Hamster, azok a kerek tárcsák a klímagépek burkolatai. Örülj, hogy nem az alumíniumdobozokat látod, amikor arra vonatozol, csakhogy ne legyek teljesen OFF.
"A sokévtizedes tapasztalat az, hogy az ingázók akkor hajlandók utazni, ha a lakásajtón kilépéstõl számított max. 1 óra alatt Bp. belvárosában (most: Bp-Nyugati) vannak."
A 100a vonalon elég erős az ingaforgalom Albertirsáról és akár Ceglédről is, pedig már kiesnek az 1 órából (Cegléd állomás-Nyugati 82 perc)
IST (58078):
"Tegnap kellemeset csalódtam a kalauzokban"
Szerdán utaztam a 711-el, majd Vecsés-Kertekalja után megálltunk. Kezdett gyanús lenni a helyzet, mikor a mozdonyvezető és a jegyvizsgálók sétáltak a vonat mellett. Majd kb 10 perc múlva a jegyvizsgáló végigszaladt a vonaton, hogy gázolás miatt bizonytalan ideig maradunk. (Valakinek a peron szélén volt kedve üldögélni.) A tájékoztatás viszont 20 perc múlva elmaradt, mikor a helytelen vágányon érkezett egy személyvonat a mh-re. Akinek volt menetrendje, illetve a vonat utolsó kocsijaiban ültek és hallották a hangosbemondót, továbbá akiknek gyanús lett az utasáradat, azok folytathatták utukat Pestre. A többiek maradtak.
vrobee (58142):
"A Bp.-Debrecen tavot az IC ... azaz a netto atlagseb. 78.37 km/h.
A Postavonat ... azaz a netto atlagseb. 78.37 km/h.
(Ehhez jon meg, hogy a multkor pl 1:05-kor indult (mármint a postavonat), es pontosan ert Szolnokra, azaz 83.4km/h)
Ez idaig ok, csakhogy a postavonaton 100-as Bhv-k lognak. Mennyivel megy akkor az IC???"
Ennek a magyarázata kb annyi, hogy a postavonat éjszaka többnyire a Nagykáta-Tápiószele között a helytelen vágányon megy, ahol jobb a pálya minősége, míg a menetrendet a 40-es lassújeles vágányra készítették. Így tud a késéséből lefaragni.
Az IC-knek napközben a forgalom miatt kell ezen a pályán mennie, továbbá amíg a Nyugatiból kikecmereg a 120a-ra...
A másik oldala a dolognak, hogy a postavonat szvsz kevesebb időtartalékkal rendelkezik. (Más-más érdekek dominálnak)
Ezzel kapcsolatban felmerült kérdésem:
Murony és Békéscsaba között amikor megépült a 2. vágány, a forgalmat csak arra terelték át, a régi vágányok meg csak rozsdásodnak. Miért nem használják a régi vágányt, mikor az a vonal egyébként is inkább 1+1 vágányú, mint kétvágányú?
"...Akkor mi a baj a Kelenföldi állomásépülettel? Túl nagy? De hát pont a kapcsolódó szolgáltatások szükségességét említetted.... De mé' kell lebontani?..."
Az a baja, hogy még mindig úgy áll ott, ahogy akkor állt, amikor a környéken még csak szőlők voltak és pár kúria a Gellérthegy déli oldalán.
Közben körénőtt egy változatos minőségű város.
Ugyanez megtörtént persze a többi pályaudvarral is, de ezek különleges értéket képviselnek szerkezetük, nagyságrendjük, külső és belső építészeti kiképzésük miatt. Ezeket is körülfolyta a város és eddig már többször átépítették őket. Hogy milyen jó épületek ezek, azt az is mutatja, hogy minden átalakítás dacára máig töretlenül őrzik fényüket és a bennük testet öltött építészeti gondolatot.
