Keresés

Részletes keresés

Volt tüzér Creative Commons License 2005.08.08 0 0 1785

SZ-125-ös technikát tanultam a főiskolán (SA-3) de egy percet sem üzemeltettem. MIkor kikerültem csapathoz, éppen akkor volt technika váltás. Még ott volt, de már szétszedve a régi SZA-75M vagy RSZNA-75M Dvina (SA-2) és telepítve volt a SZ-75 M2 vagy RSZN-75V M2 Volhov (érdekes, ez is SA-2 volt) Aztán 1985-től következett az SZ-200 VE Vega (SA-5). Utoljára volt még szerencsém az Igla rakétához is, de már csak egy rövid időre.

Előzmény: rali (1782)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.08.08 0 0 1784
A Sztrela-1 és Sztrela-10 nem vállról indítható. A Sztrela-1 a BRDM valahányas kerekes harcjárműre került, a Sztrela-10 pedig lánctalpas alvázon van.
Előzmény: Cifu (1783)
Cifu Creative Commons License 2005.08.08 0 0 1783
Ha jól tudom, nálunk ezek voltak rendszerben:

Telepített:
S-75, Volkhov/Dvina = SA-2 "Guideline"
S-125, Nyeva = SA-3 "Goa"
S-200, Vega = SA-5 "Gammon"

Önjáró:
9M8M1, Krug = SA-4 "Ganef"
9M9, Kub = SA-6 "Gainful"

Vállról indítható:
Sztrela-1 = SA-9 "Gaskin"
Sztrela-2 = SA-7 "Grail"
Sztrela-10 = SA-10 "Gopher"
Igla-1 = SA-16 "Gimlet"
Előzmény: rali (1782)
rali Creative Commons License 2005.08.08 0 0 1782
Tüzér: a Ti rakétáitok NATO kódjai mik voltak?
Előzmény: Volt tüzér (1781)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.08.08 0 0 1781
Elég sok olyan holmit láttam, ami csak imitáció.
Előzmény: LeX (1780)
LeX Creative Commons License 2005.08.08 0 0 1780
Nemtom volt-e már, amcsi gyűjtemény orosz vasakból: www.nellis.af.mil/TTF/
LeX Creative Commons License 2005.08.05 0 0 1779
A bolgárt mutijjad! ;)
Előzmény: Hpasp (1778)
Hpasp Creative Commons License 2005.08.04 0 0 1778
Előzmény: Tiger205 (1777)
Tiger205 Creative Commons License 2005.08.02 0 0 1777

Látom, nektek is beindult a google map !!!!

 

:o)

 

 

TGR

Előzmény: Hpasp (1776)
Hpasp Creative Commons License 2005.08.02 0 0 1776

Vajon ez lenne a 2. Szíriai Vega (SA-5) osztály?

Dumayr:

http://maps.google.com/maps?ll=33.541681,36.690216&spn=0.048253,0.083007&t=h&hl=en

 

Vagy 3-4 Volhov állást számoltam körülötte.

 

 

Volt tüzér Creative Commons License 2005.08.01 0 0 1775

Amikor a főiskolára jártam, akkor volt ott egy "FALOKÁTOR" kiállítás. Már nem emlékszem sok mindenre, de a stílus ismerős. Ez nem onnan való?

Előzmény: Törölt nick (1773)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.08.01 0 0 1774

Az SZ-125 Pecsora volt az ős. Ezt a komplexumot fejlesztették ki abból a haditengerészeti légvédelmi rakétából, ami a cucc elődje volt. (ahhoz képest csak a rakéta volt változatlan? meg az irányítás rendszere) A földi üzemnek megfelelően átalakították a rakéta rávezetését, kialakították a rávezető állomást, és erre a célra készítettek egy - emelhető - antennaposztot (UNV). A komplexumnak hat indító állványa volt, állványonként 2 indító sínnel, mindkét indító pálya mögött lángterelő lappal. (valószínűleg az akkor már jó régen működő és bevált Dvinák után megmaradt atavizmus)

Az SZ-125M komplexumot a Pecsora továbbfejlesztéseként készítették. Az elv, az irányítási rendszer, a rakéta kis változtatásokkal maradt a régi, Csak kissé korszerűsítették a technikát. Összehozták a Nyevára jellemző négysínes indító állványt. Maradt a kétcsatornás technika, és már csak négy indító állvány maradt. Beépítettékj a Karátot. Ha egyébként valahol találsz idevágó képeket, akkor hasonlítsd össze a TZM-eket. Fő különbség csak a hordozó járműben lehet, egyébként minden maradt a régiben.

