Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2000.12.13 0 0 277
Na úgy tűnik nem is jó a szintetikus 0W/40 csodaolaj minden autóba.
Ilyet akartam rakni az Alfámba, de biztonság kedvéért írtam egy mailt a Mobil vevőszolgálatára. Ezt a választ kaptam:

Alfa empfiehlt bevorzugt die Verwendung von Motorenölen entsprechend SAE
10W-40, dem entspricht unser Mobil super S 10W-40. Wir sind natürlich der
Auffassung, daß auch SAE 0W-40-Motorenöle geeignet sind, wobei jedoch in
Ihrem Fall eine Anlehnung an die Herstellervorschrift empfehlenswert ist und
Mobil super S 10W-40 verwendet werden sollte.

Mit freundlichen Grüßen/best regards

Exxon Mobil
Esso Deutschlan GmbH
Anwendungstechnik Schmierstoffe

Szóval röviden: Diplomatikusan megfogalmazva azt mondja, hogy ne eröltessem a high tech olajat, hanem rakjak bele inkább "sima" 10W/40-est.

NAGU Creative Commons License 2000.12.13 0 0 276
Sziasztok,

Lecsereltem az olajszurot. Tenyleg csak minimalis mennyisegu olaj veszett karba. Az eredeti probelman is segitett, mert eddig hideginditas utan 3 seccel, most kb. 1.5-tel alszik ki az olajnyomasmero lampa.
Kosz a segitseget.

Előzmény: Macimedve (266)
avantage Creative Commons License 2000.12.12 0 0 275
Koszi az infokat. Most meg nem aktualis, most 2000 kmnyi MOL fullszint 5-40 van asszem a gepben, de allitolag ez tul hig. Az en autom nyaron nagyon melegszik, igy az 50-es 60-as valoszinuleg nem art.
JAMES Creative Commons License 2000.12.12 0 0 274
Full szintetikus a lötyi. Van egy kistestvére is, Magnetic fedőnevű, 10-40-es. Ha nem hajtod agyon az autót pláne télre bőven elég, valamivel olcsóbb. Nekem nagyon bevállt, csendesebb a motor, hamarabb bemelegszik - viszont nem melegszik túl. / szinte sosem megy a ventillátor / Az olajfogyasztás is csökken vele. Szerintem sokkal jobban megéri mint mindenféle bizonytalan 6-8000Ft-os adalék. Próbáld ki!

Hol kapható 12 rugóért? Én 13-14-ért kapok errefelé...

Előzmény: avantage (270)
antforce Creative Commons License 2000.12.12 0 0 273
avantage: 12e ft az ara 4 liter castrol RS-nek.. Nekem most az van az auomban, fene tudja hogy jobb -e, egy biztos inditozas utan az olajnyomasjelzo lampoa hamarabb kialszik mint ezelott..

avantage Creative Commons License 2000.12.12 0 0 272
www.gtturbo.org - de ez kizarolag Renault 5 GT turboval foglalkozik.
Előzmény: zsombi (271)
zsombi Creative Commons License 2000.12.12 0 0 271
Mi a kedvenc oldalad? Mert utána kellene néznem:
WV Polo 1.4 Milyen olaj (és szűrő) ajánlott hozzá?
Előzmény: avantage (270)
avantage Creative Commons License 2000.12.12 0 0 270
Azt olvasom a kedvenc honlapomon, hogy a gepembe

Mobil 1 15W50
vagy
Castrol RS 10W60

olajat ajanlanak. Ezek milyenek?
Full szint. vagy csak resz? Aruk? Hal isten csak 3 liter kell. (2.6 pontosan)
Tapasztalat veluk??

(Weben probaltam, de nem birtam adatlaphoz jutni.)

Grano Creative Commons License 2000.11.24 0 0 269
Szasz Mindenkinek!

Új láma vagyok az oil témában.
Végig böngésztem a 268 irást.
Azt furcsának találom, hogy FUCHS márkanév sehol sem "hangzott" el.
Pedig azért a SAE 5W-50, ACEA A3/B3, API SJ jellemzők nem mondhatók el 1 bovli olajról.
Én ui. ezt használom '94-es Ladámban (140ekm)
Enni nem eszi, az eddigi kormozódás is megszünt.
Tiszta a karbi.
(Sőt mintha a motor tisztulna az eddigi lerakódásoktól)
Választásom oka a gázüzem, télen nehezebben indúl, nyáron meg 140-en környékén nagyobb a hőterhelés.

