Keresés

Részletes keresés

HLJ Creative Commons License 2015.06.13 0 0 49626

Ha a hmmsimben lévő új funkciókat be lehetne építeni openBVE-be akkor érdemes lenne jobban villamos vonalat fejleszteni.

Előzmény: Miracle74 (49625)
Miracle74 Creative Commons License 2015.06.12 -1 0 49625

Jó lenne még több ilyen villamosos pálya. Az a baj hogy baromira kevés van.

4014 Creative Commons License 2015.06.11 0 0 49624

Ezt is köszönöm!

Előzmény: Gothpaladinus (49623)
Gothpaladinus Creative Commons License 2015.06.09 0 0 49623

Na, végre, hosszas keresés után csak sikerült megtalálnom! Itt töltheted tehát le: http://shitman.luky-pat.cz/BVE/trat%c4%9b%20bez%20vlak%c5%af/bvesim-setup-linie10.rar

Előzmény: Gothpaladinus (49622)
Gothpaladinus Creative Commons License 2015.06.09 0 0 49622

Na várjál, ezt benéztem, mégsem Újváros ez, hanem Bréma... Martin Finken a készítője, de a honlapja már vagy 10 éve halott. Most éppen azt keresem, hogy valahol még megtalálható-e a pálya a neten, vagy sem.

Előzmény: 4014 (49621)
4014 Creative Commons License 2015.06.09 0 0 49621

Köszönöm szépen a segítséged!

Előzmény: Gothpaladinus (49620)
Gothpaladinus Creative Commons License 2015.06.09 0 0 49620

DÜWAG TW6000 BVE Klubon, Neustadt villamoshálózat itt: http://home.arcor.de/tolobs/BVE/BVE_Startseite.htm

Előzmény: 4014 (49619)
4014 Creative Commons License 2015.05.26 0 0 49619

Sziasztok! Tudna valaki erről a pályáról és a videóban szereplő tw6000-ről valamilyen információval szolgálni, letöltési linket adni?

https://www.youtube.com/watch?v=2vmxJo05cMY

HLJ Creative Commons License 2015.05.25 0 0 49618

Írtam indexes off topikunkba akinek van kedve és tudja a választ válaszoljon!

bveroli Creative Commons License 2015.05.24 0 0 49617

Valami elmúlt, valamik hiányoznak (itt Ferihegy 2 vasúti kiszolgálására is gondolok ;) )

 

https://youtu.be/Z-CSkATqkuQ

HLJ Creative Commons License 2015.05.21 0 0 49616

Elkészült egy hidam, ebből már könnyedén ki lehet másikat is alakítani.

 

 

T.Tomasz Creative Commons License 2015.05.21 0 0 49615

update: Fél siker a Bender elindul - csak még nem értem :) -a route viewer nem. Sebaj és köszönöm, ezzel elszórakozok picit

Előzmény: T.Tomasz (49614)
T.Tomasz Creative Commons License 2015.05.21 0 0 49614

Remélem működik Linux alatt is.

Előzmény: HLJ (49612)
T.Tomasz Creative Commons License 2015.05.21 0 0 49613

Végső megoldásként arra gondoltam sin mezőt textelek át, és megpróbálom eltüntetni a sin szálak kiálló részeit. De más pályában hogy oldják meg? Azért köszi

Előzmény: Bzmot332 (49611)
HLJ Creative Commons License 2015.05.21 0 0 49612

Én javasolnám még a  Object Bendert, ami ívhajlításra szolgál talán sikerült kiküszöbölni a problémát. BVEklub honlapjáról le is lehet tölteni openBVE ikonra kattintva.

Előzmény: T.Tomasz (49610)
Bzmot332 Creative Commons License 2015.05.21 0 0 49611

Tudom, hogy nem megoldás számodra, de akkor is csak a saját modell marad.

