Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Motordoki Creative Commons License 2016.03.07 0 1 13507

Köszönöm a meghívást,szerintem élek is vele,mert tervezgetünk egy kis pihenőt,fürdőzést.

 

Majd hatok a családra,hogy Zsóri legyen,mert ha jól hallottam most fel is lett újítva.  :-))

Előzmény: MÁV intéző (13493)
triplaharom Creative Commons License 2016.03.07 0 1 13506

Később, mikor divatba jött a sarokköszörű, sokszor kiköszörülték a kis hegesztést és párosították egymással a különféle típusokat. Sok szöghajtást és hajtóművet verettek szét így, a különböző okok miatt takarékoskodó és kevésbé hozzáértő traktorosok.

Előzmény: triplaharom (13505)
triplaharom Creative Commons License 2016.03.07 0 1 13505

A régebbi fajta sokbordás hüvelyekben hiányzott 1 borda, a külső bordás részen pedig volt egy hegesztett pötty két borda között. Ez volt a biztosíték arra, hogy ne is lehessen "rosszul" összedugni. Kés

Előzmény: Zemiator (13499)
gesszti Creative Commons License 2016.03.07 0 1 13504

Nagyon jól bemutatja, hogy miről is van szó.

Előzmény: Zemiator (13503)
Zemiator Creative Commons License 2016.03.07 0 1 13503

Nem kioktatás, inkább szemléltetésképpen nézd meg ezt a videót,érdekes !

https://www.youtube.com/watch?v=gmV4qwLfOMY&ebc=ANyPxKo-idccoC34g5YeKERf8B8Icq0Zom8h8L7We9Dz6KFJxC3cRG8A-mXC3zkCcJ6cygalJdr_L5tu

 

 

Előzmény: MÁV intéző (13497)
MÁV intéző Creative Commons License 2016.03.07 0 0 13502

Nem lesz az már felújítva, belül 3mm a bordák szélessége. Kiállítási tárggyá avandzsált, emlékeztetőül a tudatlanság romboló erejére. Sejtetem nem lesz egyszerű az illesztés, de a forgókapa illesztése a hozzá kibalhézott "C" kardánnak /most már tudom/ köszönhetően egyszerű volt. Ez adott elég önbizalmat ehhez a kapcsoláshoz ami rosszul is sikerülhetett volna. Viszont jó tudni, hogy ezután többünk kardánja fog jól a helyére kerülni. Mindent köszönök. Tasi János 

Előzmény: gesszti (13498)
Zemiator Creative Commons License 2016.03.07 0 0 13501

Egy frászt, csak láttunk már ilyesmit  korábban is !

Vigyázz az új kardánra,az aprítóra pedig tegyél rendes ,hosszú tölcsért,hogy ne egyen meg ! :-)

Előzmény: MÁV intéző (13500)
MÁV intéző Creative Commons License 2016.03.07 0 0 13500

Varázslók vagytok és kész!

Előzmény: Zemiator (13499)
Zemiator Creative Commons License 2016.03.07 0 0 13499

Örülök, hogy "megvilágosodtál" ! :-)

Sokszor még a szerelők sem fordítottak erre kellő figyelmet,aztán szakadtak le a kardánok !

Egy sokbordás csúszócsatlakozásnál, még odafigyeléssel is könnyen el lehet tenni !

Előzmény: MÁV intéző (13497)
gesszti Creative Commons License 2016.03.07 0 0 13498

Ezért használják sok helyen a "citrom" kardánt. Azt nem lehet rosszul összerakni. Ennél a négyszögnél sajnos rosszul is össze lehet. Annak nincs jelentősége, hogy egyik kereszt kisebb, mint a másik. Csak az irányuk számít.

 

Arra még figyelj, hogy a bemenő tengely (traktor kardáncsonk) és a hajtott tengely (munkagép csonkja) mindig párhuzamos legyen.

 

Ha kicseréled az eltekeredett négyszöget a tönkrement kardánon, és teszel bele jó kereszteket, jó csapágyakkal, akár még az is jó lehet tartaléknak. Kár kidobni, ha a villák nem sérültek.

Előzmény: MÁV intéző (13497)
MÁV intéző Creative Commons License 2016.03.07 0 0 13497

Sokszor megnéztem a videókat, láttam is a különbséget, de nem értem fel ésszel a jelentőségét,  sőt így mostmár azt is értem mire mondta Zemiator, hogy "választott magának kényelmesebb pozíciót". Pedig miután elhajlott megszünt a ropogás, mert megcsavarodva elérte az optimális helyzetet. Köszönöm, hogy nem adtad fel, magamtól még mindig nem a megfelelő következtetést vontam volna le, ami igen messze van a helytállótól, pl. a fejek másságát okoltam, az anyag minőséget okoltam ami talán részben helytálló. Akartam vásárolni hozzá kardánt, meg vásároltam is már, holnapra/keddre/ itt van, de azzal is így járhattam volna.  " Erre mindig figyelni kell kardáncsuklónál, hogy egy irányba álljon a közepén a két villa." Megtanultam. 

Előzmény: gesszti (13496)
gesszti Creative Commons License 2016.03.07 0 1 13496

Pont erről raktuk fel neked a videókat... semmi más baja nem volt ennek a kardánnak, minthogy rosszul volt összerakva, és egyszerűen szétrángatta magát. Egy negyeddel elfordítva kellett volna összerakni, és akkor a két csulkó szögsebességváltozásai kiegyenlítették volna egymást. Erre mindig figyelni kell kardáncsuklónál, hogy egy irányba álljon a közepén a két villa. Így elfordítva éppen erősíti egymást a két szöggyorsulás, és durván belengeti a gépet. Minél nagyobb a törés a csuklóknál, annál nagyobbat lendít. Ha így rakod össze, ahogy a képen van, bármilyen erős kardánt össze fog tekerni, vagy maga a gép szakad szét.