Nem ismeri valaki véletlenül ezt a márkát?

Grano

Zak Creative Commons License 2000.11.24 0 0 268
Jóvanna, tényleg mindenkinek igaza van - így van a dízel Galanton is, csak én emlékeztem rosszul. Szorri a dezinformációért...
2.0_T_ie Creative Commons License 2000.11.24 0 0 267
Macimedvének teljesen igaza van. Az általam ismert motorok (a legtöbbje olasz) kenőolajköre a következő. A karterből egy szívókosáron és egy csövön keresztül kerül az olaj fel az olajpumpába, onnan a hűtőbe (ha van), és csak ezután jön az olajszűrő, ami ráadásul feljebb van a karternél.
Előzmény: Macimedve (266)
Macimedve Creative Commons License 2000.11.24 0 0 266
SZVSZ a legtöbb autóban le lehet venni a szűrőt az olaj leengedése nélkül. Nem folyik ki több olaj, mint normál olajcserés szürőcserekor.
A szűrő csatlakozása a legtöbb autón sokkal magasaban van, mint az oljszint teteje. Legalábbis azokon így van, amelyekre így kapásból emlékezni tudok....
Arra viszont vigyázni kell, hogy a szűrőben is van kb. fél liter olaj, meg lesz egy kis elfolyás is, amit új olajjal pótolni kell.
A szűrőből semmiképpen sem szabad az olajat a motorba visszaönteni!

Javasolt a műtétet a normál alajcserével ellentétben teljesen hideg motornál csinálni, akkor még kevesebb csöpög....

Zak Creative Commons License 2000.11.23 0 0 265
Szerintem hiába, hogy magasabban van, azért 4-4,5 liter olaj, ami normálisan benne van, felér odáig, mindenképpen kifolyik, és akkor már inkább leereszteni, mint pacsálni a szűrô körül folyó olajban. Lehet, hogy csak nálam... De megnézem, mit ír a szerelési könyv az én kocsimról.
Előzmény: Törölt nick (264)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.23 0 0 264
Zak:
De mér már?
Az olajteknő alacsonyabban van a szűrőnél, szóval elvileg nem kéne kifolynia az olajszűrő letekerésétől.
Vagy?
Előzmény: Zak (263)
Zak Creative Commons License 2000.11.23 0 0 263
Maximum úgy, hogy leereszted az olajat, aztán visszatültöd újra. De vigyázz, hogy akkor pormentes edénybe ereszd le!
Előzmény: NAGU (262)
NAGU Creative Commons License 2000.11.23 0 0 262
Koszonom a hozzaszolasokat.
Azon gondolkodom, hogy kicserelem az olajszurot, hatha segit. A kerdesem az, hogy ezt meg lehet-e tenni az olaj leeresztese nelkul? Ha jol ertelmezem az eddigieket, akkor csak egy keves olaj folyhat ki a szurocserekor.
Előzmény: Macimedve (260)
Alexis Creative Commons License 2000.11.22 0 0 261
NAGU : Ugyanilyen olajam van (120L), ugyanezt csinálja.
Előzmény: NAGU (245)
Macimedve Creative Commons License 2000.11.20 0 0 260
Minden tisztességes olajszűrőben van egy un. talpszelep, ami megakadályozza az olaj visszfolyását. A nagyon gagyi szűrőkben ez el szokott romlani, aztán indulás után másodpercekig nincs olajnyomás.
A tisztességes autókban van egy kis elektromos oljszivattyú, ami indítózás előtt teljesen feltölti a rendszert.
Ilyen pl a Ferrari 12 hengerese is...:-)))))
Előzmény: Törölt nick (259)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.20 0 0 259
NAGU: léteznek olyan olajszűrők, amelyek magukban tartanak egy kis olajat, ha leállítod a motort, pont azért, hogy indulásnál egyből legyen kenés, ne kelljen pár másodpercig várni. A Mazdákban pl. ilyen van, a Favoritban nemtom. Én akkor jártam így a Mazdámmal, amikor valami gagyi utángyártott olajszűrőt adtak, ami persze nem tartott magában semmit. Esetleg ez lehet a gond nálad is...

