Keresés

Részletes keresés

Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.10 0 0 790
Az én képeim 0,5 és 1,5 mega közöttiek. Direkt nagyra csináltam őket, hogy lehessen nagyítani. Hogy jut el?
Előzmény: Hpasp (783)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.10 0 0 789

A Szenyezs nem látszott, mert bent volt a föld alatt. Amit azon a fotón látni lehet, az a 104. ezred harcálláspontja, köré telepítve egy rádiótechnikai század Kabina-66 komplexummal felszerelve, valamit kissé távolabb egy - egy RH és egy URH adóház.

Előzmény: mezenguz (788)
mezenguz Creative Commons License 2005.03.10 0 0 788
Helló mindenkinek!

A SZENYEZS-ME objektumai egy 87'-s légifotón:
LeX Creative Commons License 2005.03.09 0 0 787
Jah, a munkácsi se rossz. Valaha az is olyan volt mint a sevastopoli (Dnepr típusú), de átépítették modernebb Daryal típusúra (még több áramot zabál). Az észteknél nem volt ilyen, a letteknél (Skrunda-nál) zúztak szét egy félkész Daryalt.
Előzmény: mezenguz (775)
rali Creative Commons License 2005.03.09 0 0 786
A kőrishegyi lokátor - azt hiszem 10 cm a hullámhossz.
Előzmény: Volt tüzér (785)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.09 0 0 785

De szép 10 cm hullámhosszú lokátor. Hol van ez?

A 10 cm csak sacc, de nem hiszem, hogy sokat tévednék.

Előzmény: rali (784)
rali Creative Commons License 2005.03.09 0 0 784
Megjöttek a képek is:







Hpasp Creative Commons License 2005.03.09 0 0 783

Nem.

 

Hmmm...

... valami gond lessz az internet szolgáltatódnál. :(

 

Szóval jópár képem bemozdult, úgyhogy érdekelnének mindenképpen amiket
csináltál. :)

Előzmény: Volt tüzér (781)
rali Creative Commons License 2005.03.09 0 0 782
Lehet, hogy kép is lesz hamarosan a forgócsatlakozóról.
Előzmény: Volt tüzér (778)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.09 0 0 781
Nem.
Előzmény: Hpasp (780)
Hpasp Creative Commons License 2005.03.09 0 0 780
OFF az email-emet megkaptad? Valami fura hibaüzenet jött vissza...
Előzmény: Volt tüzér (779)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.09 0 0 779
Viszont én azt az úthálózatot kerestem, ami a Vegánál az indítóállványok, az RPC-k és egyéb elemek között van. Az indítóállványok ilyen elrendezésénél É-ÉNy-ra még kellene lenni valaminek. A Vegánál az indítóállványoktól 1 kilométerre nagyon jelentős dolgok vannak, de itt nincs semmi.
Előzmény: LeX (774)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.09 0 0 778
Látod már megérte felkelni.
Előzmény: rali (777)
rali Creative Commons License 2005.03.09 0 0 777
Nos kérem, tápvonal megmagyarázva, megértettem.
Előzmény: Volt tüzér (771)
rali Creative Commons License 2005.03.09 0 0 776
Oda könnyebben tudok menni - és talán képeket is tudok csinálni.
Előzmény: Volt tüzér (773)
mezenguz Creative Commons License 2005.03.09 0 0 775

LeX!

 

Ha hasonló,korai előjelző rendszerhez tartozó radarkomplexumot szeretnél látni,nem is kell ilyen messzire menni,csak Záhonytól kb.60km-re,s jól megnézheted az építése idején,s azóta is "tésztagyár"ként elnevezett monstrumot Munkács mellett.Ez a kettő maradt az ukránoknál,de az orosznak dolgozik most is,volt még azt hiszem az észteknél is,de azt felrobbantották..

