Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.07.15 0 0 3216
A bontott motyóval mi lesz?
Előzmény: V43 1305 (3205)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.15 0 0 3215
Előzmény: V43 1305 (3190)
eMPet Creative Commons License 2008.07.15 0 0 3214
A kőszegi vonalfeújításhoz:

Most éppen a lenti beszámolók alapján felszedik a síneket. Lerakáskor meg valahogy Rumig kellene haladniuk, megalakulhatna a Kőszeg-Rumi HÉV :-)
(Esetleg Güns-Steinamanger-Rum Localbahn GmbH.)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3213
Hát, lehet benne valami...
Előzmény: Lee kapitány (3212)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3212

Biztos unatkozol. ;-)

Előzmény: kettős vágányút (3211)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3211

Nekem emg egyáltalán nincs képem :DD

 

(bocs, vicc, ilyen hüyle hangulatom van mostanság....)

Előzmény: Lee kapitány (3210)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3210

Igen, viszont sajnos nincs képem hozzá.

 

Előzmény: kettős vágányút (3209)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3209
De leglaább a másik oldalra. . .
Előzmény: Lee kapitány (3208)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3208

Ezt a kívülről oldalkopást úgy értettem hogy a sínszálak külső oldalán 15-17 mm-es oldalkopás látható néhol. Nyilván egy fővonal íves részén feküdtek és annak a valamikori rekonstrukciója után nem dobták a kohóba hanem (nagyon helyessen) beépítették ide.

 

Előzmény: V43 1305 (3202)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3207
Szó szerint :D
Előzmény: Lee kapitány (3204)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3206

Remélem ezt nem mert az égés!

 

:-)))

Előzmény: Lee kapitány (3204)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3205

 

 

 

 

 

 

  Elvileg ilyen vackok lesznek az újpályában.

 

Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3204

a képen láthatókból is ki fogják válogatni a még beépíthetőket.

 

Remélem ezt nem mert az égés!

(Gyenge szóvicc de nehéz volt kihagyni.)

Előzmény: Törölt nick (3192)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3203
Nem csak 159 kocsival. :-)

Előzmény: Lee kapitány (3199)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3202

Jók a képek, dokumentum értékűek.

 

Köszönöm!!!

 

Ha lehet majd az utátjáró átépítéseket is fotózd, érdekel a megoldásuk

 

Hát munka miatt csak Vasárnapon ként érek rá.

Talán az egyiket kifogom.

 

Azért a 102+akármeddig tart az átépítés

 

Így igaz, ahogy mondod a képet pont, ott vágtam meg

 

onnantól Kőszeg irányába jó állapotú betonajas felépítmény van most is.

 

Hát is-is én inkább ezt mondanám, ott is ráfér egy csere a pályára vagy egy pofozgatás.

 

A képen látható 483-as sínek (41-42-es gyártásúak) ugyan "kívülről" kicsit oldalkopottak voltak de az itteni forgalomra teljesen megfeleltek.

 

Hát én inkább azt mondanám nem valami szovjet sz@r még minőség termék majd fel teszek párképet.

Párperc és fent lesznek szíves türelmeteket, és meg értésetek kérem.

Előzmény: Lee kapitány (3198)
james 36 Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3201
Én nem is feltételeztem.
Jó a véleményem.
Köszi a megjegyzést.
Előzmény: fopalyamester (3195)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3200

Nálunk ideálisabb eset van, nem isznak munkaidőben - sőt az egyikük azon kívül sem. (No ez monjuk szerintem meg is ártott neki...)

Viszont szinte csak vonaljárást és váltókenést végeznek, akkora a területük hogy ez ki is tölti a munkaidőt.

 

 

Előzmény: Törölt nick (3186)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3199
Hű, ha Te azon az átjáron (160) kocsival mentél át akkor ügyes vagy! :)
Előzmény: V43 1305 (3189)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3198

Jók a képek, dokumentum értékűek. (Ha lehet majd az utátjáró átépítéseket is fotózd, érdekel a megoldásuk).

Azért a 102+akármeddig tart az átépítés mert onnantól Kőszeg irányába jó állapotú betonajas felépítmény van most is. ( 60'-as évekbeli 48 rendszerű sínekkel.)

A képen látható 483-as sínek (41-42-es gyártásúak) ugyan "kívülről" kicsit oldalkopottak voltak de az itteni forgalomra teljesen megfeleltek.

 

Előzmény: V43 1305 (3190)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3197

modern magyar vasutat"-

 

Ezt csak viccnek szántam.

Előzmény: Törölt nick (3192)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3196

addig nálunk bányakavicsos, talpfás, "i" felépítményen megy a forgalom, és átépítésére remény sincs. (pedig a kérdéses vonal két harmincezres várost köt össze és felfűz egy 2500 és egy 3500 lelkes községet is. Utas is van)

 

Hát ez tényleg szomorú.

De hát ne is lenne máv.

Előzmény: Törölt nick (3193)
fopalyamester Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3195
Ez a vonalgondozóm, nem jár kocsmába!
Előzmény: james 36 (3181)
Infós Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3194
"(...), a fénysorompók meg sem mozdulnak."
Én ennek szívemből örülök.
Előzmény: V43 1305 (3189)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3193
Hidd el, ezek egyáltalán nem borzalmas pályaállapotok.
Legalábbis szakmai szemmel nézve, innen az Alföldről nyugat felé tekintve.

Az a baj, és a szívem szakad meg, hogy míg Szombathelyen a zúzottköves, talpfás 48-as pályát építik át még jobb állapotúra, addig nálunk bányakavicsos, talpfás, "i" felépítményen megy a forgalom, és átépítésére remény sincs. (pedig a kérdéses vonal két harmincezres várost köt össze és felfűz egy 2500 és egy 3500 lelkes községet is. Utas is van)
Előzmény: V43 1305 (3190)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3192
"Ők már nem szolgálják tovább a modern magyar vasutat"-ra reagálok:

De a kevésbé modernet igen, ugyanis pályába még beépíthető bontott talpfából olyan kevés áll rendelkezésre, hogy a képen láthatókból is ki fogják válogatni a még beépíthetőket.

Kisebb sínrendszerű vonalaink ebből élnek.
Előzmény: V43 1305 (3189)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3191
Pedig mi?
Előzmény: kettős vágányút (3187)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3190

  Ez mit, ha valamire előre figyelmeztetne

 

 

 Utas tájékoztatás

 

  Eddig fog tartani, de vajon lesz folytatás?

 

 Azok, hogy miért is kell elvégezni a munkát borzalmas pálya állapotok

 

Előzmény: V43 1305 (3189)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3189

  A bejárati jelző tilost adott nekem

 Ők már nem szolgálják tovább a modern magyar vasutat

 

 Nem izgatott fel a tilos jelzés és tovább haladtam Sm irányába

OFF

Ha meg már a benzinkútnál voltam tankoltam is 303 Ft-ért literenként

ONN

 Irány Kőszeg

 

 Pedig már kéne jelezni, hogy jövök de, a fénysorompók meg sem mozdulnak

 Le a kalappal mindenki dolgozott gőz erővel ebben a melegben is.
Előzmény: V43 1305 (3188)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3188
A kőszegi vonalon ma már a Reptéri /idegenes/ megállónál szedték a síneket.

 

Néhány kép ma délelőttről:

 

  Szombathely-Kámon szombathelyi állomás felé

 

  Kőszeg felé

 

  Jön a Piroska

 

 csak úgy porzik

 

 2008.07.12.-én leszereltek.
Előzmény: V43 1305 (3185)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3187
Pedig.......
Előzmény: Törölt nick (3173)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.12 0 0 3186
...ideális esetben.
(ha nem a kocsmából kell előrángatni)
(11 év alatt elég sok érdekes dolgot láttam)
Előzmény: Lee kapitány (3183)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.12 0 0 3185

Remélem valaki tesz majd be képeket is.

