Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
az a baj hogy ha 1,5 a tartálynyomás és 1,5 a rendszernyomás akkor mennyi víz van a tartályban? 1-2 liter. Tartalék meg csak az 1-2 liter, 20-nak kellene lenni benne . azt meg csak akkor éred el ha a tartály előfeszítése " mondjuk 1,3 , felöltöd hidegen vízzel 1,4-1,45 re ( de ha flxi csövön van meg is emelheted mennyi lehet üresen és az elképzelt feltöltéskor a vízmennyiség )
Túl tudományosak a beírásaid ,Én magam nehezen többszöri elolvasás után értem meg,hogy mit is akarsz kifejezni.Tényleg nem bántásként,de probáld ugy leírni ,hogy az egyszerű halandó is tudja értelmezni.
Nyilván Neked kell tudni mit mersz bevállalni.Hátrafelé ahol terasz van/ ha nincs betöltve/ én kidugnám a terasz széléig.Biztos,hogy kilehet dugni a földtől 1m-re,más kérdés,hogy nem szabályos:-)
Azért azt is figyelembe kell venni a VTC 511-es 1” 9 Kvs értékü míg az 5/4” 14Kvs.
Azért az a + 5Kvs sokat számit nálam is 28as(=1”) cső van és csaknem 50kW/h nál sem bugyog. A keringető teljesítményét meg a kavitáció miatt nem lehet növelni (1” csőnél). A Laddomatnál 25kW/h nál nem lehetett feljebb menni mert bugyogott.
A kazánkőri keringető fokozat kapcsolgatása hő szempontjából el hanyagolható jó kazánvédőnél (nálam nem változik) vagyis inkább villany számlában ha jelentkezik. Ez is csak az üzemállapot eléréséig utána már úgyis kell a teljesítmény, hogy elszállítsuk a meleget a kazánból.
Ez az idő elenyésző az ősz üzem időhöz képest. El gondolkoztató érdemes ezt au. zálni?
Ja, bocs, a tied Hajdú kazán, az enyém Sárkány. Pár dologban különböznek, de a vizes rostély nagyjából ugyanaz mindkettőben. És szerintem az okozza a megforrást... :(
Nekem is Sárkány 30kW-os van, sajnos úgy látszik, hogy ez egy ilyen konstrukció. Nálam amikor sok parázs van benne, akkor a vizes rostélyban felforr a víz attól függetlenül, hogy a keringető szivattyú milyen állásban van. Ezt nálam 1,5bar nyomáson akár 60 fokos visszatérőnél is tudja, úgy hogy az előremenő 80 fokos, azaz messze lenne még a forrástól...
Ha mérnénk sem jutnánk előrébb mivel nem tudjuk az elhasznált gáz hány MJ-os. Ami a számlán van feltüntetve az átlagolt (ha igaz) tehát ingadozik. Mindegy lényeg a hiszékenyeknél működik a perpétum mobile.
Úgy gondolom Orion rátalált, hogy mi is az igazság. Ebből következik az a Vailant sem tudja azt amit állítanak róla.
Nem Reflex, hanem Aquasystem, de ezen is 1,5 bárt ír a gyári beállításra (de nincs lemérve). Szerintem a mostani rendszernyomás jó mert a gázkazánra ami szintén a rendszer része 1-1,5 bart ajánlanak. Akkor ezzel nem kell semmit sem csinálnom?
Ha telepíted az app-ot, akkor meg is tudod mutatni másnak a különböző rendszerek elvi vázlatait. Ja, ha keresgélsz a kondis kazánoknál, ott megtalálhatod, hogy a hatásfok >91%. Ők nem beszélnek 105...109%-ról hülyítve mindenkit, hanem mérnek mindent.
Az egyik amerikai egyetem campusában végeztek hosszú távú méréseket amit megosztottak a nagyérdeművel.
A kazánból bizonyos idő elteltével nagyon furcsa hangok hallatszanak: csobogás, korgás, morgás, kuruttyolás -nehéz megfogalmazni. A kazán egy Hajdu 30kW-os. A kazánkörben egy Esbe VTC 511 (60 fokos) és egy Grundfos 25/50-es szivattyú. A csőrendszer egy colos vascső. A puffert 80 fok körülire melegítem. Eleinte kétszeri tűzre rakással értem ezt el, de azt a kazán nem nagyon szereti. Nem ég jól, kormol. Mostanánban jól megrakom és felűlről gyújtom be. Igy kicsit tovább ég, de szép lánggal. A Esbe és a szivattyú is 1 colos csatlakozású. Lehet, hogy nem tudja a szivattyú elszállítani kellően a meleg vizet? 1-2-3-as fokozatok között nem észlelek különbséget. A rajta lévő tágulási felszereléskor nem lett beállítva. A szerelő még arra is sajnálta az időt, hogy megmérjük a nyomást -mert gyárilag úgyis be van állítva. Mivel nem tudom leválasztani, nem is mérhetem le rendesen. Ma reggel hidegen 1,6 bár volt benne. A rendszerben induláskor 1,4, a puffer feltöltése után 1,8 bar a nyomás. Mivel a tágulási (egy 150 l-es) a puffer mellett a földön áll, valószínű, hogy nagyon kis előfeszített nyomás kellene a tartályban. A tágulási alja és a rendszer legmagasabb pontja között kb. 2-2.5 méter van csak. Utólag itt lehet valami állítani, vagy majd a szezon végén csak?
Nyugállományba helyeztem a Laddomatot. Hejette a VTC 511- 5/4” 60° patronnal. Keringető Wilo 132W –os (92W-62W). Meg küldtem rendesen a kazánt 380°fűst 49,6kW teljesítménynél sem bugyogót, a bekötések maradtak a 28-as csővek. 40°os visszatérőnél a kevert oldal 60° az előremenő 70°. Azt vettem észre mindegy melyik fokozaton megy a keringető ezek a hő fokok nem változnak ami még érdekes a visszatérő ágon a tömeg áramlás sem változik. Úgy látszik a termo szelep nem enged több hideget a kazánba mindegy, hogy milyen a tömegáramlás. Arra következtetek a kazán belső (bypasson át) áramlása lényegesen nagyobb mint a Laddomatnál és ezért nem bugyog még ha 92W ra állítom a keringetőt. Ha a visszatérő felmegy 60°körül akkor lesz az előremenő 80°os. Sokkal jobban feltudom tölteni a pufferokat mert nem éri el a kazán a kritikus 90°ot. Azt viszont megfigyeltem 40°visszatérönél ha 132W-ra kapcsolom a keringetőt kavitál amit jól lehet hallani. De ez megszűnik ha az előremenő 75-80°os lesz valószínű ilyenkor már teljesen kinyit a szelep és többet kap a keringető. De ha 92W ra teszem semmi gond az elején és a végén is elég neki. Mikor 80°os az előre menő a visszatérő ágon 2,45m3/h a tömegáramlás ennek a fele volt a Laddomatnál.
Nekem is 6 éve azt mondták majd legközelbb,mert a megyében 1db mérő van,Kecskeméten...Náluk azóta sem jött a legközelebb :-)) A szervizesek srácok mérik 1-2 évente.
Aki egyszer megértette, hogy mi a lényegi különbség a fűtőérték és az égéshő között, az soha többé nem fog csodálkozni a 100 százalék feletti kondenzációs kazánon (sőt, egy rakás más tüzeléssel kapcsolatos dolgot is egy csapásra meg fog érteni)