Érdekes egy vonat ez a Varsovia. Szilivel indultunk, gondoltam lesz itt még késés gazdagon. Aztán Vácra már -5-el értünk és a szobi stop-and-got követően alig +1 Párkányig. Ott gépcsere szlovák 362-esre és azzal rohanás Bohumínig, induláskor +9-el. Bohumín már megint -1, így volt idő gépcserére ismét. A lengyel EP09 is jól húzott, így Varsóba -10-el értünk.
Értékelhető mennyiségű utas csak Pozsony és Ostrava illetve Katovice és Varsó között volt, végig utazó meg csak egy :)
Reméljük a turiszaszezonban lesz több utas, mert ez a produkció most elég gyenge az ontopik szakaszokon, dacára a jó ajánlatoknak.
Ja, az étkezőben 13 óráig Happy hour van :)
Némi infó azoknak akik hozzám hasonlóan viszonylag ritkán utaznak Bécsbe vonattal (mármint magába a városba, mivel Wien Meid. pályaudvarát nekem már sikerült a szlovéniai átszállások során meglehetősen kiismerni :D)
Ad 1, A MÁV-S menetrendjében 19.32-es Wien Hbf. indulással jelzett EU-regio-nak nincs közös peronos átszállása Bruck-ban a Győr felé továbbközlekedő másik ER-hoz. A monitorokon nem is volt egyértelműen jelezve h a másik honnan indul, engem a vonatot szemlátomást rendszeresen használó magyar törzsutasgárda "vezetett el" az egyik szélső vágányhoz ahová a MÁV Talent be volt állítva
Ha valakinek, noch dazu esetleg nyelvi problémái is lennének, még nehezebb a rendelkezésre álló 4 perc alatt abszolválni az átszállást
Ad 2, aki Győrből Bp. felé utazna tovább, készüljön fel, h a 21.31-kor induló személlyel fog tudni csak elmenni (ami szerencsére mint a legtöbb győri személy, Flirtből áll), már ha nem akar cca. másfél órát végigállni a CFR prémiumterméke, a Dacia nemzetközi gyorsvonat 2 ülőkocsijának folyosóján, a vonat komoly szociológiai tanulmányok alapjául szolgálható törzsközönségének a társaságában...
(Én is előbbi mellett döntöttem)
Ergo Bp felé reálisan a 18.54-es RJ-vel érdemes utolsó járatként számolni, már ha vki nem szereti az éjszakai vonatos kalandtúrákat... :)))
A MÁV-Start innsbrucki kirándulójegye azt írja: "A kirándulójegy az érvényesség első napjától számítva négy napig érvényes, oda-vissza utazásra korlátozások nélkül valamennyi közvetlen vonatra, és átszállásos eljutásra is - de kizárólag a Hegyeshalom - Bécs - St.Pölten - Linz - Salzburg útvonalon, és csak 2. osztályon."
Az lenne a kérdésem, hogy ez érvényes esetleg a Salzburg - Zell am See - Saalfelden - Wörgl vonalon is, vagy csak a rosenheimi korridor felé? Ez nincs definiálva, de ha már Salzburgig ennyire szigorúan meg van határozva az útvonal, akkor gondolom tovább is.
Másik kérdés, hogy az "átszállásos eljutás" azt is jelenti, hogy leszállás után nem az első továbbhaladó vonattal megyek tovább?
,,2, Kíváncsi lennék nagyon, hogy mennyi a Magyarországról kijáró munkások, iskolások száma naponta. Eddigi tapasztalataim szerint a vonat inkább osztrák földön telítödőt meg."
A tapasztalataidat nem tudom, hogy hol gyűjtötted, de elég sok a bérletes ingázó...
Tisztázunk pár dolgot!: 1, Nekem sem tetszik, hogy kínálat csökkenés lett s átszállás. Sokkal jobb lenne a közvetlen vonat, de egy Bécs-Győr olyan a semmibe vezetős picit... :) /Lehet ellenérveket hozni és támadni ezzel, de én így gondolom.:)/
2, Kíváncsi lennék nagyon, hogy mennyi a Magyarországról kijáró munkások, iskolások száma naponta. Eddigi tapasztalataim szerint a vonat inkább osztrák földön telítödőt meg.
3, Valóban azóta jobb a megbízhatóság, hogy Stadlerék szervízelik!
Amiről viszont még nem halottam Sopron-Bratislava, Petrzalka között nem lesz vmi kedvezményesebb jegy netán? :) Vagy majd csak jó drágán lehet eljutni?
Ha egy vonat megdöglik, és egy óra múlva jön a következő ugyanoda, akkor szerintem nem sok értelme van pótlóbuszt rendelni, mire az odaér, és célbaér, addigra jó eséllyel ott a következő vonat. Csodálkozom, hogy ígértek ilyet.
A "bármikor bármi beüthet, közvetlen vonatokat végig pótolnak" helyett inkább az a közvetlen vonat előnye, hogy "bármikor bármi beüthet, közvetlen vonat végpontjáig valahogy biztosítva lesz az eljutás", míg egy átszállásos kapcsolat esetén ha akkora a késés, hogy a csatlakozó vonat nem vár (nyilván van akkora késés, hogy ne várjon), akkor ott maradhatsz éjszakára egy világvége állomáson.
"egy belföldön is nagyobb forgalmat bonyolító vonat "nemzetköziesítése" akkora nagy többletköltség?"
Az nem. Két szomszédos orszég határnál összeérő alapütemeinek összekötése elvileg egy nagyon takarékos kínálatfejlesztési lehetőség. Persze vannak többletköltségei, mert a szerelvényméretek ritkán passzolnak, kompatibilitási, átjárhatósági és elszámolási problémák merülhetnek fel, a nemzetközi jelleg miatt nem árt valamiféle emeltebb minőséget is biztosítani, továbbá a zavarok országról-országra tovaterjedéásének is megnő az esélye.
"pl. a Kvarner odakint elővárosi vonat, a Maestral meg Bp. felé pl. egy belföldi -amúgy is közlekedő - gyorsvonattal együtt jön?"
Hát épp ez az, hogy a Kvarner ütemen felüli, és nagyforgalmúnak semmiképpen sem mondható.
Nem is beszélve arról, hogy bármikor bármi beüthet, közvetlen vonatokat végig pótolnak.
Erre a kijelentésedre ne építs házat...
Múltkor mentem Bécsbe, a railjet vezérlőkocsija lerohadt Kelenföldön, körüljárás miatt 30-40 perc késést szedtünk össze, aztán mikor odaértünk, az egész szerelvényt félrerakták (érthető, a halott budik minimum kétharmados többségben voltak), és közölték, hogy aki Münchenbe akar menni, az szálljon át az ICE-re, arról meg Plattlingban a müncheni regionálisra...
DB-nél meg egyszer kihajtottak minket a schwerini vonatból, állítólag balesetből eredő vágányzár miatt, és közölték, hogy majd jön a vonatpótló busz - a vonatot meg visszaküldték Berlin felé. A buszt megigérték párszor a hangosban is, de nem lett belőle semmi, mi meg ott álltunk egy puszta közepi állomáson, ahol a felvételi épület bedeszkázva, mindezt egy kellően hideg márciusi reggelen... végül egy órán át, mert nem adtak pótlóbuszt sem, csak közölték nagy képmutatóan, hogy bocs, de most már itt a következő vonat (amely nem ment el Schwerin-ig!).