Mi most költöztünk kertes házba, és fűnyírót vennénk. A kert elég nagy (már amit nyírni kell) cca 200-250 nöl. Sok pénzünk nincs pont ezért nem a legvacakabbat szeretnénk megvenni (lásd. legolcsóbb az áruházban), mert nem lenne pénzünk állandóan szervízbe hordani, viszont a legdrágábbra sem telik.
Én benzinesben gondolkodom, mert nincs olyan hosszabbítónk ami leér a kert végébe (hosszú vékonyka telek). Tudsz ajánlani? Karácsonyra lepném meg vele a családot, remélem összejön.
A motoros kaszák teleltetése a következők szerint történik:
- A gépet alaposan tisztítsad meg. A rászáradt növényi maradványokat is (amennyire lehet) távolítsad el, mert ezek a levegő nedvességtartalmát magukba szíva korrodációt okozhatnak.
- A levegőszűrőt alaposan rázzad ki, ha van sürített levegő, azzal fujassad ki.
- A tankból öntsd ki a benzint és ellenőrízzed, hogy nincsenek-e a tankban szennyeződések. Ha van a a tankot öblítsed ki tiszta benzinnel, és zárjad vissza a tanksapkát. Indítsd be a motort, és addig járassad amíg az le nem áll. Így a karburátorból kijárattad a benzint.
- Vegyed ki a gyújtógyertyát, és ellenőrízzed a szinét. Ha őzbarna, akkor jó. Ha nem, akkor meg kell tisztítani, vagy ki kell cserélni. Ha nagyon kormos, vagy szürkés fehér - vidd el a gépet szervízbe, ahol a karburátort állítassad be. A gyertyát mindig csavarjad vissza a helyére, nehogy szennyeződés kerüljön a hengerbe!
- Ellenőrízzed, hogy a csavarok nem lazák-e?
- Szereljed le a fém vágószerszámot és ha szükséges szakműhelyben éleztessed meg. Ezután kenjed be korrózióvédő anyaggal.(Pl. zsír, stb.)
- A műanyagszálas vágófejből (damilfej) vegyed ki az orsót, és tároljad nedves helyen. Tavasszal a használatba vétel előtt 2-3 nappal a vágószálat tegyed vízbe, ezáltak az rugalmas, és hajlékony lesz.
- A gépet tároljad száraz és pormentes helyen!
Hát kb. ennyi, amit meg kell tenni annak érdekében, hogy tavasszal ne legyen gond a kaszával.
Automata öntözőrendszerekkel kapcsolatosan is várom a kéréseket, de egyszerű véleményeket is szívesen olvasnék ezekről a témakörökről azoktól is, akik csak olvasgatják a topicot, de eddig még nem szóltak hozzá.
Nagyon szívesen. Ha bármilyen gondod, vagy kérdésed lenne kertigép, láncfűrész, kertitó vagy automata öntözőrendszer és egyéb ilyen ügyekben - szívesen segítek.
Elnézést, hogy csak most válaszolok, de egy hiba miatt eddig nem tudtam a fórumba a saját felhasználói nevemmel belépni.
De most már itt vagyok!
A rotációs kapákhoz vannak nagyon jól használható adapterek. Ezek segítségével még univerzálisabbá tehetők a kapáló gépek.
Melyek ezek?
gumikerék fix tengellyel, gumikerék szabadonfutós tengellyel, utánfutó, komposztaprító, szivattyú, burgonya kiszedő, egyes eke, váltvaforgató eke, sebességfelező, kultivátor, körmoskerék, stb.
Persze nem minden kapálógépgyár gyárt mindenféle adaptert.
Ha aktuális lesz - térjünk rá vissza!
Szerintem hosszú távon semmiképpen ne számoljál azzal a megoldással, hogy rotációs kapához fűnyíró adaptert veszel!
A fűnyíró adapter mindenképpen kompromisszum. Egyetlen előnye van, hogy olcsó megoldás akkor, ha már van egy kapád.
Hátrányai:
1./ Az adapterek általában csak oldalkidobós változatban léteznek, tehát a fűnyírás után kénytelen leszel gereblyézni, ha esztétikus gyepet szeretnél.
2./ A rotációs kapák kormányszarva az oldalirányú mozgatásokhoz vannak kialakítva, tehát a menetiránnyal párhuzamosak, ezért az adapteres fűnyíró tolásához állandóan nagy erővel kell szorítani a markolatot, ami borzalmasan fárasztó, főleg viszonylag nagyobb területek esetén.
3./ A fűnyíró adapterek általában kisebb méretű, keskeny kerekekkel vannak szerelve, ezért a nem teljesen sima területeken a tolása nehézkes, állandóan elakad, kegyetlenül idegesítő.
4./ Az elakadás valószínűségét az is növeli, hogy a kormány (tolókar) a motor alatt, elég magasan van rögzítve, ezért a tolóerő eredője jócskán az első kerekek elé esik, ezáltal az adapter előre billenti. A legkisebb akadónál is megemeli az adapter hátulját.
