Keresés

Részletes keresés

MTU-890 Creative Commons License 2015.11.14 0 0 1642

Olasz fórumról Westinghouse "U" kormányszelepről színes ábrák és leírás:

 

http://www.ferrovie.it/forum/viewtopic.php?f=47&t=38460&start=45

 

 

 

MTU-890 Creative Commons License 2015.11.05 0 0 1641

Balesetvizsgálati jelentés, benne C3A kormányszelep:

 

http://www.bea-tt.equipement.gouv.fr/IMG/pdf/Rapport_BEATT_2013-001.pdf

Vendégsín Creative Commons License 2015.10.29 0 0 1640

Önműködés problémaköre:

A fékezőszelep nagy átbocsátóképessége nem veszélyeztetheti a vonat fékjének önműködését, vonatszakadáskor, hiszen a szabadba távozó sűrített levegő a fékezőszelep felé légveszteségként jelenik meg. Az üzemben elkerülhetetlen légveszteségek pótlásának mértéke csak olyan lehet, hogy ha a fővezetéken folytonossági probléma lép fel a fővezetéknyomás úgy csökkenjen, hogy a fék üzembe lépjen.

Adott vonatban annál kevésbé tökéletes a légfék önműködése, mennél távolabb van a vonatszakadás vagy vészfékezés helye a menet állásban lévő fékezőszeleptől. Ennek ellenére éppen a vonat végén történt vonatszakadás biztosítja leginkább azt, hogy az elszakadt vonat mindkét része a mozdonyvezető beavatkozása nélkül is feltétlenül megálljon. Ilyenkor – jóllehet a menet állásban lévő fékezőszelephez közel lévő egyes fékek csak tökéletlenül vagy egyáltalán nem fékeznek -. a mozdonyon maradt nagyobb vonatrész fékező kocsijai olyan nagy fékezőerőt fejtenek ki, melyek legyőzéséhez szükséges vonóerőt a vontatójármű kifejteni nem képes. Így tehát az elszakadt vonatnak nemcsak a hátsó része, hanem a mozdonyon maradt első része is feltétlenül megáll. Akkor viszont, ha a vonatszakadás után csak néhány kocsi maradt a mozdonyon, ezek ugyan többé-kevésbé fékeznek, de előfordulhat, hogy a keletkezett összes fékezőerő nem nagyobb a vonatszakadás előtti nagy vonat egyszerű vonóerőigényénél. Ilyenkor – hacsak nem olyan a mozdony, hogy a nagymértékben csökkent fővezetéknyomás miatt a vonóerő megszűnik – az elszakadt vonat első része az önműködő fék működésbe lépése ellenére sem áll meg a mozdonyvezető beavatkozása nélkül.

Előzmény: Ne hogy má!:) (1639)
Ne hogy má!:) Creative Commons License 2015.10.29 0 0 1639

Sziasztok!

 

Vasúti vizsgára készülünk és lenne egy olyan kérdésünk amiben segítségünkre lehetnétek!

 

Mi a fék önműködés problémakörre?

 

Válaszokat előre is köszönöm!

MTU-890 Creative Commons License 2015.10.29 0 0 1638

Ezen a kocsin ilyen rugóval tették határozottá a vonatnem-váltó és a raksúlyváltó két végállását:

 

 

MTU-890 Creative Commons License 2015.10.29 0 0 1637

"Frein O ou Ch-GP" fékfelirat. Ennek megfelelően az egyik kocsin Oerlikon, a másikon Charmilles kormányszelep van:

 

 

 

1014 Creative Commons License 2015.10.10 0 0 1636

Köszönöm!

Előzmény: Vendégsín (1635)
Vendégsín Creative Commons License 2015.10.06 0 0 1635

DK fék A cseh DAKO cég fékszerkezete. A kocsi pedig UIC rendszerű és DB rendszerű ep. fékkel és vészfékáthidalóval ellátott.

Előzmény: 1014 (1633)
1014 Creative Commons License 2015.10.06 0 0 1634

Magma = magam, ha az autocorrect nem pofázik bele. :-)

Előzmény: 1014 (1633)
1014 Creative Commons License 2015.10.06 0 0 1633

 

Sziasztok, mi ez a DK fék és mit jelentenek a jelzések? Nagyon beleásni nem akarom magma, csak nagy vonalakban érdekel. Esetleg 1-2 link...

 

Kösz!

hmsoft Creative Commons License 2015.09.09 0 0 1632

A KAB60-ast

úgy hirdették, hogy ez aztán a világ közepe, merthogy a pneumatikus szervek függőlegesen vannak benne, nem úgy, mint a konkurencia 483-asában. A vízszintes helyzetű elemek hirtelen gyorsulás vagy lassulás hatására elmozdulhatnak. Például ha a teherkocsi hirtelen falnak megy, lehet, hogy akaratlanul befékez vagy felold. Az eredmény szempontjából a különbség aránylag csekély - de hátha mégse... Az MTZ komolyan vette a kihívást, és most már van olyan 483-asuk, amelynek a mellékkormányszelepét függőlegesbe állították.

