Szerintem enyém is csere forma lesz kb 40 ezernél, az elsők. Nincs még benne csak 32. De elég vállas. Mennyi a minimum tárcsa húsa? Milliméterben kifejezve persze. Téli gumi ha megy fel, ránézek/rámérek.
Hehe én a motorommal jártam "fordítvaígy". Felléptünk asszonnyal a siroki várba, picit illegalitásban voltunk de sebaj. Küldtem a volt gazdájának egy képet, hogy jó a gép, visszaírta, hogy miért nem egy nappal előtte mentünk, mert akkor meglepődött volna élőben, ők is ott voltak.
Én a saját kéziváltós 2WD K14C (nemhibrid, még gyengébb motorfékes..) S-Crossomat is úgy adtam el ~85e km-el, hogy már az első tárcsák kezdtek vállasodni > javasoltam is az új gazdinak, hogy ezzel számoljon, én a következő esedékes 90e-s szervizbe belekalkuláltam volna ha nálam marad az autó, illetve a családban még meglévő másik, ásványszürke S-Crossal is ez a tapasztalat, azon is ilyen 90 körül kezdett a gyári lassan csereérettnek látszódni.
Ui.: most eszembe jutott, még ide nem is írtam > nyár végén apósomék Erdélyben voltak nyaralni/kirándulni...egyszer csak küldd egy fényképet, onnan a hegyekből...rendszámmal...a volt autónkról :O :D azért annak mennyi esélye volt, hogy az új tulaj éppen akkor, éppen ugyanoda kirándul és pont "összefutnak" :))) (keserédes infóként kaptam a drótot, hogy - az utazás/erdei utak/hegymászás miatt... - bár poros volt mint állat, de megvigyázott, nem lelakott és ajtónyitás után még mindig meg volt benne nyomokban az "újautószaghoz" hasonló ápolt illata, mint nálunk. :))) )
- Szerintem rendkívül egyszerű a képlet: a tervezők azza vannak 'kényszerítve' , hogy a működés közbeni emisszió ( károsanyagok + CO2 ) kibocsátás minimális legyen. A többi már a felhasználó 'költségére' megy, mert a fokozott önindító, bendix, akkumulátor, kenéshiányos motorkopás, stb. károkat, már MI, a tulajdonosok fizetjük -> gálánsan !!! -
S-cross-ban 85.000 km után kellett első tárcsát, betétet cserélni. De nem azért, mert nem fogott, hanem mert az éves átvizsgáláskor jelezték, hogy időszerű lenne.
Sziasztok! A gyári, első fékbetéteknek nagyjából hány km-t illene kibírniuk? Tudom, hogy használatfüggő, tudom... Általános használatról van szó, igyekszem a rekuperátor fékező erejét sokat használni, nem vadulok...tehát tényleg általános használatról van szó.
Igen-igen, szerintem is teljesen jól, már egy normálisan kisebb szögű emelkedőnél is fog (nem kell hozzá Mátra :) ), nincs vele semmi baj, csak a kolléga kérdéséből kiindulva állapítottam meg, hogy van az a kifejezetten enyhe lejtő ahol valamiért nem aktiválja magát. Nekem is csak onnan tűnt fel, hogy a munkahelyi parkolónk pont ilyen, onnan kihajtva volt, hogy aktiválódott, volt hogy nem (nem mintha létfontosságú feature lenne :) inkább csak érzetre furcsálltam...tudod, amikor valahogy reflexszerűen megszokod, hogy "ja itt meg szokott fogni" aztán mégse vagy épp azt hinnéd gurul közben nem :) ), tehát az épp határeset kategória volt neki. :)
Soktényezős a képlet, de szerintem ez leginkább az akksi töltöttségétől és a külső (és ehhez képest az utastér) hőmérséklettől függ (sajnos kb a motor "kímélése" a legutolsó szempont a start/stop listáján...). Nekem anno 20 fok körüli időben pár hetes korában lelkiismeret-furdalás nélkül állította le magát hidegen, parkolóból az első lámpához érve (bőven 100m-en belül). Aztán ha zord idő volt télen (és épp hetek óta nem töltöttem rá az akksira mert úgy adta ki), volt olyan is, hogy bemelegedett motorral se állította le magát 11km után se (pedig nem ment a párátlanító funkció). Szvsz leginkább mint változó tényező az akksidtól függhet > a 4 éves akksival el tudom hinni, hogy már nem annyira akarja magát hamar leállítani, ahogy írtam: nekem új korában simán megtette.
