Keresés

Részletes keresés

olahtamas Creative Commons License 2020.04.20 0 1 760

alnibell az "előzetes regisztráció után" szavai az én értelmezésemben nem automatikusan név nélküli feltöltést jelent.

 

Egyébként előzetes regisztráció nélkül is küldhető be track:

Előzmény: efemm (755)
alnibell Creative Commons License 2020.04.19 0 0 759

OK, Cimbora, akkor legyen itt olvasható, a most vállalt éned, tavaly augusztus 13-ig rögzített,  úgymond építőjellegű hozzászólásaid.
https://forum.index.hu/Article/showResultList?o=4&aq_text=&aq_cre=&user_id=1166962&topic_id=&forum_id=0&aq_ext=0&t=9219453

Előzmény: _ZE (757)
alnibell Creative Commons License 2020.04.16 -1 0 758

Ha már megszólítás nélkül ide jöttél ...

 

A technológián lehet vitatkozni, hogy melyik a jobb, melyik az informatívabb. De nem érdemes. Itt nem.

Legyen elég ehhez csak egy adalék. Lehet mondani, hogy egy vagy több többéves trekk idejétmúlt, korábbi állapotot tükröz, ugyanakkor nincs aggály a 10 éves vagy még régebbi fotók jelenlegi valóságtartalma kapcsán.
De, mondom ez, csak a technológia választás kérdése. Én nem preferálom az utóbbit.

 

Amikor a kákán csomót keresünk, találunk, ha van rajta, ha nincs. Eleve feltételezni a félrevezetés szándékát tényleg a paranoia tárgykörébe tartozó dolog.

A regisztráció vázolt módon való megítélése egyrészt igaz, másrészt viszont semmi köze nincs ahhoz, hogy a szerkesztés mikéntje, hozzáférhetősége milyen.

Végül, jó a link, csak egyoldalú, a megszokott módon. Nagyon hiányoznak azok a hozzászólások, a személyemre vonatkozó jelzőikkel együtt, amelyekre a válogatás posztjai a néhány hozzászólónak szóltak. Ezek ugyanis mind egyszerű válaszok.
Ja, és mi is volt a téma?
Egyrészt az egységes turistaút-nyilvántartás, másrészt egy a kerékpárosok által igénybe nem vehető körforgalom és egy kerékpárút térképi keresztezési módjának kialakítása.
Az előbbinél jó pár hét után kiderült, hogy a három leghangosabb ellenző egy teljesen vad feltételezéssel élt, az utóbbinál meg az, hogy az ún. győri kapcsolat rosszul adott tájékoztatást a nyegle kritikához.

Előzmény: _ZE (757)
_ZE Creative Commons License 2020.04.16 0 1 757

"Nem csak erdei, mezei utakról, de még közutakról sincs mindenütt trekk." - Térképet nem csak (sőt nem elsősorban) track-ről, hanem georeferált légi fotókról is szikás rajzolni - jóval hamarabb volt fotók alapján térkép, mint GPS, és bizony egy jól illezstett fotó alapján rajzolva semlesz pontatlanabb a térkép, mint egy akármilyen gps-trackből felrajzolt. Tudom, tuhun  több track alapján szemre, saccográfiai módszerrel átlagoltan megy a track-alapú rajzolás :-P

 

"Ha valaki regisztráció nélkül juttatna el felmérési nyomvonalat, akkor azt minden bizonnyal e-mail mellékletként tenné. Ez pedig automatikusan biztosítaná a kapcsolatfelvétel lehetőségét." - Mert miért is? Miért kéne e-mail mellékletként? És a "feladó" e-mail címe,mint olyan vagy fogad levelet/létezik, vagy sem... Tudod az,a mit a feladónál látsz az gyakorlatilag bármi lehet, akár Hófehérke feladóval is kaphatsz  e-mailt...