 

A kőszegi vonal építése megkezdődőt jelen időben a Soptei úti benzinkúttól Szombathely-Kámon megállóig a síneket felszedték az átjáró fényjelzői, levannak takarva. Az átjáró után is felvan szedve a pálya azt nem tom meddig majd holnap, megyek fotózni akkor jobban bejárom a szakaszt.

Előzmény: Lee kapitány (3178)
james 36 Creative Commons License 2008.07.11 0 0 3184
Köszönöm a választ.
Remélem a kép is megtalálja a gadáját, vagy Ő a képeket.
Előzmény: Lee kapitány (3183)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.11 0 0 3183

Ő alighanem a vonalgodozó (esetenként vonalbejáró).

A pályafelügyelet első és talán legfontossabb láncszeme.

Előzmény: james 36 (3182)
james 36 Creative Commons License 2008.07.11 0 0 3182






Ezt majd elfelejtettem, és a címe ....lehetne mondjuk:
"A sínvigyázó" vándorlása, kinek magány a munkatársa.
Ez lehet, hogy egy marhaság, de ma nincs jobb gondolatom.
james 36 Creative Commons License 2008.07.11 0 0 3181








Aki a síneket vigyázza!
A hivatalos megnevezését e munkakörnek, nem tudom.








DJ. Bakter Creative Commons License 2008.07.11 0 0 3180
Sziasztok,
lenne egy kérdésem, hátha van rá értelmes magyarázat:
Ugyebár Fc elág (kiz) - Vecsés (kiz) között felépítménycsere van. Júniusban kicserélték a Fradi-Köki egyik vágányt, használt felépítménnyel (UIC 54 sínek, 1970-es hengerlés, LM aljak).

Az világos, hogy a pálya egy része eléggé ócska volt (faalj, 48 r., illesztéses), de a Kőér utcától Köki felé 1983-as fektetésű 54 r. felépítmény volt, LM aljakon. Miért kellett kicserélni ugyanolyanra, csak 13 évvel régebbi, és magasságilag "kicsit" megkopott sínekkel?
(Amúgy is, ennél az 54-es sínnél régebbit nem sokat találtak volna; 1969 óta hengerelnek 54 r. síneket)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.11 0 0 3179

Köszönöm!!!

Ha minden igaz kinézegetek végül is, van fotózási engedélyem meg visszem a mellénykét aztán talán meg engedik, hogy fotózzak.

Előzmény: Lee kapitány (3178)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.11 0 0 3178

De kérdezz, csak nem sokat tudok rá válaszolni.

A munka valahol Gencsapáti(?) 102+70 és Szombathely között 163+akármennyi lessz.

Valamit piszkálnak az alép. koronán és  ráteszik az új (használt?) betonaljas mezőket.

 Remélem valaki tesz majd be képeket is.

Előzmény: V43 1305 (3177)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.10 0 0 3177

Platovos mezőfektetés,stb, stb).

 

Mit is jelent ez pontosan?

 

De miért is érdekel ez téged?

 

Mert érdekel itt lakom, itt történik de, ha baj nem kérdezek ilyent.

Előzmény: Lee kapitány (3160)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.10 0 0 3176
Ja, még valami: a Kunsági Dízel topikban képek is vannak minderről.
Előzmény: BakcsiMate (3171)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.10 0 0 3175
Tiszaalpár Felső és Tőserdő között a vasúti töltés egyben árvízvédelmi töltés is.
A Vízügy beruházásaként a töltést megmagasították úgy, hogy eltávolították a munkák idejére a vágányt. ("c" sínrendszer)

Eredeti terv szerint a "c" sínek helyett 48-asokat építettek volna vissza. De mivel a MÁV-nak erre (sem) volt pénze, visszatették ugyanazokat a szarokat amiket kivettek. Történt viszont annyi pozitívum, hogy a rossz talpfák helyett jobbakat (nem újakat) tettek be. Ez kb 15-20 %-os aljcserét jelent.

Igen. A Dél-Alföldön szar a helyzet.
Előzmény: BakcsiMate (3171)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.10 0 0 3174
De minek ide Platov?
Elég lenne a korhadt tfákat használt betonaljakra kicserélni.
Vagy esetleg hézagnélküli vágány lesz?
Előzmény: Lee kapitány (3172)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.10 0 0 3173
Se nem jó, se nem rossz.
(hiányoltam már a régi nicked, de azt nehezen tudtam volna elképzelni, hogy abbahagytad volna a fórumozást)
Előzmény: kettős vágányút (3162)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.10 0 0 3172

Hát akkor nosza, ki a helyszínre! :)

Ilyen ma:

És hogy milyen lessz azt a fantáziádra bízom. (A kivitelező eddigi referenciamunkái miatt.)

Előzmény: Infós (3164)
BakcsiMate Creative Commons License 2008.07.10 0 0 3171
Nem tudja valaki, hogy mi történik Lakitelek - Kiskunfélegyháza között az egy hónapos vágányzárban?
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.09 0 0 3170

Hát nem sikerült.

 

Előzmény: Süldő (3169)
Süldő Creative Commons License 2008.07.09 0 0 3169
Egy tengely lépett ki. Megpróbálták visszaléptetni a kereket a sínre. Szétakasztották a szerelvényt, mert ha nem sikerül az művelet, akkor a többit kocsi ne okozzon plusszban gondot.
Előzmény: Lee kapitány (3168)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.09 0 0 3168

Az ok hogy miért lépett ki, de utána minek mozgatták még előre?

Hisz a kőtöbbletet a kocsi alól könnyebb eltüntetni mint a leverődőtt betonalj éleit. :)

 

Előzmény: Süldő (3167)
Süldő Creative Commons License 2008.07.09 0 0 3167
Talán elszúrták a kövelést. Sokat engedtek le, amin kilépett a szerkezet. Esetleg egy ütközőnél lépcső volt, nem volt összefogatva rendesen a két sínvég.
Előzmény: Lee kapitány (3166)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.09 0 0 3166
Szerinted miért akarták azt a kocsit előrébb húzni?
Előzmény: Süldő (3165)
Süldő Creative Commons License 2008.07.09 0 0 3165
Sínek, amelyek mellett a vonatok gurulnak:

http://www.youtube.com/watch?v=Zdn-IaxB2Ek&NR=1

Azért a svábok is eltudják szúrni a dolgokat!
Infós Creative Commons License 2008.07.09 0 0 3164
Engem is érdekel. :-)
Előzmény: Lee kapitány (3160)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2008.07.09 0 0 3163
De Te legalább még tudsz hinni... :)

Mondjuk én is... Azt hiszem, mára ennyi. Kikapcs :)

Bocs mindenkitől az OFFért.
Előzmény: kettős vágányút (3162)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.07.08 0 0 3162

uuuu, én azt hittem, tudod!

 

(És ez most jó vagy rossz? ;) )

Előzmény: Törölt nick (3158)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.07.08 0 0 3161
Süllyedt
Előzmény: klapperes (3157)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.08 0 0 3160

Valami átépítés az elmaradt részen. (Platovos mezőfektetés,stb, stb).

De miért is érdekel ez téged?

Előzmény: V43 1305 (3159)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.08 0 0 3159

Ki mit tud róla?

Mit fognak csinálni a vágányzár alatt.

Kőszeg-Sm 07.12.-08.15.

 

http://www.mav.hu/admin/mr_megj.phtml?id=1473

Törölt nick Creative Commons License 2008.07.08 0 0 3158
OFF
Most jöttem rá, ki vagy!
ON
Előzmény: kettős vágányút (3156)
klapperes Creative Commons License 2008.07.08 0 0 3157
1. vagy 2. (szvsz 1. lehetet)
Előzmény: kettős vágányút (3156)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.07.07 0 0 3156
repcééknél nincsen külön szakaszmérnök. van a PVF vezető, meg van a főpályamester, aki az ő helyettese...Egyszer elcsíptam egy megjegyzést, miszerint az illető pl igencsak hiányol egy szakaszmérnököt (és tanúja is voltam annak, miért is mondta mindezt......)
Előzmény: Törölt nick (3154)
fopalyamester Creative Commons License 2008.07.06 0 0 3155
Igen, sokat számít az akarás, de egyébként Ő még fiatal, van benne lendület, viszont, mindig emlegeti, hogy itt hagyja az egészet, mert kevés a pénz és sok a gond.
Az ilyen megrendeléseket FTP- küldöm neki, hogy betegye a havi programba.