Ui.: a hill-holdernek is kell egy határozottabb meredekségi szög, meg előtte picit határozottabb fékpedálnyomás hogy megfogja az autót (értsd.: a mostani olasz OFF-omban érzékenyebb/kisebb emelkedőn is segít induláskor...)
Ki szoktam ugyan kapcsolni a start/stopot a 2018-as S-Crossban de megfigyeltem, hogy ha véletlenül bekapcsolva felejtem hidegen nem állítja le csak ha már legalább félúton jár a hőmérő a normál hőmérséklet felé. Nálatok hogyan viselkedik? A visszagurulás gátlóval mi a tapasztalat? (Kb. milyen meredekségnél lép működésbe?)
Nem arról van szó, hogy működőképes-e a lágy hibrid rendszer, hanem arról, hogy mennyivel rövidíti meg az aksik élettartamát.
Ugye a tervezők a mindenkori jelen időre számolják ki az emissziós értékeket...és nem számolják azt, hogy az aksik csereperiódusa a felére, negyedére csökkenhet egy hagyományos indítású autóhoz képest.
Ők arra törekednek, hogy a lehető legkevesebb károsanyag hagyja el az autót egy bizonyos megtett km alatt.
Kapnak egy számértéket és ennek az értéknek meg kell felelnie az eus szabályok által meghúzott mércének.
Azzal nem törődnek, hogy az autóba plussz alkatrészeket kell legyártani és ezek gyártása mennyi károsanyag kibocsátással jár, lásd lítium aksi gyártás.
Teljesen mindegy nekik, hogy mennyire szennyező a gyártás, a lényeg, hogy a kocsi átbújjon a léc alatt, különben nem lesz eladható.
A sok fogyasztáscsökkentő kütyü árát beépítik a vételárba és Te sokkal többet fizetsz az autódért mint amennyit valójában a sima autó többletfogyasztásával kifizetnél. Ergo...hiába fogyaszt 1 decivel kevesebbet az autó, a vételára bőven több.
De nem is erről szól...hiába hibrid az autó, mégsem környezetkímélőbb ha a gyártási folyamatot is hozzászámoljuk.
A katalizátorról és a sokszori üzemmeleg indítózásról....a katalizátor akkor teljesít jó emissziós értéket ha megfelelő hőmérsékleten tud dolgozni. Ha nem ér el egy megadott értéket akkor a szonda ennek megfelelő jeleket küld a motorvezérlésnek, ami a jelekből számítja ki, hogy dúsítani kell a benzin-levegő arányt vagy szegényíteni.
Ha a katalizátorod egy téli napon a városon áthaladva nem tud felmelegedni akkor például állandóan dúsított keverékkel fog üzemelni a motorod...pusztán azért mert a start-stop állandóan leállítja a motort. Amíg áll a motor addig a víz sem tud felmelegedni...ergo ez is hozzátesz a motor mielőbbi pusztulásához.
Kifejezetten használnám a villanymotort a gyorsításra, csak ugyan így meggondolnám mikor állíttatom le a motort. Nagyon jó lenne motorfékkel energiát termelni a következő gyorsításhoz.
Erről szólt a nappallis hasonlatom :) Van a k14d-ben egy plusz rendszer, ami arról szól, hogy gyorsításnál tehermentesítse a benzinmotort, piros lámpánál a start stopot. És most arról szól a polémia, hogy butaság használni ezt... Egyébként ha itt többek szerint a mild hidridben IS ki kéne kapcsolni a startstopot, akkor ezek szerint az egész rendszernek vágjam el a kábelét?? Hiszen gyorsításnál is "degradálom", vagyis nem kímélem a PONT ERRE A CÉLRA lévő akksit. Kiveszem, és beteszem a vitrinbe...
A benzinmotor/katalizátor téma is érdekelne. Még mindig nem kaptam választ, ugyan mi baj történik, egy üzemmeleg motorral, ahol mindenféle kenés fel van épülve, hogy kb fél percre leáll, majd mindenféle erőlködés nélkül újra jár 800-o, majd finoman gyorsítok kb 1800-as max fordulattal... Hány fokot hűl ezalatt bármi is?
Egyébként pacsi mindenkinek részemről is, legyen szó fordulatszámról vagy fogyasztásról is.
nyilván az indítómotor is, de az isg generátor egy erőteljesebb villanymotor aminek a lényege az önindító tehermentesítése lenne.
