Keresés

Részletes keresés

Volt tüzér Creative Commons License 2005.06.01 0 0 1571
Kárpát Ukrajna, Csap és Ungvár között félúton.
Előzmény: mezenguz (1570)
mezenguz Creative Commons License 2005.06.01 0 0 1570
Egy elhagyott DVINA-VOLHOV osztály tüzelőállása még magyarlakta területen, de már nem Mo.-n, hol lehet?:
mezenguz Creative Commons License 2005.06.01 0 0 1569
..a keyhole-al kapcsolatban: aktív bázisok Líbiában, Tripolitól délre VEGA( fenn az összes indítóállványon a rakéta, 2 osztály, Tripolitól keletre a tengerparton NYEVA-osztály, szintén fenn a rakéták), Sínai-félsziget: VOLHOV-osztály, fenn a rakéták...
mezenguz Creative Commons License 2005.06.01 0 0 1568
Helló!

..veszünk egyet közösen?....:))
Előzmény: M62 265 (1567)
M62 265 Creative Commons License 2005.06.01 0 0 1567

Sziasztok!

 

Cikk a mólt heti HVG-ből:

Kiárusítás a Honvédelmi Minisztériumnál

Légvédelmi rakéták jutányos áron 

 

http://hvg.hu/gazdasag/20050523honvedelmi.aspx

mezenguz Creative Commons License 2005.06.01 0 0 1566
Helló!

Jó ez a keyhole, most számláltam MiG-eket Sliac-on, s Pöstyénben, s találtam szigorúan figyelő Nyevakat a lengyel-belorusz határ mellett...:))
mezenguz Creative Commons License 2005.06.01 0 0 1565
OFF!

Volt tüzér!

Mail ment....
Előzmény: Volt tüzér (1564)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.31 0 0 1564
Nekem egyébként van még egy problémám ezzel a képpel. Ugyebár a mikrohullám egy érdekes huncutság. Itt a hullámhossz annyira pontosan meghatároz mindent, hogy egy tápvonal méret alapján következtetni lehet a hullámhosszra. Arról nem is beszélve, hogy a lokátor által kialakítandó kisugárzási karakterisztika is erősen behatárolt. Ha valamit el akarok érni, akkor a közelező méreteket és formákat be kell tartani. Én ezen a képen azt látom, hogy az a két széles nyalábú antenna valamit nem tud. Vagy az irányélesség más, vagy a hátrasugárzás nagyobb, mint kellene. De hogy ezzel a lokátorral valami nem stimmel, abban biztos vagyok.
Előzmény: st_patrick (1553)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.31 0 0 1563
Nem tudom, mi ez. Leginkább a valamikori 5 kabinos Dvina PA kabinjára hasonlít(ana), ha nem lenne rajta minden fordítva, és a széles antennák nem valami egyéb kialakításúak lennének. Egyedül az RPK antenna ismerős számomra, valamint a lövegtalp és a kabin. Jó lenne közelebbről megnézni, főképpen belülről.
Előzmény: st_patrick (1553)
Hpasp Creative Commons License 2005.05.31 0 0 1562

Szóval a NATO kódjelekkel az a gond, hogy nem az általuk akkor még ismeretlen típusokat, hanem a fenyegetettséget osztályozták, illetve a ruszki a cuccot folyamatosan fejlesztette.

 

Az első azonosított títus az SA-2A Guideline Mod-0 volt, Fan-Song-A radarral, ami jelentette a:

SA-75 Dvina (5 kabinos): 1D V750, 11D V750V

és a

SA-75M Dvina (3 kabinos): 11D V750V

rendszert alap kiépítettségben.

Az SA-75M Dvina (3 kabinos) -ra jöttek rövidesen az átalakító csomagok.

 

Az SA-75M Dvina (3 kabinos) a 4E-6E átalakítás után már használhatta a 11DM V750VM rakétát is, ezt nevezték SA-2F Guideline Mod-5 volt, Fan-Song-F-nek.

A későbbi 8E-20E átalakítás lehetővé tette a 11DU V750VU, 11DMU V750VMU rakéták használatát is.

 

A következő (arab tábornak szánt) rendszer az SA-2B uideline Mod-2 volt, Fan-Song-B lokátorral, a S-75 Desna: 13D V750VN

 

A Volhovot eleinte csak a VSZ kapta meg, emiatt a NATO típus azonosítás is meglehetősen kavarcos.

