Új láma vagyok az oil témában.
Végig böngésztem a 268 irást.
Azt furcsának találom, hogy FUCHS márkanév sehol sem "hangzott" el.
Pedig azért a SAE 5W-50, ACEA A3/B3, API SJ jellemzők nem mondhatók el 1 bovli olajról.
Én ui. ezt használom '94-es Ladámban (140ekm)
Enni nem eszi, az eddigi kormozódás is megszünt.
Tiszta a karbi.
(Sőt mintha a motor tisztulna az eddigi lerakódásoktól)
Választásom oka a gázüzem, télen nehezebben indúl, nyáron meg 140-en környékén nagyobb a hőterhelés.
Macimedvének teljesen igaza van. Az általam ismert motorok (a legtöbbje olasz) kenőolajköre a következő. A karterből egy szívókosáron és egy csövön keresztül kerül az olaj fel az olajpumpába, onnan a hűtőbe (ha van), és csak ezután jön az olajszűrő, ami ráadásul feljebb van a karternél.
SZVSZ a legtöbb autóban le lehet venni a szűrőt az olaj leengedése nélkül. Nem folyik ki több olaj, mint normál olajcserés szürőcserekor.
A szűrő csatlakozása a legtöbb autón sokkal magasaban van, mint az oljszint teteje. Legalábbis azokon így van, amelyekre így kapásból emlékezni tudok....
Arra viszont vigyázni kell, hogy a szűrőben is van kb. fél liter olaj, meg lesz egy kis elfolyás is, amit új olajjal pótolni kell.
A szűrőből semmiképpen sem szabad az olajat a motorba visszaönteni!
Javasolt a műtétet a normál alajcserével ellentétben teljesen hideg motornál csinálni, akkor még kevesebb csöpög....
Szerintem hiába, hogy magasabban van, azért 4-4,5 liter olaj, ami normálisan benne van, felér odáig, mindenképpen kifolyik, és akkor már inkább leereszteni, mint pacsálni a szűrô körül folyó olajban. Lehet, hogy csak nálam... De megnézem, mit ír a szerelési könyv az én kocsimról.
Koszonom a hozzaszolasokat.
Azon gondolkodom, hogy kicserelem az olajszurot, hatha segit. A kerdesem az, hogy ezt meg lehet-e tenni az olaj leeresztese nelkul? Ha jol ertelmezem az eddigieket, akkor csak egy keves olaj folyhat ki a szurocserekor.
Minden tisztességes olajszűrőben van egy un. talpszelep, ami megakadályozza az olaj visszfolyását. A nagyon gagyi szűrőkben ez el szokott romlani, aztán indulás után másodpercekig nincs olajnyomás.
A tisztességes autókban van egy kis elektromos oljszivattyú, ami indítózás előtt teljesen feltölti a rendszert.
Ilyen pl a Ferrari 12 hengerese is...:-)))))
NAGU: léteznek olyan olajszűrők, amelyek magukban tartanak egy kis olajat, ha leállítod a motort, pont azért, hogy indulásnál egyből legyen kenés, ne kelljen pár másodpercig várni. A Mazdákban pl. ilyen van, a Favoritban nemtom. Én akkor jártam így a Mazdámmal, amikor valami gagyi utángyártott olajszűrőt adtak, ami persze nem tartott magában semmit. Esetleg ez lehet a gond nálad is...
Nem teljesen olajtéma, de valamelyest kapcsolódik hozzá és mivel jó ez a topik, ezért ide írom le:
Ezt olvastam:
" Anti-Bakterien-Diesel-Additiv
Antibakteriális diesel-adalék:Hosszú időre leállított diesel üzemű járművekhez. Tisztítja és keni a befecskendező fúvókákat. Véd a korróziótol. Alkalmas üzemanyagtartályokhoz is. Tankolás előtt öntsük a tankba.
Baktériumok ellen:Megelőzi a baktériumok elszaporodását. Fertőtleníti a már fertőzött üzemanyagrendszert.Széleskörű és nagyfokú hatékonyság. "
Érdekes, nem!?
A kockázatok és mellékhatások tekintetében kérjük keresse fel autószerelőjét???
Azért ez nem mond ellen a fizika törvényeinek, csak szokatlan. De sok hasonló dolog van még: Höre keményedö müanyagok, vízjég, stb.
A 0W-40 és a 15W-40 a határokat jelölik
Ez már szóba került korábban is, hogy régebben volt külön téli és külön nyári olaj. Ezek voltak az egyfokozatú olajok.Ma már vannak korszerű többfokozatú olajok, hogy ne kelljen évente többször csereberélni.
A Mobil 1 5W-50-es v. 0W-40-es a profi motoroknál a motor igényeit maximálisan kielégíti.
Egy vegyészmérnök vevő tesztelte ezeket, és azt tapasztalta,hogy minél jobban hűti az olajat, az annál hígfolyósabb, ami ellentmond a fizika törvényeinek. ( ez csak az egyik kísérlete volt )
Sziasztok!
Én nem találom ezt olyan furának, mert minél kisebb a W elötti szám annál alacsonyabb hömérsékleten is megtartja az ideális viszkozitását az olaj, tehát:
Hidegben is könnyen mozgatja az olajszivattyú!