Nyilván csökken az élettartama annak is, mint minden elemnek /akkumulátornak de az egy plusz rendszer amit erre terveztek. Nem vagyok autóvillamossági szerelő vagy villamosmérnök, de azt gondolnám, hogy egy modern számítógép felügyelt rendszer amit csak erre terveztek hatékonyabb / hosszba élettartamú mint az önindító - 12v aksi kombó..
Olvasgattam a mild hibrides hozzászólásokat.. nekem úgy tűnik ez egy egészen kifinomult rendszer és nagy különbség van a sima start stop és a hibrides között.
Szerintem az a vita, ami itt a fórumon elindult az akkumulátorok kapcsán nem biztos, hogy tükrözi azt, ahogy a rendszer valóban működik..
A leírások alapján a 48V-os rendszer az aksiból nyert áramból az ISG generátort hajtja meg és ez a generátor forgatja meg a motort - és így indítja újra azt.
A nem hibridnél az önindító indítgatott (és mondták rá, hogy nagyobb erősebb szívósabb és kell hozzá a start stoppos erősebb aksi). A hibridnél azonban az újraindításnál az önindító nem kapcsolódik bele a rendszerbe (tudtommal) így a nagyobb indítóáram sem kell hozzá mint az önindítós verziónál. Mivel az isg generátor a főtengelyt forgatja meg ezért simább az újraindítás is.
Az, hogy most ez a motor élettartamnak jó vagy nem az más kérdés. Nem vagyok szerelő, nem tudom, de az infók alapján ez a start stop rendszer sokkal kíméletesebbnek tűnik mint a hagyományos rendszerek..
Én túl fiatal vagyok ezekhez a robogókhoz, névről tudom, hogy vannak ilyenek, de képről szerintem fel se ismerném.
Egyszer a szomszéd gsxrét láttam szétlapátolva, egy bazi nagy önindító volt a halom közepén, sokkal nagyobb mint nekem a DR800-on. Azt állította róla, hogy az is önindító generátor egyben. Most keresgettem neten, de azt a klasszik olajfürdős tekercset találom állandó mágneses forgórésszel ami minden suzukin meg japán motoron van. Az enyémen is. Ami a japán mérnöki munka megcsúfolása szerintem. Az ETZket komolyabbal áldották meg, mégha nem is volt túl nagy teljesítményű.
Szóval én speciel még nem láttam ilyesmit, de nem mondom mint Szalacsi, hogy az kizárt dolog me nemtudom :-)))
Ezt ugyan nem nekem írtad, de te sem érted, hogy nem az akksit meg nem is kifejezetten az önindítót sajnáljuk mi antistartstopos begyöpösödött gépromboló környezetet nem kímélő idióták, hanem a belsőégésű motort.
Régen volt egy trend, nem tapasztaltam, csak olvastam, hogy ugyebár az alu dugó tágul. Hőre és sokat. Tettek bele egy acélgyűrűt, hogy ezt megfogják, mert a felhasználónak az kellett, hogy a motor hideg állapotában is le tudja parkettázni.
Na ezt a 40éves Zsigulival nem csinálod meg mert a hideg karburátor tudja mi a dolga, az ebben nem partner. :-)
Szerintem egy kicsit el is beszél a két tábor egymás mellett. Jojo úgy látom sokkal inkább azt bizonygatja, hogy a benzinmotor beindításában résztvevő alkatrészek igenis bírják a start/stop miatti igénybevételt a mild-hibridben (amit talán-talán még esetleg el is hiszek), "mi" ugyanakkor arra próbálunk rávilágítani, hogy ez az egész tortúra magának a benzinmotornak nem igazán tesz jót (erről viszont majdhogynem meg is vagyunk győződve kb, legalábbis a józan ész ezt diktálja > indexes példánál maradva, lehet egy spéci indexkar reléje 10x tovább bírja, de az izzó akkor is kiég a "sok" indexeléstől :D ). És ez utóbbi a nagyobb para, valljuk be őszintén: a K14C-nél én se az önindító vagy akksi féltése miatt nem nagyon hagytam érvényesülni a start-stopot (flegmaság nélkül: ki nem sz*rja le egy ~5M-es autónál ha esetleg 7-8-9 éves korában fel kell újítani az önindítót pár tizesért vagy 3 évente új akksi kell), sokkal inkább a közvetlen befecsis benzinmotort és a turbót féltettem ettől a sz*patástól, akár a fogyasztás kárára is.
A hatékonyságát sztem senki se vitatja: sűrű városban/dugóban biztos kevesebbet eszik a K14D (ha hagyja az ember kibontakozni!), országúton meg autópályán meg szvsz kb 0 a különbség