Az alap rendszert hívták SA-2C Guideline Mod-3 volt, Fan-Song-C lokátorral, ez a

S-75M1,M2,M3 Volhov: 20D V755, 20DU V755U rakétával.

 

Az SA-2D Guideline Mod-4 volt, Fan-Song-E lokátorral az a

S-75M1,M2,M3 Volhov, amihez 20D V755, 20DU V755U, 20DS V755S, 20DSU V755SU rakéták is jártak. (M2-M3 esetén a 5Я23 V759 is.)

 

Az SA-2E Guideline Mod-5 volt, Fan-Song-E lokátorral az a

S-75M1, illetve M3 Volhov, amihez a fentieken kívül a 15D V760, illetve M3 esetén a 5V29 V760V rakéták is jártak.

 

 

Előzmény: Hpasp (1561)
Hpasp Creative Commons License 2005.05.31 0 0 1561

Kicsit pontosítanom kell:

20 DSZU rakétája a M2-es volhovnak volt.

5JA23 típusút hoztak az M3-as típushoz.

 

Nekünk igen, de általánosságban a következő rakéták voltak használhatók, a komplexumokhoz:

 

SA-75 Dvina (5 kabinos): 1D V750, 11D V750V

SA-75M Dvina (3 kabinos): 11D V750V, 11DU V750VU, 11DM V750VM, 11DMU V750VMU

S-75 Desna: 13D V750VN

S-75M1 Volhov: 20D V755, 20DU V755U, 20DS V755S, 20DSU V755SU, 15D V760

S-75M2 Volhov: 20D V755, 20DU V755U, 20DS V755S, 20DSU V755SU, 5Я23 V759

S-75M3 (M4) Volhov: 20D V755, 20DU V755U, 20DS V755S, 20DSU V755SU, 5Я23 V759, 5V29 V760V

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Volt tüzér (1560)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.31 0 0 1560

Kicsit pontosítanom kell:

20 DSZU rakétája a M2-es volhovnak volt.

5JA23 típusút hoztak az M3-as típushoz.

Előzmény: Hpasp (1559)
Hpasp Creative Commons License 2005.05.31 0 0 1559

Jó lenne összehozni a NATo és az orosz típusjelzéseket is:-) Előre is köszönöm

 

No ezeket nem eccerű összehozni mivel több átfedés is van bennük, de imhol:

 

SA-2A Fan-Song-A

SA-75 Dvina 5 kabinos V-750 (1D) rakéta, SA-75M Dvina 3 kabinos V-750V (11D) rakéta

 

SA-2B Fan-Song-B

S-75 Desna V-750VN (13D) rakéta

 

SA-2C Fan-Song-C

S-75M1 Volhov V-755 (20D) rakéta

 

SA-2D Fan-Song-E

S-75M1 Volhov V-755 (20DSU) rakéta

 

SA-2E Fan-Song-E

S-75M1 Volhov V-760 (15D) rakéta

 

SA-2F Fan-Song-F

SA-75M Dvina 3 kabinos V-750VMU (11DMU) rakéta

Előzmény: st_patrick (1548)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.31 0 0 1558
Dvinájuk még teljesen jogosan lehetett a kínaiaknak, mert azt megkapták az orosztól. DE NEM GYÁRTÁSRA, CSAK HASZNÁLATRA. Mire megkezdődött a vietnami háború, addigra már fasírtban voltak, így Vietnam nem is kapta meg az addigra már meglévő Volhovokat és Nyevákat. Az orosz joggal tartott tőle, hogy az új dolgokat is lekopintja a kínai.
Előzmény: st_patrick (1552)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.31 0 0 1557

Kimaradtak a képaláírások.

1. kép: Sz-75 Dvina PAA kabinja

2. kép: Ez egy szerb eredetű kép, és első pillantásra Dvina PAA kabinnak látszik, de minden fordítva van rajta. Ráadásul az antennák is jóval karcsúbbak.

3. kép: SZ-75 módosított Dvina PAA kabinja a kutyaóllal.

4. kép: SZ-75 M1 és M2 Volhov PV kabinja. Kívülről tök egyformán nézett ki.

5. kép: SZ-75 M4 Volhov PV kabinja

Most látom, ez a szemét kihagyta az egyik képemet. Ezen az SZ-75 M2-ről M3-asra átalakított Volhov PV kabinja van.

