Kerékpárút az Andrássyn, a Bajcsyn, a Körutakon: Miért?
A városnak van egy utakból szőtt szövete, amelynek minden közlekedési módot ki kellene szolgálnia az áruszállítástól a közösségi és egyéni közlekedésen át a gyalogutakig. Ebben a szövetben szét lehetne választani az autós és a kerékpáros-gyalogos utakat. Gyalogo sés kerékpáros tengelyeket lehetne építeni kisebb utakból, ahonnan a gépkocsikat kitiltanák. Vajon miért nem ez történik? Budapest sugárút- és körútrendszerében miért a fő autós útvonalakra kell ráterelni a kerékpáros forgalmat, miért nem kap saját, összefüggő, az autórorgalomtól elkülönített útvonalrendszert a gyalogos és a kerékpáros forgalom?
Pontosan ... Egyébként megszűnt a jobbra tartási kötelezettség. Tehát a kerékpárost január elsejétől kiindexelve szabad csak előzni. Ez azért került bele, mert a sávon belüli kerülgetés nagyon veszélyes volt.
Esetleg még vezessük be azt is, hogy a különböző szinten tapasztalt sofőrök különböző színű autókkal járjanak - mindenkinek könnyebb lenne, mert egyből tudhatná, mie számítson a másik részéről - de főleg a fényezőknek lenne jó
Egyébiránt arra kéne törekedni, hogy együtt tudjunk közlekedni gyalogosok, kerékpárosok és autósok. Úgy, ahogy a világon ez már sok helyen működik. És itt nem csak az autósok "nevelése" lenne a cél. Pl. a gyalogosokkal is meg kell értetni, hogy nem szambázunk teljes szélességében a kerékpárutaknak vagy a közös használatú utaknak - és fordítva. Bécsben a rendőr parancsol le a nem megfelően használt útról pl.
Egyébként jogsi: ütöttek el engem úgy 4 éve, hogy a sofőr szent meggyőződéssel állította, hogy a kerékpárost nem illeti meg a jobbkéz szabály által biztosított elsőbbség. A rendőr nem hitt a fülének
-Szerintem a gyalogosokat is rendszámmal kellene ellátni, és addig nem szabadna kiengedni az utcára, amíg nincs kresz-vizsgájuk. -A közlekedésben leginkább az autók akadályoznak minket. Ha megtiltanák az autók közlekedését, kiválóan lehetne kerékpározni minden úton. -Egyébként meg tiltsák be a káros, rákkeltő, környezetszennyező anyagokat kibocsátó járműveket, csak azok kaphassanak rendszámot, amelyek napenergiával, elektromos motorral közlekednek. -Mindenhol legyenek felsővezetékek és minden autónak legyen áramszedője!
Amíg ez nem lesz, nekem addig az autó csak egy kártékony hobbieszköz marad. Hiába is pampognak a nagyszájú, felsőbbrendűségi komplexusban szenvedő autósok...
csak 20-30 éve működhetett falun is Nem. Harminc éve már rég kialakult rendszer volt. A budapesti és környéki gyárak egykori dolgozóit pedig még meg lehet kérdezni, hogy mire emlékeznek a nagy, vállalati kerékpártárolókról.
Egyébként ha megéépülnének ezek a védett ösvények, könnyebben elterjedhetnének a vállról indítható rollerek is, azok táskaként metrón, vonaton is szállíthatók, munkahelyre bevihetők. Csak akkor tényleg ügyelni kellene arra, hogy a bringautakat ne rázókövekből építsék.
Ez viszont csak rajtunk múlik. Norvégiában ez fel sem merül. Egy tanyáról jártam kerékpár-vonat-busz kombinácóval dolgozni. Simán mindenki az állomáson lévő tárolóban hagyta a bringáját
Azért érdekes, hogy a világ boldogabb részein ez fel sem merül. Egyébként a kerékpárosok nagy részének van jogsija - alkalmasint autója is - az én családomban pl. minden kerékpárral közlekedőnek ... gyereket meg nem engedek olyan helyen kerékpározni, ahol nincs kerékpárút
Igen, ez a topic pont arról szólna, hogy a közlekedési módokat nem egymásra ereszteni, hanem egymás mellett, egymástól megvédve kellene működtetni, megadva a lehetőséget a módok közötti átszállásra.