Bár a Nyeva viszonylag gyorsan mobilizálható, az orosz megcsinálta a Pecsora 2-t, ami önjáró. Az ötletet a lengyelek adták, akik az összes Nyevájukat mobilizálták. Vagy MAZ alvázra, vagy T-54 alvázra rakták a komplexum elemeit, és az elemek közé nem kellett a kábel kapcsolat, hanem mikrohullámú kapcsolatot teremtettek.

Egyébként amikor a Vegát nálunk leszerelték, akkor a lengyelek a Vegáért cserébe az összes Nyevánkat át akarták alakítani.

Előzmény: Hpasp (1768)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.08.01 0 0 1770
Az orosz szűken csak a technikát telepítette oda a repülőtér mellé. Sem laktanya, se egyéb technikai terület nem kellett nekik, hiszen a repülőtér területén hatalmas terület állt rendelkezésükre. A magyar osztálynál egy kupacban volt minden, ezért foglalt el nagyobb helyet. A technika telepítésének egyébként kötött mérete van, már csak a kábelek hossza miatt. Azt csak a Vegánál csinálták meg, hogy háromféle kábelkészlet volt hozzá - Nekünk csal egy méret volt - ráadásul az indítórendszert vagy 80 - 100 kilométerre előre lehetett telepíteni, és máris megnőtt az alkalmazási távolság. A lokátor bírta.
Előzmény: Hpasp (1767)
Hpasp Creative Commons License 2005.08.01 0 0 1769

Nagyon szuper ez a maps.google.com!!!

 

S-200, Tripoli:

http://maps.google.com/maps?ll=32.610315,13.085532&spn=0.012192,0.020752&t=h&hl=en

 

 

 

Hpasp Creative Commons License 2005.08.01 0 0 1768

Az SZ-125 Pecsora indítóállványa 2 sínes volt, mindkét sín mögött lángterelő lappal. Itt pedig a Nyeva komplexum négysínes állványát látom.

 

Ez nekem még mindíg kavarcos, hogy mi a külömbség a Nyeva, és a Pecsora között...

ЗРК С-125 "Нева"

ЗРК С-125М "Нева-М"

ЗРК С-125 "Печора"

ЗРК С-125М "Печора-2"

ЗРК С-125М "Печора-300"

 

Össze tudná valaki foglalni nekem ennek az oldalnak a lényegét?

http://pvo.guns.ru/s125/s125.htm

 

Előzmény: Volt tüzér (1755)
Hpasp Creative Commons License 2005.08.01 0 0 1767

És a magyar a túloldalon...

http://maps.google.com/maps?ll=47.308889,19.005275&spn=0.009813,0.020752&t=h&hl=en

 

 

Hogy lehet, hogy a magyar ennyivel nagyobb területen fekszik, ha közel ugyanazt a technikát üzemeltették?

Előzmény: Hpasp (1766)
Hpasp Creative Commons License 2005.08.01 0 0 1766

Volt ruszki légvédelmi rakéta indító állás Tökölön:

http://maps.google.com/maps?ll=47.357258,18.973324&spn=0.004902,0.010376&t=h&hl=en

 

 

Hpasp Creative Commons License 2005.08.01 0 0 1765

Mondjuk hihetetlen, hogy nem tudok éles bevetéséről, hiszen 24 ország rendszeresítette eddig:

 

Abu Dhabi, Austria, Belgium, Brazilia, Brunei, Chile, Cyprus, Finnorszag, Francia o., Magyar o., Indonezia, Del-Korea, Uj Zealand, Norvegia, Pakisztan, Quatar, Szaud Arabia, Szingapur, Spanyol o., Thaifold

Előzmény: Hpasp (1764)
Hpasp Creative Commons License 2005.08.01 0 0 1764

Bizonyított a MISTRAL

 

Mit is???

