Az meg hagyjan ha csak a gumit daralja le a felni. Az fajdalmasabb ha a felnit daralja le az aszfalt.
Ide tartozik, hogy a Giulia tolatokameraja egeszen jo, es igen hasznalhato az a szines vonal is, amit bejelol a kepen tolataskor. A rahagyas kicsit nagy ugyan, vagy 15 centi, ugyhogy amikor azt jelzi, hogy epp a jarda peremenel van az auto, akkor kb 15 cm meg a res, de ezt par parkolas utan mar meg lehet tanulni kompenzalni.
Ami viszont az elozo automban igen prima dolog volt az az, hogy tolataskor lebillentette a jobboldali tukrot, es a tukorbol piman latszott a jarda pereme. Centi pontosan be lehetett alni a jarda melle. Valami ilyesmit itt is be lehetett volna programozni, habar valami mechanikus mokolas is kellene hozza a tukron, hogy le tudjon fordulni. Habar behajtja magat ha az ajtot bezarom, ugyhogy meg akar tudhatna egy kicsit tekeredni is.
Keves olyan funkcio van az uj autokban amit nagyon utalok, de ez a kereknyomas ellenorzo rendszer ez az. Az uj Giuliaba 2 honapig nem panaszkodott, aztan elkezdte azt, hogy az egyik kerekben 0.1 bar-al kevesebb a nyomas. Aztan egy masikban. Egy normal benzinkutnal lehetetlen az automata fujoval ugy beallitani, hogy tized pontosan ugyanannyi legyen a 4 kerekben a nyomas, marpedig ez a rendszer ezt kovetelne meg. A multkor ugy alltam meg, hogy az egy oldalon levo ket kerek a marha nagy napsutesben volt, a masik oldalon a ket kerek arnyekban. Ez ket tized kulonbseget jelentett, ami miatt jott az ertesites az alfa connectben. En meg ugy vagyok vele, hogy hagyjanak engem beken ezzel a faszsaggal.
Az igazan rossz elmeny az az elozo automban volt, ami egy jaguar xf volt. na ott egy kettized mm vastag csovon kellett volna fujni a gumit, ami krateresre korrodalodott es _ketszer_ ket kulonbozo alkalommal teptem ki kezzel a benzinkutnal az egeszet, amikor lecsavartam rola a muanyag kupakot, hogy toltsek bele levegot. Pedig nem tekertem brutalisan. Mind a ket alkalommal 40 ezer Ft volt a mobil gumis, aki kijott a kuthoz, plusz eltoltottem vele masfel orat ketszer. Ugyhogy a nyari gumi cserenel egyszer kivetettem mind a negyet a kerekekbol. Ezutan vagy 3 evig, amig megvolt az auto menetkozben a kozepso kijelzo egyfolytaban jelzett. Bosszanto volt, de egy ido utan letakartam.
Ugyhogy elsosorban nem az vezet, hogy megsporoljak 4x15 ezer Ft-ot, hanem en egyszeruen utalom ezt a dolgot. Ramkenyszeritenek valamit, ami nekem nem kell. Persze tudom, kevesebbet fogyaszt az auto az eloirt kereknyomasnal.
Mindegy, megrendeltem 4 teli felnit, 4 teli gumival, elso korben a nyhomas ellenorzo nelkul, aztan majd meglatom milyen idegesito rendszer fog emiatt az idegeimre menni.
Folyamatosan nem fog sípolni, de minden indításnál fel fogja dobni a hibaüzenetet és világítani fog a műszerfalon a sárga lapos gumi.
Amúgy meg: értem én, hogy nem szívesen ad ki az ember tízezreket ha nem muszáj, de ez a funkció kivételesen még hasznos is. Ismerősnek volt már olyan, hogy a lassú defektet jelezte és nem kellett megvárni míg tök lapos lesz a gumi és ledarálja a felni.
Tudja valaki, hogy konkrétan mi történik egy 22-es Giuliával, ha a kerekekbe nem tetetem bele a keréknyomás ellenőrző jeladókat? Tervezek 4 új téli felnit venni télre gumikkal és nem igazán hiányozna a keréknyomás ellenőrző, úgyhogy nem rendelnék, hacsak nincs valami nagyon nem kívánatos következménye ennek. (pl folyamatos sípolás, pittyegés, basztató üzenet a műszerfalon ...)
Kis márkafüggetlen szerviz beszerezte csak a kilincset (gyári), műanyagossal szétszedette/összehegesztette az ajtóbetétet, minden szuper, 55e! Ennek most ki kell bírni újabb 10 évet.