A jogosítvánnyal egyetértek. Vannak sportoló, hobby és professzionális bringások, ők hajthassanak az autók közt, ha azt tartják megfelelőnek: jogosítvánnyal, kötelező bukóval, rendszámmal, megkülönböztető színű vázzal, megfelelő világítással.
Aki viszont csak közlekedési alternatívának akarja a kerékpárt munkába járáshoz és ügyintézésre, és hajlandó bizonyos szabályok szerint közlekedni, nos nekik legyen biztonságos, az autóforgalomtól elkülönített kerékpárúthálózat a városban, amit jogsi és bukó nélkül biztonságosan lehet használni, és aminek mentén le is lehet tenni a bringát azzal az eséllyel, hogy épségben meglesz, mire visszatérnek hozzá.
A biciklivel pont az az egyik baj hogy nem tudod hova tenni. Egy emeletes panelházba behurcolászni elég vicces (kb. az a kategória hogy vigyük fel a nappaliba az autót). Az utcán meg nemigen lehet hagyni a jó magyar közbiztonság miatt. A kerékpártárolót meg mindenhol másra használják - de amúgy sem lehetne oda bezsúfolni a bicikliket. Amúgy ez az otthagyjuk a bringát az állomáson dolog is csak 20-30 éve működhetett falun is.
Nem is drótketrecekre gondoltam... Ha szándék lenne, Budapesten nyitott bringatárolókat is lehetne építeni őrzéssel, technikával, de ilyennel még nem találkoztam szokásos célpokntjaim közelében.
Oké, csakhogy nekem azzal van a bajom, hogy a nagyszájúak jó része a kerékpáros közlekedés felsőbbrendűségét mantrázza, és eszébe sem jut, hogy talán az más számára nyomokban sem megfelelő.
Valahogy........az kéne, hogy tekintsük már partnernek egymást.
Mondjuk lenne itt még valami. SZERINTEM a kerékpárra is be kellene vezetni a jogosítványt. Mert különben hogyan is képzelhető az, hogy egy úton közlekedjek autósként olyan emberrel, aki nem tett vizsgát az alapvető kresz ismeretekből? Pl, kanyarodási szabály, jobbkéz szabály. Úgy gondolom, hogy igenis, felelőtlenség közlekedési eszközöket ugyanazon útpályán úgy összeengedni, hogy legalább az alapismereteket nem tanulta meg mindenki.
Addig, amíg a kerékpáron nem lesz rendszám, és jogsi sem kell hozzá, nekem az csak egy hobbieszköz marad, és NEM közlekedési eszköz. Ha tetszik, ha nem.
Gyorsabban. Amíg a pályákat karbantartották, lehetett. Ma a legtöbb pályáról leugrana a szerelvény, ha megpróbálna a közútihoz hasonló sebességet elérni. Pedig zárt pályán annál sokkal gyorsabban kellene mennie a villamosnak.
A BKV árait úgy lehet irracionális magasan tartani, ha az alternatívákat (egyéni közlekedés) szándékosan megfojtjuk. Ha ráadásul követhetetlenné is tesszük a jegybevételeket, az segít az árak és támogatások lehalászásában, kihasznosításában.
Nem baj, ha neked nem alternatíva. Nem cél, és nem is lehetséges, hogy egy közlekedési mód mindenkinek megfeleljen. Ezért nem is működőképesek azok az elképzelések, amelyek erővel át akarnak kényszeríteni mindenkit egy bizonyos csatornára. Ha neked megfelelő valamelyik közösségi közlekedési útvonal, miért is váltanál?
Mindazonáltal lehetne tanulni az egykori alföldi településektől, ahol a vasútálloműson ott lehetett hagyni biztonságosan a kerékpárt. Sok emberért nem ment házhoz a tömegközlekedés, ők naponta elkerékpároztak az állomásig, és onnan tömegközlekedéssel folytatták az útjukat. Mikor végeztek a városban, leszálltak a vonatról, át a bringára, és hazatekertek.
Ezt újmagyarul modal splitnek nevezik, ősmagyarul átszállás lehetett. Na ez az, amire a mai Budapest nem sok esélyt ad, ezért akar mindenki ajtótól ajtóig menni, ha már egyszer az egyéni közlekedést választotta.