"És ugyan mire biztosíték maga a regisztráció?" - A tuhunál arra, hogy egy tájegységet egyszerre csak egy ember matat, mert ugyebár ott ilyen a workflow, az OSM esetében meg a kapcsolattartás okán (emlékeim szerint ott az e-mail címes reg. esetében van validálás, hogy élő cím-e, azaz kap a megadott címre egy aktiváló linket a delikvens).

 

"Melyek voltak a korábbi nem építőjellegű témafelvetéseim?" Nagyjából ezek:

https://forum.index.hu/Article/showResultList?o=4&aq_text=&aq_cre=&user_id=891659&topic_id=&forum_id=0&aq_ext=0&t=9219453

 

Előzmény: alnibell (756)
alnibell Creative Commons License 2020.04.16 -1 0 756

Nem csak erdei, mezei utakról, de még közutakról sincs mindenütt trekk. Aztán semmi biztosítéka nincs annak, hogy például egy beküldött  trekk nem az úton tartás funkció bekapcsolása mellett jött létre.


POI-k.
Korábban sem, most se értek egyet azzal, hogy web-es felületen lehet POI-t bejelenteni. Pont amiatt, amit Te is említesz. Ha van hozzá tartozó felmérés, akkor a szerkesztés során a POI is a helyére kerülhet.

 

Ha valaki regisztráció nélkül juttatna el felmérési nyomvonalat, akkor azt minden bizonnyal e-mail mellékletként tenné. Ez pedig automatikusan biztosítaná a kapcsolatfelvétel lehetőségét.

A "bárki szerkesztheti, kiegészítheti" megfogalmazásnak nem kis mértékben mond ellent a regisztrációs kötöttség.

(És ugyan mire biztosíték maga a regisztráció? Netán a pontos munkára vagy azért arra mégsem?)

 

Logika - paranoia.

"... már megint nem építőjellegű témafelvetés ..." 
Csak egy kérdés, mert végül is ez a hozzászólásod indítéka.

Melyek voltak a korábbi nem építőjellegű témafelvetéseim?

A precíz, a részletekre is kiterjedő munkavégzés, mint elvárás, a töltések és bevágások térképi megjelenítése, a POI-k aktuális állapotának jelzése vagy az egységes turistaút-nyilvántartás létrehozása? Nos?

 

 

Előzmény: efemm (755)
efemm Creative Commons License 2020.04.16 0 0 755

Közútból már szerintem nem nagyon van olyan, ami alatt ne lenne track, nem lenne annyira hasznos, ha a ki tudja milyen beállításokkal (pl. lock on road) készült track-ek tömkelege jelenne meg. (Az OSM-ről tudok nyilatkozni elsősorban.) A POI-knál ez azért probléma, mert a Maps.Me-ben sokszor rögzítenek maguknak az átlag felhasználók pontokat, ami rákerül a térképre, de rossz helyre, hiányosan, vagy téves megjelenéssel.

A Tuhu-nál a térkép letöltés is azonosítóhoz kötött, de ott minidig is így volt.

(OSM) szerkesztőként néha hasznos az, ha a feltöltőt el tudom érni, tudok tőle kérdezni.

Ha nem a Tuhu/Osm térképszerkesztést veszem csak figyelembe, akkor persze minden track jó jöhet majd valakinek, valamilyen célból, forgalom, sebesség, stb. elemzésére, ahogyan most a google is elemzi az egyes helyek (parkok) látogatottságát a telefonon adatai alapján.

Szóval nem paranoia, hanem logika, de -megjegyzem- ez már megint nem egy építő jellegű témafelvetés részedről...

Előzmény: alnibell (754)
alnibell Creative Commons License 2020.04.16 0 0 754

"... már-már nevetségesen paranoiás jelenség az, hogy mindkét hazai digitális turistatérkép készítő társaságnál még egy egyszerű trekk-feltöltés is csak előzetes regisztráció után végezhető."

olahtamas Creative Commons License 2020.03.18 0 0 753

Úgy látszik túlterhelt a szerver, itt van kiemelés nélkül:

https://hiking.waymarkedtrails.org/#?map=16!48.2192!20.3004

 

Amúgy ezt kellene látni:

Előzmény: garass (751)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.18 -1 0 752

Nekem is hibát dob.