Legfeljebb úgy lenne értelme a furkálással szívni, hogy egy örök darab kilincset raksz közé, így nem 171e per kevésév lesz a mérleg...
(Tavalyelőtt tettünk fel elhúzható szúnyoghálót a teraszajtóra szemmel látható pénzért, idén szétesett, elszakadt benne egy zsinór. Megcsináltam, egy hónap múlva megint. Ehhez már szét kellett szedni és látszott, hogy vagy hat zsinór van benne és mindegyik egy lépésre a haláltól. Nagy szívás cserélni mindet, de lehetséges - viszont azért, hogy két évet bírjon, nekem ne tegyék bele ugyanezt.)
Viszont egy külföldi oldalon 2.5 órát írt a szerviz, az utángyártott kilincs meg mindenütt kapható, ezért fura, hogy itthon senki nem akarja beszerelni.
171 ezer az 8-10 óra. Valószínűleg meglenne annyi idő alatt. A problémát inkább az jelenti, hogy a gyárnak van olyan présgépe ami alakos tehát biztosan mindenhol összeragad a két felület. A szerviznek nincs ilyenje. És gondolom párszor megpróbálták, de miután a tulajok folyamatosan visszajártak garanciába hogy szétesett az ajtóborításuk és ez a szerviznek mindig plusz időbe és pénzbe került - így inkább már nem is kísérleteznek.
Gyári lesz, én azt a furkászást nem vállalom. 171e - ez mennyi óradíj lenne?...
És igen, 'új' autók: csinálnak egy szar műanyag kilincset, az típushibásan törik, de nem cserélhető, mert ragasztják az ajtó két rétegét amelyek közé be van csavarozva. Még olyat is olvastam, hogy a márkaszerviz 'goodwill' módon ingyen cserélte garancia után, de az mondjuk Ausztráliában volt.
Nem biztos hogy ennyire "új" autó van a környéken olyannak aki tanácsot is tudna adni. Én fényezőknél próbálkoznék, azok szoktak ajtókárpitot leszedni-felrakni, hátha valamelyiknek van valami ötlete
Külföldi fórumokon azt írják, hogy a gyári szervizmegoldás a teljes ajtóbetét cseréje. Utángyártott kilincset ugyan lehet kapni, de azt nehéz beszerelni, mert ragasztott szegecseket kell szétfúrni. Szamosi nem vállalja.
Van valakinek ilyen tapasztalata, hol tudnák ésszerűen javítani?
Még új vagyok,itt. A segitségeteket szeretném kérni.
Mito 1,4-hez ( 2011 ) keresek tetőcsomagtartót!
Hosszabb túrára indulunk,és bizony nem mindenférbe.
Találtam,de olyan horror áron,hogy olcsóbb egy vonohorgot felrakatnom + új műszakit csináltatnom,és még ez is csak a töredéke lenne. Ehez még külón a box,na nem.
Bérlésben is benne lennék,de nem találok Kecskemét vonzás kőrzetében.
Szóval aki ebben járatos,minden infót szivesen fogadok.
Nem annyira szempont hosszabb utakra elég ritkán megyek, az opel nem kényelmes semmilyen szempontból szóval nem okozna gondot szerintem. Mai nap 156 5 db van fent GT meg 2 db 1.8-al, persze hahun nézelődök még csak tájékozódok árakban is persze látom, hogy sokan fel sem teszik oda hanem mondjuk FB csoportban alfásoknak próbálják eladni első sorban. Úgyhogy azért majd remélem találok. A vétel nem most esedékes amúgy sem, csak szeretek utána járni a dolgoknak.
Azt is vedd figyelembe, hogy a GT sportosabb, keményebb rugózású. Nem tudom mennyire szempont, pl. számomra inkább a 156 lenne komfortos, GT-vel nem szívesen járnék napi szinten. Csak abból is viszonylag ritka az 1.8, főleg ha az ember a 2004/2005 modellévből választana fl-es kasztnist. Mondjuk én azt választanám. Akinek viszont a de Silva-féle dizájn jön be, a fl-es belső a szebb, 2003-as modellévből.
Remek forma tetszik az is csak mostanában ahogy néztem elég kevés van eladó (hasznaltauto.hu). Ami meg tényleg jó állapotban van, az eddig látottak alapján sokkal drágább mint egy GT.
Igen igazad van nem is nagyon veszem már magamra amit ők mondanak. Köszönöm, ha minden kötél szakad és nem találok számomra megfelelő GT-t, akkor ugyanezzel a motorral egy 156-ossal is meg tudnék békélni :).