látod és még az is kiderült hogy kecskeméti kapcsolódása is van a vándorlásnak :-)
azt megkérdezhetem hogy ez melyik számból lett kimásolva?
mert a szövegben (márc 25-i történésekről van szó) még elszakított édes Felvidékünk szerepel, a térképvázlat meg az első bécsi döntés utáni állapot, amit -kipuskáztam- '38 november 2-án hoztak
Oláhtamás: nem lehetne véletlenül Güszinek szerkesztői jogosultságot adni a TUHU-ra?
Szemmel láthatóan kattanása van, az ilyet meg galád mód kell azonnal kihasználni és feltöltetni, áttöltetni, betöltetni minden adatot, mérési pontot, poi-t, toi-t, foi-t köv!
Én azt mondanám, ne álljunk a zseni útjába, hagyjuk kibontakozni! A tuhu-n...
Nekem is van GPS-em, olahtamásnak hála frissített állapotú térképpel rendelkezik pár napja!:-)
Viszont a kéktúrához kapcsolódó sokadik hobbim a kéktúra eredetének, kialakulásának, útvonalváltozásainak kutatgatása természetesen csak hobbi szinten.
Ebből a szempontból azt hiszem egy komplett enciklopédiára tettem szert a napokban, a "Turisták Lapja" című két világháború közti újság 1938-as, jubileumi kiadását kaptam kézhez, mind a 12 számot egybekötve egy műbőr borítóban!
Benne van a Szent István Túra teljes programja, menete, nyitó és záró ünnepségeinek leírása, a kék jelzés akkori útvonala, egyesületek A-tól Z-ig, turistaházak leírásai, meg még sok minden más is a több mint 700 oldalnyi írásban.
Remélem lesz időm végignézni alaposan, egyelőre csak átlapoztam (ez is másfél óra volt)
A program egy része és a keleti rajt pillanatai...
Az összegzés...(részlet)
Úgy néz ki hogy a Kéktúra nyugati részének meghosszabítása Sümegtől Írott-kőig 1977-ben nem az első ilyen lépés volt, valójában ez már a '30-as években is fel volt festve bár nyilván nem pontosan a mai útvonalon.
"Én 10 éve örültem, ha 50 méteren belül volt a térkép a valósághoz képest."
Ha gonosz lennék, akkor azt kérdezném, ezt hogy lehet megállapítani.
Nem vagyok gonosz.
Egy TV műsorban hallottam nemrég, hogy a Börzsöny "gazdái" (nem emlékszem a pontos névre, és nem szeretnék megsérteni senkit) 50 méteres szalaggal mérték a távolságot, mielőtt atualizálták a tábláikat.
Sok tábla aktuális távolság adatát rögzítettem az elmúlt évben, van tehát adatom.
A TUHU távolságadatait is megpróbáltam összeszedni:-)
Remélem, a "felek" elfogadják az "értékitéletet".
Mostanában erősen ingadozik a hangulatom, de eltökélt szándékom, hogy összahasonlítom a két mérést, már ahol megoldható.
Természetesen közzéteszem az eredményt.
Egyszer már leírtam, megismétlem.
Az adatmodell, melyre a rendszer alapul szerintem komoly, egy ekkora adatbázist azonban nem könnyű feltölteni.
Hiszem, hogy nem reménytelen, és azon vagyok, hogy hasznos segítséget adjak.
Nem úgy gondolom, ahogy azok, akik eddig közreműködtek, de van némi tapasztalatom nagy adatbázisok feltöltésében:-)
Lassan Visztulai magasságokba érsz a precízkedéssel :)
Én 10 éve örültem, ha 50 méteren belül volt a térkép a valósághoz képest.
Most egy nagyságrenddel jobb már a helyzet, de 5-10 méter alá menni már felesleges szerintem, hiszen mindegy, hogy melyik oldalról kerüljük ki a pocsolyát :D
De persze attól még lehet törekedni a precíz térkép irányába, részemről akár az egyik oldalról szaggatott záróvonalat is fel lehet rajzolni a térképre :)
Kimerítő választ ne várj, de ha összeírom, elküldöm mail-ben.
