"A start-stop rendszer már a Daciaban sem hülye, figyel egy csomó paramétert." - Csak 1-2 igen lényegest úgy látszik nem, pl. hogy gurul-e akocsi.
Pl. emelkedőn kell leparkolnom, ahova nem lehet egyből orral beállni, így üresbe rakva visszagurulva kormányzom be a verdát (nem nyomom a kuplungot üresben), na ilyenkor nem egyszer előfordult hogy visszagurulás közben leállította a motort, persze szervó is megszűnik. Elég kesze-kusza a kocsi "fedélzeti" elektronikájának működése, logikai kapcsolásai is. Pl. megjósolhatatlan, hogy kikapcsolva a gyújtást, fel tudom-e még húzni az ablakokat, vagy csak akkor, ha visszaadom a gyújtást. A rádió működését még valszeg egy 30 évvel ezelőtti chip vezérli (2019-es Comfort), bekapcsolom, hát nem is tudom mennyi idő után ad életjelet, már azt hiszem nem érzékelte a gombnyomást, újra megnyomom, ekkor késve mégis bekapcsol, de egyből ki. A 25 évvel ezelőtti fapados F Astrámban sem volt ilyen lassan reagáló.
Ez nem képzelgés. Az akkumenedzser érzékeli az akku töltöttségi állapotát és ennek függvényében állítgatja le a motort. Így, ha a töltöttség nem teljesen ok, akkor nem állítja le. Javaslatom: A legjobb, ha a beszálláskor azonnal egy mozdulattal kikapcsolod. Én is ezt teszem.
Lehet hogy képzelődöm, de mintha lenne összefüggés az akku töltöttégi/kondíciós állapota és a Stop-Start működése között. Nagyon sokszor használjuk a Dustert rövid távra (naponta van hogy 10*2-3km városban), s amikor kb. 2 hetente egy napra rácuppantom a Lidl-s töltőt, azután sokkal 'lelkesebben' állítgatja le a motort (ha elfelejtem kikapcsolni a funkciót), sokszor sajnos a leglehetetlenebb szituációkban is, mig 2 hét rátöltés nélküli időszak vége felé van hogy 1-2 perces piros lámpánál sem állítja le.
Lehet, hogy nem figyeltél eléggé? Maradjunk annyiban, hogy a start-stop rendszer bekapcsolt (rendszeres) használata károsabb az akkumulátorra, mint a rendszeresen kikapcsolt állapotban lévő. Persze még sok mindenre is káros, de ez más téma. Ezt nagyon sok szakmai cikk már leírta. Persze olyan világot írunk, hogy nem kell mindent elhinni, azt sem, hogy holnap felkel a nap. Te döntesz a hitedben.
Egyébként az az én fülemet is bántja. Hosszabb utakon nem szoktam kikapcsolni, mondjuk egy sorompónál nem gáz, ha leáll, de Pöstön, ha 200 méterenként leáll-indul, az bántja a szépérzékem.
Az elromlott (gyári): Renault-Nissan Rombat EFB volt 5 és fél évet bírt. Az új: ExideStart Stop AGM 70Ah 760A. Ha ez is bírna legalább 5 évet, akkor már rendben van a dolog. Ez viszonylag jó áron vettem, 40000 volt és ezért a pénzért be is szerelték. A régit is kíméltem, pl. a start stoppot soha nem használtam. ezzel is így fogok tenni.
Azt, hogy a szilikon (silicon) bántja a festést sokszor, sokaktól hallottam.
Az állítás valóságtartalmát nem vitattam, ugyanis nem vagyok vegyész.
Régebben használtam a műszerfal és a kéderek ápolására. Akkoriban a flakonon írta, hogy festékre, üvegre ne kerüljön. Aztán visszaálltam a mezei glicerinre.
2016-os; 1,6-os Malac hatvanegy hónapos, eredeti, gyári beszerelésű akkumulátora minden előjel nélkül, egyik pillanatról a másikra megdöglött (ROMBAT).
Ezt az épületes baromságot hol hallottad? Lehetőleg ne terjeszd, mert esetleg más kész pénznek veszi és úgy adja tovább, mint egy tényt. Esetleg írd oda, hogy ez a te véleményed. Ez esetben más a helyzet....
