Tegnap egy NOHAB vezetőfülkéjében volt szerencsém utazni!!! :o)))
A Füstiben voltunk - a Nyugatitól vonattal, természetesen, ahogy illik - és a visszafele utat, egy szerencsés véletlen és találkozás következtében a Nohabbal tettük meg.
Elromlott a nosztalgia szerelvény egyik mozdonya, ezért a Nohabot tették rásegítőnek.
Már régóta szerettem volna a Füstit megnézni, tegnap aztán végre sikerült. Nagyon tetszett minden, élveztük az utazást is. Végig ültük a "fapadostól a vörösplüssig" fülkéket.
Nagyon érdekes a Múzeum.
Visszafelé úton kiderült, hogy a barátaink ismerőse vezeti a Nohabot, így jutottunk ehhez a ritka (?) lehetőséghez.
Nagyon tetszett, eddig csak képen láttam, illetve az életben nem figyeltem fel rá.
Még a motorházba is bementem.
Szuper és szép. A vezető is dícsérte.
(Mellesleg, ha nem olvasom ezt a topikot, akkor soha nem tudom meg mi az a Nohab.Kösz.)
Ertem mire gondolsz, teljesen igazad is van. En annyit probaltam megfogalmazni, hogy sokak pusztan anyagi okokbol nem tehetik meg jelenleg, hogy kocsival jarjanak. Ha minden jol (?) megy, nehany ev(tized) mulva az o szamuk le fog csokkenni, es aki kocsival szeretne jarni, az meg tudja majd fizetni. Ennek ellenere tovabbra is fognak sokan tomegkozlekedni/biciklizni/stb, mert
-lesz aki azt jobban szereti,
-lesz aki nem tud vezetni, mert fiatal, vagy beteg, vagy csak siman a gyengebb nemet kepviseli :-)
-lesz akinek a kozossegi kozlekedes jobbat nyujt (pl. pont haztol hazig viszi)
-lesz aki a sokasodo korlatozasokbol fakadoan nem tud majd kocsival kozlekedni
-lesz aki a kornyezeti neveltetesebol fakadoan nem ul kocsiba
-lesz akinek elvettek a jogositvanyat valami miatt :-)
-stb.
De ezek mind kiscsoportok azokhoz kepest, akik a jovoben at fognak csusszanni a "most mar vagyok olyani anyagi helyzetben, hogy megengedhessem magamnak az autohasznalatot" korlaton.
Carpy: "...mig az eletszinvonal nem emelkedik meg annyira, hogy altalanosan lehetove valjon barki szamara, hogy kocsival jarjon munkaba..."
OK, ezzel egyetértek, már sokszor irtam, hogy a mai Magyarországon sokaknak presztizskérdés kocsival járni. De!
Az életszinvonal emelkedésével párhuzamosan talán a gondolkodásmód is változik, igaz, nyilván nem olyan mértékben.
Én sem azért járok biciklivel dolgozni, mert nincs pénzem (vagy sajnálnám a pénzem) autóra vagy benzinre, hanem azért, mert
- szeretek biciklizni
- szükségem van legalább ennyi mozgásra
- nem kell parkolással bajlódnom
- ha minimális mértékben is, de hozzájárulok a környezet védelméhez.
És kislányom is szereti, ha az oviba biciklivel viszem, mert azt minden gyerek megteheti, hogy emancipált anyukája az ovoda kapuja előtt (ha épp "foglalt", akkor vár, hiszen a gyerek nem gyalogolhat 10 métert...) kitegye a vadonatúj második-autó csodából, de ő az egyetlen, akit az apukája biciklivel visz az oviba. (Persze csak addig, amig ez örömet okoz neki, és nem szégyent. Remélem, még sokáig.)
Ezt most a MÁV Nosztalgia Kft. szervezte. Írj egy e-mailt Szigeti Andrásnak (utazas@mavnosztalgia.hu), és elküldi a programot. Az események píárja nem túl erős. Szombaton például NOHAB-os különmenet lesz Zólyomba (M61,001 + 1. osztály + étkező), amiről csak a vonaton értesülhettünk. Néha cseppen információ a "Vélemények: Nosztalgia & MVP pro&kontra" topicban is. Az egyéb menetek általában nem publikusak, lásd az elmúlt napok bejegyzéseit.
Honnan lehet tudni ezekrol a különmenetekrol? Foleg a Nohab-osok érdekelnének. Hirdetik egyáltalán, vagy csak belso körökben publikus?
Ez speciel publikus (sőt, nyílt) volt, de a legtöbbje nem az. A publikusakat megírja aszigeti a Nosztalgia saját fórumában, illetve hírlevelet is lehet kérni tőle.
egy kérdésem lenne. Honnan lehet tudni ezekrol a különmenetekrol? Foleg a Nohab-osok érdekelnének. Hirdetik egyáltalán, vagy csak belso körökben publikus?
választ köszi!
MÁVnak kutya kötelessége lenne parkolót biztosítani a saját utasainak.
Nekem az egerszegi állomásnál van bajom a parkolóval:
Itt ugyan nem szűnt meg, de amióta az állomásépület egy részében konditerem működik, az amúgy is kicsi és rossz alaprajzú parkoló szinte mindig tömve van és nem a vonathoz kimenőkkel elsősorban...
Nemrég voltunk Velencében (olasz) nyaralni. Odafele a Veneziával, vissza a Drávával jöttünk.