Ilyen összevonásról nem hallottam, viszont azt már régen mondogatják, hogy kijönnek a szakaszra! Szerintem, nem szüntetik meg, mert a pályafelügyeletből egy lépcső akkor kiesne.
Sajnos, még nem tudjuk, hogy a következő RAC. nemtudom hány, milyen meglepetést tartogat számunkra!
Előzmény: Törölt nick (3154)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.07.05 0 0 3153
(Csak azért kérdeztem, mert nem is annyira távlati terveimben az szeretnék lenni.......)
Előzmény: kettős vágányút (3151)
fopalyamester Creative Commons License 2008.07.05 0 0 3152
Ezt miért kérdezed, András?
Csak nem meggyűlt a bajod vele?
Egyébként, nekem az a véleményem, hogy személytől is nagyon függ, mert például a mostani nagyon sokat segít, szinte mindenben!
A legtöbb szakaszmérnök, mindent kipasszol a szakaszra, semmit nem csinál meg önállóan és folyton csak beköveteli dolgokat! Nekem is volt már ilyen mérnököm!
Például ott van az a nyavalyás outsorcing (utálom ezt a szót), amit nagyon nem szeretek csinálni, pedig a legtöbb sz.mérnök kiadta a szakasznak, ezzel szemben, nekem csak a "nyersanyagot" kellett biztosítanom és Ő mindent, precízen elkészített!
De még sorolhatnám, mennyit tesz a szakaszért.
Előzmény: Törölt nick (3150)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.07.04 0 0 3151

Csak érdeklődésből: szerinted nincs? (neem, nem kötekedés)

 

Mert, ahogy lenni szokott, ha nincs, akkor az a baj....

Előzmény: Törölt nick (3150)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.04 0 0 3150
Szerinted szükség van-e a szakaszmérnökökre a pft-nél?
Előzmény: fopalyamester (3147)
eMPet Creative Commons License 2008.07.03 0 0 3149
Keresném valahonnan a határátmeneti pontok szelvényszámait.
Tehát nem a határállomásét, hanem az országhatárhoz legközelebb lévőt, amennyiben lehetséges a szomszéd vasútét is.
Kelebiára (remélem jól) emlékszem, az állomás 1558, a határpont 1591.

Tud valaki ebben segíteni?
Előre is köszönöm.
Rbatka Creative Commons License 2008.07.02 0 0 3148
Köszi, ez már tetszik :D
Előzmény: kettős vágányút (3144)
fopalyamester Creative Commons License 2008.07.02 0 0 3147
Sajnos képeim nincsenek, de majd ha kint járok, készítek egy párat.
Előzmény: Süldő (3146)
Süldő Creative Commons License 2008.07.02 0 0 3146
Szervusz Főpályamester!

Ami számomra nagyon megdöbbentő, hogy új építésű 60-as rendszerű vágányban, 600mm-es aljtávval LW aljakon beépített gyári GTI szigetelések 3-4 év alatt leverődnek, lehajlanak, nem kis fekszinthibát létrehozva.

Tudnál mutatni nekünk ezekről a hibajelenségekről készült képeket?
Köszi előre is!
Előzmény: fopalyamester (3136)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.02 0 0 3145

A képen hátul látható lemelegített kötés 2002-es évjáratu gyári ragasztott volt. GO-4 munkáltatás után lett beépítve  a helyére. Eddig bírta szegény...

 

(Tényleg, a GTI az igazibb s nem a GTO.)

Előzmény: fopalyamester (3136)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.07.02 0 0 3144
Előzmény: Rbatka (3143)
Rbatka Creative Commons License 2008.07.02 0 0 3143
Milyen az LW alj?
Előzmény: fopalyamester (3136)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.07.01 0 0 3142
Mivel mások a peremfeltételek, nem biztos, hogy olyan eredményt kapunk, amilyet szeretnénk (mármint elvárásunk szempontjából), azzal együtt, hogy számszerű adatokat kaphatunk az általad említett felépítményi mérőkocsival. Ezt nem nevezném almát a körtével effektusnak, de mondjuk a Starking almát a Jonatánnal vagy az Idareddel én nem hasonlítanám össze  :D
Előzmény: Infós (3141)
Infós Creative Commons License 2008.07.01 0 0 3141
Sajnos önmagában attól, hogy más az igénybevétele, még össze lehetne hasonlítani szvsz, elvégre egy felépítménymérő kocsi sztem összehasonlítható adatokat szolgáltat, csak innentől a tennivalók eltérnek: más a szervezeti egységek felépítése, működése, más a finanszírozásuk, eltérő a rájuk bízott szakasz nagysága stb.

félOFF
A szentendrei vonalon 5 ember jut egy autóval az egész vonalra (20,9 km), amin van 6 szolgálati hely, abból 4 biztosított, és 3 helyen idén lesz egy éves a biztber - sok dolguk nincs ott. A munkájuk gyakran kimerül a karbantartással. A nagyvasúton ez közel sem ilyen fényes, sokkal nagyobb szakaszra kevesebben vannak, több sorompóval és több, avultabb szolgálati helyekkel.
félON

(Nem nem kizárólag neked írom, csak neked válaszolok. :) )
Előzmény: kettős vágányút (3140)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.07.01 0 0 3140

Tudom én...

Épp erre mondtam, hogy nem mutat sokat, ha összehasonlítjuk, ugyanis más típusú némileg az igénybevétele..

Előzmény: Infós (3139)
Infós Creative Commons License 2008.07.01 0 0 3139
A fenntartásra sehol nincs pénz, a pálya még ott jó, ahol a nagygépes átépítés során jól megcsinálták. Azaz Margit hídnál a Csilléry és Békásmegyer (bez.) között. Könnyebbek a járművek, más a járművek forgóvázainak felfüggesztése, nyugodtabb járásúak, nincs tuskós fékezés okozta szálló por, viszont van rendesen a hajtott forgóvázból folyó kenőanyag. Ahol nem mossa az eső (pl. alagút), ott láthattad te is.
Előzmény: kettős vágányút (3138)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.07.01 0 0 3138

Szerintem nemcsak amiatt nehéz sszehasonlítani, pláne objektíven. főleg, hogy a z államvasút hálózatn olyan égbekiáltó különbségek vannak, hogy azt semmilyen módn nem szerencsés átlagolni.....de még adott vonal egyes szakaszai esetében sem...

Én pl amikor utoljára jártam a szentendrei HÉV-en, a külsőbb szakaszaitól kevésbé voltam elájulva, mint attól, ami átépült. (ha jól emlékszem)

Előzmény: Infós (3137)
Infós Creative Commons License 2008.07.01 0 0 3137
A Hév kirakatvonala (Szentendrei) sztem jobb állapotban van, mint a Máv kirakatvonala (1-es).
De közel egál. A metró magánaljas pálya, nehéz összehasonlítani a keresztaljasokkal. :)
Előzmény: Törölt nick (3135)
fopalyamester Creative Commons License 2008.07.01 0 0 3136
Nekem, jó tapasztalatom van a THERMIT féle rag. szig kötésről, még egy sem tört el, pedig a kezdetektől van beépítve 48 - 54 rendszerű és tavaly óta már 60-as is!
A gyári GTI rag. síneket nem győzöm cserélni, egymás után törnek és ha még van egy kis alátámasztási hiányosság, akkor nagyon hamar megadja magát!

Ami számomra nagyon megdöbbentő, hogy új építésű 60-as rendszerű vágányban, 600mm-es aljtávval LW aljakon beépített gyári GTI szigetelések 3-4 év alatt leverődnek, lehajlanak, nem kis fekszinthibát létrehozva.
ROCOman Creative Commons License 2008.07.01 0 0 3134
Dehogy. Hinni a templomban kell... :-)))
Előzmény: kettős vágányút (3132)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.07.01 0 0 3133

: akart lenni...

