Pannika át kell vizsgálni az üzemanyag rendszert a tanktól a motorig mert előfordulhat,hogy meg van repedve valahol a cső habár ha be érződik a szag az utastérbe akkor lehet,hogy a motortérbe van a cső elrepedve.
Wektor kolega te hogy állsz a kiegészítő műszerekkel én beszereltem a gépbe igaz az olcsóbb H-drive műszereket eddig minden jó annyit tapasztaltam,hogy mielőtt felszereled vidd el az adaptert esztergályoshoz és kérd meg ,hogy a meneteket tisztitsa ki a kék festéktől mert nem csavarodik bele normálisan a jeladó és utána a biztonság kedviért érdemes gumi alátétet berakni közé és jó alaposan meghúzni az adaptert és az olajszűrőt is az M18szor1,5-os a kalos-é a négy adapter közül.
A gyertya élettartama sok tényezőtől függ. A motor állapota, üzemanyag minősége, terhelés, rövid-hosszú távú használat stb. Csak egy példát mondok: Ha valaki szereti pörgetni a motort (nagyobb fordulatszámmal jár) akkor ugyanannyi kilométer megtételekor akár 20%-al többször szikrázik a gyertya mint nyugodtabb vezetésnél. Az anyag minden szikrázáskor valamennyit kopik.
Szerintem azt a típust kell beletenni ami bevált. Valóban egy kb 1000 Ft-os gyertyát (gondolom az NGK BKR6E-11, vagy a BPR6ES lehetett) hasonlítottál össze egy kb 2500 -3000 Ft-al.
Általánosságban az 1000 Ft/db árú gyertya kb 20-30.000 km-t bír ki. A másik véglet egy 6-7000 Ft-os kettős iridium gyertya akár 120.000 km-t is elmegy.
Nagyon köszi a részletes leírást, teljes mértékben megértettem, miről is van szó! Igen, valóban Premium, nem Platinum, elírtam. És DOR14LGS. Szóval azt mondod, megértek a cserére. Mondjuk kiszolgálták magukat, 16.000km volt a kocsiban, mikor betettem őket 10 éve, most léptem át a 105.000-et, szóval 90.000km-t és 10 évet mentek, kétszeresen léptem túl a gyári ajánlást... Érdekes, hogy amiket kiszedtem akkor gyári NGK egypólusú gyertyákat, a porcelán a nyakukon sokkal barnább, égettebb volt, 16.000km után, mint ezeknek 90.000 után...
Ahha. Köszi. Akkor már értem, miért ment úgy is, meg megy így is :) Nem tudom, meddig húzzák még ezek a gyertyák, nagyon meg vagyok velük elégedve, anyám Suzukijában a sima egypólusú NGK-k 30.000km után sokkal rosszabbul néztek ki. Igaz, azok 800Ft, ezek meg (most már) több mint 3.000-be kerülnek. Dinamikusabb kicsit az autó tőlük, és fogyasztásban is mintha számítana. Viszont ha cserélek, nem veszek újra ilyet, mert nagyon megdrágultak, én még 10 éve valami 1.500-ért vettem darabját, most meg több, mint 3.500.- A Denso TT-t nézegettem, azok még éppen 1.000Ft alatt vannak, és elvileg ott is hosszabb élettartamot és nagyobb szikrát, egyenletesebb lángterjedést ígér a gyártó, és elvileg az még rendes japán gyártású. Valaki használt már esetleg ilyet? Van tapasztalat?
Pisztoly és pisztoly, illetve kút és kút között is van különbség. Én, ha az Agip-nál tankolok, hiába csak kattanásig töltöm, mindig érzem a benzinszagot, ha rákattogtatok, még tócsa is lesz a kocsi alatt másnap reggelre. Az Avia-nál még kattogtatás után sem érzek szagot és nem csöpög sehol. Valószínű a szintérzékelő, vagy mi van ezekben a pisztolyokban, máshogy zár. Tény, az Avia-nál nem is tudok beletölteni annyit. Eleve lassabban tölt, és legalább 2-3 literrel kevesebbet tol bele, mint az Agip. Ebből következően nem bűzlik utána a kocsi. A benzin minősége pedig kb hasonló, nem vettem észre jelentős különbséget sem dinamikában, sem fogyasztásban, ellenben árban olcsóbb az Avia.
Rettenetesen el lehet tolni vele a vontató autó hátsó futóművét. Nem is kell hogy túl sok legyen amit viszel, a hangsúly igazából a rakomány elhelyezésén van.
El kell felejteni a "mindent előre pakolunk hogy nem mozduljon el fékezéskor" elvet. A legtöbb utánfutó eleve rosszul van megépítve - tudom mert 15 éve tervezek járműveket, és sok pótkocsi is volt/van a munkám sokrán - tapasztalati úton, mindenféle számítást mellőzve rakják össze.
