A katalógusokba a szöveget nem én írom, de olvastam már pár idevonatkozó tanulmányt, mind amellett rendszeresen találkozom és beszélgetek profi favágókkal, és jómagam is használok motorfűrészt, mellesleg évente több száz motorfűrészt javítunk a kollégáimmal. Tehát bátran állíthatom, hogy "láttam már" motorfűrészt és tudom, hogy mit beszélek!
A STIHL motorfűrészek olajpumpa állítócsavarja úgy van belőve, hogy az "E" állásban (lásd Ematic) kb 50%-ra veszi vissza az olajmennyiséget - persze csak akkor, ha megfelelő viszkozítású olajat használsz. A túlzottan híg olaj szinte szabályozatlanúl folyik át a pumpán, és a vezetőlap orrán rendesen ki is csapódik egy jó része.
Remélem abban egyetérthetünk, hogy az eredeti STIHL lánckenőolaj jó minőségű, ha nem a legjobb. És láss csodát: az egy literes eredeti STIHL lánckenőolaj listaáron bruttó 650 Ft, az 5 literes pedig 3.000,- Ft (600,- Ft/liter).
Ezek után is azt állítod, hogy érdemes a hajtóműolajjal kisérletezgetni?
Én ezután is a lánckenőolajat fogom javasolni azoknak akik tanácsot kérnek tőlem - és jómagam ezután is azt használom mint eddig, mert nem engedhetem meg magamnak azt a luxust, hogy kiszórjak az ablakon egy csomó pénzt nem odavaló olajokra, idő előtt láncra és vezetőlapra.
Nem minden vakítás, ami a katalógusokba le van írva, sőt. Az a gyártó, aki minőségi termékeket gyárt nem kockáztathatja meg azt, hogy hülyeségeket írjon le, mert hamar elveszítené a vásárlók bizalmát. Mielőtt egy-egy terméket piacra dobnak, hosszú kisérletek eredményeit értékelik ki, és nem érzések alapján írnak le dolgokat, hanem a leírt tények bármikor bizonyíthatóak kell, hogy legyenek, hisz a Fogyasztóvédelmi Hatóságok bármikor számonkérhetik tőlük. A piaci bevezetést követően is figyelembe veszik a felhasználók véleményét (a márkás termékeket gyártók mindenképp) és ha kell a vélemények alapján módosítják a terméket.
Csak bízni tudok abban, hogy elismered a tévedésed ha nem, hát tegyél belátásod szerint.
A hajtóműolajok viszkozitása 80-as, amíg a lánckenőolajoké minimum 100. Azon kívül a lánckenőolaj tapadásnövelőadalékanyagot is tartalmaz, ezért a vezetőlap végén nehezebben csapódik ki az olaj, a hajtóműolaj pedig győnyörűen kicsapódik, tehát sokkal többet használsz el, mint a lánckenőolajból. Tapasztalati adatok szerint a lánckenőolajból kb. fele annyi fogy, mint a hajtóműolajból. Olyan fűrészeken, ahol az olaj mennyisége állítható - szinte a felére vissza lehet állítani.
A lánckenőolajok - attól függően, hogy milyen kiszerelésben veszed - 500-600 Ft/literbe kerülnek, és fele annyi fogy bebőle. Akkor melyik a drágább?
A motorolajról nem is beszélek. Lánckenőolajként használni, hát ...
Egy vezetőlapnak kb. 3-4 láncot kell kibírnia. Nézdd meg motorolajjal mennyit bír ki?!
A láncfűrészek vezetőlapjainak és fűrészláncainak kenésre van szükségük.
Ha ez elmarad - azok idő előtt elkopnak, esetleg a jelentős hőfejlődéstől el is éghetnek.
A kenést speciális lánckenőolajjal kell megoldani, ami kapható a szaküzletekben.
Ne használj hajtómű-, vagy motorolajat, mert azok viszkozitása elégtelen, továbbá hiányoznak belőlük azok az adalékanyagok, amitől lánckenőolajok lehetnének.
Fáradtolajat soha ne önts a gépbe annak szilárd, valamint kémiai szennyezőanyagai miatt!
Ha láncfűrésszel dolgozol ügyelj arra, hogy a lánc mindig éles, és feszes legyen!
1500 m2 területre, és időseknek (ill. kevésbé fiataloknak) már mindenképpen önjárós fűnyírót javasolok.
A terület nagysága kb 48-53 cm vágásszélességet és 5-6 Lóerős motort igényel. Ezzel a teljesítménnyel lehet gyorsan haladni még nagyobb fű esetén is.