(zárójelben: az állapot sem mindig mérce...)

Előzmény: kettős vágányút (3132)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.07.01 0 0 3132
Te még komolyan elhiszed, hogy ennek a halállistáának van bármi köze a vonalakon zajló forgalomhoz? :
Előzmény: ROCOman (3126)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.07.01 0 0 3131
Sajnos arra már nem emlékszem, ezért is írtam le "félve"....
Előzmény: Süldő (3129)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.07.01 0 0 3130
Pedig elvileg azt pont arra találták ki, hogy a helyszínen készített példányok ne törjenek, merthogy azok valamiért szerettek törni, és hogy ezzel megoldották a problémát.....Legalábbis nekünk ezt mondták, és mint tudjuk, újszülöttnek minden vicc új...
Előzmény: Lee kapitány (3128)
Süldő Creative Commons License 2008.07.01 0 0 3129
Merre halottál ilyenről (Kik, hol, miért)?
Előzmény: kettős vágányút (3127)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.01 0 0 3128
Nekem negatív a kishevederrel kapcsolatos tapasztalatom: Ha törik a heveder akkor az már semmit sem fog, viszont egy repedést ügyessen el tud takarni a fürkésző szem elől.
Előzmény: kettős vágányút (3127)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.06.30 0 0 3127
Úgy hallottam, újabban már a gyárira is ráteszik a kicsikét......................
Előzmény: Süldő (3108)
ROCOman Creative Commons License 2008.06.30 0 0 3126
Az adott szakaszon van seb.korlát. Ezen kívül aztán van ott minden, mi szem szájnak ingere! :-) Vízzsák, fekszinthiba, etc. Sajnos a rendszeres karbantartás hiánya lépten-nyomon tetten érhető. Fura módon nem messze ettől a helytől cseréltek aljakat, sőt sínszálat is. Amennyire tudom ez a vonal (82-es) nincs rajta a "halállistán", szemben, pl a 87-essel, mivel ütemes menetrend, s teherforgalom is zajlik. Forgalmisták mondták, hogy néha komoly feladat megszervezni egy-egy keresztet.
Előzmény: Lee kapitány (3123)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.30 0 0 3125
Üdvözlet Szentesről:
BakcsiMate Creative Commons License 2008.06.30 0 0 3124
Csak nem Kőbánya-Kispest M3 fordítóvágányok?
Előzmény: Süldő (3108)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.30 0 0 3123

Láthatóan az alj a furatoknál törött és más de a geok se fognak ( mondjuk mitt biztos konnyen lerázódik az utánhúzott csavar is...).

De a kérdésedre a válasz: Ott az a pont amikor vankivel, mivel mit és mikor cserélni :-(

Addig meg:

 

Egyébként azért valamilyen szinten szerecs hogy a vasúti pályában nagyon komoly műszaki tartalékok vannak, csak ezzel nem szabad(na) visszaélni

Előzmény: ROCOman (3114)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.30 0 0 3122

A képeket midig szeretém. Tegyék csak fel ide.

Nálunk évente 14-18 pelenkás keletkezik kellemes munkát adva a nyári éjszakákra.

Vegyesen használjuk a gyári (fehér és valaha GTO-nak nevezett) , illetve a munkapadon készült (kék és hívták MTH-P nek is) kötéseket. Ezekkel egyébként jó tapasztalatom van, Én is általában új sinekből (mint James 36 topictárs képén) készítetem de az ínségesseb időkben alapossan kiválogatott használt sín is jó.  Van a pályában egy érdekes fajta "nem ragasztott ragasztott" kötés is, ez az MTS jelü

Ez is kék színü ugyhogy nehéz megkülömböztetni.

 

Off:

A korábbi képemen látható Kis Tündér nem az enyém ( mondhatnám hogy csak illusztráció volt ), egy rokona anyai ágon az Én már nem olyan kicsi Tündérkirályfimnak.

Vissza

 

Előzmény: Törölt nick (3092)
james 36 Creative Commons License 2008.06.29 0 0 3121
Hát, igen. Mint aki több mint 50 éve fotózik, igyekszem "kikémlelni"
az érdekes dolgokat. A vonatokhoz annyi a közöm, hogy már 6-éves
koromban a nagypapa nyomdokaiba szerettem volna lépni, mert
Ő még 424-est is vezetett. Nem sikerült a dolog, mert 7-éves koromra
a másik nagypapa lett a példakép.
Igy van az, hogy azt is fotózom amiről fogalmam nincs micsoda.
Most már csak egy igazolvány kellene, hogy legális legyek.
Előzmény: fopalyamester (3119)
fopalyamester Creative Commons License 2008.06.29 0 0 3120
Egyébként a THERMIT oldalán az első kép pont egy "pelenkás".
Előzmény: Törölt nick (3117)
fopalyamester Creative Commons License 2008.06.29 0 0 3119
Mi a szösz, "kémek"járkálnak a rakterületemen!?
Előzmény: james 36 (3101)
ROCOman Creative Commons License 2008.06.29 0 0 3118
Értem. Köszönöm a választ!
Előzmény: Törölt nick (3115)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.29 0 0 3117
Nem, ez sem pelenkás.
Ez egy egyszerű "c" rendszerű műanyag hevederes sínillesztés, csak telerakták alátéttel.
Előzmény: Rbatka (3107)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.29 0 0 3116
pótlék: "hogy egymásután 3 vagy több aljon"
Előzmény: Törölt nick (3115)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.29 0 0 3115
Ha ez a jelenség a pályában csak néhány aljnál fordul elő, nem kell csinálni semmit.
De ha tömegessé válik, sőt már olyannyira rossz a helyzet, hogy 3 vagy annál több aljon nem fognak a csavarok, akkor tiplizni kell.
Előzmény: ROCOman (3114)
ROCOman Creative Commons License 2008.06.29 0 0 3114
Üdv Mindenkinek!

Jártomban-keltemben botlottam bele ebbe. Úgy vettem észre, hogy rálépve a betonalj végére kottyant egy nagyot. Úgy tűnik a leerősítés már nem tölti be a funkcióját. Látszik rajta, hogy mozog, hisz helyenként ki van fényesedve, ráadásul nem is az egyetlen. Hol van az a pont amikor már nem lehet tovább halogatni és javítani/cserélni kell?
james 36 Creative Commons License 2008.06.29 0 0 3113



Ez lemaradt.
Itt a pótlás.
Infós Creative Commons License 2008.06.29 0 0 3112
Pl. kihatási. :))
Ilyen kütyü (és persze a tengelyszámláló is) használható oldásra és lezárásra egyaránt. Lezárni kellhet pl. vasúti átjárót, oldani pedig vasúti átjárót, lezárt kitérőt (vagy kitérőcsoportot, esetleg egész váltókörzetet), állomásközt, vagy csak simán egy (állomási) vágány(szakasz)t.
Előzmény: Rbatka (3106)
Süldő Creative Commons License 2008.06.28 0 0 3111
A készítéséről egy kis képanyag és leírás: http://www.mav-thermit.hu/index.php?lang=hu_HU&id=4.2
Előzmény: Rbatka (3110)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.28 0 0 3110
Ja nem, azon van egy plusz heveder?!
Előzmény: Rbatka (3109)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.28 0 0 3109
Én csak színben látok eltérést.
Előzmény: Süldő (3108)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.28 0 0 3107
Ez talán az?
Ha igen, ha nem, ez nagyon szpesöl vörzsön.

