Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

IKSZ Creative Commons License 2000.06.13 0 0 129
Az én kocsim magyar benzint csak elvétve lát/látott. Mindig horvát benzint tankolok. A barátnőm VW-jében 350eKm-en csakis horvát benzin volt. Mindezt 2/3-ad áron volt mostanáig. Sajnos a horvátoknál nem rég kormányváltás volt, és ők is beleerősítettek az árakba (ld. Bokros csomag). Június elejétől 6,49 Kuna/L a 95-ös benzin ára (eddig 5,02 volt). Én 31 Ft-ért veszem a Kunát, így még mindig megéri Horvátországban tankolni (200 Ft/L).
Voltak hírek, hogy a MOL megveszi a horvát INA olajcéget. Szerencsére ez nem jött össze:-) Ettől függetlenül, mintha az utóbbi fél évben ingadozna az üzemanyag minősége(!)
Előzmény: to_jeno (128)
to_jeno Creative Commons License 2000.06.13 0 0 128
Unokaöcsém Svájcban 91-essel járt egy Volvo 460 2000-essel. Meg lehet próbálni ugyanezt a MOL-ossal.
Tavaly előtt több, mint 2500 km-t mentem Horvátországban (Opel Ascone 1,8E, 115 LE).
Nem nagyon hajtottam, az átlagfogyasztás 6,5(!)L volt (hegymenet, stb). Itthon ugyanezt 7,5-ből csináltam meg sík terepen.(Hozzáteszem, hogy melegebb is volt, és az autó tudvalevőleg hidegben jobban megy, mert egységnyi térfogatra a hideg levegőből többet lehet sűríteni, mint a melegből.) Ez persze nem az oktánszámon, hanem a fűtőértéken múlik. Ez a MOL-nál GYATRA!
Előzmény: Kispajtás (125)
Dreamer Creative Commons License 2000.06.13 0 0 127
Mivel senki nem írta (vajh miért nem?) én ilyen olajat használok:

Castrol GTX3

Volt már olyan, hogy hülyeségem miatt 20e km-nél cseréltünk olajat, kérdezte a szerelőm miután leengedtük az olajat: "Minek cseréljük még, hiszen a szine és az állaga is jó?"

Bár nem olyan sok van a motorban (olyan 100e), de nem eszi az olajat. Olajcserétő olajcseréig a maxon van.

Jah és ez egy Benzin-Gáz üzemű autó amit a városban használok (ált).

Dreamer

Macimedve Creative Commons License 2000.06.13 0 0 126
Érdekes módon az összes német kollégám észreveszi, hogy a magyar benzinnel más az autó. (Félreértések elkerülése végett: rosszabb) Ez nem mentális kérdés, hanem tény.
Előzmény: Kispajtás (125)
Kispajtás Creative Commons License 2000.06.12 0 0 125
Benzin minőségéről...

Szerintem azonos oktánszámú benzinek közötti különbséget mezei személyautóba nem lehet észrevenni...
Annál fontosabb, hogy mikor hány fok volt a külső hőmérséklet. (a levegő hőmérséklete).
20 fokba észrevehetően jobban megy mint 30 fokba...
Lehet, hogy emiatt ment jobban a horvát benzinnel..., vagy mentálisan érezted jobbnak...

Sintér Creative Commons License 2000.06.12 0 0 124
Sziasztok

Néhány hozzászólás:

-Motorolajtúltöltés: rábeszéltek, sikeresen szétb@szta a szimeringet nálam is.(soha nem ette az olajat, az említett csere után kb 500 km-rel jelentek meg az első olajcseppek, most 7000 km lefutása után is még a Min-Max tartomány felénél van a nivo) De nem aggódom nagyon, csak idegesít - vezérműszíjra szórja, az meg teríti mindenfelé, így minimális olaj maximális koszt okoz......(elmenne reklámszlogennek is :-)). 1 hónap mulva műszaki, előtte lessz olaj+szűrő+szimering+vezérműszíj csere.