Csakis Honda, Kawasaki vagy Briggs&Stratton motor jöhet számításba - ebben a sorrendben.
Ismered a véleményem: csakis a jobb márkák közül érdemes választani, hisz fűnyírót az ember nem egy évre vesz, tehát legyen hosszú élettartamú, biztos alkatrészellátás és szervízháttér jellemezze.
Azok közül a gyártók közül, akik a fenti kategóriájú fűnyírókat is gyártanak- a következő márkákat javasolom: Viking, AL-KO Prémium osztálya, MTD YardMan osztálya, McCulloch felsőbb kategóriái.
Mindent összevetve, a következő önjárós fűnyírókat ajánlom a figyelmedbe:
Viking MB505 - a legfelsőbb kategóriába tartozó, szuper minőség, a Stihl család tagja. Gyűjt+mulcsot(opc.) Igaz, hogy az ára kicsit húzós, de megéri - 218.750,- Ft.
McCulloch PM 6053 SD jó minőségű elsőkerék-meghajtású 3 funkciós fűnyíró. Gyűjt, mulcsoz és oldalra kidob. - 137.800,- Ft
McCulloch M 6053 SD hátsókerék-hajtású, egyszerűbb kivitelű, de ugyanolyan erős, mint az előző McCuolloch - 123.625,- Ft.
A következő oldalakon találsz részletesebb információkat a fenti, és hasonló kategóriájú fűnyírókhoz:
A szervíz a budakalászi Hermes mögött van, ahol ezt mondták. Ott cserélték az olajszivattyút és ezzel kapcsolatban mondták ezt.
Még egy kérdésem lenne: Van egy fűnyírónk, valamilyen Vin* nevű motorral. Most pontosan nem tudom. Fém karburáttora van. A jelenség az, hogy nehezen indul be, alacsony fordulaton jár és elég erőtlen. Ennek mi lehet az oka és mit nézzek meg rajta?
Kíváncsi lennék, hogy melyik az a magát szervíznek nevező barkácsműhely, amelyik szerint a motorolaj jó a fűrészlánc kenéséhez. Tuti, hogy láncfűrészt csak képen láttak!!!
A motorolajjal éppen az a baj, hogy túl híg! A fűrészlánc kenéséhez 100-as viszkozitású olaj kell, a motorolaj pedig ennek csak töredéke (5-20).
Ezen kívül a lánckenőolajba egyéb adalékanyagokat is tesznek úgymint: tapadásnövelő, lakkosodásgátló, stb., amitől lánckenő olaj lesz.
A nevükben is benne van: a motorolaj a motorok kenéséhez kell, a fűrészgépolaj, vagy láncfűrészolaj pedig a fűrészlánc kenéséhez. Egyébként a lánckenőolaj nem drágább, mint a motorolajok!!!
A lánckenőolajakat szaküzletekben szerezheted be, vagy webáruházban, például a következő webcímen:
A motoros kaszának az üzemanyagszűrőjét úgy tudod kivenni, hogy egy acélosabb, de vékony drót végét hajlítsad vissza U-alakba, ezt akasszad bele a tankban lévő üzemanyagcsőhöz, így a szűrő óvatosan kihúzható. A szűrő általában nem tisztítható, azt cserélni kell!
Nekem a szervizben pedig pont azt javasolták, hogy motorolajat használjak, mert annak jobb a viszkozitása és még olcsóbb is. Nekem egyébként tényleg "folyósabbnak" tűnik a motorolaj. Azt meg nehezen tudom elképzelni, hogy ami egy motor tartozékainak kenéséhez megfelelő, ne lenne jó a lánc kenéséhez.
A fáradtolajat értem.
Megírnád, hogy mégis mi az mi a lánc kenéséhez speciális?
Ha már itt tartunk lenne egy kérdésem is. Elég sokat szenvedek egy kétütemű fűkaszával. Nem igazán akar beindulni. (Használat közben leállt és azóta nem nagyon megy.) Felteszem, hogy a benzinszűrő, ami a tartályban van, eltömődött. (A fűnyíróknál is ez történt, valószínűleg trutyis volt a benzin.) Én eddig a műanyag tartályból nem tudtam kivenni a szűrőt. (Az ami a benzincső végén van.) Ez hogyan tisztítható? Vagy tartállyal együtt kell cserélni?
A láncfűrészek vezetőlapjainak és fűrészláncainak kenésre van szükségük.
Ha ez elmarad - azok idő előtt elkopnak, esetleg a jelentős hőfejlődéstől el is éghetnek.
A kenést speciális lánckenőolajjal kell megoldani, ami kapható a szaküzletekben.