Előzmény: Törölt nick (3092)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.28 0 0 3106
Mi lehet még?
Előzmény: Infós (3105)
Infós Creative Commons License 2008.06.28 0 0 3105
Abból még bármi lehet, nem csak behatási pont..
Előzmény: Rbatka (3104)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.28 0 0 3104
Behatásipontsín :)
Előzmény: james 36 (3101)
Fricy Creative Commons License 2008.06.28 0 0 3103
Én is annak nézem.
Előzmény: kettős vágányút (3102)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.06.28 0 0 3102
Innen nekem előre gyártott szigetelt kötésnek tünik, de ha rosszul látom, majd valaki kijavít :PPP
Előzmény: james 36 (3101)
james 36 Creative Commons License 2008.06.28 0 0 3101




Én csak fotózom, de mivel nem tudom mit,
hát a magyarázatot másra bízom.
Előre is köszi a segítség.
Soroksáron láttam.
kettős vágányút Creative Commons License 2008.06.28 0 0 3100
(annyival kiegészítve lenti kis szösszenetet, hogy hézagnélküli vágány elég érdekesen viselkedne nem szorító hatású leerősítés esetén, de még esetenként hevederes illesztésű pályán is követelmény)
Előzmény: kettős vágányút (3099)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.06.28 0 0 3099

Egy sínleerősítés lehet közvetlen vagy osztott, rugalmas vagy nem rugalmas. Annyira nem vágom, hogy te mire gondolsz, ha jól tippelem, a geóra. Az szorító hatású, a nyíltlemezes cumók azok nem annyira :p  120 km/h fölötti sebességnél osztott, rugalmas, szorító hatású leerősítést illik használni. (bár mostanság újra "hódítanak" a rugalmas, közvetlen leerősítések, amelyek a Vossloh termékei, bár ezek tartoznak szerintem a "hajlított drót" kategóriába a többi Skl cuccossal együtt, bár náluk a szorító hatás azért ott van :)) )

Előzmény: alállomás (3098)
alállomás Creative Commons License 2008.06.28 0 0 3098
Ha már így belemélyedtünk, érdekelne, hogy a sima 54-es pálya merev lekötéssel (nem a hajlított drótszerűséggel) max mennyivel járható? 120 vagy 140?
Meg leírhatná nekem valaki, hogy melyik az LX, VG, meg hasonló jelzés, plíz :D
Itthon csak valami előző világból való könyv van, de abban megragadt a fejlődés az ikerkötéses fabetétes 48-as pályánál :P
kettős vágányút Creative Commons License 2008.06.28 0 0 3097
Azt hittem, ebben a topikban nemcsak kis hazánkról lehet írni :PP
Előzmény: Infós (3096)
Infós Creative Commons License 2008.06.28 0 0 3096
Azt hittem, kis hazánkról van szó. :))
Bocsesz... :)
Előzmény: kettős vágányút (3094)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.06.28 0 0 3095
Köszönöm szépen :)
Előzmény: Lee kapitány (3082)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.06.28 0 0 3094

Kelenföldre úgy tudom, B 60 XIV et akarnak tenni, méghozzá olyat, amiből eddig külföldön beépítettek valami 3 darabot. A sugara 190 méter. És nincs benne nyombővítés.

Különben meg létezik olyan angol kitérő, amelyen igenis lehet gyorsabban menni, mint 100. Attól, hogy kis hazánkban nincs rá példa. . .  De elég csak Ausztriáig menni, és ott láthatunk olyat.

Előzmény: Infós (3093)
Infós Creative Commons License 2008.06.28 0 0 3093
Átszelési kitérő — lett légyen az teljes vagy félátszelési — legfeljebb 100 km/h-val járható (bár létezik fenntartási előírás a 100 km/h-nél gyorsabban járható átszelési kitérőkre is).
Az a B.54-XIV, amiről én tudok, az vagy négy aljjal rövidebb és az ívsugara sem 200. Kelenföldre akarnak olyasmit, féléves infóim alapján.
Ha hózentróger alatt kettős vágánykapcsolatot értesz, akkor létezhet. Én nem emlékszem rá, hogy láttam-e már valahol, de B.54-XI-es kitérő (meg XIII is) létezik, ahogy létezhet betonaljas keresztezés is. Négy kitérőből és egy keresztből kifaragható az összes szabványos vágánytengely-távolságra.
Mivel a XI-es és XIII-es kitérő egyenes irányban egyelőre korlátlan sebességgel járható (160-nal biztos), ezért a hózentróger egyenes irányban is pontosan ennyivel járható. Kitérőben 40, a jelenlegi előírások szerint.
Előzmény: alállomás (3088)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.28 0 0 3092
"Pelenkás" szigetelt illesztés a hálózatunkon sok volt.
Például Oháza-Gyopáros 11 szelv-ben (c rendszer). Műanyag hevederre cseréltettem kb 3 éve.

De maradt még: Szentes, téglagyári iparvágány, "Kontaktai" útátjáró előtt-után. Éppen holnap kalauzolom arra két topiktársunkat, majd megkérem őket, hogy tegyenek fel ide képeket róla.
Előzmény: Lee kapitány (3082)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.28 0 0 3091
Lehet, hogy a siklás következménye az ábrán látható síntörés, de szerintem rövid időn belül amúgy is eltört volna.
Előzmény: Lee kapitány (3078)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.28 0 0 3090
Hát igen...
Eléggé el van hervadva a magyar vasúthálózat.
Előzmény: james 36 (3086)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.28 0 0 3089
Aranyos.
A Tiéd?
Előzmény: Lee kapitány (3084)
alállomás Creative Commons License 2008.06.28 0 0 3088
Sziasztok!
Nem nagyon olvastam még a topicot, de lenne 1-2 kérdésem. Olvastam vmelyik ezévi vasutas magazinban, hogy valami új könnyített angolváltót fejlesztettek ki itthon 54-es kivitelben, ami egyenes irányban 100-as átszelésű.
Ehhez kapcsolódóan:
- Egy normál talpfás 54-es angol egyenes irányban mennyivel járható? 100 v 120?
- 60 kilósban létezik-e angol?
- Húzentróger van-e már betonaljasban?
- Húzentróger egyenes irányban mennyivel járható (54-es talpfás kivitelben)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.28 0 0 3087

A szerepük ugyanaz (szigetelt kötés), de sajnos egyik sem az.

A felső(K) műanyag hevederek, mig az alsó(k) a már kihalófélben lévő fahevederek maradék példányai. Látszik hogy ezeken sem igazán jár már a vonat.

Azért a képeket köszönjük. 

Előzmény: james 36 (3086)
james 36 Creative Commons License 2008.06.28 0 0 3086



Remélem valami hasonlót sikerült fotóznom, mint ami érdekel.

Előzmény: Lee kapitány (3082)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.06.27 0 0 3085

off

Nahát ki ez a kis tündér? =)

on

Előzmény: Lee kapitány (3084)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.27 0 0 3084

De Ő is pelenkás:

 

(bocs az offért.)

Előzmény: kettős vágányút (3080)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.06.27 0 0 3083
Ölni bármilyen sínnel lehet, de szerintem amire te gondolsz, az a csúcsbetét 8)
Előzmény: Rbatka (3081)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.27 0 0 3082

Ideiglenes (házi) szigetelt illesztés. A heveder és a sín között egy hajlított KPE (műanyag) lemez , a furatokban műanyag gyűrű, a sínvégnél sínvégbetét.

Hátránya hogy a hőmérséglet emelkedését nehezen viseli, a szigetéelőkepessége megszünik. Ekkor vannak a pályában a hamisfoglaltságok melynek eredménye a vonatkésés.

Képtelen vagyok képet találni róla, pedig most is van pár.

Előzmény: kettős vágányút (3080)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.27 0 0 3081
A kerközép az a hegyes sín, amivel ölni lehet? :-)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.06.27 0 0 3080
mi az a pelenkás?8)
Előzmény: Lee kapitány (3065)
paca664 Creative Commons License 2008.06.27 0 0 3079
Ismerős kép. Valamelyik Pályaőrös cikkedben volt, úgy jó 10 éve...
Előzmény: Törölt nick (3076)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.27 0 0 3078

Hétfőn lemérem, megvan a díszek között.

A gerincrepedésre egy másik példa az idén Februárból. 48' as rendszer, és a sínfej törése egy siklás következmény, nem az oka.