Előzmény: T.Tomasz (49610)
T.Tomasz Creative Commons License 2015.05.21 0 0 49610

Sziasztok

 

Egy kis segítséget, esetleg tippet szeretnék kérni. Mivel én még a BVE 2.6 alá írtam utoljára pályát - a minőséget most ne firtassuk! - megpróbálkoztam Openbve alá is. Elolvastam a BVE Klub és BVE Metróéknál elérhető leírásokat, nagyjából tiszta minden, egészen addig, amíg nem lesz ív a pályán. A pálya textúrát cserélem az ív sugarának megfelelő textúrával, viszont a 0 sin mellett indított ( Mondjuk Rail 2-es ) 2-es sin úttest textúrája kanyarban törik, hézagos, lelátni a talaj alá. Lehet rosszul emlékszem, régen is kockás volt kanyarban az út széle, de nem volt hézagos. A kérdésem: Létezik-e megfelelő parancs, ami elkerülte a figyelmemet, hogy az út ne legyen darabos? Esetleg fellelhető valahol olyan úttest csomag, amiben kanyarobjektumok is vannak? ( A csinálj magadnak nem megoldás! )

Válaszokat, ötleteket előre is köszönöm

 

HLJ Creative Commons License 2015.05.19 0 0 49609

openBVE nagyvasút hév és metróra alkalmas jobban. Lehetne olyan funkciót beleépíteni ami jobban visszaadja a városi forgalmat tehát optimálisabb legyen villamosra?

Tényleg fejlesztőket kérdezvén lesz-e komolyabb fejlesztés idén openBVE-ben ami előre vinné a programot?

HLJ Creative Commons License 2015.05.18 0 0 49608

Köszi mindenkinek a választ. A hidam még nem végleges tudom, hogy kell rá védőkerítés, itt csak az volt a cél, hogy nagyjából jó-e így a felső vezeték és a híd alja közötti távolság.

Előzmény: bvemetro (49607)
bvemetro Creative Commons License 2015.05.18 0 0 49607

Szabályzat:
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0300103.GKM
1.3.2.2.-től


Konkrét távolságot nem találok, ami nekem a képről egyértelmű, hogy a felüljáró kerítése így nem jó, felsővezeték fölött védőkerítést kell kialakítani. Nézd meg utcaképen pl. a Kőbánya-Kispest fölötti, vagy a Kerepesi út fölötti felüljáró kialakítását.

Előzmény: HLJ (49603)
Bzmot332 Creative Commons License 2015.05.17 0 0 49606

Hirtelen nem sikerült megtalálnom benne, de itt biztos megtalálod, amit keresel:

 

http://www.bgok.hu/bber/VASUTEPITO_PROJEKTMENEDZSER/Vasuti_felsovezetek/Ronai%20Endre_tananyag.pdf

Előzmény: HLJ (49605)
HLJ Creative Commons License 2015.05.17 0 0 49605

HA jól értem akkor a felső része a feszítőkábel és az alsó meg a munkakábel. A híd alja és a feszítő kábel között 15 centi különbség van.

Előzmény: Bzmot332 (49604)
Bzmot332 Creative Commons License 2015.05.17 0 0 49604

Ha nagyon szőrszál hasogató lennék, azt mondanám, hogy nem túl előnyös, ha a feszítőkábel hozzáér a hídhoz, mert az ugyanúgy feszültség alatt van, mint a munkakábel (a pontos elnevezéseket elfelejtettem, de remélem érthető).

Előzmény: HLJ (49603)
HLJ Creative Commons License 2015.05.16 0 0 49603

Pár ilyen jellegű képet megnéztem és erre a következtetésre jutottam. Ha jól tudom valamilyen rögzítő kapcsok még vannak a hídnál, de azt nem teszem bele.

 

 

Szerintem ez így elfogadható. Vélemény?

Előzmény: Bzmot332 (49602)
Bzmot332 Creative Commons License 2015.05.15 0 0 49602

Biztos van valami (nyilván minimum kell akkora távolság valamennyi ráhagyással, hogy ne üssön át a fesz a vezetékről). De szerintem célravezetőbb, ha keresel a neten valami képet (google), és az alapján saccolsz.