Ne használj hajtómű-, vagy motorolajat, mert azok viszkozitása elégtelen, továbbá hiányoznak belőlük azok az adalékanyagok, amitől lánckenőolajok lehetnének.
Fáradtolajat soha ne alkalmazz annak szilárd, valamint kémiai szennyezőanyagai miatt!
Az Uniropa komposztaprítónak semmi köze az AL-KO New Tec komposztaprítóhoz! Az, hogy úgy néz ki, még semmit nem jelent. Hasonló, vagy akár ugyanolyan forma takarhat egészen más műszaki tartalmat, és az esetek döntő többségében egészen más minőséget is.
A site befolyása miatt, tévesen írtam a nevét. A pontos név Uniropa NT 2500 R De tök úgy néz ki, eltekintve a színétől. (piros)
A véleményem viszont stabil.
Az etető csak a seprűnyelet hajlandó elfogadni, a paradicsomszár , a paprikaszár és a vékonyabb ágak állandóan elakadnak.
A motor csak a 0,5 Ohm belsőellenállású hálózaton üzembiztos. 40méter hosszabbítóval be sem indul.
A késeket pedig az első órai használat után meg kellett fordítani. Ezt gondolom a gyökerektől csak lerázott de nem sterilen eltávolított homok és a kés hibás széndiffúziójának összejátszása adta.
Az AL-KO New Tech sorozatú komposztapratói a régebbi típusokhoz tartoznak. Ebből a sorozatból létezik 2200 W és 2400 W teljesítményű. New Tech 2500 típusról még nem hallottam. Nem lehet, hogy valamelyik másik sorozathoz tartozik?
Miért vagy ilyen rossz véleménnyel a komposztaprítódról, mi a baj vele?
Immár 15 éve foglalkozom kerti gépekkel, de olyan permetező gépet, ami 20 m-re hord - élőben még nem láttam. Katakógusban igen, ami egy teherautóra volt felszerelve, és mint a vízágyú, úgy lövelte a permetlét. Hát gondolom ez nem jöhet szóba, hisz ez csak akkor érné meg, ha főállásban 1000-rel csak ilyent csinálnál.
A másik ipari megoldás az, hogy egy nagyteljesítményű motoros háti permetezővel permeteznek, ezek kb. 10 m-ig hordanak. Ennél magasabb fák permetezése csak kosaras autóval, vagy létrával oldható meg, szvsz.
Örömmel olvastam a permetezőkről szóló diskurzust, és ez kérdéseket szült a fejemben.
Az van ugyanis, hogy többször többen megkértek már engem, hogy jól permetezzem már le az ő igen féltve óvott kerti díszfájukat. Fiatal voltam, így hát felmásztam a puttonnyal és pumpáltam mint a kisangyal. Aztán lejöttem és azt gondoltam, hogy ez finoman szólva is ún. "női munka".
A második generációt kollegám gányolta össze, szivattyúkból, hordókból, meg magasnyomású mosóból. Ennek segítségével nagyjából 10 méterig felérünk és koncentráltan tudunk lemosó permetezéses akciókat végrehajtani. Evvel az eszközzel az az egy gond van csupán, hogy kell hozzá agregátor, meg tartály, meg mifene és ez elég macerás, meg olyan ocsmány a gép, hogy az valami gyönyörű már.
Néha-néha a hálón lézengve kajtatok permetezőgépeket keresve, de az én céljaimnak megfelelővel még nem hozott össze a sors. Kérdezlek titeket, hogy van-e a látókörötökben olyan gyártó, vagy gép, vagy tapasztalat, ellesett technikai trükk, ami alkalmas olyan feladatokra, hogy mondjuk odatolom a vontát a fa közelébe, és egy kb. 20 méteres fát szépen le tudok tüsszenteni az aktuális reagenssel.
Látott már valaki ilyet egyáltalán? Vagy hogyan csinálják ezt azok a gazdag szakemberek, akik pl gesztenyefákat tüsszögnek az aknázómoly ellen?
Csak őszintén gratulálni tudok ehhez a teljesítményhez! Mivel az AL-KO 1600/35 képességeit ismerem - meg vagyok győződve arról, hogy itt TI VOLTATOK A NAGYOK!
Példát mutattatok sok "fakezűnek", akik még egy kis gallyal is képesek leégetni a motort.
Ismét bebizonyosodott: az ész a fontos ...
Gratulálok az egyedülálló teljesítményhez! Ezek után Téged és a Csapatodat csak ajánlani tudom bárkinek!