 

A kék+ valóban összeköti a két ágat? Mert a Gyár utcában úgy láttam elfogynak a jelzések, bár az is igaz hogy nem néztem át minden fát/oszlopot tüzetesen ez ügyben.

 

A fejre állított kék3 szög valóban elég szerencsétlen választás, gondolkoztam is, hogy hova vezethet, milyen csúcsra, de nem jöttem rá.

 

Ez a tanösvény viszont nem lenne rossz, nem tudom mikori ötlet lehet:

ROÓB PIHENŐ ÉS KILÁTÓHELY. Ózd. - Ózd épített őrőkségeinek túrista útvonala.

Előzmény: garass (751)
garass Creative Commons License 2020.03.18 0 0 751

Tamás, ez a link nekem hibajelzést ad.

Előzmény: olahtamas (749)
garass Creative Commons License 2020.03.18 0 0 750

Bocsánat, NEM OKT !, hanem Kohász út. Bár itt, ezen a tájon ez legalább annyira fontos túraút.

Előzmény: Törölt nick (748)
olahtamas Creative Commons License 2020.03.18 0 0 749
Előzmény: garass (747)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.17 -1 0 748

"Az OKT két, (a vasút állomás felé és a vasútállomástól Somsály felé menő) ága közötti összekötést (az állomást kikerülő jelzett utat) a K+ jelzés egymagában tökéletesen betölti."

Az OKT jó messze van ide, de azért értem mit akartál mondani. :-)

Köszi az infókat.

Előzmény: garass (747)
garass Creative Commons License 2020.03.17 0 0 747

A kék háromszög valójában egy csúcsára állított háromszög, ami ugye a turistajelzések között nem létezik. Ez egy rosszul kigondolt átkötés (az ózdiak szerint tanösvény) lett volna amit megszüntettünk. Ez a Gyár u- Munkás u - Lomb u - Nagyamerika u- Vajda János u - Gyár u - Hétes telep - Csontalma u között korábban törölve lett. Ezek szerint egy jel sajnos ott maradt. 

Az OKT két, (a vasút állomás felé és a vasútállomástól Somsály felé menő) ága közötti összekötést (az állomást kikerülő jelzett utat) a K+ jelzés egymagában tökéletesen betölti.

Indok az ózdiak felé: Ha kell mégis a tanösvény, akkor az egységes KT jelzéssel kellene ábrázolni és nem a turistajelzésre hasonlító fejre állított háromszöggel, mert ez így mint alább is látható, sokakat megtéveszthet. A tanösvényt pedig valahol nyilvánosan is leadminisztrálni.

 

Előzmény: Törölt nick (746)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.17 -1 0 746

Totó, Ózdon van olyan jelzés amely nincs fent az OSM-en, a tuhun igen, de ott sem teljes hosszában.

Sőt az OSM-en maga az kis utca is hiányzik. (lásd 2. fotó, jól járható, kövezett.

A régi Kohász kék jelzés a Csontalma utcán érte el a Gyár utcát, ma ez kék + jelzés, amely az Acélgyár régi kapujáig követhető. A Gyár utca felénél még van kék+ jel.

A piros nyílnál a betonlépcsőn látható friss jelzések közül a kék 3szög nem tudom honnan hova vezet. A nyíl a régi kék sáv.

1. a piros nyíllal jelzett hely fotója

2. a térképen a kék kurflinál lévő jelzések egyike

 

 

Előzmény: olahtamas (745)
olahtamas Creative Commons License 2020.03.04 0 1 745

És akkor a következő előadás, a nem erdős területekre, ahol már a cm-es pontosság is előjön:

https://www.youtube.com/watch?v=mcF0ueA37V0

És mindezt továbbra is az "olcsóbb" eszközök használatával.