Előzmény: MÁV intéző (13475)
triplaharom Creative Commons License 2016.03.07 0 1 13495

Hogyha hátulról nézed a gépet, a TLT az óramutató járásával +egyezően forog ( ha csak nem tud fordítva is), akkor a tölcséres oldalán van a betáplálása a gallynak. Akkor jól állnak a kések élei, de miért van a másik irányba tekeredve a tengely ?

Előzmény: MÁV intéző (13494)
MÁV intéző Creative Commons License 2016.03.06 0 0 13494

Még nem végzett semmilyen munkát, csak a forgatás lett volna próbálva. Na ez egy újabb bogár a fülembe.

Előzmény: triplaharom (13490)
MÁV intéző Creative Commons License 2016.03.06 0 0 13493

Szia Józsi! Csak rajtad múlik a legközelebbi mezőkövezsdi veterán traktoros találkozó alkalmával vagy az esedékes Zsóri látogatáskor szánj rá egy ki időt, nézd meg közelebbről akár ki is próbálhatod. 

Előzmény: Motordoki (13485)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.03.06 0 1 13492

Más néven kókány ! Ezért görbült el !

Előzmény: MÁV intéző (13491)
MÁV intéző Creative Commons License 2016.03.06 0 0 13491

Ahogy kiderült a felderítés során ez két különböző kardánfélből öszerótt hajtótengely. Az egyik fele egy SPC  vetőgépé a másik fele egy T4 320 C tip. tengely erősen kopott feje. A kisebb volt a vetőgépé.  

Előzmény: kavicsos64 (13489)
triplaharom Creative Commons License 2016.03.05 0 0 13490

Vagy fordítva vannak a kések beszerelve ?

Előzmény: triplaharom (13484)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.03.05 0 0 13489

De ez lehet nem is mezőgazdasági gardán ,kicsinek találom a villáit !

Előzmény: MÁV intéző (13475)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.03.05 0 0 13488

Külön árulnak szárakat a gardánokhoz !

Előzmény: MÁV intéző (13475)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.03.05 0 0 13487

A barkácsoljunk kistraktort, ott lehet jobban van aki segít !

Előzmény: százados 83 (13472)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.03.05 0 0 13486

És miért nem 3011 vagy 5611 3 hengeres mocival !

Előzmény: Zemiator (13466)
Motordoki Creative Commons License 2016.03.05 0 0 13485

Olyan kis édes,hogy szívesen beleraknám a kávécskámba!!!  :-))

 

De megmozgatnám a kis láncait!!!

Előzmény: MÁV intéző (13479)
triplaharom Creative Commons License 2016.03.05 0 1 13484

Megsasoltam már jó néhányszor a képeket, de nem értem miért abba az irányba tekeredett el...

Előzmény: MÁV intéző (13479)
Zemiator Creative Commons License 2016.03.05 0 1 13483

Úgy látszik, keresett magának egy kényelmesebb pozíciót !

 

Előzmény: MÁV intéző (13475)
Zemiator Creative Commons License 2016.03.05 0 0 13482

Egy 55-60 éves traktor, ebben a kategóriában még nem is számít öregnek ! :-)

 

Köszönöm a címet,már megvolt !  Ha eljön az ideje ,nagy valószínűséggel innét lesz a beszerzés .

Előzmény: kistrakis (13481)
kistrakis Creative Commons License 2016.03.05 0 0 13481

Hidd el gondolkodtam is egy 2-3 hengeres Zetorban mert az alkatrészek olcsóbbak hozzá mint az IH-hoz de túl öreget és lepusztultat pláne még ha hiányos is nem akartam venni a "kicsit" fiatalabb szériák meg agyament áron vannak mióta a cseh meg szlovák kereskedők vásárolják fel a javát.Az IH meg már bizonyított nálam gyorsabb is,ebben meg van már irányváltó és szervó is szóval csupa luxus.

Ha majd a Zetorhoz keresel alkatrészt keresd Dunaszerdahelyen az Agro-Birot.Van saját honlapluk és magyarul beszélnek (apja-fia válalkozás) postáznak is.

Előzmény: Zemiator (13466)
triplaharom Creative Commons License 2016.03.05 0 1 13480

Látom ez 1 univerzális gépezetnek készült. Azt gondoltam hogy tárcsás a gép, azért hiányoltam a szabadonfutót...

Előzmény: MÁV intéző (13479)
MÁV intéző Creative Commons License 2016.03.05 0 0 13479

Az a kardán sérülés a daráló üresjáratánál keletkezett,szörnyű ropogás kiséretében a hajtás próbájánál. A daráló nem szorul a gép is jól működött, a hajtás szöge kb 25-35fok lehetett. A hibát én követtem el, későn fogtam hozzá érdeklődni, hogyan kell a kardánt illeszteni. Felhasználtam egy mókolt rosszul illesztett MÉHtelepről beszerzett szir szart.  

triplaharom Creative Commons License 2016.03.05 0 1 13478

Szeli a gallyat, vagy darabolja ? Képet tudnál feltenni róla ?

Előzmény: MÁV intéző (13477)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!