Keresés

Részletes keresés

Jesper Olsen Creative Commons License 2011.10.22 0 0 34029

Itt is felteszem kissé talán nem témába vágó kérdésemet: a budapesti buszpályaudvarok (Stadion, Népliget, Újpest, Árpád-hid) közül melyiknél van jegykiadó automata? Előre is köszönöm az információt.

 

HEV Creative Commons License 2011.10.21 0 0 34028

 

Az időjósok szerint ezen a héten esett először hó de ez nem igaz mert már egy hete is  is havazott :-)

annyi baj legyen Creative Commons License 2011.10.21 0 0 34027

Nem általam derült ki, hogy nem látogatható. Én itthon morogtam csak, hogy egy nappal előbb is átadhatták volna :)

Előzmény: sincsavar 1.1 (34026)
sincsavar 1.1 Creative Commons License 2011.10.21 0 0 34026

Másfél hete, majdnem beírtam a link hozzászólásába, hogy a szövegből nekem nem derül ki, fel lehet-e menni a kilátóba, vagy csak valaki aláírt valamit. Gondoltam, az utóbbi miatt biztosan nem tennék címlapra a hírt:) Szerencse, hogy annyi baj legyen éppen ott járt.

 

Előzmény: kvte (34024)
annyi baj legyen Creative Commons License 2011.10.21 0 0 34025

A cikk előtti napon voltam pont fenn, nagy volt még a mozgás, de gondoltam, biztos jól belehúztak, hogy másnapra elkészültek.
Ezek szerint csak a papíron húztak egy pipát a megfelelő rubrikába.
Pedig az a sajtóközlemény már-már irodalmi magasságokban szárnyalt.

Előzmény: kvte (34024)
kvte Creative Commons License 2011.10.21 0 0 34024

A kilátó pályázata „megvalósult”, a kilátóba mégsem lehet felmenni

 

A kiadott sajtóközlemény ellenére egyelőre mégsem lehet felmenni a Badacsony kilátójába

Güsziológus Creative Commons License 2011.10.20 0 0 34023

Sorry:-)

Előzmény: Törölt nick (34020)
Güsziológus Creative Commons License 2011.10.20 0 0 34022

Ezt írtam.

 

"A fennsíkon a K- / P- (Isztimér felől) belefért a 30 percbe, bár itt nagy volt a tempó, jó 2,5 kilométer lehet.

A kanyargós rész is (P- le a Burok-völgybe) belefért a 30 percbe."

 

Eredendően az volt a cím, hogy OKT, tehát a kéken mentem:-)

Ahol a K- "találkozik" a P- jelű úttal, mely Isztimér felől "érkezik", ott volt a 30 perc, erős tempóval sikerült.

Innen a két jelzés együtt halad, a völgy peremén, az út kannyargós, mely addig tart, amíg a P- "el" a Burok-völgy felé. leginkáb le.

 

Ez volt 30 perc.

 

Próbáltam tömör lenni, ezek szerint nem sikerült:-)

Előzmény: Törölt nick (34014)
Jesper Olsen Creative Commons License 2011.10.20 0 0 34021

Sorry! :-)

Előzmény: Törölt nick (34020)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.20 0 0 34020

Meg egy jó kis esti traccspartyval!:-))

Francba...:-))

Előzmény: Jesper Olsen (34019)
Jesper Olsen Creative Commons License 2011.10.20 0 0 34019

Egy félreértéssel kevesebb. :-))

Előzmény: Törölt nick (34018)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.20 0 0 34018

Tele vagyunk félreértésekkel...

Szóval akkor nem ment le a völgybe ,hanem a piros sáv jelzésen -a kékkel együtt- ment amely majd később levezet a völgybe...

Az már lehet 30perc,igen. Akkor csak a megfogalmazás volt tényleg félreérthető.

Előzmény: Jesper Olsen (34017)
Jesper Olsen Creative Commons License 2011.10.20 0 0 34017

A Bakony (észak) térkép alapján mondom, hogy Güszi a P becsatlakozásától (kb. Öreg-cseres) a P leágazásáig (ahol a K plusz is letér) tartó szakaszról irt. Valamit félreérthettél.

Előzmény: Törölt nick (34014)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.20 0 0 34016

Hát nem sikerült...a 32270-es hsz-em szólt anno a Burok-völgy bejárásról tavasszal,meg utána még pár hsz.Már akkor sem volt nagyon lehetőség a 2-3km/h-s sebességnél nagyobbra ,pedig még csak a gyönyörű medvehagymatengerek uralták a völgyet,nem pedig a csalánrengeteg.

Törölt nick Creative Commons License 2011.10.20 0 0 34015
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.20 0 0 34014

"...A kanyargós rész is (P- le a Burok-völgybe) belefért a 30 percbe. ..."

 

Na ezt meg hogyan csináltad?

Távol álljon tőlem a kákán is csomót keresés,de bejártam tavaly ősszel a kéket a kék sávon természetesen,meg a piros sávon a Burok-völgyet teljes hosszában tavasszal mikor könnyen járható.