Visszafele adódott egy kis probléma: A jegykezelésnél közölte a magyar kaller, hogy nem fogadja el a jegyet, mert nem ide szól. Nos kiderült, hogy a "tisztelt" Déli pu.-s GWK-s -noha kihangsúlyoztuk, hogy oda Venezia, vissza Dráva- csak az odafele útvonalat irta rá a jegyre(Gyékényes-Koprivinica-Zagreb-Villa Opivina-Venezia S.L.), a Dráva pedig ugyebár nem erre jön, igy adódott a probléma. Pedig a helyjegyet rendesen adta ki, úgyhogy vagy nem tudta, vagy elfelejtette hogy nem ugyanaz az oda és a visszaút. Igy hát kénytelenek voltunk 6500Ft-ért megvenni a Bajánsenye-Bp szakaszra a jegyet. A kaller becsületére legyen mondva, szólt, hogy a fel nem használt Bp-Gyékényes jegy árát visszaigényelhetjük a GWK-nál.
Igy utólag felmerült bennem egy kérdés:
Az összeg amit valószinüleg visszakapunk 6100Ft. Erre a GWK-s szerint 2 hónapot kell várni, ráadásul nem tudjuk, hogy ebből levonnak-e 10% kezelési költséget (ezt a kaller emlitette).
Kérdem én, nem lett volna megoldható, hogy a kaller beszámitja a Bp-Gyékényesre érvényes jegyet, és csak a különbözetet fizetteti meg velünk? Igy egyrészt megsporolt volna a MÁV egy rakás papirmunkát, mi az utánajárást és a 2 hónap várakozást.
Természetesen a panaszt megtettük a GWK-nál, de ki tudja mi ér....
Az ajtó kinyílik, ha megáll a vonat. Egyszer egy nyíregyi IC-n fentmaradt egy ember, aki csak kísérő volt, neki Szolnokon kellett leszállnia (szíííívás...)
Tapasztalatom szerint az IC akkor áll meg menetrenden kívül, ha valami Nagy Ember szándékozik le- vagy felszállni (az általam ismert csúcs: Király B. Izabella egykori képviselő utazása Abonyból Törökszentmiklósra). Hárman most is leszálltak, és a kaller pont annál az ajtónál tüsténtkedett (nélküle ki se nyílt volna az ajtó?)
A 11:20-kor Balatonfüredre induló személy (V43 1294) 30-35 perc késéssel indult,az utolsó előtti kocsiban valószínűleg rosszul lett valaki,a vagon mellett egy mentő állt meg a peronon.Végül úgy indult el a vonat,hogy az utolsó két kocsi bakon maradt. Egy kicsit meghalt benne egy ismeretlen személy.
MIÉRT ÁLLT MEG AZ IC TATÁN??? Mert működtették a féket rajta és az jó volt...
De: rosszul láttátok, a Rendkívüli Események nyilvántartási Rendszere (RES) szerint nem állt meg. :-)
"Amúgy érdekes volt az indulásotok is: a forgalmista vagy öt percig integetett a vonat végénél a tárcsájával, míg aztán szépen (szabályszerűen) előreballagott a mozdonyig."
Hát nem is tudom. Az utolsó 92,5 méter megtétele is legalább 3 percig tartott ahogy visszaemlékszem.
16:25 - 16:41 között induló vonatok:
5723 (16:30)
37146 (16:34)
46-1 (16:38)
3333 (16:41).
Ezeket a páratlan menesztő meneszti.
A 16:41-kor induló vonat a 46-1-re szokott várni, ezért indul 5-10' késéssel.
A 16.41-kor induló vonathoz kijövő menesztő miért is csókolózik a kallerral, ahelyett, hogy észrevenné a kijárati jelzőt? A vonat 16.49-kor indul el....... A leány 16.25 óta ott volt , a kijárati jelző 16:40-kor volt.................
Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy a 16:41-kor induló vonat a menetrend szerint csatlakozásra nem vár.
Igaz, ami igaz a menetrendben nincs olyan jelzés, mely szerint menesztésre nem vár :)))
Érdekes az ellentét a szolnoki menesztők és a szolnoki kocsisok (lásd Bhv-k minősége) munkavégzése között....
TEE 56611 A fékpróbás ember egy rúdon lévő kb. 5cm vastag korongot akasztott a szerelvény végén lévő horogra -ezt már a 2-es vonal Csörgös korszakában is láttam. Mi célt szolgál ez?
Aktív zárjelzőnek hívják. Ezt érzékeli a szovjet gyártmányú biztosító berendezés. Ez az Esztergomi vonal egyik különlegessége.
Igaz , egyszer irtam a hanyagságról... Nem teszem , met lehurrogtak aMÁVosok
De.
a 06.25-kor induló vonathoz miért 06.29-kor szalad a (nem is odaillő, páratlan) menesztő?
A 16.41-kor induló vonathoz kijövő menesztő miért is csókolózik a kallerral, ahelyett, hogy észrevenné a kijárati jelzőt? A vonat 16.49-kor indul el....... A leány 16.25 óta ott volt , a kijárati jelző 16:40-kor volt.................
Végezetül néhány külömböző évjáratú nálam garantáltan öregebb sín:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] Köszönöm Mindenki türelmét!
Az állomás végpont felöli vége. Az ivókút kiszáradva, bár valamikor abból ige jóízű víz csurgott
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] A rampa az azóta megszünt kisvasút felöli oldala, méteres gazban
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] Az azóta bezárt gázolajkút
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]