Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

TgY Creative Commons License 2022.02.10 0 0 58706

"A start-stop rendszer már a Daciaban sem hülye, figyel egy csomó paramétert."  - Csak 1-2 igen lényegest úgy látszik nem, pl. hogy gurul-e akocsi.

Pl. emelkedőn kell leparkolnom, ahova nem lehet egyből orral beállni, így üresbe rakva visszagurulva kormányzom be a verdát (nem nyomom a kuplungot üresben), na ilyenkor nem egyszer előfordult hogy visszagurulás közben leállította a motort, persze szervó is megszűnik. 
Elég kesze-kusza a kocsi "fedélzeti" elektronikájának működése, logikai kapcsolásai is. Pl. megjósolhatatlan, hogy kikapcsolva a gyújtást, fel tudom-e még húzni az ablakokat, vagy csak akkor, ha visszaadom a gyújtást. A rádió működését még valszeg egy 30 évvel ezelőtti chip vezérli (2019-es Comfort), bekapcsolom, hát nem is tudom mennyi idő után ad életjelet, már azt hiszem nem érzékelte a gombnyomást, újra megnyomom, ekkor késve mégis bekapcsol, de egyből ki. A 25 évvel ezelőtti fapados F Astrámban sem volt ilyen lassan reagáló. 

Előzmény: Garfield007 (58704)
dokeee Creative Commons License 2022.02.10 0 0 58705

Nálunk ez egyébként családi konfliktusforrás, ha az asszony vezet :). Néha nem tudom megállni, hogy rászóljak, hogy vedd már le a lábad a kuplungról. 

Előzmény: Garfield007 (58704)
Garfield007 Creative Commons License 2022.02.10 0 0 58704

A start-stop rendszer már a Daciaban sem hülye, figyel egy csomó paramétert. 

Nálad nem ez fogja kinyírni az akkut, hanem a rövid távok és a sok hagyományos indítgatás. 

Milyen az a leglehetetlenebb szituáció amikor leáll és nem tudod megakadállyozni mondjuk a kuplung kinyomással?

Előzmény: TgY (58702)
Freelunch Creative Commons License 2022.02.10 0 0 58703

Ez nem képzelgés. Az akkumenedzser érzékeli az akku töltöttségi állapotát és ennek függvényében állítgatja le a motort. Így, ha a töltöttség nem teljesen ok, akkor nem állítja le. Javaslatom: A legjobb, ha a beszálláskor azonnal egy mozdulattal kikapcsolod. Én is ezt teszem.

Előzmény: TgY (58702)
TgY Creative Commons License 2022.02.10 0 0 58702

Lehet hogy képzelődöm, de mintha lenne összefüggés az akku töltöttégi/kondíciós állapota és a Stop-Start működése között. Nagyon sokszor használjuk a Dustert rövid távra (naponta van hogy 10*2-3km városban), s amikor kb. 2 hetente egy napra rácuppantom a Lidl-s töltőt, azután sokkal 'lelkesebben' állítgatja le a motort (ha elfelejtem kikapcsolni a funkciót), sokszor sajnos a leglehetetlenebb szituációkban is, mig 2 hét rátöltés nélküli időszak vége felé van hogy 1-2 perces piros lámpánál sem állítja le.

Előzmény: Freelunch (58698)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.10 0 0 58701

Nekem is az az első, hogy ezt a S/S rendszert kikapcsolom.  🥸

Előzmény: Garfield007 (58693)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.10 0 0 58700

5 év már szép teljesítmény egy akksitól. 

Előzmény: Spriccpumpa (58686)
Garfield007 Creative Commons License 2022.02.09 0 0 58699

Jó.

Előzmény: Freelunch (58698)
Freelunch Creative Commons License 2022.02.09 0 0 58698

Lehet, hogy nem figyeltél eléggé? Maradjunk annyiban, hogy a start-stop rendszer bekapcsolt (rendszeres) használata károsabb az akkumulátorra, mint a rendszeresen kikapcsolt állapotban lévő. Persze még sok mindenre is káros, de ez más téma. Ezt nagyon sok szakmai cikk már leírta. Persze olyan világot írunk, hogy nem kell mindent elhinni, azt sem, hogy holnap felkel a nap. Te döntesz a hitedben. 

Előzmény: Garfield007 (58693)
Freelunch Creative Commons License 2022.02.09 0 0 58697

?????

Előzmény: Garfield007 (58693)
dokeee Creative Commons License 2022.02.09 0 0 58696

Lehet. Én kihagyom.