Előzmény: olahtamas (744)
olahtamas Creative Commons License 2020.02.04 0 0 744

Akit érdekel, hogy miként lehet olcsó eszközökkel pontos felméréseket végezni erdőben,

íme egy jó előadás Kolesár Andrástól:

https://youtu.be/YzE8qGIQHA0

olahtamas Creative Commons License 2020.02.02 0 0 743

Az új bélyegzőhelyek/oszlopok QR kódjainak kuszasága, egy jó applikációval még orvosolható lenne, ha a GPS-ből kiolvasott koordinátákkal összepárosítanák, de nem hinném, hogy túl gyorsan sor kerülne ilyesmire.

Előzmény: _ZE (742)
_ZE Creative Commons License 2020.02.02 0 0 742

Igen, így van. Persze amikor kikerültek az új dobozok, lehetett volna erre is gondolni, és egyedi QR-kóddal ellátni mindet, mert ha jól tudom, most mindegyiken ugyanaz szerepel. Sebaj, majd a következő telejs doboz- és bélyegzőcserénél... :-D

Előzmény: olahtamas (741)
olahtamas Creative Commons License 2020.02.02 0 0 741

A kéktúra az más, ott azért a hagyományok sokat számítanak, bár LASSAN ott is el lehet kezdeni gondolkodni, hogy ha legközelebb új füzet kerül kiadásra, akkor már egy alternatív megoldásként szóba jöhet a dolog.

Azért hangsúlyozom, hogy lassan, mert bár nincs a tarsolyomban konkrét statisztika, de úgy érzésre már az erdőjáró emberek 90%-a már rendelkezik olyan okostelefonnal, amiben van GPS.

Tehát az a 10% akinek nincs, az joggal tiltakozik a kizárólagos megoldás ellen.

(meg nyilván van az a réteg is, akinek ugyan van ilyen készüléke, de nem tudja/akarja használni)

 

Az embereknek kell hagyni időt, hogy megérjen bennük a technológiában rejlő lehetőségek felismerése.

Érdekes volna visszaolvasni az itteni fórumban is, hogy hányan idegenkedtek mondjuk kb 15 éve, és azok közül most hány használ GPS-t :)

 

Előzmény: _ZE (740)
_ZE Creative Commons License 2020.02.02 0 0 740

"egy QR kód és a telefon által adott GPS koordinátákkal, időbélyeggel tárolt adatokat gyűjteni." - Hogy ezért az ötletért valamelyik talán kéktúrás topicban hogy le lettem anno ööö... teremtve... Azóta meg gyakorlatilag az instant túrák -egy része legalábbis- erre az ötletre épít :-P

 

Persze emlékszem, hogy bőven a hetvenes évek első felében már rajzolgattam olyan autót, illetve műszerfalat, ahol a sebességváltáshoz nem volt kuplung, és egy karral lehetett fel meg le irányba váltani... De a fene megeszi, azt az ötletet sem szabadalmaztattam :-D

 

Előzmény: olahtamas (738)
olahtamas Creative Commons License 2020.02.02 0 0 739

Ezen a fórumon szerintem ezzel mindenki tisztában van :P

Előzmény: Törölt nick (737)
olahtamas Creative Commons License 2020.02.02 0 0 738

A kód képekről való leolvasásának megakadályozására 2 fő megoldást látok.

1. Olyan kódtáblát alkalmazni, ami messziről látható, de a kód csak nagyon kis karakterekkel van írva, hogy egy  normál fényképről ne legyen leolvasható.
   (esetleg olyan helyre tenni, ami az útról nem is látszik)

2. A mapillary esetében így lehet utólag törölni:
https://help.mapillary.com/hc/en-us/articles/115001663705-Blurring-images

 

 

 

Vagy lassan áttérni valamilyen okostelefonos megoldásra, ahol a füzet helyett pl. egy applikációval kellene beregisztráltan
egy QR kód és a telefon által adott GPS koordinátákkal, időbélyeggel tárolt adatokat gyűjteni.