Szilikonolaj diffundál a festékbe. Azon a részen soha nem lehet rendesen lefesteni többé csak ha fémig csiszolják. Ha műanyaggal érintkezik, akkor oda szívódik be, meleg ecetes fűrész távolítja csak el.
Sikaflex vagy szélvédő ragasztó. Esetleg építési, de azzal nincs tapasztalatom (pl Tytan),
Üdv Freelunch ,2014/11 havi a kocsi , 2 éve van nálam , Németországból jött . Nem sokat napozik. Tényleg volt egy antenna akadásom , el is reccsent a szára . Megnézem a talptömítést , a felfekvését . - Köszönöm az ötletet , üdv , karcsi
Én tudok rá újabb térképcsomagot mint a gyári, extrákkal. Android Auto fejlődése az évek alatt elég siralmas, tényleg tehetnének már valamit. Ritkán használok Waze-t, de akkos is inkább telefonrólmert így nincs lebutítva. Nekem nem kell Iphone, de tény, hogy sok gyártó erre optimalizál, és a Carplay jobb az Android Auto-nál. De a Kínaiak saját rendszere mögött messze elbújhat mindegyik :( Nyilván ott az előírások se olyanok mint az EU-ban, de csábító amit egy telefonnal lehet működtetni egy Kínai autón.
Hány éves a Dusi? Sokat állt napon? Azt el tudom képzelni, hogy az antenna beleakadt valamibe és a kihajlás miatt a körülötte lévő szigetelést megbontotta. Az ablakszigetelés hibájáról én nem hallottam még orosz fórumokban sem....
Waze jól működik, de a tükrözött képe eléggé gyatra. Állítólag jön az AndroidAutó új verziója, az jobb lesz. (Szerintem nagyon gáz a mostani mind kinézet, mind funkcionalitás, mind felbontás szempontjából).
Frissítés után 2020-as tékép, 2022-ben nagyon siralmas. Inkább ne is lenne....
Üdv Dusteresek ! Nagynyomású mosásnál beázott a szélvédő felett a kocsi , amikor a tetőt mosattam le . Volt ilyen másnak is ? Hogyan szüntethető meg , esetleg szilóval kinyomjam a szélvédő és a perem között ?
A hétvégén megjárattam a gépet kicsit hosszabb úton és napi használatban is. Amikor anyám meglátta, akkor azt mondta, hogy de hiszen ez egy terepjáró?! Mondtam neki, hogy nem az, csak úgy néz ki.
A kocsival kapcsolatban az összkép szuper, erős motor, nem szenvedés vele tartani a 130-at, sőt még bőven gyorsul innen is, de ezt nem tudom, mert nem próbáltam. De a lehetőség benne van:) Üléspozíció rendben, de kicsit nehezen lehet beállítani, de jó lesz az is.
A tempomat és sebességkorlátozó nagyon hasznos, a kezelésit olvasva bonyolultnak tűnt, de kb fél perc rájönni, hogy hogyan kell beállítani menet közben, MediaNavot betanultam, Android Auto csatlakoztatva, a korábbi kocsijaimhoz képest szépen szól benne a zene, egyszerű a kezelése az egész rendszernek. Azon viszont egy kicsit morcos vagyok, hogy a térkép 2020-as állapotot mutat Magyarországra. A google maps-t nem szeretem, a HereWeGo pedig nem megy Android Auto alatt.
Az ECO üzemmódot még nem állítgattam, csak benyomtam a gombot, úgy érezhetően lomhább a kocsi, de városban tökéletesen elég.
Részemről megszokást igényel, hogy nincs automata kézifék. Az előző kocsimban van és teljesen az életem része lett, tehát még szokni kell azt, hogy kézifék behúz. Viszont van visszagurulásgátló! Nekem nagyon hiányzik az esőérzékelős ablaktörlő: a Scenicemben van, de évekig ki volt kapcsolva, aztán rájöttem, hogy szuper dolog. Kár, hogy a Dusterben nincs.
80-90 körüli tempónál nyikorgó hang jön ki a csomagtér feletti oldalsó kis szélvédő felől (C-D oszlop?). Remélem, hogy ez el fog múlni, ahogy az idő telik. Illetve látom azt is, hogy a kerékjárati ívek alsó részénél rendesen gyűlik a sár és a kavics. De mivel nagyok a kerékjárati ívek, ezért kézzel is ki tudom szedni, a slag pedig csodát tehet.