AZ a bajom vele, hogy nagy a hossza, híd is kell rá jócskán, így baromi drága, és fontosabb, olcsóbb dolgokra sem fussa, a futná, akkor ez sem zavarna.
én elsősorban még csak arról beszéltem, hogy be kéne rakni az OTrTbe...
a prioritás más kérdés, azon megint jókat lehet vitázni... :-))
szerintem:
1. M0D 2x3
2. M4 a határig
3. M43 makóig
4. M10 esztergomig
5. M0 bezárás
6. M85 győr-csorna
7. M80 szfv-veszprém
(értelemszerűen ahol a forgalom még nem igényli a 2x2-őt, ott csak félpályán...)
a fentieknél a sorrendnek nincs is nagy jelentősége, mert ezek mind extra sürgősek...
ezek után/mellett elsősorban a meglévő főutak tuningolására kellene koncentrálni: elkerülők és nyomvonalkorrekciók, ill. teljes felújítás...
az M0D tehermentesítése miatt kellene az albertfalvai híd...
ha az sem segít, akkor jöhet az M100 ütemezetten... (M5-M6, M6-M7, M7-M1, M1-M10)
az M6 meg majd akkor kellene csak, ha a 6os úton 20e felett van az ÁNF, hogy legyen fogalmuk arról milyen az, amikor le van xarva egy régió... :-(((
Jah, meg ők az utakat is normális rétegbe csinálják. A TV-be volt pár napja, már nem tudom melyik út Pesten, 1 rétegbe csinálták és 1 év múlva már szét is ment :S
A párhuzamosságnál azért nem mindegy, hogy 10 vagy 50 km...
Ne tettesd a hülyét, ismerlek! :) AZ a bajom vele, hogy nagy a hossza, híd is kell rá jócskán, így baromi drága, és fontosabb, olcsóbb dolgokra sem fussa, a futná, akkor ez sem zavarna.
Készül az új rakpart, a szokásos hazai módon: lassan, de sz@rul. Komolyan, ezeknél előírás, hogy egy vadi új csatorna fedlapjait pontosan a keréknyomba kell tervezni? Borítékolom, hogy átadás után fél év múlva megbillen a fedő a tgk-k miatt, majd a javítás 1 hónapig tart óriási dugókkal fűszerezve. Ezt eljátszák vagy 3*, aztán valahogy összekelapálják, de nyugodtan közlekedni rajta már sosem lehet:((
Szerbia egész békés Ukrajnához képest, Ukrajnát elkerüli, akinek egy csöpp esze is van, még ha kerülő, akkor is. Ukrajnában a rablóknál csak egy rosszabb dolog van, ha rendőrrel találkozol.
1ébként van még1 kamionos rokonom, őt csak azért nem izgatja a szerb, ukrán fuvarok meg a szibériai mert túlméretessel jár, nincs mit lelopni:D meg van kísérőkocsi is:D Ponyvás kamionokat a divat megállítani. Amit írtam példát is ott a kamiont megtalálták a gps miatt, de az árunak már a nyomát sem találták. A srác is aszondta ő többet ukránba nem megy, adjnak neki inkább spanyol vagy német fuvart.
Át, csak vigyázni kell nehogy menet közbe kiálljanak eléd 1 fegyverrel :D Ukránba is ugyan ez van, csak Ukrán az még Szerbiánál is veszélyesebb. Apám 1ik ismerőse elé ott is kiáltak fegyverrel azt ellopták a kamiont a csávót meg kikötözték 1 fához.
Mondom határ (magyar-román, ha nem ment volna elsőre), meg Makó között.
látom nem vagy ismerős szöged környékén, de segítek: makó után még van két falu a 6árig, azoknak rossz M43 nélkül... :-))
Te Laci, ha erre jársz, istenuccse elviszlek arrafele, hogy ne írjál már ekkora baromságokat.
elég ha mondasz egy számot... de hiteles legyen ám, nem csak adhas... :-))
gyk. M1-M7 közti rész, M8 vonalán.
lehet, hogy meg fogsz lepődni, de az M1-M7 között NEM terveznek M8at...
többek között ez a fő probléma vele: nem tehermentesíti az M0D-t a LEGERŐSEBB tranzitirányban...
