Keresés

Részletes keresés

rali Creative Commons License 2005.05.28 0 0 1528
Előzmény: Volt tüzér (1294)
st_patrick Creative Commons License 2005.05.24 0 0 1527

Üdv Hpasp!

A 30N6 lokátor antennája - kabinostul - elforgatható, fene tudja milyen tartományban. (Ha ügyesek voltak, lehet hogy 360 fokkal:-)) A 30N6 csak a lokátor jele, az F-9 kabinnal együtt telepítve az 5N63 jelet viseli  a komplexum.

 

 

Előzmény: Hpasp (1522)
Égensétáló Lukács Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1526
Akkor négy, elnéztem. a lényeg u.a.
Előzmény: Volt tüzér (1525)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1525
Melyik kettőre gondolsz? Mert én négyet említettem.
Előzmény: Égensétáló Lukács (1524)
Égensétáló Lukács Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1524
Ennek a két LandRovernek szobor kellene a hősök terén... Nem tesznek jót a vérnyomásomnak az ilyen sztorik...
Hpasp Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1523

OFF

Átnéznél a GRP topicba?

Ott a PA autómatává alakítását tárgyaljuk.

ON

Hpasp Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1522

Ezt csak úgy tudom elképzelni, hogy az antenna egy adott helyzetében csak 120 fok. Ám ha arrébb fordul, akkor a 120 fok megy vele. Ha ez csak így lenne, akkor nem lenne több az egész, mint egy várvédő ágyú.

 

Sajna az antenna rögzítve van a járműhöz, azon nem tud elfordulni...

... nem véletlen, hogy a ruszki minimum 3 osztállyal számolt csoportonként.

Persze nekünk elég lett volna 2 osztály, 240 fok...

 

Előzmény: Volt tüzér (1521)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1521
Ezt csak úgy tudom elképzelni, hogy az antenna egy adott helyzetében csak 120 fok. Ám ha arrébb fordul, akkor a 120 fok megy vele. Ha ez csak így lenne, akkor nem lenne több az egész, mint egy várvédő ágyú.
Előzmény: Hpasp (1520)
Hpasp Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1520

Érdekes dolog az a FAR (fázisvezérelt) antenna. A Dvina, Nyeva, Volhov antennájával egyféle karakterisztikát tudsz csinálni, ezzel meg szinte olyant, amilyent akarsz.

 

Igen, de az előbbiekkel ellentétben egy osztály csak 120 fokos területet tud lefedni, nincs meg a 360 fokos indítási lehetőség.

 

Mondjuk vész esetén a 2 osztály 240 fokot tudott volna fogni.

Előzmény: Volt tüzér (1518)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1519
A többségére igen.
Előzmény: Hpasp (1517)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1518
Érdekes dolog az a FAR (fázisvezérelt) antenna. A Dvina, Nyeva, Volhov antennájával egyféle karakterisztikát tudsz csinálni, ezzel meg szinte olyant, amilyent akarsz.
Előzmény: Hpasp (1516)
Hpasp Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1517

a 4 gépágyúból kettőt a területen belül egy - egy fedezék tetejére telepítettünk, majd miután a vontató felszabadult, akkor a maradék kettőt kihúzta a területen kívül kijelölt tüzelőállásba. Az Igla rajokat az egy szem kocsi a tüzelőállásokat körben lejárva rakta ki a helyükre.

 

Ezekre a helyekre emlékszel még?

 

 

Előzmény: Volt tüzér (1513)
Hpasp Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1516

Érdekesség hogy az S-300PM  30N6 rávezető lokátorának üzemmódjai fel vannak sorolva:

 

felderítés esetén:

alacsony magasságú célokra 1ºx90º

közepes magasságú célokra 13ºx64º

magasan repülő célokra 5ºx64º

ballisztikus rakéta célokra 10ºx32º

 

célkövetés esetén 3db független keskeny sugárba lehet kapcsolni,

4ºx4º vagy 2ºx2º fokba.

 

3 célra tud célonként 2 rakétát vezetni, 3 másodpercenkénti indítási idővel.

