OFF Nekem a szemem elott lebeg egy behajtani tilos tabla ha eszembe jut az M0 ezen szakasza. En is Erden elek most, minden nap elmegyek az M0 lehajto mellett az M7esen de ha a waze mutatja h epp nincs dugo, akkor sem megyek arra, barmikor kialakul egy pillanat alatt.
Eszetlen öt, tíz kilométeres, vagy még hosszabb dugók. Az elkerülő utakat is eldugaszolják a környéket ismerő autósok.
Mondja már meg valaki hozzáértő ember: miért kell ennek a munkának ilyen baromi hosszú ideig tartani? És az miért van, hogy miközben autók, kamionok ezrei álldogálnak, feleslegesen elégetve az MO-n ácsorogva, húsz métert haladva, megint megállva benzin / gázolaj tonnákat havonta, végre odavergődsz a hosszú sor elejére, szétnézel, és éppen senki sem dolgozik. Azt hiszed, rosszul látsz. Amikor ezt már harmadszor tapasztalod, akkor csak felmerül a kérdés: biztos, hogy nincs ez az egész iszonyatosan elcseszve, úgy ahogy van??
Ha ma lövöd a képet lehet hogy rajta lennék. 1,5 órát töltöttem az m0-án. Ebből az Anna hegyi pihenőtől az m5 lehajtójáig kb 1.3-mat. A borzasztó ebben, hogy 1 hónapja mikor Tiszaújvarosba mentem, akkor is ilyen volt. Látszólag semmi nem változott, és ezért fizethetünk útdíjat...
Az elméleti, 100%-os töltöttségű hagyományos "indító akkuk" terheletlen kapocsfeszültsége 12,72 Volt. A gyakorlatban ezt 12,6 Volt körül szokták emlegetni.
Az AGM-es akkuknál az elméleti kfesz. 13,0 Volt. Kicsit más a töltési procedúra, részleteiben én sem ismerem.
De az AGM-es akksiknak spéci töltés is kéne ha jól tudom.
Kapcsolódó: 11 év után - jobb a békesség alapon, bár a mérhető értékei még elfogadhatóak voltak - lecseréltem a Disco gyári(! Varta) akksiját egy új Banner Professional-ra. Két és fél évet bírt... Most mérgemben kapott egy szép nagy Jászakkut (na jó, valami más van ráírva, állítólag a Jászakku prémium márkája, ilyen MegaSuperPower szintű név, de a Jászakku gyárja), annyit ez is biztosan ki fog bírni.
Viszont ami érdekes volt, és talán gyári hibára utal: a Banner új korától kezdve 15V körül kérte a töltést indítás után, ami pár perc után olyan 14,5V körül stabilizálódott (nem AGM-es volt), miközben a Jászakku 14,5-ről indul, és csupán 13,8V a "nyugalmija". Szóval ki tudja, mi az igazság...
Pont ezért kérdeztem, mert többen írták az exidre hogy alig 2 évet bírt.
Érdekes ez az élettartam, egy olyan autónál ahol már csak csekély anyagi ráköltés számít ott a semmilyen akku is pl már 3. - 4. éve teszi a szolgálatot (unixos).
Az Exide AGM vagy akár spirálcellás akkuknak jó az indítóáram értéke.
Varta sem rossz.
Harmadik a Bosch, ha hasonló ársávot nézel.
Ne legyenek illúzióid: három, "jobb márkájú" akksinál úgy négy év várható élettartam. Ritka az, amelyik sokkal tovább bírja, de előfordul, hogy még két év is magas léc.
Köszönöm a tanácsot. Ma el is vittem lemosatni, és rá kellett döbbennem, hogy mekkora nonszensz egy ennyire jól kitalált, konstruált eszközt ennyiért eladni. Felemeltem az árát, leraktam a garázsba, lesz ami lesz. Ha nem kell senkinek, megtartom.
Szia, köszönöm,h reagáltál. Nekem 1999-es 1,8t van, tavasszal vettem, eddig csak határtalan boldogságot és örömet okozott :) Ez az 1. hibája az autónak. A nyitható tetővel kapcsolatban kérdeznék valamit, Neked mint régi cabrio tulajnak valószínűleg blőd kérdésnek tűnik, ezért előre elnézést kérek. Neten már sok helyen nézelődtem de nem találtam rá választ, persze az autót is végignéztem. Meg tudnád mondani nekem,h a tető mechanikája csak elektromos vagy elektro-hidraulikus? Ha hidraulikus akkor hol találom az utántöltésre/szintellenőrzésre alkalmas tartályt? A hibajelenség: visszazáráskor utolsó mozzanatként nem közelíti rá a tetőt a szélvédőkeret tetejéhez, így a kézi biztonsági reteszelővel elég sokat kell bajlódni mire beakad és rögzíthető lesz. Pusztán abból gondolom,h hidraulikus a rendszer és ha ez igaz akkor a kevés hidraulika olaj okozhatja ezt a hibát, mert ehhez hasonló hibát produkál egy olyan hidraulika rendszer is amely pl. egy munkagép gémjét mozgatja és kevés olajszintnél a maximális kinyúlás előtt akad meg/akadozik a gém. Kiváncsian várom a válaszodat.
Egy barátom elektromos kukásautó fejlesztésében dolgozik (már bőven működik), és ő mondta, hogy ahhoz, hogy 1 óra alatt fel lehessen tölteni, 32milliós villanykiállás kéne.
Meg kell nézni pontosan a számokat - én most csak beblöfföltem -, de az biztos, hogy ha egy gyorstöltőt akarsz betenni, akkor sokmilliós hálózatfejlesztés kell hozzá az EON részéről.
Társasházba tervezésnél el ne felejtsd figyelembe venni, hogy ez a ház igényein _felül_ jelentkezik ;)
Kell hozzá 3 x 100 Amper? S az ilyen drága lenne?? Monnyuk lehet h utána kell nézzek, mert az egyik tanárom ezt javasolta szakdolgozat témának, ha már társasházat építek (házi töltési rendszer beépítése, fajták, stb. :-).