Előzmény: pavarotti (736)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.02 -1 0 737

Bármelyik képszerkesztővel egy pillanat alatt ki lehet satírozni egy kódot, a lent láthatónál még szebben is, ha időt fordítunk rá.

 

Előzmény: pavarotti (736)
pavarotti Creative Commons License 2020.02.02 0 0 736

Köszi, tök jó lett. Átnézem majd a mapillary-ket a hiányzó oszlopfotóknál, hátha van ahol tudom használni. Ha valaha átlépünk a teszt-kereteken, simán meg lehet tenni majd az oda-vissza hivatkozást (részemről osm id-t igyekszem most is tárolni poikról/node-okról, később relation-ökről).

Mapillary fotóknál jó lenne kitakarni azon oszlop-részeket ahol BKT kód látszik, nem tudom ez megtehető-e, illetve hogyan, de e nélkül e fotókat így semmiképp sem "reklámoznám" ((igazolópontok itt: https://www.bthe.hu/index.php/bthe-turamozgalmak/borzsonyi-kektura.html))

 

Koordináta pontosságát nem tartom jelenleg kiemelt célnak, pont azért van a fénykép, hogy meglevő oszlop/tábla esetén az irány akár gép előtt ülve is gyorsan ellenőrizhető legyen. Ennek megfelelően jelenleg nincs külön koordinátám poi-ra és oszlopra, nem is tervezem.

 

Karbantartó szervezetnél kérdőjeles elemekkel mi az elképzelés?

Egyelőre semmi, igaziból azért kezdtem el ezeket felvenni mert a poi-k részben saját turistautak végpontjai, részben ha már van fotó-információ ne vesszen el, illetve hosszabb távon (jó esetben jövőre) örülnék ha teljes Börzsönyre meglenne majd a "nyilvántartás".

Elvileg ismerek olyat aki 99%-ban meg tudná mondani hogy ki állított mely oszlopot ezek közül:), de ennek tisztázása is a "ráér még" feladat most nekem.

 

Írok majd ha sikerül a saját "pont"-jainkat/oszlopainkat közel teljessé tenni, reményeim szerint tavaszra. Addig is, ma is csinosítottam-pontosítottam a listanézeten mind formátum, mind adat szempontból, pár napja a térképen is, mostmár minden elérhető "központi helyről" is (http://bthe.bernece.hu)

 

Előzmény: olahtamas (735)
olahtamas Creative Commons License 2020.01.31 0 0 735

Átnéztem a listát, és aktualizáltam az OSM adatait is, így lehet külön lekérdezést csinálni csak a BTHE által karbantartott oszlopokról.

Az overpass lekérdezés így néz ki:

operator=BTHE AND information=guidepost in Börzsöny
http://overpass-turbo.eu/s/Qgu

Ahol volt mapillary fotó, azt is belinkeltem az oszlopokhoz

Össze lehet nézni a koordinátákat, pl. Bernecebarátinál:
https://turistautak.openstreetmap.hu/index.php?mapillary=PLwDpULu9D0ED37dbD9cGg
Látszik a képen, hogy az oszlop nem a Templom utca sarkánál van hanem sokkal közelebb van a Rákóczi Ferenc utca sarkához.

( ha táblát kell tervezni, akkor nem mindegy, hogy milyen irányúak a nyilak amennyiben újat kell gyártatni )


Az általad készített oldalon szereplő, de a Karbantartó szervezetnél kérdőjeles elemekkel mi az elképzelés?

Előzmény: pavarotti (728)
pozo Creative Commons License 2020.01.22 0 0 734

Nyögvenyelősen..

Előzmény: pozo (733)
pozo Creative Commons License 2020.01.22 0 0 733

Már működik...

 

Előzmény: pozo (732)
pozo Creative Commons License 2020.01.22 0 0 732

Köszi.

Vajon ki a honlap gazdája?

Előzmény: olahtamas (731)
olahtamas Creative Commons License 2020.01.22 0 0 731

nálam sem megy.

Előzmény: pozo (730)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!