Én tudok rá újabb térképcsomagot mint a gyári, extrákkal. Android Auto fejlődése az évek alatt elég siralmas, tényleg tehetnének már valamit. Ritkán használok Waze-t, de akkos is inkább telefonrólmert így nincs lebutítva. Nekem nem kell Iphone, de tény, hogy sok gyártó erre optimalizál, és a Carplay jobb az Android Auto-nál. De a Kínaiak saját rendszere mögött messze elbújhat mindegyik :( Nyilván ott az előírások se olyanok mint az EU-ban, de csábító amit egy telefonnal lehet működtetni egy Kínai autón.
Hány éves a Dusi? Sokat állt napon? Azt el tudom képzelni, hogy az antenna beleakadt valamibe és a kihajlás miatt a körülötte lévő szigetelést megbontotta. Az ablakszigetelés hibájáról én nem hallottam még orosz fórumokban sem....
Waze jól működik, de a tükrözött képe eléggé gyatra. Állítólag jön az AndroidAutó új verziója, az jobb lesz. (Szerintem nagyon gáz a mostani mind kinézet, mind funkcionalitás, mind felbontás szempontjából).
Frissítés után 2020-as tékép, 2022-ben nagyon siralmas. Inkább ne is lenne....
Üdv Dusteresek ! Nagynyomású mosásnál beázott a szélvédő felett a kocsi , amikor a tetőt mosattam le . Volt ilyen másnak is ? Hogyan szüntethető meg , esetleg szilóval kinyomjam a szélvédő és a perem között ?
A hétvégén megjárattam a gépet kicsit hosszabb úton és napi használatban is. Amikor anyám meglátta, akkor azt mondta, hogy de hiszen ez egy terepjáró?! Mondtam neki, hogy nem az, csak úgy néz ki.
A kocsival kapcsolatban az összkép szuper, erős motor, nem szenvedés vele tartani a 130-at, sőt még bőven gyorsul innen is, de ezt nem tudom, mert nem próbáltam. De a lehetőség benne van:) Üléspozíció rendben, de kicsit nehezen lehet beállítani, de jó lesz az is.
A tempomat és sebességkorlátozó nagyon hasznos, a kezelésit olvasva bonyolultnak tűnt, de kb fél perc rájönni, hogy hogyan kell beállítani menet közben, MediaNavot betanultam, Android Auto csatlakoztatva, a korábbi kocsijaimhoz képest szépen szól benne a zene, egyszerű a kezelése az egész rendszernek. Azon viszont egy kicsit morcos vagyok, hogy a térkép 2020-as állapotot mutat Magyarországra. A google maps-t nem szeretem, a HereWeGo pedig nem megy Android Auto alatt.
Az ECO üzemmódot még nem állítgattam, csak benyomtam a gombot, úgy érezhetően lomhább a kocsi, de városban tökéletesen elég.
Részemről megszokást igényel, hogy nincs automata kézifék. Az előző kocsimban van és teljesen az életem része lett, tehát még szokni kell azt, hogy kézifék behúz. Viszont van visszagurulásgátló! Nekem nagyon hiányzik az esőérzékelős ablaktörlő: a Scenicemben van, de évekig ki volt kapcsolva, aztán rájöttem, hogy szuper dolog. Kár, hogy a Dusterben nincs.
80-90 körüli tempónál nyikorgó hang jön ki a csomagtér feletti oldalsó kis szélvédő felől (C-D oszlop?). Remélem, hogy ez el fog múlni, ahogy az idő telik. Illetve látom azt is, hogy a kerékjárati ívek alsó részénél rendesen gyűlik a sár és a kavics. De mivel nagyok a kerékjárati ívek, ezért kézzel is ki tudom szedni, a slag pedig csodát tehet.
Pontosítanék: A NOx-ot az SCR semlegesíti, a szűrő a mechanikai szennyezést - azaz a kormot.
A nitrogén oxidok megjelenését elsősorban a légfelesleg (és a magas hőmérséklet) okozza, ezért főként a dieselre volt jellemző.
Egy Euro6d emisszós normát teljesítő benzines határértékei:
CO: 1.0
NOx: 0.06
PN: 6x1011
És egy dieseles:
CO: 0.5
NOx: 0.08
PN: 6x1011
Nos, a határértékek pont a részecskékre (PN = db részecske/km) ugyanannyit írnak elő.
Erre mondtam, hogy sztereotípia. Onnantól, hogy ugyanazokat a normákat kell tudniuk, hangulatkeltés minden más egyéb. A lefingott autókat kár ide keverni, a gyári csalásokat szintén, ezen már túl vagyunk.
Az Euro7
CO: benzin: 1, diesel 0.5 (milligramm/km)
NOx: egységesen 0.03 (milligramm/km)
PN: egységesen 1x1011 (darab/km)
Később ez tovább fog szigorodni.
Mindössze elolvastam a szabványt, nem a félművelt újságírókat szajkózom. Fentiek szerint egy normát megugró ilyen vagy olyan autó közt nem kéne különbségnek lennie. És pont ez a cél, szerintem is nagyon helyesen.
Az Euro7 másodsorban a környezeti feltételeken fog szigorítani, pl egy Euro6-os motornak mindezt -7 - +35 Co között, tengerszint feletti 1300méterig kell tudnia, addig az új előírás szerint -10 - +45Co
és tengerszint feletti 2200 méterig.