Képzeld el, ha a szivattyút kocsonyába vagy mézbe teszed! Na hát ilyen a túlhütött olaj is. Ezért érdemes jó motorba télen relatíve hígabb olajat tenni
Ez egy furi dolog.... Én a saját motoromnál generál után 15W40-et raktam bele, és ugyanezt csinálta. Következő olajcserénél 10W40 SJ ment bele, és emúlt a jelenség, pedig ezt elvileg nehezebb lenne felkapnia a szivattyúnak és könnyebbben is visszafolyna belőle... Most 5W40-et raktam bele télire, ezzel is azonnal elalszik a lámpa...
Tud valaki kulfoldi elsosorban szlovak benzinarakat?Jobb-e ott a benzin, mint itt...
Sokan mondjak ot sokkal jobb minosegu a benzin, mint nalunk.Tapasztalat?
Az ok az, hogy visszafolyik az olajpumpából az olaj a karterba és ennyi idő kell míg felkapja az olajat. Ez egyébként normálisnak mondható. Talán eredetileg sűrűbb olajat használt, bár a 15w50 nem híg. Aztán még lehet kopott olajszivattyú is és csak véletlen az olajcserével egybeesés.
Csak arra óhajtottam rávilágítani , hogy semmi sem olyan egyszerű mint amilyennek látszik, és speciel az eldobhatós műanyagnak sokkal kevesebb köze van a barkasokhoz mint a divathóbortból autójukat 3 évente lecserélőkhöz.
Félre ne érts nem vagyok bigott környezetvédő, de a csúsztatásokat és az egy kiragadott példa alapján alkotott itéletekkel tele van a padlás.
Csak gondolkozz el azon , hogy hány millió autót gyártanak a világon évente. Most csak teoretikusan tegyük fel, hogy mindenki egy évvel tovább használja az autóját, ezt valószínűleg mindenki megteheti. Ebben az esetben Az az energia , környezetszennyezés ami egy évi termeléshez kellett nem is lenne. Persze mondjuk ebben az esetben néhány embernek nem is lenne munkája.Szóval minden probléma összefügg.
Szóval csak csinján azzal az itélkezéssel.
Sziasztok,
Nemreg vettem egy 91-es Skoda Favoritot. Rendesen meg is volt az olajcsere a vasarlas utan ket hettel Shell 15W-50-re. Az olajcsere ota ugy mukodik, hogy az olajnyomasmero lampa hideginditas utan csak kb. 3-seccel alszik ki. Azelott rogton kialudt. Az olajnyomas jelzo ezutan nem gyulad ki akarmilyen kis fordulatszamon sem. Az olajszint rendben van. Mi lehet az oka? Arthat ez a motornak?
A Botond tényleg más. Annak a hidegoldali viszkozitása is nagyon magas, nemcsak a meleg. Ez tényleg csak nagygenerál előtti utolsó olajcseréhez való, ha télen egyáltalán megforgatja a motort az önindító. :-)
A versenyolajok árban más kategóriát képeznek. Én nem ezekről írtam. Vannak olcsóbb 15W50 (pl. Castrol xlr) olajok, amik nagyon jól beváltak idősebb de még viszonylag jó állapotú kocsikhoz. Amik a 40-es olajból esetleg egy kicsit már fogyasztanak. Ezeknél a rések már nagyobbak, meghálálják a sűrűbb olajat. Ezeknek az olajoknak a teljesítményszintje is más, mint egy RS olajé. A Castrol RS-t pedig arra találták ki, hogy egy, akár órákig fullgázon hajtott extrém módon terhelt motorban is elegendő kenést nyútsanak. Egy kevésbé terhelt, hidegebb motorban esetleg nem nyújtanak megfelelő kenést a magas viszkozitásuk miatt. Nem hétkönapi használatra valók.
Télen tényleg érdemes 0w-s olajat beletenni , de az 5w nem sokkal jobb mint a 10w-s .
A 10w60 például "verseny olaj" legalább is amiről antforce beszél Castrol RS , bár én nem használnám ... Amiről meg macimedve az pl mint a MOL Botond 20w50 :o) ez egy kicsit más kategória . Egyébként a viszkozítás nem sok mindent mond az olaj minőségéről . Régen csak 15w40-es olajok voltak és télen akkor sem halt meg egy kocsi sem . Viszont az ilyen új motorok illesztései a modernebb olajhoz vannak kitalálva .
Ha viszont Antforce-nak nem tudom az integrájában van-e olajhőmérséklet és nyomásmérő műszer , mert télen is lehet szarrá égetni 1 olajat , főleg 0w40-est .
Mindenki használja ami jól esik . Úgyis egyébként mindenki mást fog állítani .
Nos, akkor lehet hogy elmegyek mobil 1-et venni meg a csere elott 0w40-et... felhivom a szerelot.. kulonben ejjel lefagyasztottam az olajat, -20 fokon sokmindent csinal csak nem folyik.. :))
SZVSZ egy W60 vagy W50 olaj egy ilyen precíz motorú autóba nagyon sűrű. Ezeket az olajakat inkább öregebb, kopottabb motorokba szokták javasolni. Én télre 0W40-et vagy 5W40-et raknék bele. Ezekkel aztán nyáron is járhatsz, esetleg nyárra mehet bele 10W40, az olcsóbb.
De a döntő az, hogy milyen viszkozitású és teljesitményszintű olajat ír elő a Honda. Egy nagyon precíz motornál a W30 sem elképzelhetetlen, bár ritka.
Az olajgyártó gyakorlatilag közömbös, ha az adatok megfelelnek. Azért olajat nem szoktam a Corában venni.:-))) Javasolt valami elismert márka.