 

 

 

 

Hpasp Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1515

Persze tartozik még hozzá:

 

1T12 terep felderítő-kijelölő jármű

5T58 rakéta szállító jármű

22T6 (Kraz-260) rakéta utántöltő jármű

 

Baikal-1 vezetési pont (csak több ezred esetén)

 

Érdekesség, hogy zavarásának módja jelenleg titkos.

Előzmény: Hpasp (1511)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1514
Ami még kimaradt: Ez a szerszám a hatótávolságán belül volt olyan hatékony, hogy a TORNADO sem menekült volna előle. Csak persze a kb. 6,5 km ferde lőtávolságot figyelembe kell venni, ami közeli hatótávolságú eszköznél nem rossz.
Előzmény: Hpasp (1512)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1513

ZDN-1 típusú méteres távmérő volt a tettes, amit a Bólyain mutattam Neked.

Rajonként csak a lövőnek volt "fegyvere". Ez egy olyan szerkezet volt, amit az Igla rakéta konténerére alulról fel lehetett csatolni, ellőni, majd a konténert leszedni és eldobni.

Összesen 3 darab indítómechanizmus volt.

Ehhez is volt 36 darab rakéta, amit a 36-os épületben tároltak a nagyok mellett. Csak ennek nem kellett sín. Kétemberes zöld ládák voltak, és csak a konténerbe szerelt rakéta volt benne párosával. (17 kg/db)

A kocsikról: Ha belegondolsz, minden logika azt diktálta volna, hogy veszély esetén az osztálycsoport Igla szakasza és ZU-23 szakasza (4 darab ZU-23 gépágyú) szétspriccel és védendő az osztálycsoportot, elfoglalja a tüzelőállását. Ehelyett az történt, hogy a 4 gépágyúból kettőt a területen belül egy - egy fedezék tetejére telepítettünk, majd miután a vontató felszabadult, akkor a maradék kettőt kihúzta a területen kívül kijelölt tüzelőállásba. Az Igla rajokat az egy szem kocsi a tüzelőállásokat körben lejárva rakta ki a helyükre. Mire mindez készen lett, eltelt egy óra. Holott az egész azért volt kitalálva, hogy szinte percek alatt készen legyen minden. Na de két kocsival...

Ezeket a Land Rovereket akkor láttam az állománytáblában, amikor véletlenül a kezembe került egy "M" létszám és feladat pontosítás alkalmával. Rá is kérdeztem természetesen, amire az volt a válasz, hogy már megint olyan dolgokkal foglalkozom, ami nem az én dolgom.

Előzmény: Hpasp (1512)
Hpasp Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1512

Volt egy szakaszparancsnok,

egy vezetési raj (híradó, távmérős, sofőr, stb.)

 

A távmérő mivel volt felszerelve? (Ugye az olasz/német Tornádókat várták:)

 

volt három lövészraj (1 lövő, 1 lövősegítő, híradó, 1 sofőr)

 

Hány rakétával/indítóval?

 

összesen 16 fő, de ez sosem volt feltöltve, híradó például sosem volt egy darab sem.

A szakasz tulajdonképpen ennyi volt. Állománytábla szerint a szakaszba tartozott 4 darab Land Rover Defender, de sose láttam egyiket sem. Biztosan a HM-ből jártak vele vadászni. A 4 darab gépkocsi helyett 1 darab GAZ-66 volt a szakasznak.

 

:(

Előzmény: Volt tüzér (1510)
Hpasp Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1511

... mindjárt kiképzem magam belőle.

 

Naszóval az eredeti VSZ számára gyártott válltozat a második, vagyis az S-300PM.

Az osztály áll,

1db rávezető lokátorból (30N6)

1db rávezető kabinból (F-9)

3db indító járműből. (5P85T Kraz-260) (3x4db 5V55R rakétával (hatótáv 75km ))

Az osztály 3 célra (120 fokban) tud párhuzamosan 3x2=6 rakétát rávezetni.

 

Osztálycsoport szinten van még

1db 36D6 felderítő lokátor komplexum, vezetési ponttal (86M6).

 

Vagyis 2 osztály esetén az egész 11db jármű.