-MOL-t használok, 7000 km után változott a motor hangja és jobban melegszik(nem a nyár miatt), úgyhogy műszaki nélkül is cserélném

-Valaki írt a Horvát benzinről. Egyezik a véleményünk. Egy MOL-os teletankolás után egy horvátországi teletankolás érezhetően javít az autóm menettulajdonságain ! Nem lessz persze F1, de jobban húz. Azonos terhelés mellett ugyanaz az emelkedő nem annyira megerőltető, picivel jobban gyorsul és 4-5 fokozatban jobban vissza lehet ejteni a fordulatszámot rángatás nélkül...

És egy kérdés:

-Létezik-e a motorolajoknál az a fogalom, hogy szavatossági idő ? Romlik-e az olaj hosszabb tárolás következtében ?(ezalatt min. 5 évet értek)

Üdv: Sintér

to_jeno Creative Commons License 2000.06.12 0 0 123
Hello!

W 123 D-hez melegen ajánlom a Mobil-1 dízel 15W-40-et. Nagyon jó, és az ára is kellemes.

Előzmény: daimlerb (121)
Dobcsi Creative Commons License 2000.06.11 0 0 122
Nem tudom mennyit és mikor tud szerezni a srác, de hozzád eljutatni sem a legegyszerűbb...
Előzmény: daimlerb (121)
daimlerb Creative Commons License 2000.06.10 0 0 121
Dobcsi

Ennyit nekem is megérne(2xennyit is)

Daimlerb

Előzmény: Dobcsi (120)
Dobcsi Creative Commons License 2000.06.10 0 0 120
Nemtom a bolti árát, nekem egy srác hozza v.honan 500Ft/liter-ért. Ennek sokszorosa, kb 2-3 ezer lehet 1 liter.
Dobcsi.
Előzmény: daimlerb (119)
daimlerb Creative Commons License 2000.06.10 0 0 119
Dobcsi

Megnyugodtam kissé, de a következő cserénél valószínűleg olajat váltok ( pl Aral).
Apropó mennyi/liter?

Daimlerb

Előzmény: Dobcsi (118)
Dobcsi Creative Commons License 2000.06.10 0 0 118
Nos az én 123osban 5w-50es Aral olaj van + STP adalék. 10 ezrenként szoktam cserélni.

Olajfogyás: 5000km-nél tehát pont félidőnél szoktam hozzáöneti egy liter olajat. (ugyanolyat)

Olajnyomás: Átlagos használatnál 2.5-2.3 Atom hajtás (140) után alapjáraton 1.9

Nos ha összehasonlítjuk a 2 autót, akkor szerintem elmondhatjuk hogy a különbség minimális. Esetleg kipróbálhatod a félszintetikus aral olajat.

Dobcsi.

Előzmény: daimlerb (117)
daimlerb Creative Commons License 2000.06.10 0 0 117
Dobcsi

W123-as dieselhez véletlenül van gépkönyvem ( 1981-es, gyári német), mindenféle táblázattal és gyári adatokkal.

Mikor megvettem a kocsit Esso 10W40 volt benne, erős hajtás után 2-re lement az olajnyomás, cseréltem olajt+szűrőt (esso 15W40) öntöttem bele STP adalékot (250ekm van a motorban ), 1000 km alatt megeszi több mint 1/2 l olajat! Olajnyomás 1,7 re lemegy ( igaz tartós 130-140 után alapjáraton, egyébként 2-1.9 átlagteljesítménnyel)
Nem füstöl, 5sec izzítással "hűvös" garázsban pöcre indul, mi a hiba?, nem megfelelő olajat választottam?. Véleményeteket várom.

