Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
egy kis teszt a még létező lv.-nek..élesben emelte Kecskemét a készültséget..
Na látjátok igaza volt politikusainknak, hogy Győrbe kell összevonni a légvédelmet, ha a MiG-ek nem tudtak volna felszállni, onnan még pont aládurranthattak volna a fertő tó felől támadó Cessnának...
Persze, ez érthető, hisz mást is kellett szállítani a MÁV-nak..nézz át a Kihalt laktanyák topikra, ott találsz egy ütemtervet Hpasp ttárs jóvoltából, mely tartalmazza a kivonás során havi lebontásban az igényelt szerelvényeket..
Szám szerint biztosan így van, de azért arról se feledkezzünk meg, hogy ezek a számok nem azt jelentik, hogy ennyi kocsi volt felhasználva, hanem azt, hogy a használt kocsikat összesen ennyi alkalommal vették igénybe.
Kicsit érthetőbben:
Ha minden kocsi 3 fordulót tett Bp. - Záhony között, akkor 11500 kocsiról van szó.
(Akkoriban ugyanis a MÁV teljes teherkocsiparkja volt 35 ezer körüli mennyiségű.)
..akkor jól hallotttam délután: furcsa volt, mert szombat nem repülési nap, s gyorsító 29-esre lettem figyelmes..egy kis teszt a még létező lv.-nek..élesben emelte Kecskemét a készültséget..áll. , a híradóban benne lesz, valami kisgép miatt.
Amatőröktől nem is rossz, igaz, az a húsz év pedig, legyen nekik könnyű...mostmár csak Bulgária hiányzik a volt szoc. táborból, remélhetőleg meglesz ez is nemsokára ezzel a módszerrel...:))
Mezenguz! NASA World Wind Többféle Landsat7 műholdfotó az egész glóbuszról. Vega vadászatra éppen kicsi a felbontása. Bulgáriát végigmolyoltam vele, és nem lett meg. Viszont 3d-ben lehet szemlélni a domborzatot, így talán ki lehet következtetni hova volt érdemes Vegát telepíteni. Teli van extra nyalánksággal, pl. kiírja a városneveket, kirajzolja az országhatárokat, és rengeteg érdekes plugint lehet letölteni hozzá.
És tudod, miért nem teljes? Mert mire arra az ominózus kivonulásra sor került, addigra alaposan lecsökkentették az itt állomásozó haderőt. Az eredeti - millió körüli - létszámnak akkorra már csak negyede, ha itt maradt. Mikor elkezdték a "kivonulást" addigra az itt állomásozó állomány létszáma nem érte el a 200 ezret.
És lehet, hogy megadták a kivonás ütemtervét, csak akkorra az már a valamikori valóságot korántsem fedte.
Ez az alsó határ egy nagyon érdekes és összetett dolog. Annak idején az átkosban, amikor nagyjainknak még nem jutott eszébe a hederőt teljesen szétzilálni, akkor teljesen összefüggő rádiólokációs mező fedte le az országot. Persze volt némi különbségtétel, mert észak-nyugat, dél-nyugat irányban (ahonnan azt a gaz ellent vártuk ugyebár) szinte teljesen összefüggően megvolt a mező 300 méter alsó határig, kritikus irányban lement egészen 100 méterig, vagy még az alá. A másik irányban összefüggő mező volt 500 - 1000 méterig, ami kritikus irányban lement egészen 300 - 500 méterig is. Na dehát onnan ugye csak a szövetségeseket vártuk. A "GERECSE-1" fedőnevű baromság alkalmával kezdték az egészet széttúrni, és az vagy két lépcsőben annyira jól sikerült, hogy nyugat felé az alsó határ megvolt 1000 méterig kritikus irány kiemelése nélkül, de kelet felé esetenként még a 3000 méter alsó határ is összejött. Ennek eredményeként bárki szabadon grasszálhatott az ország légterében, mint ahogy román szomszédaink a forradalmuk idején helikopterekkel sokszor meg is tették. Tudjátok, hogy mindezt ki derítette fel? A határőr, ha éppen arra volt.