 

Érdekesség, hogy a 83M6 vezetési pont lehetővé teszi az S-200DE, S-200VE osztályok koordinált vezetését is. (Vagyis nem véletlen az egybe esés :)

A vezetési pont két részből áll, egy MAZ-543-asra telepítve:

54K6 vezetési pont (6 fővel)

64N6 felderítő lokátor (300km hatótávval)

 

A 75km hatótávba mezőfalvától belefér Budapest.

Előzmény: Hpasp (1506)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1510

Volt egy szakaszparancsnok,

egy vezetési raj (híradó, távmérős, sofőr, stb.)

volt három lövészraj (1 lövő, 1 lövősegítő, híradó, 1 sofőr)

összesen 16 fő, de ez sosem volt feltöltve, híradó például sosem volt egy darab sem.

A szakasz tulajdonképpen ennyi volt. Állománytábla szerint a szakaszba tartozott 4 darab Land Rover Defender, de sose láttam egyiket sem. Biztosan a HM-ből jártak vele vadászni. A 4 darab gépkocsi helyett 1 darab GAZ-66 volt a szakasznak.

Előzmény: Hpasp (1509)
Hpasp Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1509

A legnagyobb földmunka ott az Igla szakasz gyakorló fedezéke volt. Gödröket kellett ásni a rajoknak, a szakaszparancsnoknak, meg a távmérőnek. Köztük futóárkokat is csináltunk, és az egész belül ki volt bélelve dorongokkal.

 

Az Igla szakasz mit jelentett?

Hány ember, indító, rakéta?

Előzmény: Volt tüzér (1507)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1508
Ezt a rendkívül lelkesen dolgot idézőjelbe kellett volna tennem.
Előzmény: Volt tüzér (1507)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1507

Annak idején ott semmiféle földhányással körülvett valami nem volt. Nem volt sík a hely, mert itt már elkezdődött az a hatalmas gödör, ahonnan a fedezékek borítására szolgáló földet kitermelték. A legnagyobb földmunka ott az Igla szakasz gyakorló fedezéke volt. Gödröket kellett ásni a rajoknak, a szakaszparancsnoknak, meg a távmérőnek. Köztük futóárkokat is csináltunk, és az egész belül ki volt bélelve dorongokkal. Akkor az őrök rendkívül lelkesen ásták, de utólag belegondolva kifejezetten veszélyes volt a lövészre. A gödör akkora volt, hogy elfért benne rakétástul, de ha a másik irányba akart fordulni, akkor már lépkedni kellett. Arról nem is beszélve, hogy egy esetleges indítás nemcsak a rakétát indította volna el, hanem a lövészt is kidobja a gödörből. Azon a területen tehát nagyobb földmunka nem volt. A Nyeva odatelepülése után valamit már kaparásztak, de sok földmunka akkor sem kellett. Mostanában a hatalmas gaz miatt meg alaposabban körül kell nézni, hogy az ember megtaláljon bizonyos dolgokat.

Az SZ-300 igazából a sík területet szereti, mint minden "rendes légvédelmi technika. Akárhol láttam eddig róla képeket, sose láttam olyat, hogy erődített körletbe telepítették volna.

Harcászatilag semmi nem indokolta azt, hogy a két komplexum egymás mellett legyen. Igazából úgy tudom elképzelni, hogy az egyik a Kisalföldön, a másik meg valahol a Tisza környékén lett volna telepítve. Mert akkor egy célszerű, jól felépített tűzrendszert képeztek volna.

Ahogy az SZ-300 elemeit néztem, az alávilágító lokátor és az indítójárművek mellett kellett neki még néhány harcjármű, véleményem szerint eszközönként 1 - 200 méter távolságokra. Mezőfalván pedig akkora szabad hely nem volt. Emlékezz rá, lépten nyomon dombok és fedezékek voltak. Vagy gödör.

Előzmény: Hpasp (1506)
Hpasp Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1506

Azt az úttal körbevett placcot semlegesítő térnek építették. Az arra jó, hogy a rakéta hajtóanyagtartályait ott lehetett volna - viszonylag mindentől távol - semlegesíteni. Ez forró vizes, valamilyen mosószeres kimosást jelentett. Tulajdonképpen nem tudom, hogy ennek a folyamatnak mi a lényege, az viszont tény, hogy nem tudok róla, hogy egyszer is használták volna a nevének megfelelően.