Előzmény: Garfield007 (58695)
Garfield007 Creative Commons License 2022.02.09 0 0 58695

De az akkud élettartamára nem lesz sok hatással a kikapcsolás. A szépérzék meg szubjektív, pont a városban lenne haszna, de ha nem, hát nem.

Előzmény: dokeee (58694)
dokeee Creative Commons License 2022.02.09 0 0 58694

Egyébként az az én fülemet is bántja. Hosszabb utakon nem szoktam kikapcsolni, mondjuk egy sorompónál nem gáz, ha leáll, de Pöstön, ha 200 méterenként leáll-indul, az bántja a szépérzékem.

Előzmény: Garfield007 (58693)
Garfield007 Creative Commons License 2022.02.09 0 0 58693

A régit is kíméltem, pl. a start stoppot soha nem használtam.

 

Ezt a hülyeséget meg te ne terjeszd ha már ma ilyen nap van.

Előzmény: Freelunch (58692)
Freelunch Creative Commons License 2022.02.09 -1 0 58692

Az elromlott (gyári): Renault-Nissan Rombat EFB volt 5 és fél évet bírt. Az új: Exide Start Stop AGM 70Ah 760A. Ha ez is bírna legalább 5 évet, akkor már rendben van a dolog. Ez viszonylag jó áron vettem, 40000 volt és ezért a pénzért be is szerelték. A régit is kíméltem, pl. a start stoppot soha nem használtam. ezzel is így fogok tenni.

Előzmény: Spriccpumpa (58691)
Spriccpumpa Creative Commons License 2022.02.09 0 0 58691

 

 Mikor gyártották/vásároltad?

Előzmény: Freelunch (58687)
Spriccpumpa Creative Commons License 2022.02.09 -2 0 58690

 

 Régen a rögzítőfékes indulás volt a visszagurulás gátló.

A rögzítőfék is feszíti a betéteket, ha lejtős helyen használod.

Ilyen esetben inkább éket vagy féltéglát teszek a kerék elé/mögé. Esetleg nekitámasztom az első kereket a szegélykőnek (már ha van).

Télen is jó, nem fagy be a tokos huzal...

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (58672)
Spriccpumpa Creative Commons License 2022.02.09 -1 0 58689

 

 Bőven van tapasztalatom a régi (1989 előtti) oláh akkumulátorokkal.

Amennyiben túlélték az első születésnapjukat, már örültem.

Így most akár boldog is lehetnék, de valamiért mégsem vagyok az...

 

🙂🙂🙂

Előzmény: Freelunch (58687)
Spriccpumpa Creative Commons License 2022.02.09 -1 0 58688

 

 Azt, hogy a szilikon (silicon) bántja a festést sokszor, sokaktól hallottam.

Az állítás valóságtartalmát nem vitattam, ugyanis nem vagyok vegyész.

 Régebben használtam a műszerfal és a kéderek ápolására. Akkoriban a flakonon írta, hogy festékre, üvegre ne kerüljön. Aztán visszaálltam a mezei glicerinre.

Előzmény: Freelunch (58685)
Freelunch Creative Commons License 2022.02.09 0 0 58687

Valószínűleg ezek eddig bírják, illetve sok még eddig sem. Nekem kb. 2 hónapja romlott véglegesen el.

Előzmény: Spriccpumpa (58686)
Spriccpumpa Creative Commons License 2022.02.09 0 0 58686

 

 2016-os; 1,6-os Malac hatvanegy hónapos, eredeti, gyári beszerelésű akkumulátora minden előjel nélkül, egyik pillanatról a másikra megdöglött (ROMBAT).

 

N. B.; A. B. F. R. A.; R. I. P. stb.!

 

😒😒😒

Freelunch Creative Commons License 2022.02.09 0 0 58685

Ezt az épületes baromságot hol hallottad? Lehetőleg ne terjeszd, mert esetleg más kész pénznek veszi és úgy adja tovább, mint egy tényt. Esetleg írd oda, hogy ez a te véleményed. Ez esetben más a helyzet....

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (58684)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2022.02.09 0 0 58684

Szilikonolaj diffundál a festékbe. Azon a részen soha nem lehet rendesen lefesteni többé csak ha fémig csiszolják. Ha műanyaggal érintkezik, akkor oda szívódik be, meleg ecetes fűrész távolítja csak el.

Sikaflex vagy szélvédő ragasztó. Esetleg építési, de azzal nincs tapasztalatom (pl Tytan),

 

Előzmény: dokeee (58683)
dokeee Creative Commons License 2022.02.08 0 0 58683

Szilóval biztos ne, ha nem szeretnéd, hogy végleg megegye a rozsda.