A térkép szerinti kanyargósabb rész az nem a Burok-völgy mélye,hanem a teteje,a széle!Az a Burok-part.Itt együtt megy a P- és a K-.

Ahol a legjobban megközelítik egymást a lenti,a völgy mélyén futó egyedüli piros sávval  -nagyjából a "B" betűnél a Burok-völgy feliratnál a Bakony térképen-  ott meg tudtommal igen mély,szakadékos a völgy fala,nem lehet lemenni.

Lemenni a P-K+-on lehet ,vagy ahol én mentem egy ma már jelzetlen földúton még közelebb Bakonykutihoz,amely a régi kék sáv volt egykoron.Szóval nagyot kell kerülni hogy lejuss.

Arról nem is beszélve hogy a Burok-völgyben nagyon nehéz a túrázás,nehéz a terep tavasszal az aljnövényzet megjelenése előtt is...

Javítson ki valaki ha tévedek,de én így ismerem ezt a részt...

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9012640&go=108854311

Előzmény: Güsziológus (34013)
Güsziológus Creative Commons License 2011.10.20 0 0 34013

Szintbeállító túra volt.

 

Anno, még az első előtt készítettem menettervet, résztávokkal.

Mivel nem ismertem a terepet, ez csak közelítő volt, na és a "végrehajtás" során nem az volt a fő szempont, hogy "könyveljek".

 

A mostani, egy realizált menetterv, majd összevetem az "eredetivel".

 

Hamuház (30 perc), Csőszpusztától, kb. 2,5 km.

K- / P- találkozása, kicsivel a szentély előtt (30 perc), kb. 2 kilométer.

Kisgyónig kevesebb, mint 30 perc, erős 2 kilométer.

A füzetben 6,9 km a távolság.

 

A kanapén elfogyasztottam egy zsömlét, és picit sütkéreztem.

Jó minőségű a nyalóka.

 

Kemény emelkedő következik.

K- / P+ (30 perc), ez kemény volt, kicsit több, mint 2 kilométer lehet.

Nyomtam, ahogy bírtam.

Térdeim örültek, hisz a botok következtében oszlott a súly, kevesebbet kellett cipelni.

A lefelé fárasztóbb volt:-)

K- / Knégyzet (30 perc), ez lazább volt.

Mikor kiérünk a fennsíkra, akkor már szép, addig elmegy.

 

A fennsíkon a K- / P- (Isztimér felől) belefért a 30 percbe, bár itt nagy volt a tempó, jó 2,5 kilométer lehet.

A kanyargós rész is (P- le a Burok-völgybe) belefért a 30 percbe.

 

Ezt követően ismét 30 perc, igaz akkor volt a mélypont, kellett némi kalória Bakonykútiban.

Leginkább vízhiányom volt, a kútból tudtam pótolni.

 

Bakonykúti után van a tanya, itt indul a lélekpróbáló kunkor.

Itt tűntek fel a szép tiszta jelek, követtem őket.

Bámulatos, milyen mély a szakadék a "domb" tetején. Szép alakzatok vannak, nem érdemes kihagyni.

 

Az ösvény "visszatérésekor" volt 45 perc, kb. 3,5 km.

Egy kis "séta", majd irány felfelé. Csodálatosak a jelzések, mintha egy kicsit máshol menne, igaz, eddig mindig eltévedtem:-)

A műútnál voltam 45 perc alatt.

Újabb 30 perc a kissé lehangoló "erdőben", majd még 30 perc vánszorgás.

 

Minta nem lenne 11 kilométer, kicsivel több, mint 2 óra alatt mentem végig, szigorúan követve a jeleket.

 

A szakaszolás most már végleges, ennek alapján, a résztávok meglehetősen pontosak.

Ha lesz következő "menet", akkor már lehet pontosan tervezni.

Előzmény: Jesper Olsen (34012)
Jesper Olsen Creative Commons License 2011.10.20 0 0 34012

Elég jó átlagot mentél! Ezek szerint már a múlté a Bakonykúti utáni kevergés? Ez jó hír!

Előzmény: Güsziológus (34009)
Güsziológus Creative Commons License 2011.10.20 0 0 34011

Megfigyeltem.

Azért tettem oda a szmájlit.

Előzmény: Törölt nick (33995)
Jesper Olsen Creative Commons License 2011.10.20 0 0 34010

Én is erre a variációra gondoltam. (Remélem igy tisztázódik ez a félreértés.)

Előzmény: Güsziológus (34008)
Güsziológus Creative Commons License 2011.10.20 0 0 34009

OKT

Tés - Fehérvárcsorgó

 

Nagyon szép napot fogtam ki, és a teljesítőképességem is a maximumon volt.

Egyik kedvencem a fennsík, különösen ha fúj a szél és szemből süt a Nap.

Mindez összejött tegnap.

 

Nagy megkönnyebbülés volt a Bakonykúti - Fehérvárcsurgó szakasz.

Felújították a jelzéseket, sűrítették, és az útvonal is járható.

Most érdemes menni.

Sajnos, a Vontató-hegy felé az erdőt eltűntették, hatalmas üresség tátong, a hegy irányába.