(Itt persze az egész fejjel lefelé áll, máskülönben problémás lett volna letenni az asztalra.)

hm

hmsoft Creative Commons License 2015.09.09 0 0 1631

Kérdés a jelenlévő képviselőhöz: - Hát ebben

meg miért nem 130-as vagy 230-as fékkontroller van?

Válasz: - Az RZsD így rendelte.
- Ez tiszta, de indokolták?
- Hááát ... ebben nincs UKTOL (mármint univerzális fékállvány, szóval egy ilyen

), és amit nem UKTOL-lal rendelnek...
- Azért mondhatnék ellenpéldát.
- Akkor nem tudom.

(A gép Szahalin szigetére való, azért ilyen meglepően picike.)

hm

Vendégsín Creative Commons License 2015.08.16 0 0 1630

A videó alapján ezen a lomon az önműködő fék fékezőszelepe FB 11-esnek tűnik.

Előzmény: cs1014 (1623)
cs1014 Creative Commons License 2015.08.16 0 0 1629

Köszönjük, hogy vetted a fáradtságot! :)

Előzmény: _Nyuszi (1628)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.08.16 0 0 1628

Ez a része nem (sem) beszólás akart lenni, inkább a módszertan megadása (meg hogy nehogy úgy tűnjön, ilyen művelt vagyok, hogy egy fotóból megmondom a pályaszámot).

 

Előzmény: cs1014 (1627)
cs1014 Creative Commons License 2015.08.16 0 0 1627

Éljen a gugli képkeresési funkciója.

 

Mobilon nem megy. Próbáltam.

Előzmény: _Nyuszi (1626)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.08.16 0 0 1626

Én tippelnék egy ÓBB 2091-esre, ha jól értem a szöveget (amúgy a fotón konkrétan a Diesellok 199 030-8 psz.-ú gép látható, a Döllnitzbahn-on). (Éljen a gugli képkeresési funkciója.)

 

https://www.youtube.com/watch?v=Mhnr-L5Jtp8

 

 

 

"Mint a konyháról kitekintve látszik, valami keskeny dolog."

A Wikipedia szerint 760-as.

Előzmény: cs1014 (1625)
cs1014 Creative Commons License 2015.08.15 0 0 1625

Mint a konyháról kitekintve látszik, valami keskeny dolog.

Tök véletlenül találtam, egész más kabinra kerestem a gúgliban, aztán ezt is kidobta a találatok között. Mivel az index a linket is a magáévá tette, már visszakeresni sem olyan egyszerű.

Röviden: fogalmam sincs.

Előzmény: Vendégsín (1624)
Vendégsín Creative Commons License 2015.08.07 0 0 1624

Ez milyen lom?

 

Előzmény: cs1014 (1623)
cs1014 Creative Commons License 2015.08.07 0 0 1623

Itt is egy hasonló megoldás:

Előzmény: Vendégsín (1622)
Vendégsín Creative Commons License 2015.07.18 0 0 1622

Ha így néz ki egy mozdony vezetőállása 2015-ben, akkor remélhetőleg a bontóban fotóztál!

 

Ez nem a bontó. Egy szép törperős:

 

Előzmény: cs1014 (1621)
cs1014 Creative Commons License 2015.07.18 0 0 1621

>>Az ugyanolyan szellőztető szelep, mint jobbra a Zb01-es szelep oldalán levő fura anya.

 

A telefonban az egész kép megfelel egy 4x4-es igazolványfotónak. Ebből ez látszik. 

 

>>Ez egy mozdony.

 

Akkor nem a javából... (bár a sárga izék is mozdonynak minősülnek)

Elég vacakul kezelhetők ezek a semmiben lógó stanglik, eleve nincs hol megtámaszkodni a karnak. A Zb-nullakaárhányas kezelőkarja amúgy is túl hosszú, talán ez az egy baj van vele, b...zott körülményesen kezelhető miatta. Még az M42-esen segített az ablakkeret, de a 2143-ason mindenféle fura fogásokkal kellett operálni, hogy normálisan adagolható legyen a nyomás.

 

Ha így néz ki egy mozdony vezetőállása 2015-ben, akkor remélhetőleg a bontóban fotóztál!

Előzmény: Vendégsín (1620)
Vendégsín Creative Commons License 2015.07.18 0 0 1620

"a fura anyából a tetején"

 

Az ugyanolyan szellőztető szelep, mint jobbra a Zb01-es szelep oldalán levő fura anya.

 

"első ránézésre valami sárga izé"

 

Ez egy mozdony.

