A MÁV-Start Zrt. a MÁV Informatika által kifejlesztett új szolgáltatása.
A már ismert, és megszokott Elvira menetrendi kereső Online menetjegy vásárlási funkcióval bővül.
Itt meg lehet beszélni a rendszerrel kapcsolatos tudnivalókat, lehet javaslatot, észrevételt tenni.
Ezt nem értem. Mi a francért kell telefonálni (még az is pénzbe kerül + a büntetés elleni utánajárás), ha nem működik az automata. Ezt jogilag meg lehetne támadni: a MÁVINFORMATIKA nagyon jól tudja, mikor nem működik az automata: ha az utas látja, pötyög, és tényleg nem megy, akkor felszáll a vonatra. A MÁVINFORMATIKA és a jegyvizsgáló vélelmezi, hogy pont akkor akarta az utas átvenni a jegyét, és kész. Nekem ez abszolút nem evidens, hogy ha meglátom a rossz automatát, még telefonáljak is. Miért? Látom, rossz, semmi gond, én kifizettem a költségeket, jv írja meg a papírt, benyújtom, és semmi gond nem lesz. Nem ez a logikus? Attól, hogy telefonálok, még nem lesz jó az automata, mert ha rossz, nyilván tudják. Nem az van, hogy "ja, köszi, hogy szóltál, hogy rossz, már be is kapcsolom neked, hogy vedd át a jegyedet!"...
De jó, hogy ki lett tárgyalva a meghiúsult jegyátvétel: ma reggel a Keletiben (és ahogy hallottam, országosan) nem müködött egyetlen automata sem. 1 perc alatt 3 embert láttam hibáa pötyögni (köztük én is)
Először odamentem pénztároshoz, felvázoltam neki a helyzetet, hogy akkor nem bírtam utazni, amikor akartam volna, mert rossz volt a gép, ekkor mondta, hogy sokat ő nem tud tenni az ügyben, mert nem az ő területük, de elment szólni vkinek. Odajött egy másik nő, nemtudom ki, odaadtam a jegyet, és elkérte a kódot is (ezt tényleg nemtudom minek, azt hallottam, hogy még a kaller se kérheti el), ami bele volt írva a telefonomban így megtudtam adni. Azt mondta, hogy ha legközelebb bármi hiba van értesítsem a máv direkt-et, és visszatérítette a jegy árát. Tehát nem a pénztáros adta vissza a pénzt, hanem az a nő egy üres kasszánál. Na hogy ez hogy lehet azt majd az okosabb megmondja, engem már nem érdekel 300ft-ról volt szó. Egyébként 2 gép közül csak az egyik működött, a másik továbbra is ki volt kapcsolva.
Ez nem így működik!!!! Melyik kioszk volt? Hol? Olyan nincs hogy 300ft-bukta!! Ha nem tudod kivenni a jegyet szólj be a MÁVDIRECT-t ügyfélszolgálatra!! Rajta van a szám az automatákon! És felszállhatsz a vonatra a kalauz majd csinál utasleadásit! Ha van jegyed,mert kifizetted interneten keresztül és tényleg nem működött az automata semmi probléma.Csak azért kell felhívni a számot mert olyankor rögzítik ,hogy mikor próbáltad kivenni,nem pedig csak lusta voltál elmenni az automatához.Annak meg nyoma van ,hogy mikor működik vagy nem a kiosk.Szóval ha nincs vaj a füled mögött nyugodtan szállj fel a vonatra(+1 telefon a MÁVDIRECT-nek) sajnos ezt kell mert így egyszerűbben kideríthető a dolog. A jegy meg pont ugyanolyan mint amit a pénztárban kapsz.Ugyanaz a papír.
Egy 15 percet vártam hátha lessz valami. Mindegy nem nagy baj, csak 16 km utaztam volna, szóval csak 300ft-om bánja. Amugy tetszik a rendszer, ez volt a 3. vásárlásom. Egy bajom van, hogy a festéket nagyon halványan nyomja rá, ami egyszeri jegynél nem is probláma, de bérletnél pár nap alatt ugy le fog kopni, hogy csak az üres papír marad. Amit pénztárnál adnak bérletet arra jóval erősebben van rányomva a festék, de hónap végére akármit csinálok szinte teljesen lekopik, hát még ha gépből veszem ki. Pedig szeretném a bérleteket is innen venni, mert sokkal kényelmesebb. Ezekről a hőálló papír alapú jegyekről beszélek.