Ahogy egy kollégám szokta mondani: a kerékpár nem közlekedési eszköz, hanem hobbi.
Én pl. majdnem Csömörről a duna parti munkahelyemre hogyan kerékpároznék be? 17 kilométer csak oda. Napi 34 kilométer nyakkendőben, juhéj, hát igen, az már alternatíva!
Én KIZÁRÓLAG BKV-val járok, mert az autózás számomra idegölő. A kerékpárt azonban egyáltalán nem tartom alternatívának.
A BKV árai nem az energiahordozók árai miatt magasak. Hanem a velejéig korrupt és szakszerűtlen vezetés miatt.
Nem ingyenélés favorizálásáról van szó, hanem arról, hogy a tömegközlekedés árára nagyon is rugalmas a kereslet. Főleg olyan összehasonlításban, amikor kiszámolja valaki, hogy 5-6 ezer autóval munkába járni, a bérlet pedig 10 ezer, és munkábajáráson kívül másra nem használja. Sok esetben irracionális döntés a BKV-t választania annak, akinek van egy megbízható, lassan avuló, olcsón fenntartható autója. Emellett kevesebben bliccelnének. Az ár racionalizálása keresletnövekedést és összességében árbevétel-emelkedést eredményezne. Egyébként érdemes összevetni Európa más országaival, ahol több helyen 1 euro körüli összegért korlátlan átszállási lehetőséggel kapsz jegyet elég jó időkorláttal. Itt időkorlát nélkül kapod, viszont egy megállóra is 320 Ft, egy átszállással pedig 640 Ft, kettővel 960 Ft.
Néztem múltkor a BKV éves beszámolóit. A számok és a valószínűsíthető tények (és némi gyakorlat) alapján azt mondom, hogy ha nem is holnapra, de több év racionális gazdálkodása mellett lehetne a BKV-ből rendes céget csinálni. Még menthető a helyzet - persze a 2009-es számokat még nem látjuk (azok valószínűleg irgalmatlan rosszak).
A tömegközlekedés akkor tud jó lenni, ha egyrészt sokan használják, ezért sűrűn lehet járatokat indítani, másrészt a buszközlekedést ahol nincs buszsáv, zavarja a forgalom is, ennek a javításához szintén kisebb forgalom kell, vagyis hogy többen használják a tömegközlekedést. De amíg többen autóznak inkább, addig nehéz jól megcsinálni...
Gyorsabban mentek volna? Nem is tudom, a régi trolik is mintha gyorsabban mennének, mint az alacsonypadlósok, de valójában csak olyan hangosak, mintha százzal repesztenének :o)
A jegyárak szerintem nagyjából rendben vannak. Ennyi erővel elvárható lenne, hogy a kenyér kerüljön fele annyiba, csak mert szegény mi. Meg persze a benzin, az áram, az olaj, meg minden. Ez nem így működik. Ellenben racionalizálni kellene a díjaszabást, pl. időkorlátos jegyekkel, zónákkal, stb. És persze fejlesztés, fejlesztés, fejlesztés.
Átlag(nem futár) kerékpáros sebessége 15-25 km/h, autók városban 50 km/h-val haladnak. Átlag gyalogos 3-4 km/h-val halad. Vagyis a kerékpáros 5-6-szor gyorsabb a gyalogosnál, az autós meg 2-3-szor gyorsabb a kerékpárosnál.
Én csak a távolság miatt ülök autóba (85 km) melóba menet. De az előző munkahelyem, ami Bp-n belül volt, egy óránál hosszabb gyaloglásra volt, így kénytelen voltam többnyire gépi közlekedést igénybe venni. :-) Az autó olcsóbb és gyorsabb volt a tömegközlekedésnél. Ez az, aminek nem kéne így állni. A zártpályás villamosok mehetnének gyorsabban (szerintem régebben gyorsabban is mentek!), illetve mindenféle járat sűrűbben. A jegy- és bérletárakat pedig a jövedelmi viszonyokhoz kellene igazítani.
Nem biztos, hogy a holttérben jobban látom! Másik: Akár bringasáv, akár bringaút, az autósok többsége úgy kanyarodik jobbra, hogy semmit nem néz, még a gyalogosra is rádudál.