Daimlerb

to_jeno Creative Commons License 2000.06.08 0 0 116
Pontosan ez van. A tengelyen állandóan van egy vékony kokszréteg, ami az olajfilm "rákozmálása" miatt alakul ki. Ez teljesen normális. Ha beletöltöd pl a motormosó adalékot, akkor elkezdenek repkedni a leoldott kokszdarabok és tönkreteszik a nagyfordulatú turbinatengelyt (igazad van, nem a lapátot). Hogy mi van akkor, ha egy olyen teflonos szart beönt az ember, arra gondolni sem merek. (Ld a korábbi palacsintasütős hasonlatot, nem tudom már ki írta.)Ezért nem pancsolok én semmit az olajjal.
Előzmény: Zak (115)
Zak Creative Commons License 2000.06.08 0 0 115
Csak most jut eszembe: hogyhogy a feltöltô lapátjai bánhatják? Hiszen a lapátokhoz nem ér az olaj, ergo az adalékanyag sem, csak a szívó- és nyomólodali turbina közös tengelyét keni az olaj. Oké, hogy az nagy hôterhelést kap (ezért van a kocsimban külön egy elég komoly olajhűtô) de nem tiszta számomra, hogy függenek össze a lapátok az olajjal? Ha ráfolyna az olaj a turbóra, pláne belül, a lapátvégekre, azonnal elégne. Vagy az adalékanyagtól besülhet a turbinatengely? Vagy pontosan mire gondolsz? [utánégetôs turbódízel... nemsemmi. hihihi... :-) ]
Előzmény: to_jeno (113)
Zak Creative Commons License 2000.06.08 0 0 114
Köszi; logikusnak hangzik. Most a legolcsóbb MOL turbódízel 15W40 van benne, de most a melegben kevésnek érzem, legközelebb 15W50 lesz. Castrol CF/CC 15W50 turbódízelt láttam kb. ilyen árban, amit mondtál, de Valvolinet még nem. Hol vetted?

Quaker State olajakkal van valakinek tapasztalata?

Előzmény: to_jeno (113)
to_jeno Creative Commons License 2000.06.08 0 0 113
Ha a helyedben lennék turbós autóba nem töltenék semmilyen adalékot, mert a feltöltőd lapátja bánja az egészet. Egy turbó kb. 200e, afelújítás cca 50-70e. Fokozottan vonatkozik ez a motoröblítő adalékokra! Nem tudom mi igaz belőle, de az okosok azt mondják, hogy érdemes kifejzetten turbódízel olajat rakni az ilyen autókba. Én személyszerint valvoline turbodieselt használok (kb. 1000 Ft/l).

J.

Előzmény: Zak (94)
bubble Creative Commons License 2000.06.06 0 0 112
Üdv mindenkinek!
Igyekeztem végigolvasni a hozzászólásokat, ami nem volt egyszerű vállalkozás a mennyiségét tekintve. Ezért már előre is elnézést kérek, ha erről a témáról már szó lett vona vagy nagyon off lennék. Ebből kitűnik, hogy a szakértelmem egyenlő a semmivel.
Szal egyre több helyen olvasok mindenféle motorfelújító csodafolyadékről. Mondjátok érdemes ilyen löttyökkel kísérletezni?
IKSZ Creative Commons License 2000.06.06 0 0 111
Akkor is tök felesleges túltölteni a motort. A fölös olajat úgyis hamar megeszi a gép. Ezenkívül nem használ a motornak. Persze lehet, hogy a Mitsubishiknek nem számít az a plusz 1 centi (elfér benne). Ettől függetlenül én sosem töltöm túl a 4 ütemű gépeket. Nem véletlenül van ott az a max jel. Meg minek költsek több pénzt több olajra. Persze a szervizeknek ez jó üzlet.
Én már fenn sem akadok azon, hogy 4 liter olajat számláznak egy olajcseréhez, pedig tudom, hogy 3,5 kell csak bele, hiszen már én is cseréltem ugyanabban a gépben (igen, az olajszűrőt is lecseréltem). Szóval valóban úgy van, ahogy itt írta valaki, hogy egy 50 literes hordóból kiárulnak 55-60 liter olajat.
Előzmény: Zak (110)
Zak Creative Commons License 2000.06.06 0 0 110
Nekem is Mitsubishi van, Mitsu-szervizbe hordom, én viszem az olajat 5 literes kiszerelésben, és nekem is túltöltik 1-2 centivel, a maradék kb. fél litert még beteszem a csomagtartóba tartaléknak. Sz'al nem a szerviz nyerészkedése.
Előzmény: PTZ (106)
Berhel Elek Creative Commons License 2000.06.06 0 0 109
CSAó!Látom PTZ Te is aktívan rajta vagy a hálón!
Dobcsi!Tudod kivétel erősíti a szabályt de gondolkodj el azon,ha teljesen mindegy lenne az, hogy mennyi olaj van a motorban akkor a gyárak megjelölnék a minimumot a pálcán és slussz!És a másik fele a dolognak,amit PTZ is mond, a pénztárcád az első számú károsult.Van némi szervíztapasztalatom jó is meg rossz is de ha két dcl-rel többet töltenek akkor fél lityivel többet számláznak és ha nem is árt, egyet ne felejts nem is használ! Nem ismerem őket bántani sem akarom de ilyen helyen fordulhat elő az,hogy az 55l -es hordóból kiárulnak 62lityit és mindezt úgy,hogy a három szerelőnek is megvolt a hordóból az olajcsere.Na most akkor számolj,hogy ki járt a legjobban.Bocs ha kicsit OFF voltam nem akartam a szerelőket bántani ismeretlenül csak láttam már egy-két dógot PL.Szia
PTZ Creative Commons License 2000.06.06 0 0 108
Az általánosítás a "tudnak valamit"-ra vonatkozik, ha egy autónál nem mutat problémát, akkor micsodahozzáértőszerelők ezek.

