Na úgy tűnik nem is jó a szintetikus 0W/40 csodaolaj minden autóba.
Ilyet akartam rakni az Alfámba, de biztonság kedvéért írtam egy mailt a Mobil vevőszolgálatára. Ezt a választ kaptam:
Alfa empfiehlt bevorzugt die Verwendung von Motorenölen entsprechend SAE
10W-40, dem entspricht unser Mobil super S 10W-40. Wir sind natürlich der
Auffassung, daß auch SAE 0W-40-Motorenöle geeignet sind, wobei jedoch in
Ihrem Fall eine Anlehnung an die Herstellervorschrift empfehlenswert ist und
Mobil super S 10W-40 verwendet werden sollte.
Mit freundlichen Grüßen/best regards
Exxon Mobil
Esso Deutschlan GmbH
Anwendungstechnik Schmierstoffe
Szóval röviden: Diplomatikusan megfogalmazva azt mondja, hogy ne eröltessem a high tech olajat, hanem rakjak bele inkább "sima" 10W/40-est.
Lecsereltem az olajszurot. Tenyleg csak minimalis mennyisegu olaj veszett karba. Az eredeti probelman is segitett, mert eddig hideginditas utan 3 seccel, most kb. 1.5-tel alszik ki az olajnyomasmero lampa.
Kosz a segitseget.
Koszi az infokat. Most meg nem aktualis, most 2000 kmnyi MOL fullszint 5-40 van asszem a gepben, de allitolag ez tul hig. Az en autom nyaron nagyon melegszik, igy az 50-es 60-as valoszinuleg nem art.
Full szintetikus a lötyi. Van egy kistestvére is, Magnetic fedőnevű, 10-40-es. Ha nem hajtod agyon az autót pláne télre bőven elég, valamivel olcsóbb. Nekem nagyon bevállt, csendesebb a motor, hamarabb bemelegszik - viszont nem melegszik túl. / szinte sosem megy a ventillátor / Az olajfogyasztás is csökken vele. Szerintem sokkal jobban megéri mint mindenféle bizonytalan 6-8000Ft-os adalék. Próbáld ki!
Hol kapható 12 rugóért? Én 13-14-ért kapok errefelé...
avantage: 12e ft az ara 4 liter castrol RS-nek.. Nekem most az van az auomban, fene tudja hogy jobb -e, egy biztos inditozas utan az olajnyomasjelzo lampoa hamarabb kialszik mint ezelott..
Új láma vagyok az oil témában.
Végig böngésztem a 268 irást.
Azt furcsának találom, hogy FUCHS márkanév sehol sem "hangzott" el.
Pedig azért a SAE 5W-50, ACEA A3/B3, API SJ jellemzők nem mondhatók el 1 bovli olajról.
Én ui. ezt használom '94-es Ladámban (140ekm)
Enni nem eszi, az eddigi kormozódás is megszünt.
Tiszta a karbi.
(Sőt mintha a motor tisztulna az eddigi lerakódásoktól)
Választásom oka a gázüzem, télen nehezebben indúl, nyáron meg 140-en környékén nagyobb a hőterhelés.
Macimedvének teljesen igaza van. Az általam ismert motorok (a legtöbbje olasz) kenőolajköre a következő. A karterből egy szívókosáron és egy csövön keresztül kerül az olaj fel az olajpumpába, onnan a hűtőbe (ha van), és csak ezután jön az olajszűrő, ami ráadásul feljebb van a karternél.
SZVSZ a legtöbb autóban le lehet venni a szűrőt az olaj leengedése nélkül. Nem folyik ki több olaj, mint normál olajcserés szürőcserekor.
A szűrő csatlakozása a legtöbb autón sokkal magasaban van, mint az oljszint teteje. Legalábbis azokon így van, amelyekre így kapásból emlékezni tudok....
Arra viszont vigyázni kell, hogy a szűrőben is van kb. fél liter olaj, meg lesz egy kis elfolyás is, amit új olajjal pótolni kell.
A szűrőből semmiképpen sem szabad az olajat a motorba visszaönteni!
Javasolt a műtétet a normál alajcserével ellentétben teljesen hideg motornál csinálni, akkor még kevesebb csöpög....