Előzmény: Törölt nick (3075)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.27 0 0 3077
Akkor ott '97 óta nagyon komoly sínvándorlás volt. :-(
Előzmény: Törölt nick (3076)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.27 0 0 3076
Sínvándorlásos pályarész Fürgedtől délre 1997 tavaszán.

Jó hír: itt jelenleg nincs sínvándorlás.
Rossz hír: vágány sincs.

Törölt nick Creative Commons License 2008.06.27 0 0 3075
Szép.
Mekkora ez? Olyan 20 cm körülire saccolom.
Előzmény: Lee kapitány (3071)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.27 0 0 3074

Diósgyőr.

 

Előzmény: Lee kapitány (3073)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.27 0 0 3073

Az eset még akkor történt amikor Én még nem voltam ott igy viszonylag kevés az infóm. Ami biztos 1991 körüli volt a sín és valószínüleg egy volamiért ott lévő ütközőnél tört ki. Azt hiszem valaki vasutas boklászott a sínek között és ő vette észre. Ez kb 8 éve történhetett. 

Előzmény: Lee kapitány (3071)
Süldő Creative Commons License 2008.06.27 0 0 3072
itt a vonatok a helyükön mentek tovább! Mázli!
1 - 2 kérdés: Tudtatok róla (UH)? Mről törött le, sima ütköző, vagy kitérő? Gyártó és évjárat?
Előzmény: Lee kapitány (3071)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.27 0 0 3071

Biztos érdekes élmény volt az utasoknak.

 

Felénk egyszer ez a darab esett ki, itt a vonatok a helyükön mentek tovább!

(54' rendszer)
Előzmény: Süldő (3070)
Süldő Creative Commons License 2008.06.27 0 0 3070
A moszkavi Metróban történt az eset. Az interfax oldalán van egy cikk a balesetről. Sajnos engem csak tanítani próbáltak az orosz nyelvre, ezért csak néhány dologra tudok következtetni. A sínfej 155 centiméter hosszban tört le.

http://www.interfax.ru/society/txt.asp?id=18985

(A vándorlástgátló köröngot mi is pogácsának nevezzük!)

Azért szépen darálta a bebetonozot talpfákat:

Előzmény: Lee kapitány (3069)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.27 0 0 3069
Ez nappal, üzem alatt történt?
Előzmény: Süldő (3067)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.27 0 0 3068
Ezeket a vándorlásgátló korongokat a munkások "pogácsának" nevezik nálunk, Hát furcsa egy izlésük van! :-)
Előzmény: Süldő (3066)
Süldő Creative Commons License 2008.06.27 0 0 3067
Ez szépen néz ki?

Süldő Creative Commons License 2008.06.27 0 0 3066
Lee kapitány és bedeandras!

Először is köszönöm a válaszokat!
Előkészítő munkákat hasonlóan végeztük mint Ti! Rápróbáltuk az újat, megnéztük, hogy mennyi normál és mennyi széles adagot kell vinni majd, stb.
Ami kisebb problémát okozott az a kerközép különleges lemeze. Mert elsőre nem akartuk kicserélni, de a rajta lévő vándorlásgátló korongok nem passzoltak az új szívhez. Emiatt a lemez ki lett az újra cserélve. Az időn is akartunk így sporolni de így nem sikerült.
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.27 0 0 3065

Ettöl komalyabb hibák is vannak sajnos. Majd ha azok kész vannak akkor ezen lessz a sor vagy a ha ebben az állomáskózben lessz egy szabad fél éjszakám meg két hegesztésem meg egy darab sínem.

Elsősorban a pelenkásokat cserélgetjük most (jövő héten hármat + egy ultrást).

Előzmény: r1232 (3064)
r1232 Creative Commons License 2008.06.27 0 0 3064
Ez ugye ismerős? :-)






Csináltok majd vele valamit?
Előzmény: Lee kapitány (3063)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.27 0 0 3063

Elbízni magam, már késő :-)

 

(Azért köszi a rutinos pályás kifejezést.)

 

Nekem kicsit több kerközép csere jutott mint Andrásnak (fővonali élet) igy van némi tapasztalatom. 54 XI. rendszerű kitérők különféle fajtáiba dolgoztam eddig. (Talpfás, betonaljas, egybeöntött illetve főcsúcs-mellékcsúcsos kialakítás-ez utobbit nem szeretem.)Minden esetben behegesztettük az MT hegesztőivel. Már vágányzárba , a csere folyamán nem igazán szoktak problémák előfordulni, ha a munka tervezése során figyelünk az alább leirt néhány "apróságra".

Az első hogy megnézzük hogy a beépíteni tervezett alkatrész valóban oda való-e. (Ez bután hangzok de van rá példa hogy kényszerből nem odaillőt kéne berakni. Talpfásba betonaljast még csak-csak, de fordítva...)

Azután le kell mérni hogy a kiépitett darab helyét "átéri"-e az újj. Ez határozza meg milyen hegesztőadagot kell rendelni, esetleg kell -e beszabni darab síneket. Elvileg a kitérőalkatrészek általában hosszabítottak (MEV-es), tehát ez nem szokott probléma lenni , de itt akkor figyelni kell arra hoggy az aljakat még időben rendezni kell hogy a hegesztőforma felférjen.(Nem szerencsés ezzel a vg. zár alatt szöszmötölni.) Ha van rá lehetőség Én már előtte kivitetem a kerközepet és rápróbálom a sínre.

Az alátétlemezeket szerintem felesleges kicserélni kivéve a 49-52 aljon lévőket mert ezek oldalirányben be szoktak rágódni (Betonaljason). Ezeket egyébként kell is mert itt a különféle alkatrészek kapcsolata évjáratonként más és más. Itt a lekötésnél a nyomtávot még lehet kicsit korrigálni.

A már bentlévő alkatrész és -az általában kitérő irányban- csatlakozó sín (oldal) kopására figyelni kell. Itt sokszor aztán a hegesztés után lehet vígan köszörülni.

Ezek után már csak egy ellenörző bemérés van és jöhetnek a vonatok. 5-7 emberrel + 2 hegesztővel 3,5-4,0 órás munka az egész.

 

Szóval szerintem igazából buktatója ideális estben nincs a munkának (jaj mikor lehet ideális esetröl beszélni...) , de az egyéb síncserés vágányzárakban felmerülő  veszéllyek itt is megvannak.

 

Jó munkát hozzá ;-)

 

Akit meg untattam attól bocs!

 

Előzmény: Süldő (3057)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.26 0 0 3062
"rutinos pályások..."
Köszi a megtisztelést, csak el ne bízzam magam.

Én eddig csak 2 db ker közepet cseréltem a 11 évem alatt, mert nem ez volt a fő gond a felügyeleti szakaszomon.

Az elsőt 2000-ben Fábiáns. 2. kitérőben: hagyományos 48 XI-es kitérő, semmi gond a cserével nem volt, minden méret stimmelt a régi és az új között.
Következő évben Gádoros 1-es kitérőben cseréltünk: olyan ment be a pályába, aminek a csúcsbetétje egybe van a villasínekkel (pontos megnevezését ennek a fajtának nem tudom). A kitérő egykor fővonalról jött használtan, ott össze volt hegesztve, tehát itt nálunk a hevederkötések nem szabvány helyen lettek kiképezve. Az új ker közép hosszabbított sínekkel készült, MÉGSE FUTOTTA A KITÉRŐ IRÁNYBAN A VILLASÍN A SZÜKSÉGES HOSSZAT. Ugyanis a régi kitérő villasínjére rá volt hegesztve a csatlakozó pályarészből kb 1 m, ott volt a heveder kiképezve, utána jött a rá ültetett 48-c-i átmeneti sín.
Úgyhogy beraktuk az új ker közepet, és hiányzott a pályából kb 50 cm. Puff neki. Úgyhogy az új villasín egyenes ágából amit levágtunk síndarabot, be kellett tennünk a kitérő ágba, borzasztó ocsmány lett. Sínt hegeszteni nem tudunk (pft kb 1996 óta nem hegeszthet sínt) úgyhogy egymás hegyén hátán vannak a mai napig is a hevederek.
Végleges megoldás az lesz, ha a csatlakozó vágány ki lesz cserélve 48-asra, mert akkor visszavágatom a vele szembeni sínszálat is és onnan indítom a 48 kg-os cserét.
Előzmény: Süldő (3057)
Intersziti Creative Commons License 2008.06.26 0 0 3061

"Bécs és Báden között a WLB-n meg a "jó futás" miatt vannak ilyen mozgókeresztezéses kitérők."