A plussz flakon: mondjuk 4,2 l olaj kell a kocsiba, ha tényleg ennyit tesznek bele, akkor az első alkalommal öt litert veszel, aztán addig csak négyet, amíg az utolsó flakonból mindig pótolható az a két deci. Aztán, ha ez már nem elég, akkor megint öt litert veszel, és ez az a pont ami hamarabb jön el.

Tényszerűsítve 10 olajcsere 42 liter, 10 olajcsere túltöltve mondjuk 46 liter, na itt van plussz négy flakon drága olaj. Remélem nem voltam nyakatekert (néha az vagyok).

Előzmény: Dobcsi (107)
Dobcsi Creative Commons License 2000.06.06 0 0 107
Nem általánosítottam. Csupán elmondtam ezt az esetet, hogy ban egy autó melyet 350 ezer km-en keresztül túltöltöttek olajjal, és a mai napig semmi baja.

Ezt a harmadik olajcserés plusz flakonos dolgot nem értem.

Dobcsi.

Előzmény: PTZ (106)
PTZ Creative Commons License 2000.06.06 0 0 106
Tudnak hát: sok kicsi sokra megy. A harmadik olajcserénél már kell egy plussz flakon olaj. Ők meg megélnek. A gyár nem keres az eladott olajon: ők azt mondják tölts bele X mennyiséget. A szervíz keres az olajon, ők azt mondják töltünk bele X+Z mennyiséget. SZVSZ kilóg a lóláb...

Sok olyan emberrel találkoztam, aki képes volt 1 autó/ház/nő stb. tapasztalatai alapján általánosítani. Most találkoztam mégegyel.

Előzmény: Dobcsi (105)
Dobcsi Creative Commons License 2000.06.05 0 0 105
Érdekes, fater micsuját a szalonban, minden egyes olajcserénél túltöltik 1-2 centivel. És még el is mesélték hogy mennyire jó ez a motornak.
De megjegyzem azt is hogy nulkilométeres kora óta oda hordjuk és most 350 ezer van benne, szóval csak tudnak ezek valamit :)))

Dobcsi.

