Nem vagyok autószerelő, de ha már szét van szedve...nekem a olaj-víz borulás után megcsinálták, hézagoltak, és ráírták a munkalapra, hogy a hajtókarcsapágyakat cserélni kell. Ha már szét volt szedve, miért nem csinálták meg?
Ott volt a boltba ahol rendeltem és mondtam neki hogy az egyik henger felső komp. gyűrüt öcsi valahogy elhajtotta azért veszek csak 1 garnitúrák. Aki rendeli is jó ismerősöm és valami gépész egyeteme van. (ha valami nem úgy álna össze mindig szól hogy az úgy nem igazán lenne jó)
Megkérdeztem egyik autószerelő barátomat nem volt kifogása ellene. Lenne még egy kérdésem : a hajtókar csavarokat mekkora nyomatékkal kell lehúzni? Tőcsavar van bent +anya
Hali. Ma minden alkatrész megérkezett este elkezdtem pucolni a hüvelyeket és gyűrüket cseréltem ki egyik dugón mert öcsi valahogy mikor bevitte a satupadra elgörbítette az egyik kompressziógyűrüt . Az kérdés hogy, hogy . El nem árulta 😀 nem ba 5000 Ft ja bánta 😂
Ugyanígy, hasábba fogott nullázott órával, a hüvelyeken átlósan, a lapolt részt kihagyva. Fabián csak végigmértem, elég volt a hf tömítés csere, anno a Felicián kellett egy hüvelyt cserélni, de ott sem volt semmi gond.
Ezeknél még nem is volt többféle tömítés (a tömítésbe lyukasztott jelzések szerinti klf. kiállásokkal) hogy ez belezavarhatna, jónak kellene lennie.
Hú, ezt most nem értem. Úgy kell érteni, hogy a vezető oldali légterelője olyan hatékony, hogy az anyós oldali ablaktörlőre is hatással van?
Vagy úgy, hogy a vezető oldali ablaktörlő hosszabb, így azt elemeli az üvegtől, a kicsit meg nem. Ez csak azért jó, mert amit vettem ablaktörlő, az 500/500mm-es.
Köszönöm! Mérőóráztuk elötte pedig élvonalzót használtunk. A mérőóra "hasábját ráfektettük a hüvely re és a blokk széléhez mértük 1 hengernél volt 0.01 eltérés. Te hogy méred?
A hüvelykiállásnak 0.07-0.12mm között kell lennie és az eltérés az egyes kiállások között nem lehet több 0.04mm-nél. Utóbbival szokták elbaxni. Vagy rossz helyen mérnek. A tiszta felületek és a jó mérőeszközök elegek a pontos méréshez, a hüvelyeket leszorítani a méréshez nem szabad.
Fábia 1.4 8v ame motor ködös 50 kW os motorral küzdök egy ideje és a segítségeteket kérném. Úgy indult a dolog hogy öcsi szólt hogy fogy a víz a tartályból egy ideig figyelgettük majd nekiálltam hengerfejezni. Tömítésen meg is volt a nyoma ahol eszegette. Hengerfej ment sikolásra szelepszár szimering csere minden megpucol majd összeraktam. Indul megy minden okés... KB 1 hétig mikoris a hidrotőkék elkezdtek kopogni. (már volt vele ezelött kB fél évvel gondunk de akkor kapott új olajat meg adalékot aztán jólett). Mondom akkor most csere széttkaptam megint tőkék ki újak be. Hengerfej most nem lett sikolva mert élvonalzó azt mutatta hogy fasza. De most megnézem a hüvelykiállást tudtam is mérni 0.10 et. Összeraktam de már az első melegre járatáskor éreztem hogy mintha nagyobb nyomás lenne a víz rendszerben. Sajna igazam is lett kB 100 km ert ment és nyomta ki a tartály oldalán lévő szelepen a vizet. Újra széttkaptam de a hengerfej tömítésen nincs semmi nyom hogy kifújna. Hengerfejet elküldtem nyomáspróbára de minden okés + újra iskolás. Hüvelyeket is mágnespróbán vizsgáltuk ott is minden okés. Már csak az maradt hogy a hüvelykiállás mégsem volt okés. Megrendeltem a 0.14 es hézagoló kat +0.01 estéket is. Itt lenne kérdésem, mégpedig az hogy hogyan mérjem ki a kiállásokat.? Hüvelyeket huzassam le csavarokkal és úgy vagy tegyem helyére őket és úgy simán? Remélem tudtok segíteni. Előre is köszönöm!
Másnál is előferül olyan, hogy ha nagyon hideg van (5, de inkább 0 fok alatt), akkor indításkor kb. 2-3mp-ig a motor fordulat 2000-ig felpörög?
Rendszeresen tapasztalom, hogy ha hidegben indítok, akkor nem elég, hogy marha hideg a motor, de cserébe ordít is egyet, mint aki nyomja a gázt indításnál. Aztán 2-3 mp után alapjárat, de addig a szívbajt hozza rám.
Hibakód nincs, egyszer régen valaki tanácsolt egy olyat, hogy a légtömegmérőt tisztítsam ki féktisztítóval (azóta se csináltam meg).
Sz@rt se érnek...én mostanában ócska 600 forintos lapátokat veszek, a Bosch pár hónap után csíkoz, ugrál. Ugyanezt tudja a teszkós is. Valaki egyszer mondta, hogy a szélvédő is lehet ludas az ugrálásban, illetve pontosabban a vezető oldali lapát alulról indulás után az első arasznyi úton csinálja, visszafele nem. Kíváncsi leszek későbbiekben, a szélvédőm haláltusája folyik, elindult egy finom repedés a sarkából, és megállíthatatlan...