Na jó hosszú voltam ugye? Aki idáig eljutott, gondolatban kap tőlem egy szép almát.

Előzmény: Volt tüzér (1556)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.31 0 0 1556

És akkor most a képek: Sajnos olyan képem itt nincs, amin az eredetileg is M3-asnak gyártott PV kabin van.

Lövegtalp. Valamennyi PAA és PV kabin a 100-as légvédelmi ágyú lövegtalpán volt. Eleinte az eredeti lövegtalpat használták, ami leültethető volt, habosított szimpla kerekekkel. Később (az M2-es Volhovok már ilyenek voltak) már nem lehetett leültetni, és a kerekek egymás mellett duplán voltak, viszont levegős kerekek voltak.Az eredetieket csak 25 km/h sebességgel lehetett vontatni, a levegős kerekűeket már 40 km/h-valPAA kabin rajzaEzt a szerb eredetű vackot nem tudom minek azonosítani, de minden fordítva van rajta, és az antennák formája is más.Módosított PAA kabin a kutyaóllalSZ-75 M1 PV kabinSZ-75 M4 PV kabin

Előzmény: st_patrick (1552)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.31 0 0 1555

Én sajnos nem tudok angolul, néhány dolgot esetleg kikövetkeztetetk, de ekkora adathalmaz nekem sok. Különösen, hogy olyan dolgokat tárgyal, és olyan csoportosításban - amikből csak egy kis rész ismerős. Ezért inkább leírom olyan összetételben, ahogy én tudom. Tehát:

SZ-75: Dvina

két teljesen önálló sík a helyszög és az oldalszög követéséhez, síkonként az adó teljesítménye impulzus üzemmódban megközelítőleg 750 KW.

Két teljesen önálló kitérítés (felderítési lépték) a célkövetésre: 60 és 120 km. Ennek megfelelően az adóimpulzus szélessége a két léptékben 0,5 és 1 μs.

Letapogatási frekvenzia megközelítőleg 16 Hz.

Letapogatási karakterisztika kialakítása: Az antennarendszer előállított egy 10o x 1o-os késnyalábot, amelyet 20o-ban legyezett. Mindkét síkban azonos volt, csak 90o-kkal elforgatva. RPK adóteljesítménye 65 KW. A PAA kabinról egyértelmű képet nem tudok adni, de azt képzeld el, hogy csak a két hosszú - koporsó formájú -antenna van, az RPK antenna konzolja egyenesen csatlakozik a széles antenna végéhez. Csak egy rajzom van róla, illetve egy jugoszláv eredetű fotó, amit nagyon torznak tartok, mert az antennák sokkal keskenyebbek, mint a valóságban.

SZA-75: Dvina

Sokban nem különbözött az alapváltozattól, de belül volt benne egy csomó modifikáció, amik a paramétereit és a tűzlehetőségeit javították. Kívülről a PAA kabin különbözött leginkább, ugyanis a fekvő széles antennára felrakták az optikai követők bodegáját (kutyaól). Na erről van kép.

SZ-75 M1 Volhov:

Az előzőkhöz hasonlóan két önálló sík a cél követéséhez, síkonként az adó teljesítménye 1 MW. A két széles sugárnyalábú antenna mérete azonos a korábbihoz, ám a kialakított letapogatási karakterisztika 0,7 x 10o, amit 20o-ban legyeztek. (Pirossal kiemelve a különbség.) Kialakították a keskeny sugárnyalábot, ami kitérítéstől függően 0,7, illetve 1,5o-os tűnyaláb volt, és ezt legyezték 20o-ban.

Letapogatási frekvencia mindkét üzemmódban 16 Hz.

Az adóberendezésen kialakították az átkapcsolható vivőfrekvenciát.

RPK adó nem változott.

Kitérítés: 75 és 150 km, ennek megfelelően az adóimpulzus 0,4 és 0,8 μs

Legszembetűnőbb külső ismertetőjegy a PV kabinon van. A fekvő széles antennára felraktak két darab teljesen egyforma forgásparaboloid antennát egymáshoz képest 90o-ban elforgatva. Az RPK antennáját különféle kiegyensúlyozási gondok miatt kissé lejjebb helyezték, vagyis a konzolja lefelé görbűl. A KESKENY ANTENNÁK REFLEKTORA LUKACSOS.

SZ-75 M2 Volhov:

Lényeges változások csak belül voltak, például a PV nagyfeszültségű tápegységét újra cserélték, javítottak a zavaridentifikációs lehetőségeken. Mindennek szemmel látható jelei nem voltak.

