Keresés

Részletes keresés

Szergejbarát Creative Commons License 2007.11.21 0 0 776
gbor128 Creative Commons License 2007.11.20 0 0 775
A jelző halála...
Ez már a vég...
Szergejbarát Creative Commons License 2007.11.18 0 0 774
MD 3006 mar92 Creative Commons License 2007.11.16 0 0 773
ÉÉÉÉÉÉÉÉÉSSSSSSSSSS a válasz tökkéletes!! Jogos a két pont!

Gratula!
Előzmény: V43 1173 (770)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.15 0 0 772
Ejha ilyet lakapni. Gratula!
Előzmény: Szergejbarát (771)
Szergejbarát Creative Commons License 2007.11.15 0 0 771
Egy viszonylag ritka jelzéskép a Nyugatiban. Bocsi a minőségért, úgy látszik, nagyon izgultam. :-)

V43 1173 Creative Commons License 2007.11.15 0 0 770
A 15-ös vonalon készült a kép? Mondjuk Szombathely előtt?
Előzmény: MD 3006 mar92 (767)
MD 3006 mar92 Creative Commons License 2007.11.15 0 0 769
ÓÓÓÓÓÓ! JÉÉÉÉÉGHIDEG. (A dúnántúl az stimmel :))
Szergejbarát Creative Commons License 2007.11.15 0 0 768
Kaposvár környéke?
Előzmény: MD 3006 mar92 (767)
MD 3006 mar92 Creative Commons License 2007.11.14 0 0 767
Mai "Hol járunk?" kérdés.
CKD Kombinát Creative Commons License 2007.11.11 0 0 766
Van olyan állomás ahol a vonat zárja le a sorompót mikor beért a behatási pontba, s a kijárati jelzőt ettől függetlenül lehet állítani. Itt is valami hasonló lehet...
Előzmény: Szergejbarát (760)
Szergejbarát Creative Commons License 2007.11.11 0 0 765
Ezeknek is, és még lépcső sem kell hozzá. :-)

Előzmény: Törölt nick (764)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.11 0 0 764
Ennek a jelzőnek közvetlen közelről bele lehet nézni az optikájába? Milyen állat... :))
Előzmény: KrisztianM40-302 (757)
Szergejbarát Creative Commons License 2007.11.11 0 0 763
Nagykanizsa, 17-es vonal.
Előzmény: IPG (762)
IPG Creative Commons License 2007.11.11 0 0 762
Merrefelé készültek ezek a képek?
Előzmény: Szergejbarát (756)
LVI Creative Commons License 2007.11.11 0 0 761

Somogyszob, az 5. vágány Csurgó felőli kijárati jelzője.

 

Az a gyanúm, hogy ez a kijárati jelző ismétlőjelzője.

Előzmény: KrisztianM40-302 (757)
Szergejbarát Creative Commons License 2007.11.10 0 0 760
Értem, köszi. Ezek szerint a képen háttal álló jelző pedig a régi Rotary-telep kiágazását fedezi?

Viszont miért nem közvetlenül a váltók elő tették ezeket a jelzőket? Esetleg rövid távok miatt? (vagyis azért, hogy ha már a vonatnak meg kell állnia, akkor az úgy történjen, hogy ne tartsa fel az autókat?)
Előzmény: bodecsabi (758)
Szergejbarát Creative Commons License 2007.11.10 0 0 759
És mit mutat épp? :-)
Előzmény: KrisztianM40-302 (757)
bodecsabi Creative Commons License 2007.11.10 0 0 758
"Váltó sincs a közelben."

Van, a Terményraktár iparvágány kiágazás, az ív végén a rövid egyenesben. Azt is fedezi ez a jelző.

Csabi
Előzmény: Szergejbarát (756)
KrisztianM40-302 Creative Commons License 2007.11.10 0 0 757

Akkor ilyen is legyen!!:D:

 

 

Somogyszob, az 5. vágány Csurgó felőli kijárati jelzője.

Szergejbarát Creative Commons License 2007.11.10 0 0 756
A második képen látható jelzővel kapcsolatban kérdezném: az minek oda? :-) Nem bejárati jelző (mert az a következő), és nem is mondható útátjáró-fedezőnek, hiszen látszik, hogy szabad jelzés mellett autók mennek át a síneken... Váltó sincs a közelben.
Előzmény: Szergejbarát (755)
Szergejbarát Creative Commons License 2007.11.10 0 0 755
Szergejbarát Creative Commons License 2007.11.10 0 0 754
Kedvencünk. :-)
























Ezek pedig csak úgy:

GyöBzs Creative Commons License 2007.11.09 0 0 753
Verőcéről közelebb van :)
Előzmény: Törölt nick (737)
GyöBzs Creative Commons License 2007.11.09 0 0 752
Igen, emlékeim szerint három ilyen ejlző van az alagútban. A visszatolni-jelzést meg azért adja villogó fénnyel, mert nem fért volna el a kétoptikás törpe kivitelű jelző sem.
Előzmény: Albertus (751)
Albertus Creative Commons License 2007.11.08 0 0 751

A megfejtés az lehet, hogy több olyan jelző is van. Mintha a Füsti azt írta volna korábban, hogy három olyan jelző van.