 

Nem az éles helyzetben elért eredmények számítanak?

Volt ez már valaha valódi harci gép ellen kipróbálva?

 

Egyáltalán volt már valódi bevetésen valaha???

rali Creative Commons License 2005.07.30 0 0 1763
Igen - és tizedét se értem, miért.
Előzmény: Volt tüzér (1762)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.07.30 0 0 1762
Ráadásul milyen sűrűn.
Előzmény: rali (1761)
rali Creative Commons License 2005.07.30 0 0 1761
Ahogy elolvastam ezt a topicot, elképesztő hülyeségről tettek tanűbizonyságot nagyjaink.
Előzmény: Volt tüzér (1760)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.07.24 0 0 1760
Mert lassan elb... az összes féltéglánkat.
Előzmény: rali (1759)
rali Creative Commons License 2005.07.24 0 0 1759
Miért van olyan érzésem, hogy lassan egy féltéglát se tudunk az ellenhez vágni?
Előzmény: Volt tüzér (1758)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.07.23 0 0 1758
A negyedik sorozatban találtam némi Nyeva technikát. Most ezeket a képeket már nem tudnád elkészíteni, és nem a fényképezőgép vagy az amerikaiak hiányoznak hozzá, hanem a Nyeva. Egyetlen darabot sem lehetne összerakni, mert Mezőfalván szétszedték.
Előzmény: Törölt nick (1757)
honvéd elvtárs Creative Commons License 2005.07.21 0 0 1756
Nagyon érdekes ez a topic.
Régebben még én is leírtam itt honvéd létemre a nagytarcsai élményimet, amelyek ezelőtt vagy 35- évvel történtek!
Volt tüzér Creative Commons License 2005.07.18 0 0 1755
Az SZ-125 Pecsora indítóállványa 2 sínes volt, mindkét sín mögött lángterelő lappal. Itt pedig a Nyeva komplexum négysínes állványát látom.
Előzmény: Hpasp (1748)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.07.18 0 0 1754

A kettő nem egy kategória. Az SZ-300 bár mobil, mégsem kifejezetten arra találta ki az orosz, hogy a csapatokat kövesse és oltalmazza. Egy jó csapatlégvédelmi komplexum arról híres, hogy a megállás után már 20 - 40 másodperc múlva képes harcolni. Az SZ-300-nak azért ennél több kell. Én mindkét jellegű eszköz harcásazatát tanultam - a honi rakéta eszközökét persze kissé jobban - hát ég és föld a különbség.

Off: küldtem egy e-mailt. On.

Előzmény: Hpasp (1753)
Hpasp Creative Commons License 2005.07.18 0 0 1753

Igen Finnek :)

 

Érdekes, hogy ők az S-300 helyett választották...

... csak tudnám miért?

 

(nemhiszem, hogy pénzkérdésen dőlt volna el)

Előzmény: Volt tüzér (1749)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.07.17 0 0 1752

Parancsirányítású technika, a rakétát a repülés teljes szakaszán a rávezető állomásról irányítják. A parancsképzése viszonylag egyszerű, mivel a komplexum irányítási síkjai és a rakéta vezérlő síkjai megegyeznek egymással.

A technika kifejezetten kis magasságra készült, a 25 km-es ferde távolság mellé általában 30 méteres alsó magasság társul. Van hozzá egy lehetőség, amivel az antennaposztot felemelik - vagy a saját AMU taggal, vagy valami nagy kupac földdel - és akkor a megsemmisítési lehetőség alsó határa lemegy akár 11 méterig is. A zóna felső határában nem vagyok biztos, de valahol 20 000 méter körül lehet.

A komplexum egy célcsatornás és két rakéta csatornás, ami azt jelenti, hogy egy idejűleg egy célra tud tevékenykedni, ennek során egy célra két rakétát tud irányítani.

A rakéta kétfokozatú, mindkét fokozatban szilárd hajtómű van.

Maximális sebességeket nem tudok.

Nálunk is volt néhány darab, de már nincs egy sem, mert Mezőfalván szétbontották.

Előzmény: rali (1750)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!