Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

avantage Creative Commons License 2000.12.12 0 0 270
Azt olvasom a kedvenc honlapomon, hogy a gepembe

Mobil 1 15W50
vagy
Castrol RS 10W60

olajat ajanlanak. Ezek milyenek?
Full szint. vagy csak resz? Aruk? Hal isten csak 3 liter kell. (2.6 pontosan)
Tapasztalat veluk??

(Weben probaltam, de nem birtam adatlaphoz jutni.)

Grano Creative Commons License 2000.11.24 0 0 269
Szasz Mindenkinek!

Új láma vagyok az oil témában.
Végig böngésztem a 268 irást.
Azt furcsának találom, hogy FUCHS márkanév sehol sem "hangzott" el.
Pedig azért a SAE 5W-50, ACEA A3/B3, API SJ jellemzők nem mondhatók el 1 bovli olajról.
Én ui. ezt használom '94-es Ladámban (140ekm)
Enni nem eszi, az eddigi kormozódás is megszünt.
Tiszta a karbi.
(Sőt mintha a motor tisztulna az eddigi lerakódásoktól)
Választásom oka a gázüzem, télen nehezebben indúl, nyáron meg 140-en környékén nagyobb a hőterhelés.

Nem ismeri valaki véletlenül ezt a márkát?

Grano

Zak Creative Commons License 2000.11.24 0 0 268
Jóvanna, tényleg mindenkinek igaza van - így van a dízel Galanton is, csak én emlékeztem rosszul. Szorri a dezinformációért...
2.0_T_ie Creative Commons License 2000.11.24 0 0 267
Macimedvének teljesen igaza van. Az általam ismert motorok (a legtöbbje olasz) kenőolajköre a következő. A karterből egy szívókosáron és egy csövön keresztül kerül az olaj fel az olajpumpába, onnan a hűtőbe (ha van), és csak ezután jön az olajszűrő, ami ráadásul feljebb van a karternél.
Előzmény: Macimedve (266)
Macimedve Creative Commons License 2000.11.24 0 0 266
SZVSZ a legtöbb autóban le lehet venni a szűrőt az olaj leengedése nélkül. Nem folyik ki több olaj, mint normál olajcserés szürőcserekor.
A szűrő csatlakozása a legtöbb autón sokkal magasaban van, mint az oljszint teteje. Legalábbis azokon így van, amelyekre így kapásból emlékezni tudok....
Arra viszont vigyázni kell, hogy a szűrőben is van kb. fél liter olaj, meg lesz egy kis elfolyás is, amit új olajjal pótolni kell.
A szűrőből semmiképpen sem szabad az olajat a motorba visszaönteni!

Javasolt a műtétet a normál alajcserével ellentétben teljesen hideg motornál csinálni, akkor még kevesebb csöpög....

Zak Creative Commons License 2000.11.23 0 0 265
Szerintem hiába, hogy magasabban van, azért 4-4,5 liter olaj, ami normálisan benne van, felér odáig, mindenképpen kifolyik, és akkor már inkább leereszteni, mint pacsálni a szűrô körül folyó olajban. Lehet, hogy csak nálam... De megnézem, mit ír a szerelési könyv az én kocsimról.
Előzmény: Törölt nick (264)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.23 0 0 264
Zak:
De mér már?
Az olajteknő alacsonyabban van a szűrőnél, szóval elvileg nem kéne kifolynia az olajszűrő letekerésétől.
Vagy?
Előzmény: Zak (263)
Zak Creative Commons License 2000.11.23 0 0 263
Maximum úgy, hogy leereszted az olajat, aztán visszatültöd újra. De vigyázz, hogy akkor pormentes edénybe ereszd le!
Előzmény: NAGU (262)
NAGU Creative Commons License 2000.11.23 0 0 262
Koszonom a hozzaszolasokat.
Azon gondolkodom, hogy kicserelem az olajszurot, hatha segit. A kerdesem az, hogy ezt meg lehet-e tenni az olaj leeresztese nelkul? Ha jol ertelmezem az eddigieket, akkor csak egy keves olaj folyhat ki a szurocserekor.
Előzmény: Macimedve (260)
Alexis Creative Commons License 2000.11.22 0 0 261
NAGU : Ugyanilyen olajam van (120L), ugyanezt csinálja.
Előzmény: NAGU (245)
Macimedve Creative Commons License 2000.11.20 0 0 260
Minden tisztességes olajszűrőben van egy un. talpszelep, ami megakadályozza az olaj visszfolyását. A nagyon gagyi szűrőkben ez el szokott romlani, aztán indulás után másodpercekig nincs olajnyomás.
A tisztességes autókban van egy kis elektromos oljszivattyú, ami indítózás előtt teljesen feltölti a rendszert.
Ilyen pl a Ferrari 12 hengerese is...:-)))))
Előzmény: Törölt nick (259)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.20 0 0 259
NAGU: léteznek olyan olajszűrők, amelyek magukban tartanak egy kis olajat, ha leállítod a motort, pont azért, hogy indulásnál egyből legyen kenés, ne kelljen pár másodpercig várni. A Mazdákban pl. ilyen van, a Favoritban nemtom. Én akkor jártam így a Mazdámmal, amikor valami gagyi utángyártott olajszűrőt adtak, ami persze nem tartott magában semmit. Esetleg ez lehet a gond nálad is...