Ami a lényeg. A vonóhorogra jutó függőleges terhelés minél inkább legyen 50 kg. Ha több ez sem jó, ha kevesebb az sem jó. Igen, a kapcsolófejre rá van írva - és a horogra is - hogy a függőleges terhelése Smax=75 vagy 100 kg. De ez a maximum.
Ha tartod az 50 kg - ot, könnyű lesz vontatni és nem fog a vontató autó sem károsodni.
Ehhez rendesen kell pakolni, ésszel. Sok futó esetében ha egyenletesen rakod meg akkor nem lesz meg az 50 kg, mert egyszerűen rossz a konstrukció, ezért mérni kell.
Két lehetőség van. Aki sokat pakol vegyen mérőórás orrkereket. Vagy ha ez drága, akkor kell egy cső vagy valami hasonló és egy szobai mérleg. Behelyezni a csövet a kapcsolófejbe - ahova a gömb is megy - alá tenni a mérleget (természetesen úgy hogy a pótkocsi vízszintesen álljon) és úgy pakolni hogy 50 kg -ot mutasson.
Ennyi, és nem lesz gond a leüléssel, nem megy tönkre a futómű és könnyű húzni a pótkocsit.
Még egy extra. Ha lehet választani, legyen a pótkocsi fékezett. Még egy bónusz, legyen két tengelyes (tandem).
Nekem az a tapasztalatom hogy nincs gond a Kalos-al ha
- minden szerviz esetén megkapja azt amit kell. Én hűtővizet, fékolajat, vezérműnél görgőt és szivattyút is, valamint minden olyat cserélek amit a könyv előír.
- melegítés!!! Beindítás után alapjáraton min. 1 perc. Utána lehet indulni.
- nem pörgetem. Nem padlógázzal kell közlekedni, sebességváltás 2000 1/min fordulaton felfelé. Max. 3000 1/min -nél. Az enyém csak autópályán és extrém esetekben pörög 3000 1/min -nél többet. Vegyük tudomásul ez nem egy versenyautó. Ezzel nem fog senki villantani, nagyot gyorsítani, nem arra való.
- szerintem nagyon jót tesz neki a sok országút. Rátenni egy sebességre és csak menni... Nem lomhul el, nem kormolódik, nem koszolódik, nem tömődik... egyszerűen megy. (én havi 2-3 ezret teszek bele)
- tudni kell a gyengéit, tehát pl. rossz úton lassabb tempó mert a futómű nehezen viseli a kátyúkat, nem csapdossuk a motorháztetőt mert kicsapja a lámpákat, mindig minőségi benzint tankolunk bele (én pl. 98 -ast) nem pedig a legolcsóbbat.
300.000 km van a kocsimban, ezek a tapasztalatok. Most volt a műszakija, minden felkészítés nélkül - na jó lemostam - bementem vele a Közlekedési Felügyeletre és gond nélkül levizsgázott.
Aki nem teheti meg hogy sokat járjon országúton, néha azért tegyen meg egy-egy hosszabb utat és rendben lesz minden.
Az 1-es a 4-el, és a 2-es a 3-al gond nélkül felcserélhető
Ebben a motorban ú.n parazita szikrás gyújtás van. (sokféleképpen nevezik) A trafóban két szekunder tekercs van, egyik az 1-4 hez, a másik a 2-3 hoz. Ezek a dugattyúk együtt járnak. A szekunder tekercs egyik vége az 1-es gyertyára a másik vége a 4-esre van kötve. Az áram elindul a trafóból, ívet húz az egyik gyertyán a középső elektródáról a testelektródára, majd a párján a testről ugrik a középsőre és visszaballag a szekunder tekercs másik végére és a kör bezárul. Az egyik hengerben munkaütem van, ott hasznosul a szikra, a párján kipufogó ütem van ott csak "élősködik" (parazita). Mindegy hogy az 1. vagy a 4. felé indul.
A gyertya a DOR14GLS lehet. Ez nem A Brisk Platinium hanem a Prémium sorozat. Valóban 30.000 km csereperiódust hoz rá a gyártó. Ha alaposan megnézed akkor jól látható az elhasználódás. Az új gyertyán a testelektródák "éle" domború. a használton minimum egyenes de inkább homorú. Az új gyertya középelektródájának körben éle van, a használtnál az él nincs meg. (A nagyfesz a csúcsokat és az éleket szereti a legjobban ld villámhárító)
Lehet túlhasználni a gyertyát csak nem érdemes. A megnövekvő gyertyahézag, a lekopó élek (csúcsok) növelik a szükséges feszültséget, egyre jobban terhelik a kábeleket és a trafót. Ha elérjük azt a pontot hogy a nagyfesz nem tud leépülni a hengerben a gyertyán akkor is leépül valahol, legrosszabb esetben a trafón belül és a trafó tönkremegy.
