Ez mennyire sürgős, vagy égető baj? Ősszel megy a kocsi műszakira, ha addig előfordul, akkor sosben lesz meg, amúgy most kivárok. Alig 18 éves az autó, hová sissek? :D
Amúgy ma meghajkurásztam a hétvégi autómat.... szeretem a Fabiát, de azért. :D
Nem olyan vészes az! ...és ami lényeg nem is olyan vészesen drága... Fontos, hogy mindkét oldalon cseréld ki és ne csak a csapágyat hanem a szilenteket is!
Csatlakozom az előttem szólóhoz, ez inkább toronycsapágynak tűnik. Berohadt és nem forog többé, amikor tekered a kormányt, akkor a rugó alja fordul a teteje meg nem, vagy nem annyit és feszül. Egy bizonyos feszítés után meg ugrik és ennek van egy elég komoly hangja és a kormányon is érezhető.
A gömbfej akkor adna hangot amikor elfordul, nem utána! A féltengely meg forgás közben ropog vagy inkább klattyog, és ha egyszer megszólal, akkor az már nem hallgat el...
Na, hiba van, aki már járt hasonló cipőben, az válaszoljon (értsd: ugyanez volt).
Tegnap teljesen, ütközésig balra kitekert kormánynál egy parkolóba akartam beállni. Kb. 2-3 "durranás" szerű hanggal fordult be a kocsi, a kormányon is éreztem, hogy üt. Na, gondoltam, féltengely. :)
Aztán kiálltam, megint próbáltam előidézni, nem sikerült. aztán egyszer mégis sikerült, ugyanígy 2-3 kattanás.
Szerintem a talpas gömbfejek rosszak, de azok (is) okozhatnak ilyen bajt? A féltengely csukló csere mennyibe kerül anyag árban? :/
Sziasztok, van egy Fabia 1.4 MPI kifűzőtt kábelcskorbácsom a motortérbe komplett. Cikkszám: 047971610M Árban: 5e ft. Akit érdekekel keressen. 30/2-hatvankilenc-4305, Bp XVIII.ker.
Alapvetően ki kell olvasni a hibatárolót és el kell végezni némi diagnosztikát. Evvan.
Általában - ha nincs mellette ABS hibajel - a nyomásszenzor hibáját jelzi, de kivillanhat akkor is, ha az ESP/TCS valamelyik működési feltétele nem teljesül (motormenedzsment, féknyomás, ABS jel, szakadt biztosíték miatt időszakosan eltűnő táp vagy jel, stb.).
A nyomásszenzor vagy külön van, ami pár ezres, vagy beépítve az ABS-be, ami pár tízezres.
De előbb diag, addig semmihez sem érdemes nyúlni. Legfeljebb a biztik kiszerelése és ellenőrzése, de ezek mindegyikénél sikítana az ABS is.
Fábia 2001 1.4 8v mpi ame motorkódos autóban a kipörgésgátló jelzése ( sárga háromszög benne körbemenő nyíllal) olykor olykor felvillan (pl hosszabb út után megállok egy pirosnál) olyankor furcsa hangot is hallani a motortérből. Azóta van ez mióta hengerfejezve volt az autó. Motorral minden rendben! Mihez kapcsolódhat még ez a jelzés? Előre is köszönöm!
Köszönöm! Gyanítottam, hogy valami ilyesmi lehet. De akkor az lesz a legegyszerűbb, ha begurítom a szervizbe. Nekem nincs kedvem/szerszámom bontani a kormányt, meg a többit, amíg eljutok a kábelkötegig. (Meg hát akkor ott a diagnosztikát is rá tudják dugni.)
Nekem a Fabia I. csinál néha érdekességet. Csak és kizárólag esős, nedves utas időben egyenetlen útin/huppanónál időnként/ritkán magától kikapcsol a tempomat, de simán újra bekapcsolható. Száraz időben még nem jött elő a probléma. Mondjuk nagyon ritkán jön elő, így eddig nem is foglalkoztam vele.
Tempomat "házilagos felélesztésére" van tippetek? Tegnap egyszercsak eldobta magát, meg is lepődtem, mert semmi olyat nem csináltam, amitől ki kellett volna kapcsolnia. De nem foglalkoztam vele, mert utána rögtön vissza tudtam kapcsolni és működött. Ma viszont nem bírtam bekapcsolni egyáltalán. :( (járgány: Fabia II, 2010ből, 1.4 benzin - cggb)
Tempomat karon kikapcs-bekapcs, kocsi leállít-beindít, kuplung és fék pedál visszahúzásokat próbáltam, de nem változtatott a helyzeten. (természetesen 30km/h óra fölött próbáltam)
Dehogy, nem esnék kétségbe egy 45-50 közötti tavalyin, de annyira nem is sürgős hogy ne várjam meg az ideieket ha szezon előtt még beleférek a rendeléssel, felnire szereléssel. De egyelőre mintha még nem is lenne raktárkészlet azokból, amiket nézegetnék. És elég sok a pár darabos maradék.
Sziasztok! Tegnap délelött sikerült beszerezni a hiányzó gyűrűket + a hajtókar csavarokat is. Délután meg is kezdtem az összeszerelést. Este már szépen duruzsolt a motor. Köszönöm a segítséget!