 

De mi az, hogy "integet"? :-(

 

Előzmény: IPG (745)
Szergejbarát Creative Commons License 2007.11.08 0 0 750
Köszi!
Előzmény: GyöBzs (749)
GyöBzs Creative Commons License 2007.11.08 0 0 749

15.238. Ha önműködő biztosított térközjelzőkkel felszerelt pályán a vonatszemélyzet nem kapott Írásbeli rendelkezést a biztosítóberendezés használhatatlanságáról és a vonat Megállj-jelzést adó vagy jelzést egyáltalán nem adó fehér árbocú önműködő biztosított térközjelzőhöz érkezik:

1. Jól működő vonatbefolyásoló berendezés esetén a Megállj-állású önműködő térközjelzőt megállás nélkül csak olyan sebességgel szabad meghaladni, hogy a jelentkező akadály előtt a vonat minden körülmények között megállítható legyen, de legfeljebb 15 km/h sebességgel. A Megállj állású önműködő térközjelző meghaladása után a mozdonyvezető a vezetőállás jelzőn kapott jelzések szerint haladhat.

2. Ha jól működő vonatbefolyásoló berendezés nincs: a vonatot a Megállj- állású önműködő térközjelző előtt meg kell állítani és megállás után az alábbiak szerint kell eljárni:

- ha megállapítható, hogy a következő térköz foglalt, a vonat csak a térköz felszabadulása után folytathatja menetét;

- ha a térköz foglaltsága bármely ok miatt (sötétség, távolbalátás vagy szabadlátás korlátozott) nem állapítható meg és a megállástól számított 2 percen belül nem jelenik meg továbbhaladást engedélyező jelzés: a mozdonyvezető a megállástól számított 2 perc eltelte után a következő főjelzőig – függetlenül annak jelzésétől – fi gyelmesen továbbhaladhat olyan sebességgel, hogy a vonatot a jelentkező akadály előtt minden körülmények között meg tudja állítani. A továbbhaladás sebessége a legjobb látási viszonyok esetén sem lehet 15 km/h-nál nagyobb. Ha menet közben nem jelentkezik akadály, de a következő főjelző sem ad továbbhaladást engedélyező jelzést: a jelző előtt meg kell állni. Fehér árbocú főjelző mellől az előző bekezdésben szabályozott módon; fehér-vörös árbocú főjelzőtől pedig az F.1.sz. Jelzési Utasításban szabályozott módon szabad továbbhaladni;

- ha a Megállj-jelzést adó vagy sötét, fehér árbocú önműködő térközjelzőtől a megállástól számított 2 perc eltelte után elindult vonat a következő térközben vonatot talál: a vonatot meg kell állítani, s ha az előtte levő vonat elindul, legalább 200 m távolságot tartva követheti azt a következő főjelzőig. Ha az nem ad továbbhaladást engedélyező jelzést: előtte meg kell állni és csak a fenti a), illetőleg b) alpontban szabályozott módon szabad továbbhaladni aszerint, hogy a főjelző fehér, vagy fehér-vörös árbocú.

Az 1., 2.b) pont szerinti továbbhaladásra vonatkozó előírás csak akkor alkalmazható, ha a térközjelző előtti előjelzést is adó főjelzőn a megállásra utaló előjelzés volt. Ellenkező esetben a vonatot azonnal meg kell állítani és  továbbhaladni csak a mozdonyrádión, mobil telefonon, vagy a hordozható távbeszélő készüléken (pályatelefonon) kapott engedély alapján szabad.

Előzmény: Szergejbarát (747)
Szergejbarát Creative Commons License 2007.11.08 0 0 748
de legalább 15 km/h-val

Érstd: ezen szabály ellen legalább nem vétett a mv. :-)
Előzmény: Szergejbarát (747)
Szergejbarát Creative Commons License 2007.11.08 0 0 747
Nemrég utaztam egy vonattal, ami meghaladta a vörös térközjelzőt, méghozzá megállás nélkül - de legalább 15 km/h-val. Azt szeretném megtudni, hogy van arra valamilyen szabály (és ha igen, hol?), hogy mennyi idő után lehet meghaladni a vörös térközt?

Elvileg ugye komoly probléma nem lehet ebből, mert az, hogy világít, eleve azt mutatja, hogy nálunk van a menetirány, és ha 15-tel csorgunk, akkor ki van zárva, hogy nem tudunk megállni egy akár a nyílt pályán váratlanul álló vonat mögött.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!