...vagy csak azért, mert használják a váltókat keskenytalpas, keskenyebb nyomkarimás villamosok és vastagabb nyomkarimás nagyvasúti tehervonatok is. Mert ugye a keresztezésnél egyébként az ellentétes oldali nyomkarima belső fele tartaná helyes irányban a kerékpárt...

 

Szerintem.

Előzmény: eMPet (3060)
eMPet Creative Commons License 2008.06.26 0 0 3060
Bécs és Báden között a WLB-n meg a "jó futás" miatt vannak ilyen mozgókeresztezéses kitérők.


Egyébként meg a Pöstlingbergbahn most nem üzemel, 1000 mm-ről átépítik 900 mm-esre, hogy meg lehessen hosszabbítani a belvárosig. Retró alacsonypadlós kocsik is jönnek majd.:-)
Előzmény: paca664 (3052)
Süldő Creative Commons License 2008.06.26 0 0 3059
Bajcsyn a mozgócsúcsos keresztezési középrész lecserélésének egy oka volt. Ideiglenesen, azaz próba jelleggel lett beépítve, és a kijelölt időszak letelt.
manhattani Creative Commons License 2008.06.26 0 0 3058

Köszönöm szépen.

Azt hallottam hogy az Ábrahám (de szép név! :-) ) felszedett valami váltót, de akkor ezek szerint nem volt ilyen ínyenc, hogy épp a mozgó szívdarabosat.

Előzmény: V63-057 (3046)
Süldő Creative Commons License 2008.06.26 0 0 3057
Kedves Bede András és Lee kapitány!
Ti, mint rutinos pályások tudnátok írni egy két olyan érdekes esetről, ami kerközép cserénél problémaként előfodult veletek, vagy másokkal. Ha nem itt, akkor mailen. Köszi előre is!
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.25 0 0 3056
Aki unalmasnak találja, nem szereti (vannak ilyen kollégák is) - az biztos nem is olvassa ezt a topicot.  Viszont néha-néha azért fásultságról lehet beszélni., amit kárpótolhat az a sok rész(fél)siker amit ez a munka (is) adhat.
Előzmény: Törölt nick (3053)
james 36 Creative Commons License 2008.06.25 0 0 3055
soroksári pu. - p.erzsébetet közötti volt iparvágány.
kb. 30 éve építettek egy rönk-várat a talpfákból a gyerekeknek,
és ez látható a képeken. (még van kép)
Előzmény: Törölt nick (3054)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.25 0 0 3054
Hol?
Előzmény: james 36 (3050)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.25 0 0 3053
Bizony hogy nem unalmas szakma.
11 év alatt sem tudtam megunni.
Előzmény: Törölt nick (3018)
paca664 Creative Commons License 2008.06.25 0 0 3052
A képek alapján meg merem kockáztatni, hogy ez a régi Pöstlingbergbahn felső végállomása. A világ (volt) legmeredekebb adhéziós vasútja, a különleges fékberendezés miatt volt szükség ilyen kitérőkre.
Előzmény: Lee kapitány (3047)
r1232 Creative Commons License 2008.06.25 0 0 3051
Az az, amikor rosszul fekszel az ágyon :DDDDDDDD
Előzmény: Törölt nick (3003)
james 36 Creative Commons License 2008.06.25 0 0 3050





FOTÓK,
egy volt iparvágány emlékére.

1047 504-4 Creative Commons License 2008.06.25 0 0 3049
Pontosan!
Előzmény: Lee kapitány (3048)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.25 0 0 3048
Tizensok milliméteres oldalkopás: Max 60 km/h. ( Másmiatt mehet persze lassabban is a vonat.)
Előzmény: 1047 504-4 (3045)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.25 0 0 3047
Ez igen érdekes kitérő. mindazonéltal a váltórész állításának elve hasonlít a mi "cigányváltó"- ra (romaválót akkor sem irhatok ha az ombucman háborog). Azért furcsa a viszonylag nagy hézag az alajén, mellete a tartó kis hevederdarabokkal.
Előzmény: Süldő (3039)
V63-057 Creative Commons License 2008.06.25 0 0 3046

Infós kérte, hogy szóljunk hozzá...

A mozgócsúcskerközepet ezek szerint 2006-ban szedték ki. Az Ábrahám 8 éve járt akkor rajta utoljára. Szerintem akkor meg is van a válasz...

Üdv!

Előzmény: manhattani (2996)
1047 504-4 Creative Commons License 2008.06.25 0 0 3045
Ukk állomás páratlan oldali kijáratánál az ív külső szálában található sín közelről így néz ki. Hodos felé az ívben ugyanez a helyzet.


Az állomáson pedig felhalmozott aljak és sínek várnak beépítésre.
ZotyaJ Creative Commons License 2008.06.25 0 0 3044
Itt sincs vezetetlen felület, ellenben mégis van vezetővas, talán a biztonság kedvéért mégis raktak, pedig nem lenne rá szükség.
Előzmény: Süldő (3039)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.25 0 0 3042
Tettem egy megjegyzést a kérdezés szabadságáról.
Előzmény: Törölt nick (3040)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.25 0 0 3041
Igen, nondroid topiktárs megmondta kbfv-nek, hogy mehet homokozni.
A másik az én válaszom erre :D
Előzmény: Lee kapitány (3036)
Süldő Creative Commons License 2008.06.25 0 0 3039
Kedves ZotyaJ![b/] A mozgócsúcsos kerközéppel kapcsolatban rosszul fogalmaztam: Érdekes hogy nem építenek be vezetővasat, vagy vezetősínt.[i/] helyett inkább: furcsa a szemnek a vezvas hiánya.

Topikleírtásban szerepel a fura váltó kifejezés. Ez eléggé fura? Ez keresztezés is mozgó!



Süldő Creative Commons License 2008.06.25 0 0 3038
Sajnos rosszul tudtam! Este kerestem, de nem találtam. Reggel megtudtam hogy darabokra lett vágva! De nem a dissou volt szánva neki, hanem egy tanvágányba akarták volna beépíteni.
Előzmény: division by zero (2992)
Süldő Creative Commons License 2008.06.25 0 0 3037
Ez a nem egyszerü feladat. Egy fránya szig.sín miatt ~85 méter hosszban kell sínt cserélnünk. Természetesen ívkülső szálban van.
Előzmény: Lee kapitány (3024)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.25 0 0 3036
Fonalat vesztettem! Hiányzik két hsz!   ???
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.25 0 0 3035
Itt inkább síntörés (veszélye).
Előzmény: Törölt nick (3025)
gmarc Creative Commons License 2008.06.24 0 0 3034
Szerintem ez a régi (vagy leendőnek szánt) második vágány, de kellett az anyag a fővonal rendbetételéhez, így ez így maradt. A kő meg tiszta lehet, ha előtte jól legyomirtózták, és tiszta a zúzalék, nincs benne nagyon por. Idén ősszel én is megyek majd Boszniába, megnézem mi újság:-)
Előzmény: szv (3033)
szv Creative Commons License 2008.06.24 0 0 3033
Az biztos, de érdekes, hogy végig frissen van szórva kővel.
Amugy a kép Ilijásnál, Szarajevó előtt készült.
Előzmény: Törölt nick (3032)
szv Creative Commons License 2008.06.24 0 0 3031
Érdekes állapot:

Infós Creative Commons License 2008.06.24 0 0 3027
A jármű mozgása során ütéseket mér a pályára. Ez függ a jármű (megfelelő irányú) súlyától és a jármű sebességétől (pl. ha egy tojást fél centiről ejtesz egy konyhai munkapadra, semmi baja nem lesz, de ha két méterről, akkor a nagyobb érkezési sebesség okán össze fog törni).
Kisebb sebességnél kisebb az ütés nagysága, így csökken a pálya (jelen esetben ugye a pályasín sínfeje) által felveendő erő. A határértékre kopott sínfej nem bír el akkora terhelést, mint egy hengerműből frissen kikerült új sín, ezért ha az ütéseket nem csökkentik, akkor lehet, hogy el fog törni a sín. Tudod csökkenteni a tengelyterhelést, hogy kisebb legyen a jármű súlya, illetve tudod csökkenteni a sebességet, hogy a mindenféle ugrálásból* adódó, sínszálra mért erő legyen kisebb. A tengelyterhelést a gyakorlatban ritkán változtatják, ennek forgalomszervezési/ -technológiai és adminisztratív okai vannak, gyakoribb az ideiglenesen lassan bejárandó pályarészhez tartozó jelzőeszközök alkalmazása a pálya jobb és bal oldalán.