Még jó, hogy nincs már tarvágás:-)

 

Pecsét a zacskóban a helyén, a sör finom, a vendéglátás a régi.

Elég sokat kellett menni a buszig, de elértem.

 

Indulás

10:45

Érkezés

17:00

Kár, hogy a kellmes szakaszok rövidek, előttem a Bodajk - Csókakő közötti aszfaltos szakasz:-)

Güsziológus Creative Commons License 2011.10.20 0 0 34008

Szó nincs arról, hogy a kék útvonalat nem jártam be.

Csak egy példa.

 

Encs - Hernádcéce - Méra, majd Méra - Hernádcéce és tovább.

A Zempléni-hegység minden "rávezető" útvonalát bejártam.

 

Az útvonal tehát maradt, csak a "ráfordított" idő nőtt meg.

Előzmény: Remélemilyennicknincs (33987)
buszosbandi Creative Commons License 2011.10.19 0 0 34007

:) :) :) Jogos! talán a busz vezetőfülkéjéből más a világ, mint gyalogosan. Pedig én még a biciklisekkel is toleráns vagyok pl. a Mátrai szerpentinen :)

Előzmény: Törölt nick (34000)
buszosbandi Creative Commons License 2011.10.19 0 0 34006

Na épp erről beszélek! Nekem sincs az aszfaltúttal semmi bajom, sőt! Még a Sümegivel sem volt probléma, de ahol már a kamionkonvoly menetel, az már nem épp turisztizálásra alkalmas aszfaltút. És ilyen csak egy hosszabb létezik, ez az általam említett Lesencetomaji elágtól Tapolcáig tartó szakasz volt.

Előzmény: Törölt nick (33995)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.19 0 0 34005

Off:

Ezen olyan jót derültem hogy nem bírom ki hogy ne osszam meg.A kis kocsi összetétele meg fenomenális!:-DD

http://www.baon.hu/bacs-kiskun/kozelet/a-nap-kepe-ezt-a-jarganyt-kusturica-is-megirigyelne-406990

On

annyi baj legyen Creative Commons License 2011.10.19 0 0 34004
Jesper Olsen Creative Commons License 2011.10.19 0 0 34003

Szomorú történet. - Én azért igyekszem eljutni a kapitányságig (így is olyan sok dolog volt már az életemben, amit nem fejeztem be).

Előzmény: Múzsla (34002)
Múzsla Creative Commons License 2011.10.19 0 0 34002

Sziasztok!

 

Örülök, hogy a "régi arcok" még mindíg nyomják és vanak bőven újak is.

 

A felmerült kérdésre helyes volt a válasz. A mozgalom alapítója Gyetvay Iván kitalálta, hogy akik elérték a kapitány rangot, azokat egyrészt lovaggá ütik, másrészt választhatnak maguknak, képketesen egy várat, amelynek a kapitányai lesznek. Ez lehetőleg olyan legyen, amely nincs magánkézben ill. közel esik az illető lakóhelyéhez. Ehhez mérten le kellet adni három olyan vár nevét, amelyben már jártam és ők kiválasztottak egyet, hiszen lehettek átfedések is. A megkeresés levélben történt.

 

Az ünnepség 2005. augusztus 20-án volt, Tiszaújvároson. Olyan 30-an lehettünk ott, a teljesség igénye nélkül emlékszem Lienkára és párjára, Fabók Julira valamint Kovalik Bandira. Az egyik aradi vértanú ükunokája ütött bennünket lovaggá és megkaptuk a "várunk" díszoklevelét is. Én Ágasvárt "kaptam". Aztóta minden évben fel is megyek megnézni, hogy mi a helyzet a váramban. ;-)

 

Sajnos Gyetvay Ivánnak ez volt itt a földön az utolsó ilyen nagyszabású tette, mert két hét múlva egy autó halálra gázolta. Egy igazán meghatározó, nagylelkű, barátságos embert ismertem meg benne, akivel szívesne leveleztem is. Neki köszönhetem azt is, hogy a Bükk 900-as csúcsai a kedvenc túrám lett (volt). Így nélküle már nem az igazi, azóta csak kétszer voltam arra és a várak pecsétjeit sem gyűjtöm már.

 

A legjobbakat!

Múzsla

Előzmény: Güsziológus (33969)
Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2011.10.19 0 0 34001

Hörpölin:

 

Nos nem hinném, hogy a hadvezéreket kancákon vagy herélteken ábrázolnák. Mind csődör, lévén a férfiasság….

 

Ami pedig a korábban említett Hadik András féle lovasszobrot illet a Budai Várban, aminek a tökét a Műegyetemisták fényezik évről évre – nos az per spec két igazi lóról lett mintázva. Egy Shagya törzsménről, akinek a nevére nem emlékszem de a másik Gazal II volt. Mindkettő bábolnai tenyésztés. ;)

 

Fordulj hozzám bizalommal lovas témakörben.

Jesper Olsen Creative Commons License 2011.10.18 0 0 33999

OFF

Ez volt az ezredik fórumhozzászólásom. :-)

ON

Előzmény: Jesper Olsen (33997)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!