A széles és keskeny sugárnyalábú üzemmód mellé még kialakítják az alávilágítás üzemmódot is, aminél a keskeny sugárnyalábú üzemmód tűnyalábjait szektorközépen megállították és azzal követtek. Bazi nagy volt a teljesítmény koncentráció.

Nekünk 1978-ban ezeket hozták be, de 1982-83-ban átalakították M3-asra.

SZ-75 M3 Volhov:

Telepítésre került a TV üzemmód, a TV Karat típusú kameráját a két széles antenna csatlakozásánál helyezték el. A KESKENY ANTENNÁK REFLEKTORA NEM LUKACSOS. Egyéb szemmel látható külső jel nincs. Nálunk a M2-es Volhovokat is átalakították M3-asra, ezeknek lukacsos maradt a kesdkeny antennája. Fő különbség csak a kamera volt. Erről sajnos nincs képem, legalábbis itt nincs. Az 1982-83-ban átfegyverzett osztályokat szerelték fel ezzel a technikával, és ezek a 15. és a 104. ezred felszámolása után átkerültek a 11. dandárhoz. Az átalakított M2-es Volhovok mos Nyírtelken rohadnak a Dvinákkal együtt.

SZ-75 M4 Volhov:

Erről csak képem van, a paramétereiről semmit nem tudok.

A képeket csak a következő hozzászólásomban rakom fel, mert már így is rohadt hosszú voltam.

 

Előzmény: st_patrick (1552)
st_patrick Creative Commons License 2005.05.31 0 0 1554

ja és ha megnézed a lafettát, akkor a korábbi képen mintha tényleg a 100mm lv. á. lövegtalpán lenne. Ez a fenti meg már kevésbé masszív úgyhogy szerintem valószínű hogy a két típus különbözik.

Előzmény: st_patrick (1553)
st_patrick Creative Commons License 2005.05.31 0 0 1553

Hm... Öszvér PV-kabin? És akkor ehhez a gyönyörű SJ-202 típusú lokátorhoz mit szólsz? Nekem mintha hiányozna róla valami:-)

 

Előzmény: Volt tüzér (1550)
st_patrick Creative Commons License 2005.05.31 0 0 1552
Hozzáteszem a kínaiakhoz (nem azért hogy védjem őket) de a www.fas.org/nuke/guide/russia/airdef/v-75.htm cím azt írja hogy a Dvina kínai licencváltozata a HQ-1 jelzést viselte. hát... a Dvinát 1956-ban (vagy előtte?) rendszeresítették a szovjetnél, Kínáűval meg csak valamikor 1960-61 környékétől voltak fasírtban. Lehet hogy az elején még önként adták át nekik?
Előzmény: Volt tüzér (1551)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.31 0 0 1551
Nem. Az újdonság esetleg sosem érkezett meg a rendeltetési helyére. Nem raktak a helyére semmit. Úgy gondolták, hogy akkora mennyiségnél ki a fene számolja.
Előzmény: Sgt. Elias (1547)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.31 0 0 1550

Ha megnézed a Dvina rakétáját, annak a Pitot csöve el van dugva a rakétatestben. A rakéta orrán csak egy csonk van, amiből a Pitot cső ki tud bújni. A Volhov rakétája viszont folyamatosan kint hordja a Pitot csövét. Ezek alapján a képen látottak Dvina rakéták.

Viszont a Dvina rakéta starthajtóművén két egymással szemben lévő szárnyon csűrő lap van. (csak kettőn) Ezen a rakétán viszont azt nem találom.

Tehát ez egy öszvér.

Más: A képen látható PV? kabin leginkább az M4-es Volhov lokátorára emlékeztet, ugyanakkor mégsem az, a hátulról látható paraméterek alapján valami saját gyártmányú torzszülött.

