Szombaton Fehérváron láttam tehervonattal! La van pukkanva, félpantól lekerültek róla, normál van rajta! Kérdés, ma mi a normál?!
Nem tuddom láttátok-e, de tegnap figyeltem meg Miskolcon, hogy V43 1366 kürtjei a megfordított áramszedők miatt a mozdony fülkéjének tetjén a bal sarokban van! Tök egyedi!!!
Ha valaki ismer graffitis honlapokat, különös tekintettel a kis- és nagyvasúti kocsik rongálásával kapcsolatos önreklámokra, köszönettel venném, komoly segítséget jelentene a munkámhoz. Lehetőleg mailben kérném. Előre is köszönet.
Én csináltam pár fotót Kökin, Ócsán és Lajosmizsén is. Most pénteken megint lesz egy ilyen menet, bár a személyvonat nem biztos belöle. Ugyanis azért mentünk előfogatnak, mert ha gépmenetben megyünk nem biztos, hogy leértünk volna időre a nosztelgiáért. A pénteki vonat attól függ mikor ér fel a gép Kecskemétről és mikor jön leváltó a személyzetnek. Köki erdeti terve az volt, hogy a Nohab rázár a 2836 sz. vonat (ind.: 17,22) végére és úgy megy le Lajosra, de mivel a leváltó csak 18,00 órára jelentkezett (teljes joggal, mert az Ő idejébe még bele kellet férnie a Lajosmizse - Miskolc - gm Füzesabonynak is), ez a terv szerencsére dugába dőlt.
Mi volt(van?) ma reggel Rákoson? 3059-el jöttem, Rákos elött megállítottak a jelzőnél minket, 2 várakozás után 5-10 km/h sebességgel gurultunk be... 12 percig tartott a bejárás Rákosra. Láttam egy vonatot kijárni Hatvan felé, az is hasonló tempóval ment. Kőbánya felső felé már normál tempóval haladtunk ki.
Én ott voltam KöKin olyan 6 óra körül, de sajna korábban bekrepált a fotoapparátusom, igy csak nézelődtem. És csodálkoztam is, hogy összvissz 3-4 nézelődő volt csak ott rajtam kívül és senki sem fotózott... gondoltam: már ennyire nem nagy szám ez a gép?Olyan 6:25 magasságában ki is robogott a 8.-ról, gondoltam, akkor ennyi volt, elhúzott Mizsére.... nem számítottam rá hogy a szomszéd vágányon váró személyt fogatolja elő, mivel már ott figyelt egy csörgő előtte...
Egy francia vasúti szakújságban olvastam egy V55-ös mozdonyról (magyar természetesen)
1955-ös konstrukció.
Hogy lehet az, hogy idehaza soha nem láttam, hallottam erről a mozdonyról.
A II. VH. után azt hittem, a V43 volt az első villamos-mozdony, ezek szerint a V43 előtt is volt vmi, de lehet az kevésbé vált be ezért lett "nevezetesebb" a V43
Új áttétel van alatta. A forgóváz bírna többet is, az áttétel is - ha jól tudom - a dánnal megegyező, ami a gép szemszögéből nézve a TC-k megengedett fordulatszámára vetítve 133km/óra, ami alapján a 140 biztosan meglenne (inkább 150), de a biztber 120 felettre túl drága lett volna, ezért nem lesz 120-nál magasabb sebességre vizsgáztatva.
Rm40: „2002. szeptember 20.:
Az SBB átveszi "Asset Deal" keretében a pénzügyi nehézségekkel küszködő Mittelthurgaubahn (MThB) teljes infrastruktúráját és személyzetét és ezzel kapcsolatban a szeélyszállítást végző Thurbo AG 90%-át (és GTW járműveit), továbbá a leányvállalat Lokoop AG vontatójárműállományát.”
Azannya, úgy látszik jól tudok néha időzíteni. A múltkor aznap linkeltem be a Jungfraubahnt, amikor a kettős felsővezetékről volt szó, most meg:
A 140 asszem áttételmódosítás, ez gyárilag lehetséges, a konstrukció tudja.
Én örülök neki, hogy túlélt, kár, hogy a többi nem. A dolog arra is élő cáfolat, hogy nincs rá szükség, hogy nincs rá pénz stb.
Ha az egész kék volna rondább lenne.
Örvendjünk inkább, mert tényleg szép.
A vill. fütésen kivül mit tud?
(géptérfotók nagy nagy változásokat igérnek.)
140? Hogyan?
Lécci aki tud és ért is hozzá (Nohab),
dobjon 1 kis infót!
Ma délután vonatoztam egyet Szeged-Székkutas-Szeged között. (7714 MDmot 3021, 3 Bx, Btx 034; 7713 MDmot 3013, 3Ax, Btx 039).
Utoljára kb. 3 hónapja (a nyári nagy meleg előtt) jártam erre vonattal. Az algyői híd-Kopááncs közötti szakasz döbbenetes állapotba került 3 (!!!) hónap alatt. Eddig csak Kopáncs Vásárhely felőli kijáratától volt egy kb. 1 km-es 60-as lassújel, most ennek kezdetét Kopáncs Algyő felőli bejárata elé tették; de itt (a lassújeltől a bejáratig tartó néhány száz méteres szakaszon) még a 60 is SOK. A híd-Kopáncsi 60-as kezdetig nincs lassújel, de a sín (hézagmentes 48-as) olyan, mint az ökörhugyozás. Ennél sokkal jobb helyeken is túztek már ki lassújelet. Érdemes kipróbálni (amíg le nem veszik a sebességet vagy nem lesz baleset...)
Egynapos vasutassztrájk Olaszországban
szeptember 22. 12:50
[MTI]
Szombaton 21 órától vasárnap estig 24 órás munkabeszüntetést tartanak az olasz vasutasok, akik magasabb béreket követelve léptek sztrájkba.
A sztrájkot szervező szakszervezeti szövetségek bejelentése szerint az egész Olaszországra kiterjedő akció miatt a belföldi és nemzetközi vasúti forgalomban egyaránt fennakadások várhatók.
Az elmúlt hetekben a vasúti és légitársasági alkalmazottak bérharcai gyakorta okoztak fennakadásokat az ország légi- és vasúti közlekedésében. A sztrájkok részben a magasabb fizetésekért, részben a Berlusconi kormány munkaerőpiaci reformja ellen irányulnak. Utóbbi jelentősen csökkentené a dolgozók törvényi védelmét az elbocsátásokkal szemben
"Halálos vonatgázolás Fóton
2002. szeptember 22, vasárnap - [10:14]
[Belföld] A biciklijét akarta áttolni a vasút átjáróban az a férfi, akit Fóton elgázolt a vonat szombat délután. A férfit a mentők kórházba szállították, ahol az éjszaka folyamán – a gondos orvosi ellátás ellenére – belehalt sérüléseibe. Személyazonosságát még nem sikerült megállapítani. (ORFK)"