Pigmy

Előzmény: NAGU (245)
atesz71 Creative Commons License 2000.11.14 0 0 258
Sziasztok!

Nem teljesen olajtéma, de valamelyest kapcsolódik hozzá és mivel jó ez a topik, ezért ide írom le:

Ezt olvastam:

" Anti-Bakterien-Diesel-Additiv

Antibakteriális diesel-adalék:Hosszú időre leállított diesel üzemű járművekhez. Tisztítja és keni a befecskendező fúvókákat. Véd a korróziótol. Alkalmas üzemanyagtartályokhoz is. Tankolás előtt öntsük a tankba.
Baktériumok ellen:Megelőzi a baktériumok elszaporodását. Fertőtleníti a már fertőzött üzemanyagrendszert.Széleskörű és nagyfokú hatékonyság. "

Érdekes, nem!?

A kockázatok és mellékhatások tekintetében kérjük keresse fel autószerelőjét???

Mi a véleményetek?

Üdv. : Attila

gates Creative Commons License 2000.11.03 0 0 257
Azért ez nem mond ellen a fizika törvényeinek, csak szokatlan. De sok hasonló dolog van még: Höre keményedö müanyagok, vízjég, stb.
A 0W-40 és a 15W-40 a határokat jelölik
Előzmény: SERGIO (251)
antforce Creative Commons License 2000.11.03 0 0 256
castrol rs..
de nemsokara mobilt is huteni fogom probakepp..

SERGIO Creative Commons License 2000.11.03 0 0 255
Gondoltam, hogy nem étolajat!
A típusát.
Előzmény: antforce (254)
antforce Creative Commons License 2000.11.03 0 0 254
motorolajat
SERGIO Creative Commons License 2000.11.03 0 0 253
Milyen olajat?
Előzmény: antforce (252)
antforce Creative Commons License 2000.11.03 0 0 252
na ezt nem ertem, en kiprobaltam hogy hutottem az olajat, de nekem egyre surubb lett.. akkor most mi az igazsag ?
SERGIO Creative Commons License 2000.11.03 0 0 251
Ez már szóba került korábban is, hogy régebben volt külön téli és külön nyári olaj. Ezek voltak az egyfokozatú olajok.Ma már vannak korszerű többfokozatú olajok, hogy ne kelljen évente többször csereberélni.
A Mobil 1 5W-50-es v. 0W-40-es a profi motoroknál a motor igényeit maximálisan kielégíti.
Egy vegyészmérnök vevő tesztelte ezeket, és azt tapasztalta,hogy minél jobban hűti az olajat, az annál hígfolyósabb, ami ellentmond a fizika törvényeinek. ( ez csak az egyik kísérlete volt )
Előzmény: gates (250)
gates Creative Commons License 2000.11.02 0 0 250
Sziasztok!
Én nem találom ezt olyan furának, mert minél kisebb a W elötti szám annál alacsonyabb hömérsékleten is megtartja az ideális viszkozitását az olaj, tehát:
Hidegben is könnyen mozgatja az olajszivattyú!
Képzeld el, ha a szivattyút kocsonyába vagy mézbe teszed! Na hát ilyen a túlhütött olaj is. Ezért érdemes jó motorba télen relatíve hígabb olajat tenni
Előzmény: Adm (249)
Adm Creative Commons License 2000.10.31 0 0 249

Ez egy furi dolog.... Én a saját motoromnál generál után 15W40-et raktam bele, és ugyanezt csinálta. Következő olajcserénél 10W40 SJ ment bele, és emúlt a jelenség, pedig ezt elvileg nehezebb lenne felkapnia a szivattyúnak és könnyebbben is visszafolyna belőle... Most 5W40-et raktam bele télire, ezzel is azonnal elalszik a lámpa...
Előzmény: NAGU (245)
Clarvoyant Creative Commons License 2000.10.31 0 0 248
Tud valaki kulfoldi elsosorban szlovak benzinarakat?Jobb-e ott a benzin, mint itt...
Sokan mondjak ot sokkal jobb minosegu a benzin, mint nalunk.Tapasztalat?

Koszi

turbo2 Creative Commons License 2000.10.31 0 0 247
Az ok az, hogy visszafolyik az olajpumpából az olaj a karterba és ennyi idő kell míg felkapja az olajat. Ez egyébként normálisnak mondható. Talán eredetileg sűrűbb olajat használt, bár a 15w50 nem híg. Aztán még lehet kopott olajszivattyú is és csak véletlen az olajcserével egybeesés.
Előzmény: NAGU (245)
turbo2 Creative Commons License 2000.10.31 0 0 246
Ez meg csak szimplán hülyeség!

