Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Tanacsotokat szeretnem kerni. Van egy Celsius Plus PV27 kazanom.
Az a gyanum, hogy nagyon nagy a huzat. A fustcso agyom durvan forro. Nagyon sok ho megy el szerintem egyreszt a kazanhazban, masreszt a kemenybe. A kemenyem szerelt, kb 6-7 meteres.
Vegyes tuzifaval etetem (tolgy, koris, juhar). A tuz nagyon gyorsan leeg. Ha megpakolom es jartom, akkor kb . 3-4 ora mulva mar alig van parazs is.
Padlofutesem van es radiatorok. Akar mit csinalok, 60 foknal nem megy feljebb az eloremeno. De altalaban 50 fokos.
Nekem nincs vizes rostély, de én inkább fordítvan tapasztaltam. Tüzelés elején van a bugyogás, a végén mikor már csak parázs van soha nem jelentkezett.
a samot hova lett téve illetve miért jó ha benne van? nekem nincs semmi varázslás benne, de egy vastag lemezt tervezek belehekkelni a fölülre, hogy a lángokat kicsit megterelje.
kérdésekre: egy rakat elégdegél 3 órát. fenyővel jól lángolóval felét. de ekkor varjúseggfűtés is van. alapban (száraz keményfával)nem túl meleg a füst, azaz nem izzik a cső - szerencsére.
nálam sem megy sokkal hatvan felé a maximus, de sose rakok rá csak egy rakatot. az meg éppen meglöki a sokszáz lityi vizet (vastagcsöves, gravitációs rendszer) illetve a ház felveszi a hő nagy részét.
aki tervezte pont jól lőtte be anno a radiátor méreteket és szerencsésen állt össze az új kazánnal. nem kell rohangáljak fűteni és sosenincs baj a sok hővel. szépen szolgálja a házat puffer nélkül. persze oda tudnék taposni neki, de hüleazértnevagyokmertminek. a mostani időben 2 rakattal elvan a ház, nagy hidegben hárommal. szóval gazdaságos :-D
azt gondolom, hogy a maximus tök jó kazán csak jó nagyot kell belőle venni (5-6). szerintem a hatásfok is jó (a lehetőségekhez képest).
nekem bevált. elsőre azt gondoltam, hogyha kibír 2 évet, akkor nem öntvényhibás. ezzel szerencsém volt. fagy nem fenyegeti, megölni nem fogom remélem. a gravitációs elvből következően nem kap váratlanul hideget, így nem valószínű, hogy megreped. tehát remélhetően soksokév vár még rá.
kátrány ritka vendék pedig nincs kazánvédő se. igaz puceválom rendesen, de azt nem lehet megspórolni, mert a hőcserélőbe mindenképp belerakódik egy kis korom és trugyi.
kétségtelenül nem feltétlenül egy bombabiztios darab, de egy lemezkazánnál csak erősebb.
olyat nem akartam venni, mert felépítésében nekem elég primitívnek (hőcserélő rész) és takaríthatatlannak, de leginkább amatőr módon pakolhatónak látszottak azok, amiket megnéztem anno... és alig voltak olcsóbbak, pedig "anyag" sokkal kevesebb volt bennük
Nekem valaki megírta, hogy a tüzelés végén mikor sok a parázs, akkor jelentkezik nála is a bugyogás. Ezt tényleg így van. Nálam ezt a vizes rostély környékén hallani, de érdekes módon a légtelenítő (ami a puffer tetején van csak) nagyon ritkán lép működésbe. Régebben a bugyogás nem volt ilyen intenzív, de akkor ugyanezt a mennyiségű fát kétszeri rárakással tüzeltem el. Akkor viszont nem voltam elégedett az égéssel -mert úgy eléggé kormolt. Ezért felülről gyújtok be, de a végén a több parázs miatt (ezt valószínűsítem) erősebb ez a jelenség.
Az a bugyogás helyi forrástól van. Annak nem sok köze van a KVS értékhez, meg a tömegáramláshoz.
Ha lenne akkor a DT-nek nőnie kellene. De nem nő. Az a helytelen tüzeléstől van.
Tudok úgy tüzelni a kazánomban, hogy bugyogjon, és az előre menő vízhőmérséklet nem lesz nagyobb. De úgy is tudok, hogy nem bugyog és az előremenő nem lesz kisebb.
Szerintem ez csak tüzeléstechnika.
Azt viszont nem értem, a víz mikor forr gőzzé alakul át, ez megy a pufferba. Ott lehűl, de miért nem csapódik le és válik ismét vízzé, minek lesz belőle levegő??
A kazán kilépőnél nincs neked légtelenítő, nekem van egy spiro micró. Itt hallani mikor kinyomta a levegőt mikor a buborék távozott, nem engedte be a pufferbe. Bár a puffer tetején is van légtelenítő.