5./ A gyakori billenések, valamint amiatt, hogy az adapterek nincsenek felszerelve fékkel eléggé balesetveszélyes.
Összefoglalva: Biztos vagyok abban - gyakorlati tapasztalataim is ezt bizonyítják - hogy az adaptert nagyon hamar meg fogod únni, és amilyen gyorsan lehet, meg fogsz tőle szabadulni. Tehát felesleges pénzkidobás! Inkább spórolj még egy kicsit, és vegyél normális fűnyírót.
Vannak bizonyos adapterfajták, amelyek rotációs kapákhoz jól használhatóak, pl. komposztaprító, szivattyú, töltögető eke, kultivátor, stb. de a fűnyíró nem az!
Nem gondolom, hogy az 5 700 m2-es területedhez ilyen kicsi vágószélességű ( 38 cm), és 3,5 lóerő teljesítményű fűnyíró elegendő lenne, főleg nem használt. Ekkora területhez már a fűnyíró traktor lenne indokolt, ha viszonylag sík továbbá kő- és vakondtúrásmentes a terület.
Ha jól emlékszem, azért vettél motoros kaszát, mert nem golfpálya minőségű gyepet akarsz.
Egyébként a megfelelő műszaki állapotban lévő használt gépek ára kb. fele az azonos típusú új gép árának. Egy ilyen 3,5 Le. 38 cm vágásszélességű, nem önjárós fűnyíró, ha jó kb . 15-30 eFt-ot ér, az állapotától függően.
Új 48 cm-est, Briggs motorral akciósan most itt találsz:
Ha a fűnyíród valóban főtengely-beteg , ráadásul a tank is kellene rá - nem hiszem, hogy érdemes lenne a javításával foglalkozni, mert olcsó a javítás már biztosan nem lesz. Ha ennek ellenére úgy gondolod, hogy megnézeted - magánban küldök Kecskemét környéki szervizcímet.
A leírtakból arra következtetek, hogy TECUMSEH motor van azon a fűnyírón.
A karburátor alján lévő rugós gomb a vízleeresztő szelep. Néha azt meg kell nyomni, hogy a karbicsekből kiengedd a vizet.
Üzemanyagtank is beszerezhető, viszont ehhez már pontosan kell tudni a motor típusát. A leggyakoribbak: BVS 143, Vantage 35, LAV 35, stb.
A motoron találsz egy kis cimkét, ezen megtalálod a modelszámot is, ez alapján egy jó szaküzlet már be tudja azonosítani a motort. Ha a cimke nem olvasható, akkor a motorblokkon, a karburátor felöli oldalon ezt a számot beütve is megtalálod.
Ha ezek a számok nincsenek meg, akkor pontosan kell a fűnyíró típusa, pl.: AL-KO 46B, vagy valami ilyesmi.
Ha ez mind meg van, vagy ezek közül valamelyik, akkor az alkatrészek már beszerezhetők, az alábbi helyen akár az internet segítségével is:
www.kerttechnika.hu
szabo@kerttechnika.hu
Ha megírod, hogy hol laksz esetleg szervízt is tudok javasolni.
Ennek kapcsan jut eszembe kaptam "ajandekba" egy kidobasra itelt talan AL-KO benzinmotoros funyirot.
Van egy ket hibaja de talan meg lehet javitani.
Eloszor is egy uj benzintartaly kene hozza...
Lehet ilyet valahol kapni?
Masreszt van valami alkatresz (bocsanat de nem ertek hozza) amin alul van egy rugos valami..amit ha megnyomok ott elfolyik a benzin...vagy megnyomas nelkul is..mar nem is tudom...de majd megkerdezem mi az a bigyo.
Kerdes az lehet-e alaktreszt kapni egy ilyen gephez.
Milyen szerelohoz erdemes ezt elvinni?
Valamint mennyit erdemes egy ilyen gep ujraelesztesere kolteni?
Mert ott ahol mar levagtam vele gazt es most olyan 10-15 centis a gaz ott nem igazan lehet vele szep egyenes osszefuggo par centis zold feluletet csinalni.
Volt kolcson egy rotakapa funyiro alatettel. Azzal gyonyoruen le lehet vagni az ilyen teruletet.
S mivel ugyis majd egy ket even belul vennem kell rota kapat veszek hozza ilyen funyiro adaptert is.
A kerdesem az lenne hogyan lehet letakaritani a gep fejerol (amiben a szoghajtas van belul) letakaritani a rarakodott zold trugyit...hiaba estem neki kefevel...semmi eredemeny...
Egyaltalan Ti mivel takaritjatok ez le a gep kulonbozo reszeirol?
Nedves fű esetén is lehet elméletileg használni a motoros kaszákat, azonban nem tanácsos, mert a levágott fű állandóan összecsomósodik, tapad a géphez - szóval kínlódás az egész.