 

"csapoljuk, meg töltjük direktben a fővezetéket"

 

Majdnem.

 

Előzmény: cs1014 (1619)
cs1014 Creative Commons License 2015.07.17 0 0 1619

Semmi kétség, a képen van egy fővezetéknyomás mérő manó-méter, mely szerint a fővezetékben épp atmoszférikus nyomás uralkodik. Bár vákkum is lehetne, mert a műszer 0-tól pozitív irányban van csak skálázva. :)

 

Van aztán még két Knorr Zb03-as szelep, a jobb oldali kiegészítő féket intézhet, a másik, a vastagabb csövekből, meg abból a fura anyából a tetején arra gondolok, hogy a fővezeték nyomását szabályozza. Hogy konkrétan a vezérlőtérét, vagy direktben a fővezetéket, azt innen nem tudom megmondani, mivel azonban a dolog, amibe ezeket a coccokat belecsavarozták első ránézésre valami sárga izé lehet, tippem szerint nincs vacakolás holmi vezérlőtérrel, meg másolószervvel, csapoljuk, meg töltjük direktben a fővezetéket, 5-barra meg valami nyomáshatároló szabályozhat. Esetleg egy csepegtetőszelep van még beiktatva, ha a semleges állás használatos menetállásként.

Szerintem. Aztán az is lehet, hogy csak valami mobil ütközőszétszerelő pneumatikus cucc kezelőszervei, a nyomásmérőn meg még az előző, azóta recyclingelt gazdaállat öröksége a felirat. 

Előzmény: Vendégsín (1618)
Vendégsín Creative Commons License 2015.07.17 0 0 1618

Lehet tippelni:

 

MTU-890 Creative Commons License 2015.06.04 0 0 1617

A POJAZDY SZYNOWE 2013/1. számában az (55)-56. oldalon van egy jó, színes ábra az SW4 kormányszelepről:

 

http://www.tabor.com.pl/wp-content/uploads/2015/06/psz_1_13.pdf

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.05.25 0 0 1616

Az EU-nak ilyenekben kéne egységesíteni!

Ez az 1600t feletti állítgatás is nevetséges, de az is, hogy egy RID-es vonat ugyanabban az összeállításban (kocsik+mozdony ugyanaz), más szabályzórendszer alapján közlekedik minden országban.

H:

- védőkocsik a mozdony után

- hátsó ÁSz

 

A:

- nincs védőkocsi

- hátsó ÁSz

- (1600t felett is engedélyezett a P állás)

 

D:

- nincs védőkocsi

- első ÁSz

 

Megkérdeztem a németet, hogy miért kell az első ÁSz, azt mondta, mert így biztonságos. Ezek szerint az osztrákoknál minden nap minden RID-es vonattal hazárdírozunk? Persze nálunk is lehetne az első ÁSz és nem kellene a védőkocsit be-ki sorozgatni.

Előzmény: Törölt nick (1615)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.25 0 1 1615

De a mind G-be megoldás az elég szar lehet PZB-vel :-(

Gratiszként még hozzájön, hogy a G vonatnem vonzza a BRA=2, ami meg a legtöbb esetben U állás. Ha már kibaxás, akkor legyen jó nagy!

Ugyanez a vonat ugyanazzal a géppel osztrák területen hegynek föl-le tisztán P-vel mehet. Passauban én is rugdosom át az összes vonatnemváltót P-be, mert ha nem, akkor mehetek

- G-ben

- U állással

- és kapom a papírt a hiányzó fék%-ról, meg az alkalmazható sebességekről.

Kinek hiányzik ez?

 

Bolondok ezek! Bolondabbak mint a magyarok!

Előzmény: Törölt nick (1605)
Vendégsín Creative Commons License 2015.05.25 0 0 1614

Attól, hogy G és P állásban a féksúly ugyanannyi féksúlytonna, a kocsi a két vonatnemváltó állásban eltérő fékúton áll meg. Ezért (mivel a lassú és gyors működésű féksúlytonnák nem azonosak, egymásra nem korlátozással válthatók át) van a két féknemre más-más féktáblázat kidolgozva.

Előzmény: daniel81 (1611)
Vendégsín Creative Commons License 2015.05.25 0 0 1613

Ha a megfékezettség megállapításánál a gyorsan működő fékek féktáblázatát vesszük figyelembe, az ilyen módon fékezett vonatokban futó, lassan működő fékkel fékezett járművek féksúlyának az új szabály szerint a 75 %-át vesszük figyelembe a nemzetközi előírások alapján.

Ha a megfékezettség megállapításánál a lassan működő fékek féktáblázatát vesszük figyelembe, nincs korrekciós tényező, de hogy a hálózatüzemeltető mikorra dolgozza ki a féktáblázatait 100 km/h-ig, az csak rajta múlik.

Előzmény: cs1014 (1612)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!