Bizonyos típusú gyújtásoknál édes mindegy, hogy 2-3 vagy 3-2. Azt most viszont meg nem mondom ,hogy mikor vagy minél lényegtelen.
Hagyományos gyertyáknál a testelektród képes "kopáson" keresztülmenni, azaz megnöveli a hézagot. Ehhez mondjuk vagy brutál sokat kell használni az autót ,vagy kevesebbet, és úgy 60e km alatt észre lehet már venni. Ezeknél, ha megnő a hézag észre is lehet venni, mivel változik a gyújtása. Ezért van rájuk max. 30e írva cserére.
Ezeknél a 4 pólusú csodáknál nem hiszem, hogy ennyire szembetűnő dolog lenne. Meg az irídiumos gyertyák jobban bírják elvileg. Ezekre már akár a duplája, 60e km is lehet a csereidő.
Ha nem sérülnek, lehet bírják még, de nagyok azt mondják jobb kicserélni őket. Kis mértékben észre lehet venni az alapjáraton, a fogyasztáson is.
Sziasztok!Érdeklődnék egy pár dolgot,ha esetleg valaki tud segíteni:daewoo kalos 1.2 2004-es
_az első féktárcsák hány mm.kell legyen?Úgy látom eléggé kopottak,de sajnos nem tudom,hogy mennyire kophatnak el.
-második dolog,pedig,hogy az autó elégé rángat.kitakarítottuk az alapjárati motrot,kb 1hétig jól ment és most újra kezdte.van köztettek olyan aki ezzel a dologgal sokat kínlódott?Már egyszer kb kéthónapja volt ilyen baj,akkor kiderült,hogy a hütővíz folyik,az meglett javítva utána semmi gond,és kb 3 hete ismét.Főleg akkor amikor kis gázzal megyek(illetve apárom:)Köszönöm aválaszt.
Sziasztok! Volna egy furcsa kérdésem. Létezik, hogy felcserélt gyújtáskábelekkel megy az autó gond nélkül? Konkrétan a 2-es és 3-as számú kábel nem a hozzá való aljzatra volt dugva az elosztón, hanem fel volt cserélve. Így ment az autó 105.000km-t. Most megnéztem a gyertyákat és akkor tűnt föl, hogy mi ez a kavarodás. Némi hezitálás után visszadugtam a kábeleket a saját helyükre, 2-est a kettes, 3-ast a hármas számú aljzatra (az 1-es és a 4-es jó helyen volt), és beindítottam. Elsőre semmi, másodszorra gyenge alapjárat, kicsit nehezen éledt fel, de pár másodperc után szépen felkúszott az alapjárat és kisimúlt a járása. Mentem pár kört vele, jól veszi a gázt, jól gyorsul (mintha jobban is, mint előtte), egyenletesen, mellékzörejek nélkül, csendben teszi a dolgát a motor, mint eddig. Létezik, hogy az ECU képes ennyit korrigálni a gyújtásidőkön, hogy nem befolyásolta - vagy legalábbis nem károsító mértékben - a felcserélt kábel a motor működését...? Hétfőn megyek melóba vele, kíváncsi vagyok, a jól megszokott útvonalon, ugyan olyan stílus mellett változik-e valami, akár nyomaték, gyorsulás, fogyasztás, bármi tekintetében.
Illetve, beszúrok egy képet a gyertyáimról. Kérdésem volna (a fentieken túl), hogy van-e látható jele a gyertya elhasználódásának? Úgy értem, a hivatalos csere intervallumot szabad-e túllépni, ha a gyertyákon nincsen arra utaló jel, hogy elhasználódtak volna? Okoz-e gondot, ha "túlhordom" a gyertyákat? Csak fűnyíró motorokból tudok kiindulni, ott addig használunk egy gyertyát, amíg megy - amíg van szikra, rendesen megy vele a motor és nincs szétégve, van normális közép és test elektróda, sérülés mentes a porcelán. Itt...?
Balra a frissen kiszedett, középen a megtisztított, jobbra a vadi új gyertya. Egyébként Brisk Platinum, a hivatalos csere periódus 30.000km, ezekben 90.000km van, menet közben semmi jele, hogy elfáradtak volna, és pöccre indul:
Nálam a gáztartály és a pótkerék súlyától van egy kissé leülve. Lejjebb állítom a fényszórót és annyi. Minden egyéb megoldás az autó értékével szembeállítva irreálisan drága szerintem.