Pigmy

Előzmény: NAGU (245)
atesz71 Creative Commons License 2000.11.14 0 0 258
Sziasztok!

Nem teljesen olajtéma, de valamelyest kapcsolódik hozzá és mivel jó ez a topik, ezért ide írom le:

Ezt olvastam:

" Anti-Bakterien-Diesel-Additiv

Antibakteriális diesel-adalék:Hosszú időre leállított diesel üzemű járművekhez. Tisztítja és keni a befecskendező fúvókákat. Véd a korróziótol. Alkalmas üzemanyagtartályokhoz is. Tankolás előtt öntsük a tankba.
Baktériumok ellen:Megelőzi a baktériumok elszaporodását. Fertőtleníti a már fertőzött üzemanyagrendszert.Széleskörű és nagyfokú hatékonyság. "

Érdekes, nem!?

A kockázatok és mellékhatások tekintetében kérjük keresse fel autószerelőjét???

Mi a véleményetek?

Üdv. : Attila

gates Creative Commons License 2000.11.03 0 0 257
Azért ez nem mond ellen a fizika törvényeinek, csak szokatlan. De sok hasonló dolog van még: Höre keményedö müanyagok, vízjég, stb.
A 0W-40 és a 15W-40 a határokat jelölik
Előzmény: SERGIO (251)
antforce Creative Commons License 2000.11.03 0 0 256
castrol rs..
de nemsokara mobilt is huteni fogom probakepp..

SERGIO Creative Commons License 2000.11.03 0 0 255
Gondoltam, hogy nem étolajat!
A típusát.
Előzmény: antforce (254)
antforce Creative Commons License 2000.11.03 0 0 254
motorolajat
SERGIO Creative Commons License 2000.11.03 0 0 253
Milyen olajat?
Előzmény: antforce (252)
antforce Creative Commons License 2000.11.03 0 0 252
na ezt nem ertem, en kiprobaltam hogy hutottem az olajat, de nekem egyre surubb lett.. akkor most mi az igazsag ?
SERGIO Creative Commons License 2000.11.03 0 0 251
Ez már szóba került korábban is, hogy régebben volt külön téli és külön nyári olaj. Ezek voltak az egyfokozatú olajok.Ma már vannak korszerű többfokozatú olajok, hogy ne kelljen évente többször csereberélni.
A Mobil 1 5W-50-es v. 0W-40-es a profi motoroknál a motor igényeit maximálisan kielégíti.
Egy vegyészmérnök vevő tesztelte ezeket, és azt tapasztalta,hogy minél jobban hűti az olajat, az annál hígfolyósabb, ami ellentmond a fizika törvényeinek. ( ez csak az egyik kísérlete volt )
Előzmény: gates (250)
gates Creative Commons License 2000.11.02 0 0 250
Sziasztok!
Én nem találom ezt olyan furának, mert minél kisebb a W elötti szám annál alacsonyabb hömérsékleten is megtartja az ideális viszkozitását az olaj, tehát:
Hidegben is könnyen mozgatja az olajszivattyú!
Képzeld el, ha a szivattyút kocsonyába vagy mézbe teszed! Na hát ilyen a túlhütött olaj is. Ezért érdemes jó motorba télen relatíve hígabb olajat tenni
Előzmény: Adm (249)
Adm Creative Commons License 2000.10.31 0 0 249

Ez egy furi dolog.... Én a saját motoromnál generál után 15W40-et raktam bele, és ugyanezt csinálta. Következő olajcserénél 10W40 SJ ment bele, és emúlt a jelenség, pedig ezt elvileg nehezebb lenne felkapnia a szivattyúnak és könnyebbben is visszafolyna belőle... Most 5W40-et raktam bele télire, ezzel is azonnal elalszik a lámpa...
Előzmény: NAGU (245)
Clarvoyant Creative Commons License 2000.10.31 0 0 248
Tud valaki kulfoldi elsosorban szlovak benzinarakat?Jobb-e ott a benzin, mint itt...
Sokan mondjak ot sokkal jobb minosegu a benzin, mint nalunk.Tapasztalat?

Koszi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!