Szerintem hiába, hogy magasabban van, azért 4-4,5 liter olaj, ami normálisan benne van, felér odáig, mindenképpen kifolyik, és akkor már inkább leereszteni, mint pacsálni a szűrô körül folyó olajban. Lehet, hogy csak nálam... De megnézem, mit ír a szerelési könyv az én kocsimról.
Koszonom a hozzaszolasokat.
Azon gondolkodom, hogy kicserelem az olajszurot, hatha segit. A kerdesem az, hogy ezt meg lehet-e tenni az olaj leeresztese nelkul? Ha jol ertelmezem az eddigieket, akkor csak egy keves olaj folyhat ki a szurocserekor.
Minden tisztességes olajszűrőben van egy un. talpszelep, ami megakadályozza az olaj visszfolyását. A nagyon gagyi szűrőkben ez el szokott romlani, aztán indulás után másodpercekig nincs olajnyomás.
A tisztességes autókban van egy kis elektromos oljszivattyú, ami indítózás előtt teljesen feltölti a rendszert.
Ilyen pl a Ferrari 12 hengerese is...:-)))))
NAGU: léteznek olyan olajszűrők, amelyek magukban tartanak egy kis olajat, ha leállítod a motort, pont azért, hogy indulásnál egyből legyen kenés, ne kelljen pár másodpercig várni. A Mazdákban pl. ilyen van, a Favoritban nemtom. Én akkor jártam így a Mazdámmal, amikor valami gagyi utángyártott olajszűrőt adtak, ami persze nem tartott magában semmit. Esetleg ez lehet a gond nálad is...
Nem teljesen olajtéma, de valamelyest kapcsolódik hozzá és mivel jó ez a topik, ezért ide írom le:
Ezt olvastam:
" Anti-Bakterien-Diesel-Additiv
Antibakteriális diesel-adalék:Hosszú időre leállított diesel üzemű járművekhez. Tisztítja és keni a befecskendező fúvókákat. Véd a korróziótol. Alkalmas üzemanyagtartályokhoz is. Tankolás előtt öntsük a tankba.
Baktériumok ellen:Megelőzi a baktériumok elszaporodását. Fertőtleníti a már fertőzött üzemanyagrendszert.Széleskörű és nagyfokú hatékonyság. "
Érdekes, nem!?
A kockázatok és mellékhatások tekintetében kérjük keresse fel autószerelőjét???
Azért ez nem mond ellen a fizika törvényeinek, csak szokatlan. De sok hasonló dolog van még: Höre keményedö müanyagok, vízjég, stb.
A 0W-40 és a 15W-40 a határokat jelölik
Ez már szóba került korábban is, hogy régebben volt külön téli és külön nyári olaj. Ezek voltak az egyfokozatú olajok.Ma már vannak korszerű többfokozatú olajok, hogy ne kelljen évente többször csereberélni.
A Mobil 1 5W-50-es v. 0W-40-es a profi motoroknál a motor igényeit maximálisan kielégíti.
Egy vegyészmérnök vevő tesztelte ezeket, és azt tapasztalta,hogy minél jobban hűti az olajat, az annál hígfolyósabb, ami ellentmond a fizika törvényeinek. ( ez csak az egyik kísérlete volt )
Sziasztok!
Én nem találom ezt olyan furának, mert minél kisebb a W elötti szám annál alacsonyabb hömérsékleten is megtartja az ideális viszkozitását az olaj, tehát:
Hidegben is könnyen mozgatja az olajszivattyú!
Képzeld el, ha a szivattyút kocsonyába vagy mézbe teszed! Na hát ilyen a túlhütött olaj is. Ezért érdemes jó motorba télen relatíve hígabb olajat tenni
Ez egy furi dolog.... Én a saját motoromnál generál után 15W40-et raktam bele, és ugyanezt csinálta. Következő olajcserénél 10W40 SJ ment bele, és emúlt a jelenség, pedig ezt elvileg nehezebb lenne felkapnia a szivattyúnak és könnyebbben is visszafolyna belőle... Most 5W40-et raktam bele télire, ezzel is azonnal elalszik a lámpa...
Tud valaki kulfoldi elsosorban szlovak benzinarakat?Jobb-e ott a benzin, mint itt...
Sokan mondjak ot sokkal jobb minosegu a benzin, mint nalunk.Tapasztalat?