Csak arra óhajtottam rávilágítani , hogy semmi sem olyan egyszerű mint amilyennek látszik, és speciel az eldobhatós műanyagnak sokkal kevesebb köze van a barkasokhoz mint a divathóbortból autójukat 3 évente lecserélőkhöz.
Félre ne érts nem vagyok bigott környezetvédő, de a csúsztatásokat és az egy kiragadott példa alapján alkotott itéletekkel tele van a padlás.

Csak gondolkozz el azon , hogy hány millió autót gyártanak a világon évente. Most csak teoretikusan tegyük fel, hogy mindenki egy évvel tovább használja az autóját, ezt valószínűleg mindenki megteheti. Ebben az esetben Az az energia , környezetszennyezés ami egy évi termeléshez kellett nem is lenne. Persze mondjuk ebben az esetben néhány embernek nem is lenne munkája.Szóval minden probléma összefügg.
Szóval csak csinján azzal az itélkezéssel.

Előzmény: Asszem (240)
NAGU Creative Commons License 2000.10.31 0 0 245
Sziasztok,
Nemreg vettem egy 91-es Skoda Favoritot. Rendesen meg is volt az olajcsere a vasarlas utan ket hettel Shell 15W-50-re. Az olajcsere ota ugy mukodik, hogy az olajnyomasmero lampa hideginditas utan csak kb. 3-seccel alszik ki. Azelott rogton kialudt. Az olajnyomas jelzo ezutan nem gyulad ki akarmilyen kis fordulatszamon sem. Az olajszint rendben van. Mi lehet az oka? Arthat ez a motornak?
Macimedve Creative Commons License 2000.10.31 0 0 244
A Botond tényleg más. Annak a hidegoldali viszkozitása is nagyon magas, nemcsak a meleg. Ez tényleg csak nagygenerál előtti utolsó olajcseréhez való, ha télen egyáltalán megforgatja a motort az önindító. :-)
A versenyolajok árban más kategóriát képeznek. Én nem ezekről írtam. Vannak olcsóbb 15W50 (pl. Castrol xlr) olajok, amik nagyon jól beváltak idősebb de még viszonylag jó állapotú kocsikhoz. Amik a 40-es olajból esetleg egy kicsit már fogyasztanak. Ezeknél a rések már nagyobbak, meghálálják a sűrűbb olajat. Ezeknek az olajoknak a teljesítményszintje is más, mint egy RS olajé. A Castrol RS-t pedig arra találták ki, hogy egy, akár órákig fullgázon hajtott extrém módon terhelt motorban is elegendő kenést nyútsanak. Egy kevésbé terhelt, hidegebb motorban esetleg nem nyújtanak megfelelő kenést a magas viszkozitásuk miatt. Nem hétkönapi használatra valók.
Előzmény: biggyboy (243)
biggyboy Creative Commons License 2000.10.31 0 0 243
Hali !

Télen tényleg érdemes 0w-s olajat beletenni , de az 5w nem sokkal jobb mint a 10w-s .
A 10w60 például "verseny olaj" legalább is amiről antforce beszél Castrol RS , bár én nem használnám ... Amiről meg macimedve az pl mint a MOL Botond 20w50 :o) ez egy kicsit más kategória . Egyébként a viszkozítás nem sok mindent mond az olaj minőségéről . Régen csak 15w40-es olajok voltak és télen akkor sem halt meg egy kocsi sem . Viszont az ilyen új motorok illesztései a modernebb olajhoz vannak kitalálva .
Ha viszont Antforce-nak nem tudom az integrájában van-e olajhőmérséklet és nyomásmérő műszer , mert télen is lehet szarrá égetni 1 olajat , főleg 0w40-est .
Mindenki használja ami jól esik . Úgyis egyébként mindenki mást fog állítani .

Előzmény: antforce (242)
antforce Creative Commons License 2000.10.31 0 0 242
Nos, akkor lehet hogy elmegyek mobil 1-et venni meg a csere elott 0w40-et... felhivom a szerelot.. kulonben ejjel lefagyasztottam az olajat, -20 fokon sokmindent csinal csak nem folyik.. :))

Ant

Macimedve Creative Commons License 2000.10.31 0 0 241
SZVSZ egy W60 vagy W50 olaj egy ilyen precíz motorú autóba nagyon sűrű. Ezeket az olajakat inkább öregebb, kopottabb motorokba szokták javasolni. Én télre 0W40-et vagy 5W40-et raknék bele. Ezekkel aztán nyáron is járhatsz, esetleg nyárra mehet bele 10W40, az olcsóbb.
De a döntő az, hogy milyen viszkozitású és teljesitményszintű olajat ír elő a Honda. Egy nagyon precíz motornál a W30 sem elképzelhetetlen, bár ritka.
Az olajgyártó gyakorlatilag közömbös, ha az adatok megfelelnek. Azért olajat nem szoktam a Corában venni.:-))) Javasolt valami elismert márka.
Előzmény: antforce (239)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!