Mi az építészeti gondolat a Kelenföldi pályaudvar épületében? Mi maradna belőle egy átalakítás után (födémcsere, tetőcsere, nyílászárók, alaprajzi átalakítás)? Gyanítom, egy nagy halom sitt, eközben nem oldódna meg a metróállomás és a vasút kapcsolata, az átszállóútvonalhoz kapcsolódó jegyárusítás, a buszok, taxik és a vasút kapcsolata, a villamosvégállomás kérdése és a gyalogosbarát környezet, a túloldali P+R kapcsolata, a különböző gyalogosszintek és a mélygarázs egymás közötti kapcsolata. Ja, és a kapcsolódó szolgáltatások pedig ráadásul mindezekhez kell, hogy kapcsolódjanak. Ezekre a kérdésekre nem válasz a meglévő ház, de egy új ház sem! itt ugyanis nem házra van szükség, hanem annak helyén valami légnemű keverőtárcsára, valami képződményre, ami félig felszín alatt, félig pedig óriási áttetsző védőhártyák alatt dolgozik.(Hagy mondjam, hogy a tér jelenlegi formájában egy paródia, á la Főmterv)
Lebontanám még a józsefvárosit és Rákospalota-Újpestet is. Dunakeszit, amelyet a MÁV bontana le, meghagynám, mert a szemben lévő volt Pavilon-szállóval és étteremmel egyedi városképi elem, csak értelmes funkciót kell neki találni. Ez a ház pl. értékesebb, mint Kelenföld.
a felh. nevet nem tudtam megváltoztatni de a jelszót igen ha mégis megint beküvetkezne azt megírom és léccci azt hagyjátok figyelmen kivül.
Üdv:Evakuáció IC
OFF:
Hat, annyira azert nem zavaroak azok a kerek izek ott fenn.
En peldaul azt az epiteszt, aki tervezte az ELTE Eszaki tombjenek fizika epuletet, illetve a kemiara 7. emeletet, azt ugy ..... rugnam, mint a huzat. Az egesz epluetnek igy valami borzalmas takolmany osszhatasa van.
Ma 12:13 kor Győrben a második vágányon a 2016 021-4 számú Herkules haladt át.Azt nem tudom hová ment, de nagyon szép volt.Úgye természetes, hogy ilyenkor nincs az embernél fényképezőgép?
OFF, de azért ebbe is bele lehet kötni. Azt írja:
"Megőrizte azokat az elemeket, amelyek az épület eredeti karakterére utalnak, de megszabadult minden felesleges toldaléktól, rá- és átépítéstől, amelyeket az elmúlt évtizedek produkáltak."
Aha, megszabadítják tőlük, aztán rátesznek ilyen bazi nagy tárcsákat, amik totálisan nem illenek oda. Gyönyörűen rendbehozták azt az épületet, de azok a kerek izék a tetején teljesen öncélúak, csak arra szolgálnak, hogy az építész elmondhassa, hogy nem csak renovált, hanem hozzáistett valami újat. Ez persze már bőven szubjektív dolog, ezzel együtt én is örülök, hogy nem hagyták veszni.
OFF OFF
Természetesen nem, de a válasz az, amit az előbb írtál. A friss vasutas odamegy egy mozdony oldalához, és akármit is lát rajta, egy hang megmondja neki, mi az. És ő el is hiszi - mert egyre idiótább... :)))
(Kellő mennyiségű (és egyre több!) idiótára pedig szükség van, mert máskülönben ugyan ki vásárolná meg azt a sok kacatot, amit a másik megtermel, ki hinné el azt a sok maszlagot, amit a másik állít, azért, hogy majd megvásárolhassa azt a sok kacatot, amit a másik megtermel?)
Tegnap egy érdekes kis carszkojeszelói hírre bukkantam a www.mps.ru oldalain, ami igazolja, hogy a szállítási monopolhelyzetben lévő orosz vasút elég sokmindent megengedhet magának.
Történt, hogy tavaly augusztusban egy novoszibirszki székhelyű áramszolgáltató közölte a Nyugat-Szibériai vasúttal, hogy tarifát emel, közel 20%-kal. A vasút vezetősége megvonta a vállát, és nem fogadta el az emelést. Továbbra is fizették a villanyszámlát úgy, hogy a fogyasztást felszorozták a régi tarifával, és máris ment az átutalás. Az áramszolgáltató szempontjából tehát egyre nagyobb és nagyobb adósságot csináltak. Pár napja valamelyik ottani vezetőnek nyilván kezdett telelenni a hócipője, kitört a parasztlázadás: fogták és kikapcsolták az áramot.
Ez az állapot tartott úgy fél órát, aztán kormányzati nyomásra (!) vissza kellett kapcsolni, a vasút ezek után feljelentést tett bűncselekményre hivatkozva, beperelte az áramszolgáltatót, satöbbi, satöbbi.