Az első jugoszláv háború idején is azt csináltak felettünk a jugoszláv gépek, amit akartak. Ráadásul nagyjaink akkor a kinti magyar kisebbséget féltették, tehát semmit nem mertek csinálni.
Visszatérve az eredeti témához. A Csepel-szigeten és attól keletre szinte alig van valami szintkülönbség. Egy alkalmas módon elhelyezett technika azon a vidéken csodákra képes.
..vissza olvasva Pataki István írását a szovjet csapatok létszámáról, és diszlokációjáról, mégis az süt át belőle, hogy nem mindig volt elsődleges a tájékoztatás, inkább a "másodlagos" a helyes kifejezés rá...
Mivel, hogy már nagyon OFF topik, csak egy adat a kivonulásról:
1547 vasúti szerelvény(34 541 vasúti kocsi) 100380 fő sz. áll.polg. 194 repülőgép 138 helikopter 19 684 kerekes jármű 1143 lánctalpas jármű 860 harckocsi 1473 páncélozott jármű 622 tüzérségi eszköz 350 lv. eszköz 196 rakéta állvány 9747 egyéb ht. eszköz 309 364 különböző anyagi eszköz
Ezt inkább a másik topikban kellene megkérdezni..! Amúgy, ha ott szétnéznél, esetleg megnéznéd M62 265 képtárát, sok mindenre választ találnál...a Középső-Hajag(Herend) esetében, ha megnézed majd a képeket, látsz két nagy antennatornyot, szerintem ebből már elég sok következtetést le lehet vonni, mi lehetett ott..a valóságot igazából a volt DHDSCS tudná megadni, ha létezne még, de valszeg. akkor sem mondanák meg, ha még itt volnának, ahogy annak idején az MN sem tájékoztatták mindenről, amit ide telepítettek, vagy létrehoztak Mo.-on...
Szia volt tüzér!
A herendi támaszpont az ami nagyon fura, ott több féle hiedelem terjeng, az biztos, hogy egy nagyon nagy ruszki támaszpont volt, úgy 5-6 emelet mélyen és tiszta labirintus. Ezt egy ismerősöm is megerősíti, ki ott volt a 80-s években mint katona, őrmesterként. Pontos infó még mindig nincs róla. A Hm se tud infót adni. Mi a fene volt ott??? Te tudod pontosan, mire volt szülség egy ekkora hatalmas föld alatti bázisra??
Meg a másiik kérdés, hogy az RV és a DISzSz milyen pontosságú műszer. Mert ha mondjuk az RV 10m-es pontossággal dolgozik 20m-en, akkor az elég rizikós bevetést eredményez:-)
Úgy tudom hogy a Szu-17-et és a MiG-27-et az orosz vegyesen alkalmazta. Mivel a műszerezettség csak a navigációs rendszerben (Szuhoj: PrNK-54; MiG-27: PrNK-23) meg a DISzSz lokátorban különbözött, gondolom hogy a Szuhoj kismagasságon, a MiG pedig kis és közepes magasságon tevékenykedhetett. Erről célszerű lenne egy hajózót (lehetőleg szuhojost) megkérdezni:-)
Hát most egy régi elképzelésem döntötted meg:-) eddig szent meggyőződésem volt hogy rádiólokációs tér alsó határa 100m volt. Kezdem kapisgálni miről van szó.
Összeszednek ezek mindent, ha kell, ha nem. Ott egyébként mintha Vega is lenne. Legalábbis az antennaposztot ugyxanúgy égnek állítva véltem felismerni, mint ahogy annál a s..... Pintérnél.
A kérdéses környéken nincs semmiféle hegy. Ott a legbagasabb kiemelkedés az M3 felüljárója. Egyébként a Nyevánál semennyire nem befolyásolt egy kis állócél. Ugyanis olyan megbízható SZDC-je volt, hogy az az ilyesmit gond nélkül megette.