A Lighnonál próbáltam ezt az emelgetést (mivel hátul jött ki) de nem hozott eredményt. A Bsteelnél meg felül középen van a kijövő tehát pont vízszintben kell, hogy legyen.
Már előtte is bugyogót mielőtt beraktam a mennyiség mérőt meg utána is biztos valamit visszafog de nem változott (egyébként 1”-os). A változást a VTC hozta a többi maradt minden. Azért nem mindegy mikor dübörög a kazán 1,5m3/h megy át rajta v. 2,5m3/h.
Amit megadnak gyári adatokat kW meg Kvs értékek ezek megint labor adatok mint a hatékonyság ezeket a gyakorlatban ritkán lehet elérni. Más a csővezés, törés, távolság stb.
Persze ezt kazánja válogatja, lehetnek olyan eldugott járatok ahol nincs megfelelő áramlás és ott kis helyi forrás keletkezhet. De lehet kavitáciotól is ezt meglehet különböztetni a hangjáról előbb a keringetőt hallani mikor üresben megy és útána bugyog. Ha a wilot hidegen bekapcsolom III (132W) ezt jól lehet hallani, II-es en elkusol.
A hozzá folyás kevés mert ilyenkor csak a bypass-on kap ha már 70°felett van nem csinálja.
Szinte biztos vagyok kicsi a tömeg áramlás. V. 5/4-esre kéne cserélned v. kicsit fickósabb keringetőt rakni be. Utóbbi egyszerűbb. Sajnos most nincs szabad keringetőm, hogy kipróbáld. Rendeltem egy Halm-ot ojan mint egy alfa. Majd kiderül.
Ma reggel kivettem a hüvelyéből a hőmérőt (ez a hüvely van ugye a T-ben, amiről megállapítottuk hogy nem mér jól, kb. 40 fokot mutatott) és ráfogattam a cső külsejére rögtön a kazánköri szivattyú után, valamint raktam rá némi szigetelést. Amint a képen is látható rögtön mást mutat. Gondolom még mindig pontatlan, ugyanis a csőre van fogatva, nem ér bele a vízáramba. Nem tudom mennyivel mutathat így kevesebbet a tényleges értéknél, de az eddigi 40-41 fok helyett 48-49 fokot mutat most.
Azt nem tudom mennyi lehet a Laddomaté de max 1.5m3/h engedett át 95W keringetőjével, a VTC 2,5m3/h enged át 92W keringetőnél (wilo II fokozat) és nem bugyog. A cső ua.
Ha már a visszatérö is 80°os átkapcsolom III fokozatra és így sem meny 85°nál feljebb, jobban feltudom fűteni a pufferokat mert nem megy fel 90°ra.
Közben találtam én is képet, ahol úgy van beszerelve ahogy én akarom. Most már csak az a kérdés elég az 1"-os vagy 5/4"-t rendeljek. A kazán egy 5 tagos Vaidrus, puffer nincs(sajnos).
A fagázosoknál „sampler74” jelenezett először 28án 14:58:04-kor „20436”.
De ne sajnáld mert a te 40kW –os kazánodat 1” csővel biztos nem bírt volna vele, az én 34kW osomal is nehezen boldogult 28-as csővel. Most viszont a VTC 5/4-es 60° jól szuperál.
Hadd kérdezzem már meg, hogy a patron cseréhez ki kell engedni a vizet a csőből amin a szelep van? Az 5/4-es és az 1 colos csatlakozású szelepek patronja között van különbség? Én is gondolkodom azon, hogy a 60-ast, 65-re cseréljem. Hol érdemes ilyen patront venni?
Szét szedett állapotban megnéztem a VTC-t, a bypass oldalon mindig nyitva van, ebben van a patron hő érzékelője. Tehát csak a visszatérő ágat nyitja v. zárja. Vagyis a patron folyamatosan kap meleget az előremenő ágból (bypass ágon) és ha az már10°al túllépi a patron értékét a visszatérőt teljesen ki nyitja. Valószínű más lehet a két oldal áteresztő képessége és ezért nem szükséges a bypass oldal szabályozása. A visszatérő ágon a tömegáramlás (60° os patronnál) 60°ig : 0m3/h……és innentől kezdve ahogy melegszik a kazán 0,6m3/h-2,6m3/h ig változik. Tehát minél melegebb a kazán annál többet enged át rajta és ez logikus. A Laddomat működése összetettebb volt ott arányosan csökkentette a bypass oldalt is ahogy nyitotta a másikat.
Még egy érdekes dolog a Laddomat működött a VTC 60°os patronjával (külsőleg 100% ig egyformák) viszont a VTC nem működött a Laddomat patronjával! Tehát egyáltalán nem nyitotta ki a visszatérő oldalt. A túl melegedést úgy tudtam elkerülni van külön egy +keringető amivel a kazánt kiürítem le állás után.
Tehát a Ladomat és az ESB patronjai nem kompatibilisek, csak külsőleg egyformák.