A bíróság kapásból kihozta, hogy az áramszolgáltatás leállítása jogtalan volt, ilyet nem lehet csinálni semmilyen körülmények között. Ezek után, gondolom én, a parasztlázadást elindító vezető, szegény, még jól meg is ütötte a bokáját.
Az áramszolgáltató és a vasút közben pereskedik, hogy most a tarifaemelést hogy kellett volna közölni és hogy kellett volna megvitatni, elfogadni. Ez nyilván eltart egy darabig.
Azt viszont a cikk jóindulatúan elfelejti, hogy tavaly a vasútnál ugyancsak tarifaemelés történt... (És hát vízerőmű ide vagy oda, elég sok szenes erőmű van arrafelé.)
Azaz a drágább szénből ugyanannyiért tessék előállítani a villamosenergiát és punktum. Ha mégsem, akkor még az is előfordulhat, hogy nem lesz odaszállítva a szén, amiből a villamosenergiát lehet csinálni, és ha ez nem tetszik, lehet repülőn szállítatni.
Hát, így megy ez... :)))
Ha idiótákra szabunk egy vállalatot, idióták fognak ott dolgozni.
Sajnos azonban a tendencia azt mutatja, hogy minden nagyobb vállalatot idiotákra kell alapozni (ezt nem én mondom, hanem a legujabb manageri kurzuson hallottam - meg sok-sok éve tapasztalom), különben a cég csödbe megy.
Figyeld meg csak a világot egy kicsit.
Korábban a telefonszámok sokaságát tudtuk fejböl, miota a zsebünkben a maroktelefon, még a sajátunkat sem igen tudjuk, hiszen név szerint hivunk.
Iskolás koromban fejböl egész bonyolult számitásokat meg tudtam oldani (söt akkor az anyám boltban dolgozott az egész bevásárlást fejböl számoltuk össze - kasszagép nem volt, ma már két számot sem tud az ember gyakran összeadni számitogép nélkül.
Ha beülök a kocsimba a GPS elkezd dumálni, és mondja mikor merre kell fordulni stb. Nemrégen észrevettem, hogy automatikusan követem az instrukciokat, anélkül, hogy nagyon odafigyelnék. Mostanában inkább kikapcsolom, mert félek, hogy egyszer betérek egy mellékutcába, ami nem lesz ott....
Ez is egyöntetüen azt mutatja, hogy a technikai fejlödés mindenkit inkább az idioták felé sodor, és ezeknek kell majd egyszer munkát adni (pl. a MÁV-nál is).
Félreértesz kedves E. IC!
Dehogy gyanusítalak a Máv döntéseinek megitélésében, hisz itt mindenki azt csinálja! :)
Csak mint írtam, hogy szerintm szempontod nálunk is helytálló lenne. (Hogy mindenki értse: 10xx legyen az egyáramnemű mozdonyok száma, pl.: 1043, a Bika meg legyen 1147, mint kétáramnemű; a sógorok is hasonlóan számoztak)
teljesen igazad van, csak egy kis bibije van a dolognak, itt ezen a forum (meg amugy a vasutbarátok körében) teljesen mindegy, hogy minek nevezzük a mozdonyt, kocsit, de ugyanezt nem tehetik meg a profik, akiknek annak kell nevezni, ami azok hivatalos neve (vagy elvárhato-e egy friss vasutastol hogy ismerje egy-egy mozdony valamennyi nevét - hivatalosat meg a kevésbe hivatalosat is, majd ennek közlése alapján a 12 jegyü számot vezesse be a megfelelö naploba?).
Már ne haragudjon a világ, de ezek nem érvek.
1. Még beleszakadunk a nagy nehézségbe odaképzelni a 10 helyére a V-t és 20 helyére az M-et.
2. Ha idiótákra szabunk egy vállalatot, idióták fognak ott dolgozni.
Közröhej amit írsz. Legalábbis egy normális, jól működő és jól vezetett vállalatnál.