A konkrét problémáról.
Te hívtad fel a figyelmemet anno a "properties" opcióra.
Erre egy átlagos felhasználónak nem nagyon van szüksége, de ha meg akarom érteni/értetni a TUHU adatbázisát (hogy épül fel a távolság, mely végső soron a tervezés eredménye), akkor jó tudni, hogy egy pecsételő helytől egy másik pecsételő helyig terjedő szakasz hogy "épül fel".
Amit a WEB-es tervező eredményeként látok, azt ITINER-nek hívjuk.
Ez tökéletes.
Ez volt az állapot a javítás előtt:
A javítás utáni állapot:
Kibontottam az ominózus 273 méteres - javított - szakaszocska előtti és utáni kereszteződést is.
Jól látszik, hogy amikor az út fordul, a térképen itt van a BOLT/KOCSMA, akkor kezdődik egy szakasz.
Van azonosítója is, ez csak akkor fontos, ha a szakasszal kapcsolatban van teendő, pl. be kell írni, hogy aszfalt borítású.
Ha ezt beírja egy jogosultsággal rendelkező, akkor az itiner elváltozik.
2 492 méter lesz a Döbörhegy előtti szakasz (sok sok szakaszocska együtt), utána lesz egy 273 méteres aszfaltos szakasz, mely végső soron országút.
Utána lesz egy 328 méteres nem minősített szakasz ez egy kis utca, mely NEM ORSZÁGÚT, de ezen megy a kék.
Ez után van még 1.145 méter Szarvaskendig.
A négy rész együtt kicsit nehezen értékelhető, mert az országúti szakaszok a javítás után összevonódnak.
Mivel a pecsételő helyek közötti 9.007 méter 18 szakaszocskából áll össze, ezek közül kell kibogarászni, hogy melyik mettől-meddig tart.
Egy szakaszocska most rendben van:-)
Ha sikerül "rávetíteni" a szakaszocskákat a térképre, azaz a térképen megjelölni, hogy melyik szakaszocska hol kezdődik, és hol végződik, akkor már közeledünk a megoldáshoz.
Még nem mértünk semmit!
Most tudjuk, hogy van 1.145 méter Döbörhegy és a Döröske - Szarvaskend közötti országútig, onnan 765 méter Szarvaskendig, melyen a Döröske felől érkező Pm+ jel is van.
Ez kb. pontos, hisz elmentem a kilométerkő mellett.
Egész más a helyzet, ha pontosak az országúti szakaszok, hisz azok autóval is felmérhetők, és ha változás van, akkor ez a szakaszocska javítható.
Fontos, hogy a turista által végpontnak gondolt "pont" szakaszhatár legyen.
Ha holnap lesz türelmem, akkor "kicsomagolom" a Szarvaskend-Halogy közötti szakaszt is.
Az egyesületnek, ahol "tag" vagyok van kölcsönözhető készüléke, ezt a lehetőséget is mérlegelem.
Intenzíven tanulmányoztam a vetületi rendszereket, és a konvertálási lehetőségeket.
Jó dolog az internet:-)
Még március 23-át kell túlélnem, és ha az lesz a megállapítás, hogy egy év alatt nem romlott az egészségi állapotom túlzott mértékben, akkor lesz beruházás.
Ha ez a doki is azt mondja, örüljek, hogy élek, akkor odaadom a pénzt a gyermekeimnek.
Más.
Lehet, hogy nekem túl jó tanáraim voltak, de néhány dolgot nagyon "belém vertek".
Pl. azt, hogy a természettudomány objektív.
A kísérletek, azonos körülmények között, megismételhetők, ellentétben a társadalomtudománnyal, hisz a környezet ott nem stabil.
Lefordítva, konkretizálva.
Van Döbörhegyen egy bolt-kocsma kombó (évek óta zárva).
