy észrevenné a kijárati jelzőt? A vonat 16.49-kor indul el....... A leány 16.25 óta ott volt , a kijárati jelző 16:40-kor volt.................

Szal Szolnok nem egy csúcs állomás:((((((((

abdhulbin Creative Commons License 2002.09.08 0 0 56726
Végezetül néhány külömböző évjáratú nálam garantáltan öregebb sín:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Köszönöm Mindenki türelmét!
abdhulbin Creative Commons License 2002.09.08 0 0 56725
Az állomás végpont felöli vége. Az ivókút kiszáradva, bár valamikor abból ige jóízű víz csurgott
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
A rampa az azóta megszünt kisvasút felöli oldala, méteres gazban
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Az azóta bezárt gázolajkút
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!