Előzmény: HLJ (49601)
HLJ Creative Commons License 2015.05.14 0 0 49601

Van-e arra szabály, hogy a vasúti híd alsó része a felső vezeték felső részétől hány centire van?

tibitrain Creative Commons License 2015.05.13 0 0 49600

Nem. Már megcsináltam vertex-szel a tetőt. Egy textúra és 16 meshbuilder szakasz. Ugyanazok a vertex pontok, csak mindegyik egy kicsit elforgatva. A fekete részek égbolt színűek lesznek, nem átlátszóak. Az illúzió így remélem ugyanaz lesz. Ha nem akar a program transparentezni, akkor majd forgatni fog meg kezeli a sok vertex pontot. 

Előzmény: Bzmot332 (49599)
Bzmot332 Creative Commons License 2015.05.13 0 0 49599

Szerintem első közelítésben érdemes lenne azokat a nagy textúrákat átméretezni (1024*1024-re pl.). Nem számít, ha egy kicsit torzulnak. Ugye itt azt kell szem előtt tartani, hogy mennyire fontos az adott textúra. Ha olyan helyen van, ami a vonatból alig látható, csak ha mászkálsz, szerintem érdemes lebutítani (inkább nézzen i rosszabbul közelről, mint hogy a vezetés rovására menjen).

 

Nem kell egyébként minden transparentes résztől megszabadulni, csak ahol nagyon sok van. Szerintem az állomáson az a pár ilyen cylinder bőven megmaradhat, csak ahol nagyon sok van és meg lehet máshogy is oldani, ott kéne valamit trükközni.

Előzmény: tibitrain (49598)
tibitrain Creative Commons License 2015.05.13 0 0 49598

Persze. Lehet alagutat vertex pontokkal is megépíteni. Csak az közel sem lesz olyan szép szabályos mint a cylinder parancs által épített. Könnyebb is az utóbbi módszer, mert a gép számolja ki. 

"A csavart falrészben sem értem a problémás részt"

Nos ezt úgy képzeld el, hogy cylinder paranccsal csináltam egy textúrázott hengert. Ennek a hengernek a palástjára kellene egy lyukat "fúrni" hogy belássunk. Vagy fordítva, hogy kilássunk. Ez mindegy. Erre és nem tudok már módszert, minthogy a textúra azon pontjára, ahová a lyukat tervezzük, teszünk egy transparent foltot. Ezt a program eltünteti, és már belátunk is. Én erre nem látok más módszert. Ráadásul ha a lyuk nem lyuk, hanem egy szabálytalan alakú forma, akkor ezt vertex pontokkal körbetextúrázni szinte lehetetlen.

Az első esetben pedig, a bikás park metróállomás teteje szintén ugyanaz. A kupola rész kis háromszög ablakain ki kellene látnunk. Vagyis valahogy átlátszóvá kéne tenni ezt a részt. Persze meg lehetne oldani, hogy vertex pontokkal a rácsszerkezetet megépítjük. Nyilván ez lenne a szebb és jobb. De ez bonyolult és hosszadalmas. Tudom erre azt mondanád, hogy egy jó pályába ennyit áldozni kéne. Hát nem tudom... ennyi szabadidőm nincs. Így csak lassan, évekig fog készülni.

A tény az, hogy a transparent sorok kiiktatásával óriásit javult a gép gyorsasága. Máshoz nem nyúltam.

Előzmény: ManagedCode0x01 (49597)
ManagedCode0x01 Creative Commons License 2015.05.12 0 0 49597

Azokból a képekből, amelyeket előzőleg közöltél megmondom őszintén nem látom a problémás részt. De nagyon sok esetben ki lehet kerülni a transparent részt normál geometriával. A csavart falrészben sem értem a problémás részt amelyet csak transparentekkel lehetne megvalósítani. Általában poligonmodellezésnél nem abból kéne kiindulni, hogy mi az egyszerű burkolati geometria, ami körülveszi a testet, és mi az, aminek nem kellene látszódnia, és transparenttel megoldjuk.

 

A kép formátuma ezt nem hinném, hogy befolyásolná, ugyanolyan pixeleket fog betölteni egy más tömörítésű alfa csatornás fájlból, mint mondjuk png-ből, a betöltési időt és módot fogja csupán befolyásolni, a futásit nem.

Előzmény: tibitrain (49595)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!