Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Szegény Vietnamiak! Nem véletlenül nem kaptak korszerű légvédelmet, csak a legócskább Dvinát. Pedig mit tudtak volna művelni valami korszerűbb eszközzel!
Na de hát a kínai mindent lenyúl. Akárcsak az orosz. Azok sem szerettek semmit megvenni, ha lehetett, akkor szereztek egy példányt és utána azt másolták. A kínaiak dettó. Az orosz meg rá volt kényszerítve, hogy a másik nagy tolvaj felségterületén szállítson, mert a tenger nem volt biztonságos.
Hát bizony felismertem néhány érdekes öszvért. és a kínai típusjel alapján nem hiszem, hogy azt úgy importálták volna.
Szegény Vietnamiak! Nem véletlenül nem kaptak korszerű légvédelmet, csak a legócskább Dvinát. Pedig mit tudtak volna művelni valami korszerűbb eszközzel!
Na de hát a kínai mindent lenyúl. Akárcsak az orosz. Azok sem szerettek semmit megvenni, ha lehetett, akkor szereztek egy példányt és utána azt másolták. A kínaiak dettó. Az orosz meg rá volt kényszerítve, hogy a másik nagy tolvaj felségterületén szállítson, mert a tenger nem volt biztonságos.
Hát bizony felismertem néhány érdekes öszvért. és a kínai típusjel alapján nem hiszem, hogy azt úgy impurtálták volna.
Közben találtam valamit. A www.sinodefence.com oldalt gondolom ismeritek. Bár az MN-hez sok köze nincs, pár kép onnan. Az 1-5 az ottani Dvina másolat (HQ-2). A hatodik meg egy továbfejlesztés (KS-1A) ami még nekünk is jó lenne váltótípusnak. Az állványok ne tévesszenek meg senkit, a KS-1A teherautó alvázára is építhető.
Aham:-) Köszönöm a választ. Már csak az a kérdés hogy a Szuhojok a MAAM profilt repülték-e ha megtörtént az eset vagy partizánkodtak:-) Dehát erről mint írtuk már egy szuhojost kellene kérdezni:-) Köszi mégegyszer!
Bár elég régen volt, de ha jól emlékszem vissza, annak a szemét ellenségnek háromfajta repülési profilját tanultuk a légvédelmi rendszer áttörésére.
M-M-M
M-A-M
M-A-A-M
Ha sikerül, készítek rajzokat is, de a rövidítések magukért beszélnek.
Az M-M-M profilt csak és kizárólag abszolút légifölény esetén merték alkalmazni.
M-A-M profil esetén a megközelítés magas módban történt, és csak a támadáshoz ereszkedtek le kis magasságra. Ezt is csak abszolút légifölény esetén lehetett alkalmazni, le meg csak azért ereszkedtek, mert onnan jobban lehetett célozni.
M-A-A-M profil esetén a légvédelem hatáskörzetéig magas profillal, majd alacsony profillal történt a megközelítés. A visszaút ennek a fordítottja volt. Ez a repülési profil alkalmas volt a légvédelem áttörésére nem abszolút légifölény esetén is.
..amiről szombaton beszéltünk Veszprémmel kapcsolatban, az egy kicsit nyugatabbra van... bár a második képen nem igazán látszik, csak ha összevetjük az elsővel:
hétvégén végre volt időm rendesen elolvasni a májusi AS-t :-(ottan azt írja Zord Gábor hogy a VSZ ellen a nyolcvanas évek végén a kismagasságú bevetési profilok voltak divatban.
Lásd 927. hozzászólást, kb. 40%-a Tornádó lett volna.
Volt tüzér! A hétvégén végre volt időm rendesen elolvasni a májusi AS-t :-(ottan azt írja Zord Gábor hogy a VSZ ellen a nyolcvanas évek végén a kismagasságú bevetési profilok voltak divatban. Erről mondtak-e nektek valamit az elg repharcászata címszó alatt? Azért is kérdezem mert ez passzol a korábbi Szuhoj vs. Volhov-Nyeva témához.
A 30N6 lokátor antennája - kabinostul - elforgatható, fene tudja milyen tartományban. (Ha ügyesek voltak, lehet hogy 360 fokkal:-)) A 30N6 csak a lokátor jele, az F-9 kabinnal együtt telepítve az 5N63 jelet viseli a komplexum.
Ezt csak úgy tudom elképzelni, hogy az antenna egy adott helyzetében csak 120 fok. Ám ha arrébb fordul, akkor a 120 fok megy vele. Ha ez csak így lenne, akkor nem lenne több az egész, mint egy várvédő ágyú.
Sajna az antenna rögzítve van a járműhöz, azon nem tud elfordulni...
... nem véletlen, hogy a ruszki minimum 3 osztállyal számolt csoportonként.
Persze nekünk elég lett volna 2 osztály, 240 fok...
Ezt csak úgy tudom elképzelni, hogy az antenna egy adott helyzetében csak 120 fok. Ám ha arrébb fordul, akkor a 120 fok megy vele. Ha ez csak így lenne, akkor nem lenne több az egész, mint egy várvédő ágyú.
Érdekes dolog az a FAR (fázisvezérelt) antenna. A Dvina, Nyeva, Volhov antennájával egyféle karakterisztikát tudsz csinálni, ezzel meg szinte olyant, amilyent akarsz.
Igen, de az előbbiekkel ellentétben egy osztály csak 120 fokos területet tud lefedni, nincs meg a 360 fokos indítási lehetőség.
Mondjuk vész esetén a 2 osztály 240 fokot tudott volna fogni.
Érdekes dolog az a FAR (fázisvezérelt) antenna. A Dvina, Nyeva, Volhov antennájával egyféle karakterisztikát tudsz csinálni, ezzel meg szinte olyant, amilyent akarsz.