Megoldás. A szgépes rendszer mindkét változatot kezeli és így is, úgy is kiírja ha kéred, tárolni viszont UIC szerint tárolja. Kedves kisasszony aki elfelejti beírni, az 1. a gép kijavítja/visszautasítja. 2. Ha papírba dolgozik és ott felejti el akkor ki kell rúgni
Csak egy apróság: ha koszt lát valaki a kocsiban az utastér padlóján, akkor valakit nagyon meg kell mogyorózni! Végre egy elővárosi jármű, ahol a kocsi oldalára vannak felkanírozva az ülések!
"Tudom, hogy ez nem valami pozitiv hir, de a gyakorlat ezt mutatta (a DB-nél immár kb. 30 éve, a CSD-nél szintán több mint 20 éve). Érdekes ma már (a CD-nél vagy a ZS-nél) visszalehet tenni a ES499-es táblát, mégis mindenki a 350-esröl fog beszélni."
Bizony-bizony. Ez a Kelenföldi pu. épülete-téma kapcsán is emlegetett megszokás mint szubjektív tényező. Nagyon fontos, mert ha valaki valamit megszokott, többé-kevésbé nehezen adja fel. De vagy ő, vagy a következő generáció úgyis feladja, tehát "történelmi léptékkel mérve" teljesen mindegy, hogy ES499 vagy 350 vagy Gorilla, vagy bármi más. (A lényeg, hogy amikor megnevezzük, tudjuk, miről beszélünk. A típusjelek és társaik kb. ezt szolgálják, a többi a "szubjektív tényező".)
"Ez izgalmasan hangzik, és egy szót sem értek belőle, úgyhogy légszi egy konkrét példán keresztül..."
Huhh, nehezet kérsz, mert egy-egy példa a jelenség egy-egy részletére világít rá. Gondolkodtam rajta, hogy írjam, ne írjam, aztán arra jutottam, hogy nagyon OFF-ra fogunk ezzel futni, szóval, szerintem folytassuk magánban, ha egyetértesz, és bevezetésként mondjuk írd le, mit nem értesz benne, aztán elmerengünk rajta. Az "adatok"-ban szereplő címemre majd csak hétfőn tudok ránézni, de ha a kukac után euroweb.hu-val folytatod, akkor hamarabb.
Ez a V48 001 felvetésed nem is hülyeség , mert emlékszem , mikor általános iskolás voltam 1986 körül , az Esti Hirlapban volt egy rövid cikk , hogy hamarosan a MÁV új villanymozdonyokat fog beszerezni a Ganztól és V48 pályaszámmal fog futni . Mellékeltek hozzá egy rossz minőségű kis fantáziarajzot , amit sajnos sehol nem találok , pedig megvolt , elég pofás mozdonynak tűnt . Azóta eltelt egy kis idő , és mi lett belőle , Taurus és 2002-ben . Érdekelne , hogy erről a szép régi tervről tud e valaki konkrétumot , mi valósult meg belőle vagy csak tervasztalon maradt a téma .
1. Minden uj jármünek 2 uj nevet kell kitalálni (a V47-et meg a 1047-et)
2. Ha a V47 jobban tetszik (ami szinte biztos) akkor igen nehezen vihetö át a gyakorlatba, hogy azok akik a számokat rendszeresen használják (vasutasok) ne a régimodit olvassák le, hanem az ujat, amivel biztosan egy csomo uj problémát vinnél be a rendszerbe. (pl. a kedves kisasszony elfelejtené felitrni a V (stb.) betőt és maradnának a számok, amit könnyen félre lehet magyarázni.
Tudom, hogy ez nem valami pozitiv hir, de a gyakorlat ezt mutatta (a DB-nél immár kb. 30 éve, a CSD-nél szintán több mint 20 éve). Érdekes ma már (a CD-nél vagy a ZS-nél) visszalehet tenni a ES499-es táblát, mégis mindenki a 350-esröl fog beszélni.
Agárd állomás volt. Olyan lassan ment, hogy többször is elolvashattam.
Bp. felé haladva megállóhely épülete balra volt és az épületen túl ment el a másik IC. Állomás után a várakozó személyvonat, mellettünk jobbra állt. Én úgy tudtam, kétvágányos Szfv-Bp között, vagy bármelyiken mehet az nem helytelen vagány. Majd, megérkeztünk Gárdonyba.
Ha valamiben tévedtem elnézést kérek.
Ez az utazást Bp-Bszentgyörgy-Szomogyszob-Kaposvár-Siófok-Bp vonatozás része! Jövőhéten kifejtem.