Bocs, félreérthető voltam.Az üzemszerű karbantartásnál látod a 3szöget.Ált. pár perc .Nem írja ki mert nem tudják mennyi ideig tart.Apróbb módosítások ,beállítás finomságok.Ezek feltehetően megszünnek a bevezetési időszak után.Tudod még nem tökéletes a rendszer ,csak most állították be az automatákat.1-2 hónap és szerintem eltünnek a hiábák.Remélem:) Amikor tök sötét a képernyő akkor hirtelen kellett beavatkozni és a legegyszerűbb ha a képernyőt ki kapcsolják.(nem kell látni senkinek mit csinálnak)Ez sem tart sokáig.Mindig megnézik éppen használják -e a rendszert előtte az utasok és olyankor nem nyúlnak hozzá csak ha nagyon sürgős.Egyszóval kis türelmet ilyenkor.ha pár perc után sem jön vissza a kép(5-10) akkor valószínűleg nagyobb a gond és a hibaüzenetet sem tudja kiírni,ilyenkor ki van kapcsolva a kijelző is.A műszaki meg útban van ,hogy megjavítsa.
Azt meg lehetne oldani a közeljövőben, hogy ha épp karbantartás-frissítés van, akkor kiírja ezt, és hogy pár percet tessék várni? Vagy a képernyőkímélő üzemmódot is ki kell kapcsolni?
Nos ,picit figyelsj legközelebb.Nem kell kétségbe esni.Rajta van az automatán mit kell tenni.Felhívni a MÁVDIRECT-et! Ő elmondta volna ,hogy mit csinálj.És utazhattál volna. Szerintem elég jól információk vannak a működésről és használatról,csak olvasni kellene.Ha bejelented a MÁVDIRECT-nek akkor nyugodtan felszállhatsz ,dokumentálva van az egész.De be kell jelenteni a hibát.Azt is ha nem működik a gép.Viszont gyakran előrodul ,hogy pár percig nem működik ,mert karbantartás-frissítés van.Ha nem sietsz pár percet várj.
A kaller egy "Utasleadási lapot" állít ki, ami lényegében olyan, mintha megbüntetne, és nem fizetnél a helyszínen. Azzal a különbséggel, hogy ráírja a papírra az "eticket" kifejezést. Amit megkapsz példányt, elküldöd az Ügyfélszolgálatra, vagy az eszrevetel@mav-start.hu címre, ott a kód alapján leellenőrzik, valóban volt-e jegyed. Ha volt, akkor elengedik a büntetést.
Utólag minden dokumentum, történés ott van regisztrálva még a saját oldaladon. Utólag mindent vissza lehet nézni, mikor mit vettél, ezt a központban is látják.
Na látod ezaz, amit nem tudtam. MAjd legközelebb ilyen helyzetbe így teszek. De azért az információs mondhatta volna, hogy száljak fel nyugodta, ahelyett, hogy nincs mit tenni. Mindegy nem vagyok ideges a mávra, inkább a helyzetre. Direkt korán kelek meg minden, bebuszzom az egész várost a semmiért. Egyébként a kaller honnan tudja, hogy tényleg vettem jegyet? Mert ennyi erővel akármikor felszálhatnák, és mondhatnám, hogy neten vettem a jegyet, csak a kiadó gép nem működött.
Ezt cáfolnám. MA reggel utaztam volna szolnokról, megvolt a kód minden. Kimegyek, erre mindkét automata ki volt kapcsolva. Fasza mondom. Információnál, pénztárnál nem tudtak mit csinálni. Pénz kivételesen nem volt nálam, szóval jegyet se tudtam venni, ugyhogy az utazásom megiúsult. Szerencsére nem fontos ügyben mentem volna, de mindegy akkoris....
Vagy egyébként a normál billentyűzete is szerintem. De akár vághattak volna rá még egy 10-szer 10-es rést egy kifejezetten internetes jegyátvételi számlapnak, elférne rajtuk. :)
Áhh, sosem fogják átalakítani őket jegyautomatává - még akkor sem, ha mindez 100 Ft/gép lenne -, inkább kidobják a szemétbe. Ha lenne ilyen takarékoskodási szándék, akkor az internetes jegyeket már most is a meglévő jegyautomaták adnák ki :)
Ma jöttem haza (többek között) Németországból, Ausztriából, és rengeteg internetes jegyet láttam. Természetesen mindent otthon lehetett kinyomtatni, a kalauz meg csak beolvasta a vonalkódot, és kész. Arra gondoltam, hogy ha következő lépésben valamikor mi is eljutunk erre az otthoni nyomtatásos szintre, az automatákat továbbra sem kell kidobni. Ugyanis kisebb átalakítással lehetne rendes jegykiadónak használni, és ezzel is meg lehetne spórolni sok költséget.