Bejönnek új vizsgált paraméterek és változnak a kibocsátott gázok besorolásai, valamint valósabb körülmények közt történik a mérés. Továbbá szigorítja az egy km alatt kibocsátható CO2 maximális értékét - de ez nem kötelező, pénzzel/büntetéssel azaz magasabb fogyasztói árral kiváltható. A többi paraméter betartása viszont nem fakultatív.
Azt azért vegyük figyelembe, hogy egy 6 litert és egy 15 litert fogyasztó autónak is ugyanannyi a megengedett NOx értéke minden km-re, tehát utóbbinál komolyabb utókezelés szükséges.
Érdekesség, hogy az Euro5b és a 6d között egy diesel autóra pont a ppm nem változott, csak szigorodtak a mérési feltételek - ötször! Benzinesre ezt nem is mérték, a 6-osnál jött be, nyilván nem véletlenül.
Ez csak a technikai indoklás volt. A szubjektív "de akkor is, nem szeretem, félek tőle, de megmondta a totalcar" érvekkel úgysem nem lehet vitázni.
Mi a sztereotípia? Hogy a látható por és korom az olajosokra jellemző? És azokból is a karbantartás nélküli, üssük ki az EGR-t, oldjuk meg okosba darabok. Ha egy benzines kormol, akkor ott már eszi az olajat effekt van és nem fekete, hanem kék a füstfelhő. És itt a füstfelhőről beszéltünk első körben, nem csak a szennyezésről. A zsebkendős példádra beszúrnék egy képet:
Ez a rohadt veszélyes alapvetően, nem a korom, ezt nem látod a pzs-n és a benzinesek most ebből állnak rosszabbul.
Egyébként a GDI pont jó példa, mert mekkora ötlet a közvetlen üzemanyag befecskendezés, a dízeleknek jó, akkor a benzinesnek is jó lesz, megtakarítunk 100km-ként 2 deci benzint ezekkel is. Hopp, de magasabb az égési hőfok, ennek és a szegényebb keveréknek köszönhetően megjelenik az NOx, ami eddig a dízelek baja volt, hurrá rakjunk bele szűrőt, de most ugyanannyit fogyaszt, mint szűrő nélkül és gyengébb. Hát, ez igaz, de nagyot fejlődött a technika.
Sztereotípia. Bármelyik öreg lepukkant, chippelt, kiütött katalizátorú, szétkopott, törött lehúzógyűrűjű autó lehet szennyező. Nekem soha egyetlen autóm sem füstölt. Az öregebbik dusteren 40e km után bedugtam egy papírzsepit a kipuffogóba és semmi nem látszott rajta. (Láttam ilyen videót egy octáviaról, kíváncsi lettem az enyémre.)
GDI benzines motorokon is van már részecskeszűrő, gondolom nem véletlen.
Erősített oldalfalú XL gumi, kicsit rosszabb lesz a rugózás, de az átlag családapa észre se veszi és ha kopik, várhatóan hangos lesz a V minta miatt, de egyébként a Nokianról mostanában nem szólnak rossz hírek, ha olcsó, akkor vedd meg.
60 lovas F astra kombi is volt és értem mit mondasz, 43 lóerővel vezettem az első autóm, de az 7 mázsa volt teletankolva.
Ha lehetne választani egy nagyobb szívó és a kis benzines között vagy egy nem annyira kihegyezett kicsit nagyobb turbósból, akkor szerinted hányan választanák a picurt? Mondjuk 130-140 lovas motorokkal a teljes terhelésre méretezve és nem a 3 gyerekkel mamataxizom a városban mintára felépítve a marketinget. Akár azon az áron, hogy a dízeleket kivezetjük, hiszen azok már a kezdetek óta zsákutcát jelentenek.
És ez továbbra is a szerintem és saját vélemény, mielőtt valaki nekem ugrana megint.
Hát nemtudom....ha 3 gyerekkel el tudtak jutni A-B-be 69 LE-s kombi Fabiával, most 120 LE-s kombi asztmával is, feltételezem a 110 LE-s Joggerral is képesek lesznek rá.
Feltételezem tudják mit akarnak venni, azzal is tisztában vannak ez nem egy erőgép, de viszont hely van bőven, nekik pedig erre van szükségük.
A lelakott bontószökevények füstölnek, a modern dízelek már tisztábbak, mint a benzinesek... Majd lefolytják a benzineseket is és valóban alternatíva lesz a villany :-)
Nálad kibír évi 10e-t, amig nálad van. Igen, ez is élteti a sötétzöldségen kívül ezt a tendenciát.
Hány nagycsaládos van, akinek valóban elvárás a városi 7 személyes? A 3 gyerekeseknél elég egy 5 személyes általában városinak, akinek több gyereke van, az meg nem 7 személyest vesz "első" autónak.
Nehéz ezt nekem felfogni, hogy minden nagycsaládos ettől kezdve járjon 130 alatt, gondoljon meg minden előzést, főleg kishazánkban, ahol a rágyorsítók mekkája van.
Felfogom a közlekedőedény lényegét és a városi kisautókon nem is kérem számon az alulmotorizáltságot, de ez egy "első" autónak szánt gépjármű.
Kinek a pap, kinek a papné. Évi két alakalommal telepakolt autónál, városi használatra megalkudnék a kisebb gyengébbel. Ha minden nap dugig rakva, vontatva kell közlekedni, akkor is lehet olyan útvonal ahol ez elég.
Ha a "szétforgatott" autó évi 10e km-t megy, akkor is bőven kibírná, amíg nálam van.
A dieselek kiveszését kifejezetten sajnálom, de lesz/van majd helyette más.