(ill. olvastam egy M5-M8-M6-M11-M1 útvonali elképzelést a IVes korridorra... ebben önállóan lenne tranzitfunkciója az M8 M5-M6 közötti szakaszának, kár, hogy 50km-rel hosszabb az M5-M0-M1 útvonalnál...)
Ezt bármire el lehet játszani; veszel valamilyen értelmes útszakaszt, oszt kettévágod, na a felének jó eséllyel a világon semmi értelme nem lesz...
nemegészen:
mivel az ország településszerkezete erősen budapest központú (bp+agglo kb. az ország 3ada), és ebből adódóan a legerősebb forgalmi irányok bp-sugarasak, ezért a sugárirányú főutak melletti ap. nyújtóztatás BÁRMILYEN ütemezéssel azonnal műxik...
(ha csak 10km-t nyújtanak egy pályán, azt is azonnal használni kezdik, nem kell a határig megépíteni, hogy használható legyen...)
"mert az M43 a 43as utat használókon, meg az átkelési szakaszok mellett lakókon segít..."
Mondom határ (magyar-román, ha nem ment volna elsőre), meg Makó között.
"bár első lépcsőben lehet, hogy elegendő félpályán kiépíteni..."
Te Laci, ha erre jársz, istenuccse elviszlek arrafele, hogy ne írjál már ekkora baromságokat.
"ja, értem. ha hirtelen építünk még 200km pályát"
gyk. M1-M7 közti rész, M8 vonalán. 200km, meg Graz, az hát.
"esetleg mi lenne, ha olyan építenénk, aminek AZONNAL van értelme?"
Ezt bármire el lehet játszani; veszel valamilyen értelmes útszakaszt, oszt kettévágod, na a felének jó eséllyel a világon semmi értelme nem lesz (vagy csak nagyon marginális). Tán ezért is van az, hogy úthálózatban érdemes gondolkodni, amin belül egy-egy út önmagában, hátizé.
Bár már látom, nem M43-ról kellett volna példát hoznom, hanem az M4-ről, hátha akkor leesik valami.
Nem akarok nagyon belefolyni, de ez olyan kérdés, mint hogy miféle tranzitirányon segít az M43 határ-Makó közti szakasza? Csak mert önmagában nyilván nem sokon.
nem, egyáltalán nem olyan, mert az M43 a 43as utat használókon, meg az átkelési szakaszok mellett lakókon segít...
bár első lépcsőben lehet, hogy elegendő félpályán kiépíteni...
(Ugyanígy, M8 az M7-en túl is vive, akkor már hirtelen az M5-M7 is felértékelődik.)
ja, értem.
ha hirtelen építünk még 200km pályát (de merre is? graz felé? oda meg minek?), akkorennek a szakasznak is lesz értelme...
esetleg mi lenne, ha olyan építenénk, aminek AZONNAL van értelme?
"de az eredeti kérdés az volt, hogy milyen tranzitirányon segít az M8 M7-M5 közötti szakasza?"
Nem akarok nagyon belefolyni, de ez olyan kérdés, mint hogy miféle tranzitirányon segít az M43 határ-Makó közti szakasza? Csak mert önmagában nyilván nem sokon.
(Ugyanígy, M8 az M7-en túl is vive, akkor már hirtelen az M5-M7 is felértékelődik.)
Ha pl Dán-ba mennek akkor a bolgárok, törökök Nagylaknál bejönnek, rá az M5, M0, M1, M15 és fel Pozsony, Stupava, Kuty, Breclav, Brno, Prága, Breitenau-nál át németbe és arra Drezda fele mennek fel. Ha pl Lengyelbe mennek akkor is rajtunk keresztül jönnek. Magyarország eléggé nagy tranzit az ő szempontjukból. Itt minálunk is kerül fordul mennek el török konvojok:D Magyarország a tranzittal mindig is büszkélkedhetett. Jó persze, ha dél-németbe mennek vagy olaszba akkor természetes, hogy nem erre jönnek. De egyébként ugyen ez vonatkozik az iraki meg iráni kamionokra is, az M0-son elég sok szokott lenni belőlük:)