A motoros permetező gépek kiválasztásánál elsődlegesen nem a terület nagyságát, hanem a fák magasságát és számát kell figyelembe venni. Minden motoros kerti gépre igaz - a permetező gépekre különösen - hogy gagyit nem szabad venni még akkor sem, ha a pénztárcád inkább az olcsóbb felé húzná a szíved. A vásárláshoz nem szív, hanem átgondolt számolgatás kell. Az olcsó gépek alkatrész ellátása és szervízháttere általában nem megoldott. Ezt gondold végig!
Ha elromlott a permeteződ, a kártevők 1000-rel támadnak, és az olcsó permetezőgépedhez nem kapsz alkatrészt! Na melyik az olcsóbb?
A SOLO permetező gépek a jobb minőségi kategóriához tartoznak, és az alkatrészellátás is viszonylag megfelelő.
A STIHL SR 340 motoros permetező a piacon pillanatnyilag a legjobb (szerintem) és az alkatrész és szervizháttér is a legjobban van megoldva kishazánkban. Igaz, hogy egy kicsit drágább, mint a SOLO.
Léteznek olcsóbb gyártmányok is, Pl. OLEO-MAC AM 180 (kb. 95.000,- Ft), vagy a CIFARELLI (kb. 85.000,- Ft) - azokkal a hátrányokkal, amit az előbb már leírtam.
A permetező gépek esetében a gyártók/importőrök nem nagyon szoktak akciót szervezni, esetleg a kiskereskedők helyi szervezésben néha-néha. A STIHL április-május környékén szokott kb 8-10%-os árengedményes akciót rendezni. Ezt megvárni szerintem nem érdemes, mert év elején amúgy is várhatóak áremelések.
...a maradék döntése után már viszonylag megkönnyebbültünk. Innentől már csak a takarítás, és az aprítás volt hátra.
A felvételek azt hiszem, hogy 98 táján készültek, azidőtájt, amikor a három egyetemista még csak katalógusokban látott Stihl és Husqvarna fűrészt, és megannyi álmot szőtt egy valóságos benzines gép köré.Olyan volt ez akkor, mint egy XIX. századi utópia a repülő gépekről.
A munkákhoz egyetlen egy gépet, az AL-KO 1600/35 típusú gépet használtuk, amit akkoriban a TUSCO áruházban leértékelve vagy 15.000 helyi egységért vettünk meg, mint első komoly gépbefektetést. Mostanában azon gondolkodom, hogy ennek a fotósororatnak lenne-e értéke egy AL-KO nepper számára? Vagy egy AL-KO katalógusba beférnénk-e, mint a rendeltetés szerű használat gyűjteményes fotóalbuma.
Üdv,
Zöldlomb
Ui: Van még megdőlt fás lebontós, és vezetékek közül kivágós, ülveremegős sorozat is. Szerintem. Zl
...Miután a lefele bontásban eljutottunk a légvezetékek szintje alá, más dolgunk nem lévén, körbebástyáztuk rönkökkel a fa tövében lévő kerti csapot és vízórát, majd nekiláttunk kigáncsolni a maradékot. A kis AL-KO masinával...
...Amikor már csak az egyenes csontváz maradt meg, azt egyre kisebb hosszúságban elkezdem lebontani. Ezen a képméreten nem látszik, de magam alatt a kis AL-KO masinával vágom a fát. És megyünk lefele...
...Majd egy nap alatt eltávolítottuk a csúcsot, leemeltük(tényleg) és lekísértük a vázágakat. Ennek a feladatsornak a végrehajtásához kb 400 méter kötél, 30 karabíner és három csigasor került beépítésre...
Így kezdődött. Érdemes a magasságot megbecsülni a képről is, segít a közelben álló 8-as oszlop. meg hogy 24 mm-es optikával készült a kép két házzal arrébbról. Folyt. köv
Apróbb alakítások után felkerültek a képek is. A fa egy viharkárosult, hosszában megrepedt fa légvezetékek, kerítések, garázs, tetők meg mifene között. Magassága addig a pontig, ahol még meg tudtam állni: 44 m. törzsének vastagsága a föld szintjén (terpeszekkel) 140 cm.
A kétnapos küzdelem fegyvere AL-KO 1600/35, a lánc gyári volt és a vezető végén nem volt görgő.
A gép pont nem erre való, de ügyes kezekben nagy tetteket lehet végrehajtani vele, csak a villanyszámla lett magas - szerintem...ÉS OTTHON TÉNYLEG NE PRÓBÁLJÁTOK KI!
Ha valaki igen kíváncsi és tud élvezhető képméretet fogadni, annak szívesen küldök nagyméretet.