Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
..amiről szombaton beszéltünk Veszprémmel kapcsolatban, az egy kicsit nyugatabbra van... bár a második képen nem igazán látszik, csak ha összevetjük az elsővel:
hétvégén végre volt időm rendesen elolvasni a májusi AS-t :-(ottan azt írja Zord Gábor hogy a VSZ ellen a nyolcvanas évek végén a kismagasságú bevetési profilok voltak divatban.
Lásd 927. hozzászólást, kb. 40%-a Tornádó lett volna.
Volt tüzér! A hétvégén végre volt időm rendesen elolvasni a májusi AS-t :-(ottan azt írja Zord Gábor hogy a VSZ ellen a nyolcvanas évek végén a kismagasságú bevetési profilok voltak divatban. Erről mondtak-e nektek valamit az elg repharcászata címszó alatt? Azért is kérdezem mert ez passzol a korábbi Szuhoj vs. Volhov-Nyeva témához.
A 30N6 lokátor antennája - kabinostul - elforgatható, fene tudja milyen tartományban. (Ha ügyesek voltak, lehet hogy 360 fokkal:-)) A 30N6 csak a lokátor jele, az F-9 kabinnal együtt telepítve az 5N63 jelet viseli a komplexum.
Ezt csak úgy tudom elképzelni, hogy az antenna egy adott helyzetében csak 120 fok. Ám ha arrébb fordul, akkor a 120 fok megy vele. Ha ez csak így lenne, akkor nem lenne több az egész, mint egy várvédő ágyú.
Sajna az antenna rögzítve van a járműhöz, azon nem tud elfordulni...
... nem véletlen, hogy a ruszki minimum 3 osztállyal számolt csoportonként.
Persze nekünk elég lett volna 2 osztály, 240 fok...
Ezt csak úgy tudom elképzelni, hogy az antenna egy adott helyzetében csak 120 fok. Ám ha arrébb fordul, akkor a 120 fok megy vele. Ha ez csak így lenne, akkor nem lenne több az egész, mint egy várvédő ágyú.
Érdekes dolog az a FAR (fázisvezérelt) antenna. A Dvina, Nyeva, Volhov antennájával egyféle karakterisztikát tudsz csinálni, ezzel meg szinte olyant, amilyent akarsz.
Igen, de az előbbiekkel ellentétben egy osztály csak 120 fokos területet tud lefedni, nincs meg a 360 fokos indítási lehetőség.
Mondjuk vész esetén a 2 osztály 240 fokot tudott volna fogni.
Érdekes dolog az a FAR (fázisvezérelt) antenna. A Dvina, Nyeva, Volhov antennájával egyféle karakterisztikát tudsz csinálni, ezzel meg szinte olyant, amilyent akarsz.
a 4 gépágyúból kettőt a területen belül egy - egy fedezék tetejére telepítettünk, majd miután a vontató felszabadult, akkor a maradék kettőt kihúzta a területen kívül kijelölt tüzelőállásba. Az Igla rajokat az egy szem kocsi a tüzelőállásokat körben lejárva rakta ki a helyükre.
Ami még kimaradt: Ez a szerszám a hatótávolságán belül volt olyan hatékony, hogy a TORNADO sem menekült volna előle. Csak persze a kb. 6,5 km ferde lőtávolságot figyelembe kell venni, ami közeli hatótávolságú eszköznél nem rossz.
ZDN-1 típusú méteres távmérő volt a tettes, amit a Bólyain mutattam Neked.
Rajonként csak a lövőnek volt "fegyvere". Ez egy olyan szerkezet volt, amit az Igla rakéta konténerére alulról fel lehetett csatolni, ellőni, majd a konténert leszedni és eldobni.
Összesen 3 darab indítómechanizmus volt.
Ehhez is volt 36 darab rakéta, amit a 36-os épületben tároltak a nagyok mellett. Csak ennek nem kellett sín. Kétemberes zöld ládák voltak, és csak a konténerbe szerelt rakéta volt benne párosával. (17 kg/db)
A kocsikról: Ha belegondolsz, minden logika azt diktálta volna, hogy veszély esetén az osztálycsoport Igla szakasza és ZU-23 szakasza (4 darab ZU-23 gépágyú) szétspriccel és védendő az osztálycsoportot, elfoglalja a tüzelőállását. Ehelyett az történt, hogy a 4 gépágyúból kettőt a területen belül egy - egy fedezék tetejére telepítettünk, majd miután a vontató felszabadult, akkor a maradék kettőt kihúzta a területen kívül kijelölt tüzelőállásba. Az Igla rajokat az egy szem kocsi a tüzelőállásokat körben lejárva rakta ki a helyükre. Mire mindez készen lett, eltelt egy óra. Holott az egész azért volt kitalálva, hogy szinte percek alatt készen legyen minden. Na de két kocsival...
Ezeket a Land Rovereket akkor láttam az állománytáblában, amikor véletlenül a kezembe került egy "M" létszám és feladat pontosítás alkalmával. Rá is kérdeztem természetesen, amire az volt a válasz, hogy már megint olyan dolgokkal foglalkozom, ami nem az én dolgom.
A távmérő mivel volt felszerelve? (Ugye az olasz/német Tornádókat várták:)
volt három lövészraj (1 lövő, 1 lövősegítő, híradó, 1 sofőr)
Hány rakétával/indítóval?
összesen 16 fő, de ez sosem volt feltöltve, híradó például sosem volt egy darab sem.
A szakasz tulajdonképpen ennyi volt. Állománytábla szerint a szakaszba tartozott 4 darab Land Rover Defender, de sose láttam egyiket sem. Biztosan a HM-ből jártak vele vadászni. A 4 darab gépkocsi helyett 1 darab GAZ-66 volt a szakasznak.
volt három lövészraj (1 lövő, 1 lövősegítő, híradó, 1 sofőr)
összesen 16 fő, de ez sosem volt feltöltve, híradó például sosem volt egy darab sem.
A szakasz tulajdonképpen ennyi volt. Állománytábla szerint a szakaszba tartozott 4 darab Land Rover Defender, de sose láttam egyiket sem. Biztosan a HM-ből jártak vele vadászni. A 4 darab gépkocsi helyett 1 darab GAZ-66 volt a szakasznak.
A legnagyobb földmunka ott az Igla szakasz gyakorló fedezéke volt. Gödröket kellett ásni a rajoknak, a szakaszparancsnoknak, meg a távmérőnek. Köztük futóárkokat is csináltunk, és az egész belül ki volt bélelve dorongokkal.