Elég soknál, nem tudom milyen okból kifolyólag, de "magától" megül a hátulja egy kicsit. Minket nem zavart, de hogy őszinte legyek ,szerintem nem tudnak mit kezdeni vele. Maximum berakni egy új rugót, de nem hinném, hogy fáradás miatt ülnek meg.
Kalosom hátulja - főleg ha utánfutót rakok, de egy kicsit anélkül is - "le van ülve". Elég sokat visz futót, bár nem nagy súlyokkal. Szeretném ezt orvosolni, de nem kaptam egyértelmű tanácsokat. Ha erősebb rugót rakatok bele (már ha ez egyáltalán lehetséges), valószínűleg nagyon kemény lesz. Ha valaki csinált már a verdán hasonlót, szívesen venném a tanácsát.
Nem bonyolult kivenni a helyéről az izzót ha meg már a kezedbe van meg tudod mérni a hosszát utána meg a google a barátod mert szerintem beütöd,hogy ledes égő és egy csomó találatot kiad én a magam részéről inkább hivatalos boltból vagy web oldalról vennék mint kéz alól de szerintem már sok mezei autós bolt is árul de azért ne kapj kedvet nagyon hozzá mert kívülre lámpába nem lehet használni
Ja hogy te csak a belsőtér világítást akarod lecserélni én kicsit komolyabbat csináltam a sajátomon mert én elöl és hátul a lábtérbe raktam led szalagot meg az ajtók aljára is meg az ajtó borításra raktam piros égőt hasonlóan mint a régi 1500-as ladák-on volt csak én nem a fémbe vágtam bele hanem a műanyagra ragasztottam. Meg raktam a kesztyűtartóba és abba a kis tartóba ami a kormánytól barra van.
Én olyan megoldásra gobdoltam, hogy gyàri foglalatba nem hagyományos égőt tennék hanem valami ledes izzót. Lehet ilyet kapni a piacon ? Vagyon nagyon hülyeségeket írok :D
Nincs benne semmi bonyolultság keresel egy olyan boltot ahol tudsz venni méretre vágható led szalagot amit 5cm-en ként lehet vágni megméred összesen menyi kell megveszed bevágod a helyére én a belsőtér világításról vittem neki az áramot és ennyi lehet kapni kültérit ami szigetelt és beltérit is esetleg érdemes egy pár csepp pill.ragasztót alányomni mert a rajta lévő kétoldalas ragasztó nem a legerősebb de ha van kérdésed írj bátran én nem rég csináltam amilyen gyorsan tudok válaszolok
Nem gondolkodtál azon, hogy válts egy szakit akkor? :D
Amúgy annyira kell figyelni, hogy a helye tiszta legyen(hólyagzott korrózió ne legyen ott stb), legfőképp, hogy ne sértsd meg az újat. Illetve azt mondják a nagyok ,hogy az olyanokat mint a hátsó terhelésen kell meghúzni. Őszinte leszek nem tudom, hogy itt van e köze hozzá...én úgy húztam meg semmi baja.
Amúgy, nem eltántorításként, de nekem prés, présfelyek, akna/csápos emelő hiányában, földön fekve, légkulcs, illetve satu segítségével durván 2 óra volt 1 lengőkar (2 szilent). Viszont ~6000 ft volt a 4 szilent, nem gagyi, többi meg nem érdekel, szerzek rutint legalább.
Ha jól emlékszem ,az első a fém külső házas, kicsit rossz prés nélkül visszarakni, de megoldható.
Sikerült. Kétlem, hogy a szerelő ennyit eltökörészett volna nyereggel, hogy jó legyen. mindenestül ráment több mint 2 óra. A szilent cserénél mire figyeljek, hogy jól sikerüljön? még azt sem csináltam, de sosem késő elkezdeni....tulajdonképpen azzal van a bajom, hogy már egy ideje ha a szakemberrel csináltatok meg valamit, több baja van az autónak, mint előtte. kicsit tele lett a hócipő.
Ha a pedálra gondolsz, hogy remeg kicsit....vagy a tárcsa üt, vagy a dobban van egy kis formaváltozás. Anno még mikor nálunk volt, hátul cseréltünk pofákat, dob szabályoztatva lett, csak esztergályos csinálta, és nem tudta finomra megcsinálni a felületet.....jóapám sietve összerakta és nem lett kicsiszolva belőle a késnek a nyoma.....3 hét múlva műszakin mondták, hogy üt a pedál, de még értéken belül van, ha idővel jobban fog ütni újra kell szabályoztatni.
Ha a lengőkar szilent bajos elindulásnál illetve fékezésnél "elrántja" a kormányt. Megfelelő szerszámokkal könnyű cserélni, de azok nélkül is megoldható, nem rég cseréltem mind a 4-et sógoromnak.