Több pont is van a POI adatbázisában, különböző nevekkel.
Kocsma, Kisbolt, stb.
Ennek a "pontnak" van pozíciója.
46,9913
16,7031
Ezt a térképről olvastam le, ott a fok törtrésze van nem a perc (legalábbis én így látom).
A valós koordináták:
46° 59,489'
16° 42,206'
Ha tudom a pozíciót, akkor úgy gondolom, elég innen mérni.
Az tehát a gondom, hogy abban kéne egyetérteni, mi a tartalma a mérésnek.
Miért kell végigmenni egy hosszú szakaszon, ha az adatbázisban van sok-sok szakaszocska, mindegyiknek van azonosítója, és az eltérő burkolatúak csak azért nem jelennek meg az ITINER-ben, mert nincs kitöltve a "burkolat" tulajdonság?
Bocs, hogy elkalandoztak a gondolataim, de sok a bennem felmerülő kérdés, és nem kapom meg azokat a válaszokat, melyek arra ösztönöznének, hogy folytassam.
A TUHU térképén sötét barna az RP-DDK útvonala, és vékony fehér az országút.
Mutatom másképp.
Az Iskola utcáról van szó, ezen halad a kék.
Azt elfogadom, hogy nem fog látszódni, de most úgy néz ki, mintha a "felső" út lenne az országút, holott az "alsó" az országút, és a "felső" az RP-DDK útvonala.
ha nem az országúton halad, hanem mondjuk mellette 20m-re a párhuzamos földúton/ösvényen (erről van szó?) akkor ez a helyzet attól hogy átállítjuk rossz aszfaltra, nem fog megváltozni
Inkább azt a hiányzó párhuzamos utat kellene felmérni amin a kék TÉNYLEGESEN halad és azt berajzolni
Már ha jól értem a problémát.
Látod, ilyenkjor lenne jó ha lenne nálad legalább egy logger
A 99778-as szakasz aszfaltos, ez a falucska főutcája.
A 99779-es részben földút, részben rossz aszfalt, ez egy utca, mely jobbra "kiválik" az országútból.
Ezen megy a kék, de a baloldali az országút.
A 222436-os szakasztól (a listán a harmadik) már ismét az országúton haladunk, Szarvaskendig.
A két szakasz (99778 és 99779) minősítését kéne megváltoztatni (aszfalt / rossz aszfalt és akkor talán látszana a térképen, hogy a KÉK nem az országúton halad.
Jelenleg 4.238 méter "minősítetlen" szakasz van Döröskétől Szarvaskendig.
Döbörhegyig kavicsos - sóderes az út, de nagyon sok szakasz van, ha fontos, kigyűjtöm.
A kiemelt 6 szakaszból az utolsó 4 az országút, ezt is lehetne minősíteni.
"szerintem nem gond, hogy kettős poi lesz egy helyszín, viszont informatívabb, és többféle igényt kiszolgál."
Egészen addig csak kettős poi (furcsa így leírnom, csak sejtésem van, hogy mit jelenthet, úgyhogy ha az egészet félreértem, akkor bocs), amíg vki rá nem jön, hogy mondjuk a Csókakői presszó nemcsak OKT bélyegzőhely, hanem Várak a Vértesben, Fejér megye turistája, stb. igazolópont is. A népszerű turistacélpontok közül elég sok egy rahedli mozgalom bélyegzőpontja egy helyen.
Szóval most Güszi - teljesen érthetően - nagyon az OKT pontokra hegyezi ki a problémát, de ugyanez felmerülhetne minden mozgalom bélyegzőhelyénél.
mert erre megoldás lehet ha csak simán cserhátsurányra keresel, belekattintasz az egyikbe (mondjuk a település, község stb típusúba) aztán pedig a közeli pontokra
ebből pl az is látszik hogy hev már megcsinálta amiről az előbb beszéltem (túramozgalom típusú pont ugyanarra a koo-a mint a Vadász-presszó)