2.0Turbo_ie Creative Commons License 2000.06.05 0 0 104
Sziasztok!
A Castrol motorolajok nekem nagyon nem váltak be, semmi pénzért nem használnám újra! A turbós autók már 1-2 ezer kilóméter után enni kezdték! A Mobil motorolajok viszont kiválóak, azokkal nincs semmi gond.
A pálcán azért van a max jel, hogy csak addig szabad tölteni az olajat. Ha túltöltik, akkor kevesebb lesz a hely a kartergázoknak (kartergáza még egy új motornak is van!), ezáltal megnő a nyomás a kartertérben, ez képes kinyomni az olajat a szimeringeken és a tömítéseken, illetve még jó állapotú motornál is motorolaj kerülhet fel a kartergázokkal a szívócsőbe.
Előzmény: Berhel Elek (103)
Berhel Elek Creative Commons License 2000.06.05 0 0 103
Sziasztok! Végigolvastam minden hozzászólást és azt kell mondanom ez az egyik legkeményebb hely a Fórumban és ezt pozitív értelemben mondom.
Dobcsi! A nívópálcán a max jel azért van mert csak odáig szabad tölteni.Mint alább olvastad a motor ugyan nem egy zárt tér de ha feljebb nyomod a nívószintet /ami egy centinél akár + 1 lityi olaj is lehet lsd.régebbi típusok ahol minimumtól a maximumig kb.1 liter volt a külömbség/azt kockáztatog,hogy a szimmeringek előbb fárednak el a motorban előbb kezdik ereszteni az olajat.Mert az olyam helyeken ahol agyári értékkel a szimm.-nek csak valóban egy igen kis mennyiségű olajréteget kell lehúznia ill.visszatartania ezzel a megnövekedett mennyiséggel csak ideig óráig tud megbírkózni ami lehet ,hogy egy év de lehet egy nyomulósabb hétvége is,csak a szerencsén múlik.Használni nem használ,mert ha netán eszi az olajat inkább sűrűbben kell beletölteni de több olajjal sem lesz jobb kenése a motornak ill.nem lesz nagyobb az oil nyomás.
Más van-é valakinek valami tapasztalata Castrol GTX-3-mal kapcsolatban mert nekem egy kicsit OFF a tapasztalatom.Egy időben elterjedt ,hogy MO-n gyártják és fáredtolajból.Ez egyébként nem befolyásolt a megítélésében mert ezt csak később tudtam meg,de tény ,hogy eleinte volt a műa kupak alatt egy védőfólia amit le kellett tépni és ez később eltűnt.
Megint másabb.vitatkoztak itt lejebb sokan,hogy milyen rally autóba mit töltenek.Volt szerencsém jóideig egy brigádnak szervizelni és ezen felül sok haverom ismerősöm megy még vagy ment és azért terjed az infó rendesene.Szóval aki egy olyan autóval megy ami 40-50 milla lenne de ugye bérautó,és olyan bika ,hogy cirka ezer Kilóméterenként szétkapják a motorját,de ha nem is akkor kivesézik rendesen mert az ördög nem alszik szóval ha valaki el tudja képzelni hogy egy ilyen autóba akármilyen /hozzáteszem álltaluk ismeretlen/olajat tesznek akkor én azon nagyon tudok csodálkozni.És mégegy dolog amint már valaki írta lentebb ilyen rövid csreperiódusok alatt/versenyenként de néha sűrűbben/ az olajjal szembeni elvárások teljesen mások pl.egy csomó adalékra nincs is szükség ill. másmfajtára van, és mire az adalék kifejtené jótékony hatását már távozik is a leeresztűő nyíláson keresztül.Namármost ezzel félreértés nehogy essék! nem a mol olajakat akarom fekázni nem ismerem,nincs tapasztalatom mert a régi mol olajakról ne beszéljünk és az újak lehetnek nagyon jó olajak De ÁMBEREK ezek nem utcai autók véletlen sem lehet velük egy kalap alá venni.
Kispajtás Creative Commons License 2000.05.29 0 0 102
Dobcsi!

Rosszul teszed. Nem véletlenül van a max jelzés a pálcán. Csak azt nem tudom milyen "káros" folyamat játszódik le, ha túltöltöm. Én arra gondolok, hogy egyszerűen elég és lerakódás (koksz) keletkezik a motortérbe emiatt. De lehet, hogy rosszul gondolom...

Dobcsi Creative Commons License 2000.05.29 0 0 101
Én mindig max fölé töltöm az olajat, kb 1centivel a nivó pálca szerint.

Dobcsi.

Előzmény: Kispajtás (100)
Kispajtás Creative Commons License 2000.05.29 0 0 100
Elhasználódást az olajra értettem...Azon kívűl, hogy a motort egy kicsit jobban megdolgoztatja...?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!