Előzmény: st_patrick (1546)
st_patrick Creative Commons License 2005.05.31 0 0 1549
Öööö... hát ez nem táblázatszerűen szúrta be a fene enné meg. A 3 változat adatai közt a powernél van a választóvonal. Bocsánat!
Előzmény: st_patrick (1548)
st_patrick Creative Commons License 2005.05.31 0 0 1548

És egy újabb segélykérés. A tűzvezető lokátorok alábbi változatai a Dvina ill. Volhov melyik változatához valók? Csak mert a Volhov módosításai közt korábban ilyen nem volt... Pl. a frekvenciasávok is változtak és a sok E között ilyesmiről nem esett szó. Jó lenne összehozni a NATo és az orosz típusjelzéseket is:-) Előre is köszönöm

 

FAN SONG

FAN SONG A/B FAN SONG C/E FAN SONG F

Function:

Fire Control & Tracking
Can track six targets simultaneously

Range

60-120km (A/B versions) 70-145km (D/E/F versions)

Frequency

E/F bands (A/B versions) G band (C/E versions) E/F bands (F version)

Comments

  • 600kw power
  • Vert Ant BW 10 10x2deg
  • Hort Ant BW 2x10deg
  • Scan 15.5-17HZ
  • 1.0mw power
  • Vert Ant BW 7.5x1.5deg
  • Hort Ant BW 11.5x7.5
  • Scan 15.5-17HZ
  • PRF 828-1440 Search
  • 1656-2880 Trk
  • PW .4-1.2ms us
  • 2-.9ms us
  • 600kw power
  • Vert Ant BW 10 10x2deg
  • Hort Ant BW 2x10deg
  • Scan 15.5-17HZ
  • (guidance): PRF 44pps
  • Associated weapon system

    SA-2 GUIDELINE SAM,
    SPOON REST target acquisition radar

    Recognition

  • Trailer-mounted with tilting superstructure
  • Two orthogonal antennas(lewis scanners)
  • E version have 2 additional parabolic dishes
  • Scanners exhibit 'flapping' motion in operation
  • Sgt. Elias Creative Commons License 2005.05.31 0 0 1547
    Úgy érted, a kínaiak kipakolták az orosz szállítmányt, és saját, korábbi verziójú Dvinát pakoltak a helyére? Mik az árulkodó jelek?
    Előzmény: Volt tüzér (1544)
    st_patrick Creative Commons License 2005.05.31 0 0 1546

    Ebből nem csinálunk problémát:-))

    Milyen öszvérekre gondolsz? Nekem az egyetlen öszvér az önjáró Dvina:-) Ha még látsz valamit fejtsd ki légyszíves:-)

    Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.31 0 0 1545
    Na ezt jó alaposan elküldtem. Így már legalább biztos az információ. Hiába, "ismétlés a tudás anyja".
    Előzmény: Volt tüzér (1544)
    Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.31 0 0 1544

    Szegény Vietnamiak! Nem véletlenül nem kaptak korszerű légvédelmet, csak a legócskább Dvinát. Pedig mit tudtak volna művelni valami korszerűbb eszközzel!

    Na de hát a kínai mindent lenyúl. Akárcsak az orosz. Azok sem szerettek semmit megvenni, ha lehetett, akkor szereztek egy példányt és utána azt másolták. A kínaiak dettó. Az orosz meg rá volt kényszerítve, hogy a másik nagy tolvaj felségterületén szállítson, mert a tenger nem volt biztonságos.

    Hát bizony felismertem néhány érdekes öszvért. és a kínai típusjel alapján nem hiszem, hogy azt úgy importálták volna.

    Előzmény: st_patrick (1542)
    Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.31 0 0 1543

    Szegény Vietnamiak! Nem véletlenül nem kaptak korszerű légvédelmet, csak a legócskább Dvinát. Pedig mit tudtak volna művelni valami korszerűbb eszközzel!

    Na de hát a kínai mindent lenyúl. Akárcsak az orosz. Azok sem szerettek semmit megvenni, ha lehetett, akkor szereztek egy példányt és utána azt másolták. A kínaiak dettó. Az orosz meg rá volt kényszerítve, hogy a másik nagy tolvaj felségterületén szállítson, mert a tenger nem volt biztonságos.

    Hát bizony felismertem néhány érdekes öszvért. és a kínai típusjel alapján nem hiszem, hogy azt úgy impurtálták volna.

    Előzmény: st_patrick (1542)
    st_patrick Creative Commons License 2005.05.31 0 0 1542

    Közben találtam valamit. A www.sinodefence.com oldalt gondolom ismeritek. Bár az MN-hez sok köze nincs, pár kép onnan. Az 1-5 az ottani Dvina másolat (HQ-2). A hatodik meg egy továbfejlesztés (KS-1A) ami még nekünk is jó lenne váltótípusnak. Az állványok ne tévesszenek meg senkit, a KS-1A teherautó alvázára is építhető.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!