Előzmény: donkarlos 50 (58678)
donkarlos 50 Creative Commons License 2022.02.08 0 0 58682

Üdv Freelunch ,2014/11 havi a kocsi , 2 éve van nálam , Németországból jött . Nem sokat napozik. Tényleg volt egy antenna akadásom , el is reccsent a szára . Megnézem a talptömítést , a felfekvését . - Köszönöm az ötletet , üdv , karcsi

Előzmény: Freelunch (58680)
loganos Creative Commons License 2022.02.07 -1 0 58681

Én tudok rá újabb térképcsomagot mint a gyári, extrákkal.
Android Auto fejlődése az évek alatt elég siralmas, tényleg tehetnének már valamit. Ritkán használok Waze-t, de akkos is inkább telefonrólmert így nincs lebutítva. Nekem nem kell Iphone,  de tény, hogy sok gyártó erre optimalizál, és a Carplay jobb az Android Auto-nál.
De a Kínaiak saját rendszere mögött messze elbújhat mindegyik :( Nyilván ott az előírások se olyanok mint az EU-ban, de csábító amit egy telefonnal lehet működtetni egy Kínai autón.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (58679)
Freelunch Creative Commons License 2022.02.07 0 0 58680

Hány éves a Dusi? Sokat állt napon? Azt el tudom képzelni, hogy az antenna beleakadt valamibe és a kihajlás miatt a  körülötte lévő szigetelést megbontotta. Az ablakszigetelés hibájáról én nem hallottam még orosz fórumokban sem....

Előzmény: donkarlos 50 (58678)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2022.02.07 0 0 58679

Hajrá!

Waze jól működik, de a tükrözött képe eléggé gyatra. Állítólag jön az AndroidAutó új verziója, az jobb lesz. (Szerintem nagyon gáz a mostani mind kinézet, mind funkcionalitás, mind felbontás szempontjából).

Frissítés után 2020-as tékép, 2022-ben nagyon siralmas. Inkább ne is lenne....

 

Előzmény: r.tonyo4 (58677)
donkarlos 50 Creative Commons License 2022.02.07 0 0 58678

Üdv Dusteresek ! Nagynyomású mosásnál beázott a szélvédő felett a kocsi , amikor a tetőt mosattam le . Volt ilyen másnak is ? Hogyan szüntethető meg , esetleg szilóval kinyomjam a szélvédő és a perem között ?

r.tonyo4 Creative Commons License 2022.02.07 0 0 58677

A hétvégén megjárattam a gépet kicsit hosszabb úton és napi használatban is. Amikor anyám meglátta, akkor azt mondta, hogy de hiszen ez egy terepjáró?! Mondtam neki, hogy nem az, csak úgy néz ki. 

 

A kocsival kapcsolatban az összkép szuper, erős motor, nem szenvedés vele tartani a 130-at, sőt még bőven gyorsul innen is, de ezt nem tudom, mert nem próbáltam. De a lehetőség benne van:) Üléspozíció rendben, de kicsit nehezen lehet beállítani, de jó lesz az is. 

 

A tempomat és sebességkorlátozó nagyon hasznos, a kezelésit olvasva bonyolultnak tűnt, de kb fél perc rájönni, hogy hogyan kell beállítani menet közben, MediaNavot betanultam, Android Auto csatlakoztatva, a korábbi kocsijaimhoz képest szépen szól benne a zene, egyszerű a kezelése az egész rendszernek. Azon viszont egy kicsit morcos vagyok, hogy a térkép 2020-as állapotot mutat Magyarországra. A google maps-t nem szeretem, a HereWeGo pedig nem megy Android Auto alatt. 

 

Az ECO üzemmódot még nem állítgattam, csak benyomtam a gombot, úgy érezhetően lomhább a kocsi, de városban tökéletesen elég. 

Részemről megszokást igényel, hogy nincs automata kézifék. Az előző kocsimban van és teljesen az életem része lett, tehát még szokni kell azt, hogy kézifék behúz. Viszont van visszagurulásgátló! Nekem nagyon hiányzik az esőérzékelős ablaktörlő: a Scenicemben van, de évekig ki volt kapcsolva, aztán rájöttem, hogy szuper dolog. Kár, hogy a Dusterben nincs. 

 

80-90 körüli tempónál nyikorgó hang jön ki a csomagtér feletti oldalsó kis szélvédő felől (C-D oszlop?). Remélem, hogy ez el fog múlni, ahogy az idő telik. Illetve látom azt is, hogy a kerékjárati ívek alsó részénél rendesen gyűlik a sár és a kavics. De mivel nagyok a kerékjárati ívek, ezért kézzel is ki tudom szedni, a slag pedig csodát tehet. 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!