LeX Creative Commons License 2005.03.09 0 0 774
Van ott úthálózat, csak más mint amit eddig láttunk. Körsugarak helyett a kör kerületén vannak összekötve a tüzelőállások. A kör közepe táján pedig látszanak a kabinok helyei. Mindenesetre elhagyottnak tűnik, a gazda keresztül szántott rajta már a traktorjával. Talán ezt már leváltotta vhol egy S-300.
Előzmény: Volt tüzér (772)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.09 0 0 773
Ha tudsz időt szakítani, menj el Kecelre. Jelenleg ott van az egyetlen telepített PV kabin, ami alaposan teli van tápvonallal. Mozgás közben ugyan azt sem látod, de a tápvonalak útját, rögzítését és egyebeit megfigyelheted. Az a baj, hogy aki ezeket a képeket csinálta, nem gondolt a mi kérdéseinkre.
Előzmény: rali (770)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.09 0 0 772
Érdekes kép. A három indítóállvány csoportot fel lehet ismerni, de mást sem. Sem más fedezékek, sem úthálózat, semmi. Érdekes.
Előzmény: LeX (767)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.09 0 0 771
Sehogy. Nézd meg a képet a 750-ben. A kabinból, illetve egy átkapcsolóból kijön, eljut egy olyan csatlakozóig, ami némi forgást tesz lehetővé. (90 fok) Addig a tápvonal a rácsszerkezetbe mereven rögzítve van. A csatlakozó (lassú forgáspontok) után már magához az antennához van rögzítve mereven, tehát ott sem mozog, illetve az antennával együtt mozdul.
Előzmény: rali (770)
rali Creative Commons License 2005.03.09 0 0 770
Köszönöm.

Közben rákérdeztem a tápvonal működésére, várom a levelet.

Ami nem világos: hogyan mozog a tápvonal az antenna mozgása közben?
Előzmény: Hpasp (769)
Hpasp Creative Commons License 2005.03.09 0 0 769

Ezen a képen berajzoltam a mikrohullám útját, pirossal.

 

 

Előzmény: rali (766)
LeX Creative Commons License 2005.03.09 0 0 768
Ez is egy jó kép: Sevastopol (44.55 / 33.44)
Alul egy 3 csatornás S-200, jobb felül egy hatalmas rakéta figyelő radar (missile early warning)
LeX Creative Commons License 2005.03.09 0 0 767
Odessa, 3 csatornás S-200
46.407 / 30.537
SpaceImaging

Előbb-utóbb csak lelek egy 5 csatornást is...
rali Creative Commons License 2005.03.09 0 0 766
Kezdem sejteni, bukkanak elő a régi dolgok.
Előzmény: SZ-200VE (764)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.08 0 0 765
Na ezért nem fogok bele én sem különféle bonyolult fejtegetésekbe.
Előzmény: SZ-200VE (764)
SZ-200VE Creative Commons License 2005.03.08 0 0 764

Szia!

Ha nincs ilyen végzettséget, akkor nehéz is. A lényeg, hogy egy elektomágneses jelet el kell vezetned valahova. Vmi lehetetlen helyre. Ez pl. egy TV adás esetén egy koaxiális kábellel is megtehető. A lokátor technikában viszont vagy az üzemeltetési frekvencia, vagy (és) a továbbítandó teljesítmány miatt már csak az u.n. csőtápvonalak alkalmasak. Az elv ugyan az, mint a koax esetén. Ezek általában téglalap alakú "csövek". A belsejük polírozva van, és rézzel vagy arannyal bevonva. Jellemzően túlnyomás alatt vannak, hogy a környezeti behatást (párásodás) kizárják. A tápvonal geometriai méreteit a továbbitandó elektomágneses jel frekvenciája és rezgési módusa határozza meg.

De egy villamosmérnök biztosan többet tud.

(Bocsi, de már lassan 25 éve, hogy nem foglalkoztam az elmélettel.)

Előzmény: rali (759)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.08 0 0 763
Nem tudom, akkor lenne-e lelkiereje fényképezni a pilótának, ha az az indítás ellene irányul. Szerintem nem. Akkor amit csak lehet, megtesz, leborít, és menekül a fenébe. Mert bár ezek a rakéták nem voltak mindenhatók, de meglógni nem volt olyan egyszerű előlük. Alsó kép. Szegény F-4
Előzmény: Hpasp (760)
rali Creative Commons License 2005.03.08 0 0 762
Már nincsenek meg a régi haverok - sárkányos meg hajózó van még az ismerősök között, rádiós egy sem.
Előzmény: Volt tüzér (761)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.08 0 0 761
Ha Te MIG-et üzemeltettél, akkor biztosan akad olyan kolléga Kecskeméten, aki fedélzeti lokátort üzemeltet. Ott is ilyen tápvonal van, csak az a kisebb hullámhossz miatt kisebb méretű.
Előzmény: rali (759)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!