 

Vagyis lehet hogy ott lett volna az S300-as.

Jobban meg kellene nézni azt a helyet.

Kellene ott lenni valami domboknak az S300-as rávezetőjének...

... persze azt sem tom mi annak a részei...

... mindjárt kiképzem magam belőle.

 

Az SZ-300-asokat is Mezőfalvára tervezték, de csak a laktanyába, azoknak a települési helye "valahol" lett volna. Ez csak annyira kezdetleges terv volt, hogy még a technikájuknak sem épült semmi. Feltételezem - legalábbis, ahogy annak idején lehetett hallani - a két komplexum közül az egyik mindig kint lett volna, a másik meg a laktanyában. Azt is feltételezem, hogy szükség esetén mégis építettek volna nekik valami hangárokat.

 

Nem hiszem hogy kibumliztak volna a technikával, valószinűbb, hogy a laktanyán belül vettek volna fel harcrendet.

Elég nagy volt a laktanya hozzá.

Előzmény: Volt tüzér (1505)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1505

Azt az úttal körbevett placcot semlegesítő térnek építették. Az arra jó, hogy a rakéta hajtóanyagtartályait ott lehetett volna - viszonylag mindentől távol - semlegesíteni. Ez forró vizes, valamilyen mosószeres kimosást jelentett. Tulajdonképpen nem tudom, hogy ennek a folyamatnak mi a lényege, az viszont tény, hogy nem tudok róla, hogy egyszer is használták volna a nevének megfelelően.

Az SZ-300-asokat is Mezőfalvára tervezték, de csak a laktanyába, azoknak a települési helye "valahol" lett volna. Ez csak annyira kezdetleges terv volt, hogy még a technikájuknak sem épült semmi. Feltételezem - legalábbis, ahogy annak idején lehetett hallani - a két komplexum közül az egyik mindig kint lett volna, a másik meg a laktanyában. Azt is feltételezem, hogy szükség esetén mégis építettek volna nekik valami hangárokat.

Előzmény: mezenguz (1504)
mezenguz Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1504
Helló!

Volt tüzér!

Nézegetem Mezőfalva alaprajzát, s felmerül bennem egy kérdés: ahová végül is az átfegyverzett dunaföldvári osztály került ( már a TÁS), arra a helyre eredetileg is ők voltak tervezve, vagy, ahogy egy Stock János féle visszaemlékezésben olvastam, az ( már a laktanya és TÁS építése közben) akkor már tervezés szintjén álló S-300-as rendszer települési helye lett volna..bár, mint tudjuk, ezt a gazdasági helyzet már nem tette lehetővé, hogy megvegyük, rendszerbe állítsuk..aztán jött a GERECSE, s így tovább, a mostani állapotig..sajna..:((
Előzmény: Volt tüzér (1503)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.21 0 0 1503

Off!

E-mail ment.

Előzmény: mezenguz (1502)
mezenguz Creative Commons License 2005.05.19 0 0 1502
Volt tüzér!

Hja, ha visszolvastam volna a topikot még az elejére, nem kérdeztem volna ilyet, így szerepel s-200.de-n, egy ismerősünk jóvoltából is....
Előzmény: Volt tüzér (1501)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.19 0 0 1501
Itt ni.
Előzmény: mezenguz (1500)
mezenguz Creative Commons License 2005.05.19 0 0 1500
Helló!

Volt tüzér!

A rajz szerintem nagyon jó, s evvel kapcsolatban lenne egy kérdésem: ugye Dunaföldvárt átfegyverezték Nyeva-ra anno, s ezzel együtt összevonták a VEGA-val, vagyis átköltöztek Mezőfalvára...ők ott telepítették a rendszerüket, ha igen, melyik részen?
Előzmény: Volt tüzér (1499)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.19 0 0 1499

Érdekesség:

Mezőfalva alaprajza. Kifejezetten méretarányos. Mondjuk nem egy műtermi minőségű fotó, kifejezetten nem olyanok voltak a körülmények.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!