*: tudom, hogy vannak ún. káros mozgások, de sztem ebbe most felesleges belebonyolódni.
Előzmény: Törölt nick (3025)
Infós Creative Commons License 2008.06.24 0 0 3026
"Amit Te irtál az a vaksüppedés."
Méghozzá egyoldalú. Pillével nem is látszik.

"A többi jó amit irtál."
:)
Előzmény: Lee kapitány (3021)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.24 0 0 3024

A sínek oldal és magassági kopása a sínek inerciáját csökkent.(Elkopik a felületükről az anyag.) ennek mértéke -táblázatból olvasható- adja mag az lkalmazott sebességcsökkentést.

A kopott, nem kopott síneket nem akárhogy- komoly megmunkálás után/ elött lehet összepárosítani.

 

Előzmény: Törölt nick (3023)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.24 0 0 3022
;-)
Előzmény: ZotyaJ (3016)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.24 0 0 3021

Maradjunk a milliméterben! Centiknél már nem igazán szabályos a vonatok közlekedtetése. Ív belső sínszála jobban szeret magasságilag kopni mint az egyenes.

Ha a sínkopást, a kopáskülömbséget érzi az utas akkor ott már baj van.

Van olyan, és ez a gyakoribb hogy látszik a süppedés. Amit Te irtál az a vaksüppedés.

És még vannak a rossz kapcsolószerek/aljak miatti fel-le-oldalra mozgások is.

A többi jó amit irtál.

Előzmény: Infós (3008)
Infós Creative Commons License 2008.06.24 0 0 3019
"Az mennyi cm-ben?"
Több, mint kéne. Mondjuk 5.
De az utastérből nehéz megítélni, mert ugye lehet, hogy a jármű kerekei végig érintkeznek a sínkoronával, csak a rugók összenyomottsága változik. :-)

"Valószínűleg nem egy unalmas szakma."
Ebben a topicban valszeg mindenki így áll hozzá. Máshol nem biztos.
Előzmény: Törölt nick (3018)
Infós Creative Commons License 2008.06.24 0 0 3017
"Tud akkorát ugrani a jármű, hogy leessen a sínről?"
Tud.
Sárga-szöcskézés közben pl. simán ki lehet siklatni egy UV-pótot.
Kapcsolódó videók a youtube-n láthatóak.

"De mennyi sok fajta pályahiba van..."
Külön szakma.
Előzmény: Törölt nick (3014)
ZotyaJ Creative Commons License 2008.06.24 0 0 3016
Attol még érdekes hiszen a vezetővas nekünk nagyon is tartozéka a kitérőnek. (Az emlitett okok miatt.)

Ennek nem, mivel _nincs_vezetetlen felület. Ha a hagyományos kitérőről eltűnne a vezetővas az elég gáz lenne.
Előzmény: Lee kapitány (2998)
Infós Creative Commons License 2008.06.24 0 0 3015
Nem.
De az a pár centi nyilván nem 6-10. :)
Előzmény: ZotyaJ (3011)
ZotyaJ Creative Commons License 2008.06.24 0 0 3013
Ha kopás van, akkor azt az utas hogyan érzékeli?
Esetleg a hullámos kopást, ami rezgés formájában érzékeli, vagy ha magassági lépcső van akkor ütéseket hall. Pl a kikopott hegesztések a hevederes pálya kattogásra emlékeztethetnek.

Az utasok inkább a fekszinthibákat (süppedés) és irányhibákat érzékelik. Előbbi az ágyazat és az aljállag romlása miatt, utóbbiak meg inkább a kapcsolószerek hibái miatt vannak.
Előzmény: Törölt nick (3007)
ZotyaJ Creative Commons License 2008.06.24 0 0 3011
Ha magassági kopás van, az jellemzően egyenletesen alakul ki, és legfeljebb pár centi magasságú

Pár centi? Az durva lenne, nem miliméterre gondoltál?
Előzmény: Infós (3008)
Infós Creative Commons License 2008.06.24 0 0 3010
A dobálást az okozza, hogy nem egy sík a pálya, hanem az egyik (vagy mindkét) sínszál hol alacsonyabb, hol magasabb, mint nemsokkal előtte.
Siklást sok minden okozhat: a lényeg: a nyomkarima tartja a helyén a járművet. Ha nagyobb erő hat rá, mint amivel ő meg tud birkózni, akkor kisiklik a jármű.
Előzmény: Törölt nick (3009)
Infós Creative Commons License 2008.06.24 0 0 3008
Ha magassági kopás van, az jellemzően egyenletesen alakul ki, és legfeljebb pár centi magasságú (ha nagyon elkopik a sínfej, egy idő után keresztben, függőlegesen el fog törni a sín). A különböző kopású sínek között kialakuló lépcső már okozhat nyugtalan járást a járműnek.
Szinte sehogy sem érzi az utas. Ami gond szokott lenni, az az, amikor a keresztalj nincs rendesen alátámasztva, és a jármű alatt az egyik fele le tud süllyedni. Ez azért gond, mert ránézésre nem látszik, csak terhelés alatt jelentkezik, és a sínszál nem szereti, ha folyamatosan (minden egyes tengely) lenyomja, felengedi...
Előzmény: Törölt nick (3007)
Infós Creative Commons License 2008.06.24 0 0 3006
Amikor a sínben vannak fel-le részek. Akár az egyik, akár a másik színszálon, azaz nem fekszik rendesen, nincs szintben.
Ha oldalra eltér az egyenestől az egyik vagy mindkét sínszál, akkor irányhibáról beszélünk.
Előzmény: Törölt nick (3003)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.24 0 0 3005
146a vonal.
Előzmény: Lee kapitány (3004)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.24 0 0 3004

Ne tedd! Tudja az mit csinál. ;-)

(Egyébként milyen vágányban - forgalmi szempontból- találtad?)

Előzmény: Rbatka (3001)
Infós Creative Commons License 2008.06.24 0 0 3002
Fekszinthiba, amit a jármű felfüggesztése (mondjuk a forgóváza) nem tud kompenzálni, ezért átadódik a járműszekrénynek, főkeretnek stb. Ezt érzed te.
Előzmény: Törölt nick (2995)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.24 0 0 3001
Akkor kimegyek, és viszek festéket is, meg hagyok levelet a vonalgondozónak :D
Előzmény: Törölt nick (3000)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.24 0 0 3000
Páros hevedertörést nem illik sokáig megtűrni a pályában.
Nálunk, ha nagy ritkán előfordul ilyen, csak 1-2 napig tűri meg a vonalgondozó (különben a pályamester a fejét venné...)
Előzmény: Rbatka (2974)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2999
Csodálkozok, hogy a 117-esen még megvannak a régi betonaljak.
Azt hittem, hogy a "i-c" síncserekor kihajították őket a pályából.

Sajnos a betonaljakon lévő többi jelet nem tudom értelmezni.
Előzmény: utn (2968)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!