Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
De ez van , ezt kell szeretni már akinek van pénze . Én biztos ,hogy 2005 -2008 ig keresek autót és az csak szívó benzines lessz . No az ,hogy Japán vagy Német technika az majd eldől .
No még csak az kéne ,hogy ezt a motort kicseréljem . Ez pont arra elég amire kell nekem ,no nem a száguldásra ( jo azért volt már amikor a sebesség is kellett ) . De inkább azt szeretem ,hogy ott vannak azok a + lovak . S nem kapcsolgatok csak a pedálra lépek és már ott sem vagyok . Van úgy ,hogy 1 , 2 és mehet az 5 be mert már túl is léptem a 90 et is no az 50 az mehet így símán .
Én már a 3dik féktárcsa garnitúrát nyomom . A szilentekből is a harmadik garnitúra van benne , lengéscsillapítóból is a második garnitúra is lassan oda . Te a turbó meg bírja ,igaz 150 körül kapott egy audi tt turbót meg még egy két + ot . A vezérlés is átírva , szinte most az audi tt 1,8 as motorja van benne igy persze a fékrendszer is ehhez a + ló hoz igazítva . Még én a váltó cseren is gondolkodtam , de azt már elengedtem mert már elég öreg ez a szerkezet s nem is költök pluszban rá . Elég ami majd jön , még adok 2-3 évet neki s az utosó útja a bontó .
Sajnos a mostani normák s követelményeket már csak sorozatos szűrési folyamatokkal lehet követni s ezeket telis teli szonda figyelők s ezek elektronikájuk vezérlik s figyelik . Aztán jönnek a különböző kényelmi s extra dolgok melyeket megint elektronika figyel ,hogy jók e . Sajnos lassan az autókat nem is mi vezetjük hanem az elektronika .
No azért mikor az avansis ide került akkor nézve minden van hozzá s még nagyon sok gyári alkatrész . De a b5 skodából ,vwből is kapni mindent hozzá . Ezek még elég népszerű autók s ezekhez kapni szinte gyári alkatrészeket is .
Ja hogy nem baj ,há nem mondtad milimojos vagy ((::!! Én a 4,5 litert tartom reálisnak ,volt 1000-res suzukim nagyon szerettem ,na abban jó motor volt ! Pakolni bele viszont nem lehetett pici autó volt !
Nem sokallom a fogyasztását,nem megyek vele annyit hogy a fél liter/100 km miatt hozzábabráljanak aztán ilyen se legyen. Ha sikerül nagyobbat venni ( Vitara,Rav4 vagy Forester) az is fog enni 8-9 litert.De annyi baja legyen csak.
Az igazság az, hogy 600-ig nézem most mivel a régire elég sokat költöttem műszakira ami nem sikerült . Őszig szerettem volna még használni és utána venni másikat. 1,5 év kieset a munkából a gerincem miatt és ez sajnos érződik a kasszán rendesen. De ez az összeg úgy néz ki kevés egy nagyobb autóra 98-05 év között gyártottat nézek. Mindegy ,hogy diesel vagy benzin ,olasz, francia ne legyen azokat nem kedvelem. De ha nem lesz más akkor bármi jöhet ami 6-8 évet kiszolgálja a családot.
Az elég nagy baj ! A sógorom vagonerje még a régebbi motoros a sima 2 szelepes 1,3 -as és légkondival evett 5,5 százon ! Nálad a hajtás lánc eszik valamivel többet ,meg gondolom a 16 szelepes motorja van de az is túlzás ha ha 7 litert iszik ! Valami ott már nem kóser ! Meg kell nézetni a motorját és lehet át kell hangolni valamit rajta !
Az enyémet 224e km el vettem 6 éve,most 275e.Csak olajcsere volt és kopós cserék.A lambda szonda nekem is jelez néha mert öreg a katalizátor. Lehet kapni kiemelő közdarabot és be van csapva, nem jelez.
Igazából majd max 2013 As évjáratú 2.0 és Grand Vitara,
RAV4 vagy Forester a vágyam. A következő ilyesmi lesz és ha jól kifogom nem is lesz utána másmilyen.
Talán Kosdot akartál írni ? Igen a faluk elejében van egy 90° -os kanyar s vele szemben a Sasvári kandallós háza . No oda talált be egy Audi A6 kombi még reggel 5 ¹⁵ kor . Elég szépen le zúzta a terméskő kerítést meg egy kisteherautó elejét . Az Audiból a két utas karcolások nélkül szált ki , igaz az audi eleje az kuka s a bal oldala is kapott mert azon állt meg .
Bontott alkatrészek dögivel vannak és relatív megfizehető áron.
Az új alkatrészek hát nagyon nagy a szórás de viszonylag olcsó.
Javítani nem kellett még. De ahogy néztem olaj csere és általános szervizt meg csináltam nem egy atomfizika.
Az hogy miért vettem végülis : egyik kollégámnak van újonnan vette. Üllő-Szolnok napi szinten. Kocsiban kB 400/450 ezer van de
Ezalatt jó vegyük le a kopó alkatrészeket 1 kuplung szett, és 250 nél a szerelő tanácsára egy vezérmű lánc csere ( elmondása szerint nem volt egetverő változás) új kora óta láttam a kocsit.
Persze néhány apró nyűg, mint például a lambda szonda, de kivillant chek engine de megy még most is.
Fogyasztás : nekem 4x4 es 90 ig hát olyan 6,5-7 liter. 90 felett már szomjas. Autópályán stabil tempónál is 7.5 körül van.
Mondjuk az enyémben van 116 ezer km.
Nagyon bírom, nem az aszfalton ülök kiáltok rendesen. Viszonylag kényelmes, de a magas építés érződik szeles időben.
100 felett már zajos, hát nem luxus autó. Úgymond kis pénz kis foci 😀
Én is nézegettem az autókat nem is oly régen ,meg mostanság is . Én benzines párti vagyok , s abból is a 2000 sima motorok közt keresgélek . Volt a vw 2.0 8szelepes motor amit szereltek a passat b5 és a b5.5 be meg a skoda superb b5 be is . Ezek már elég nagy méretek akár 5 fő re is . Vagy meg a Toyota Avansis t 25 ös is elég tágas utastérrel rendelkezik ,de utobbi azért macerásabb szerelhetőségből . Meg mivel ezek az autók már a 2000-2008 években gyártódtak így nehéz találni kevés kilométerest . Viszont ha rátalál az ember akkor ezek még kimennek a világból is .