Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Ha rexel méred füsthőt akkor tudod a füshő alapján kapcsolgatni a szivattyút, az elején magas füsthőnél 3-as fokozat, utánna mondjuk 300° alatt válthat vissza 1-esbe.
Igen ,nekem egy vegyes kazim van+ 1m3 pufi.A vegyes kazánoknál gondoltam a felfütési ciklusnál jelentkező dolog másképpen való megoldása.De valoszínű sok fajta felfütés lehetséges ,nalam ha csinálok ilyen beavatkozást akkor biztos,hogy igy kötöm be.A felforrásra + figyeljen a Rex 95 c fok felett.
Nem tudom van-e puffered, de ha van akkor nem a vízhőmérséklet alapján kellene vezérelni a kazánt. Ha nincs akkor jó úgy ahogy van, de nem igazán értem, hogy a magasabb hőfoknál miért kellene csökkenteni a szivattyú teljesítményét. Nekem van puffer s a keringetőkapcsolgatás azért kell vagy azért jó mert így elég 1. fokozaton járatni a keringetőt s ha kell 80° felett kapcsol át 3. fokozatba mert már 1. fokozaton lehet felmenne addig a vízhőfok, hogy elegedné a vizet a termikus elfolyó.
Mégvalami adalék a témához,az elejénaz oltári nagy höfok és a nagy dT miatt is gondoltam erre ,ez a probléma nálam 50 c fol fölött szinte nem létezik ,mert csak kb200-300 c fik között pötyög a kazán és a dT is egyre kissebb.Ezért gondoltam én ,hogy a fütési ciklus végében inkább csökkenteni kéne a tomegáramot.SZERINTEM.
A tegnapi napon foglalkoztunk a kazánköri szivattyu esetleges átkapcsolgatásának a lehetöségével(a rex topik).Hát nekem ez sem teljessen egyértelmű ,hogy ahogy emelkedik a höfok a kazánban ugy kapcsol egyre magasabb fokozatba a kazánköri szivattyú.Nálam az elején és kb 80 c fokig ég intenzivebben a tüz és akkor akar megforrni+bugyogni,mégpedig azért ,mert közben szép lassan zár a primer levegöés ezzel arányossan a kazán intenzivitása.Én ugy gondolom,hogy 80 cfok elérése utén inkább csökkenteni kéne a tömegáramot ,mind növelni.Nekem nincs megoldva a szivattyú kapcsolgatás,nálam állandó 2-es fokozatban üzemel a Willó.De ahogy itt a beírásokat olvasom majd mindenki felfelé emelné a höfokkal párhuzamosan a szivattyú fordulatát.SZERINTEM.SZERINTETEK?
De van egy a kazán előremenőn, a kazán és a vtc ág között. Ha 1-ről a 3-ba kapcsol a szivattyú akkor kis nyekergés hallható gondolom kinyílik teljesen.
Nekem már párszor kellett állítanom a visszacsapóimon (főleg a HMV résznél). Egy idő után a kopások miatt (tengely) elkezdenek zakatolni. Kicsit állítok a rugón, aztán kuss van.
Nekem is csörömpölt, ezért lett a rugó legyengítve. Annyira hogy ne gravitáljon, és az Alpha2 szivattyúnak ne jelentsen nagy ellenállást, de ugyanakkor zárjon is rendesen.
Minden bizonnyal. Jobban belegondolva a padlófűtéskör is elgravitál a házban lévő osztó-gyűjtőig, de az nem érdekel attól nem lesz 30° a házban. Lehet EUROPA típusút kellett volna betteni, de viccet félretéve a kazánköri szivattyúnál is van egy és ott valami folyamatosan csörömpöl csak nem tudom, hogy a vcs-ből a zárható hollenderből vagy a szivattyúból jön. Lehet, hogy tényleg szarok a visszacsapóim.
Nálam 130m2 van egy szintes. Félig szigetelt az enyém is. 2012-ben 3000m3 gáz ment el csak fűtésre. Az kb. 110.000 MJ. 19-20fok benn. Akkoriban közel 450.000HUF. Ha a fát 8Mj/Kg-al számolom, akkor legyen 14.000 Kg fa. Ha egy erdei m3 száraz fa ca. 1000Kg, akkor sincs 300.000HUF. Jó, tudom hatásfokok stb, de kerekítettem.
2012-ben a komolyabb minuszokban ment el óránként 1m gáz, 20fok benn. ÉTI 25 gázkazán. Kizárt hogy ne legyen sokkal olcsóbb fával, szénnel fűteni.
Nálam ha a puffert rendesen felfűtöttem simán átgravitált a radiátoros kör a rugós visszacsapón pedig vékonycsöves a rendszer s a legmagasabb pont kb 3,5 méterre van a puffer aljától.
Bocs azért ne a C sorozat legyen az etalon, bár rengeteg van belőle és alkatrész probléma sincs de gyárilag 86% ot adnak meg egy új kazánra és akkor még ott van a folyamatosan égő őrláng. Ha már cseréről van szó lehet kapni használtan is jóval korszerűbb kazánokat (Vailant, Junkers, Beretta stb.) köszönhetően a kondenzációsak megjelenésének viszont azoknak az áruk az egekben vannak még.
Beszéltem egymástól független kettő fűtésszerelővel, mindkettő azt mondta a rugós nem ér semmit mert folyásirányba kell betenni és a gravitáció átnyomja.
na akkor az a +2hónap amit nem számoltam a gázba az a különbség
egyébként az a érdekes, hogy amenniyre tudtam megmértem és a gázkazán égésterméke 210-220 fokos nem hiszem, hogy egy C24-C40-é kevesebb lenne egy turbos készüléké mennyi lehet.
A 210 és a 40 fokos hömérséklet közti különbség adna +30-40% hatásfokot?
Akkor kondis kazán mondjuk 14-17m3 fogyasztana? -24x06; 0,7-
14x30x12=2520x100=252e lenne saccra az éves gáz
de ez ugye a -2°C hőmérsékletre számolt fogyasztás
"Egyszóval,akkor nem gond,ha a plusz levegőt a kémény alulról kapja??"
Nem baj.
De azt remélem tudod, hogy ez a huzatszabályozó csak LEFELÉ képes szabályozni, tehát készakarva lerontja a huzatot (hogy a kazán teljesítménye egyenletes legyen és te tarthasd kézben).
"A füst csövem összesen 160 cm hosszuságú,de sokszor még ennek a függőleges szakaszán is van láng a kazánból....."
Baj csak akkor lehet, ha a láng eléri az oxigénnel dúsított pontot.
A fűtési szezon inkább 6 hónap, mint négy. Nálunk szigetelés előtt elment gázra 400 000Ft (nem mondom, hogy évente, mert következő évben már raktam is fel a falra a 8 és 12 centi szigetelést).