Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zool Creative Commons License 2001.03.11 0 0 301
Olajszakértők! 1,6-os benzin-gáz üzemű Lada Nivába milyen olajat rakjak? Eddig Aral Basictronic volt, a kenéssel nincsen semmi gond, de eszi rendesen. Egy autószerelő szerint túl "kis szemcséjű" az olaj (túl finom).
A motorolajadalékokkal van valakinek tapasztalata? pl.: olajcsere előtti, kenést javító stb.
Pitecus Creative Commons License 2001.03.10 0 0 300
Most csöppentem a topicba.
Már 2 éve a Quaker State 10W-40-est használjuk az Alekóinkba (3db).
A MAXIMOL 99-hez (10W-40) viszonyítva a következő az észrevételünk:
-Csendesebb az autó
-Nem eszi annyira az olajat
-Sokkal tovább megmarad a kenőképessége
-Télen pöccre indulnak a gépek
-Abszolut nem drágább
-Talán kevesebbet fogyaszt az autó, de ez lehet mentális is.
A MOL olajból 10 ezer km-ként csere, mert 7-8 ezer után "roszog" az ujjaink között (nincs mán kenése)
A QS olajat általában 1 évben 1x cserélünk, mert mán koszos lesz...
A csereintervallum 18-20.000 km.
Az árak (kb.)
Mol 6500FT/5L
Quaker State 8500 Ft/5L.
Bocs, ha off, de úgy gondoltam, hogy megosztom veletek tapasztalataimat.
NEM REKLÁMNAK, VAGY FIKÁZÁSNAK SZÁNTAM.
Ezek tények.
Üdv
Pitecus
BOTI www.autogaz.hu Creative Commons License 2001.03.08 0 0 299
NAGU
Mindegy milyen márkájúval töltesz utána, de ásványit csak ásványival, szintetikusat csak szintetikussal szabad keverni, és lehetőleg a teljesítmény szintje, és a viszkozitása is egyezzen!
Előzmény: NAGU (293)
BOTI www.autogaz.hu Creative Commons License 2001.03.08 0 0 298
Na tessék! Már ide is beszivárogtak az Alfások! :-)
Más: Végre már egyszer zárná rövidre valami független szakújság, vagy akárki, ezekkel a csoda adalékokkal kapcsolatos dolgokat. Láttátok mostanában a Prolonggal kapcsolatos reklámot? Az Unix is a nevét adta mellé: Nemtom hány kilométert közlekedtek az elmondás szerint leeresztett olajjal különféle gépek. Ha úgy lenne pénzem, vennék vagy négy Ladát, egyikbe Metabond, másikba Prolong, harmadikba Molibdén-diszulfid kezelés, negyedikbe semmi. Aztán le az olajat, és irány az országút. Aztán megláthatnánk. Mert hiszem is meg nem is ezt az egész dumát. Valaki viszont esküszik ezekre.
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.20 0 0 297
A Selénia doboz tényleg állat:-))))

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Előzmény: cuore (296)
cuore Creative Commons License 2001.02.19 0 0 296
Ja es meg valami en a bejaratos olajokat sohasem csereltem le elobb, mert alapvetoen mas olajok mint amiket utana hasznalsz, ez ugyeben egy ket gyarto nyilatkozhatna mert sok vitam van ebbol kifolyolag a penzehes szervizekkel.
cuore Creative Commons License 2001.02.19 0 0 295
Sportivo !

A Mobilt az Alfa sem ajanlja! Jo az a Selenia, ok tudjak mit kell a sajat motorukba onteni. A doboz meg fancy, ha meg taposod a boxered, akkor ott a Selenia racing. Nekem eddig bevalt, tiszta a motor, amennyire belelatok (110.000 km 16 V ), es a dobozok meg jo ajandek az irigyeknek. 5 meg 0 W hajhaszas lehet a sarkkoron tul fontos, tudtommal minel szelesebb viszkozitas tartomanyu az olaj annal tobb az adalek benne ami nem mindig valik mar a kenes javara, viszont jol mutat a viszkozimeterben es a reklamokon (ezt mint vegyeszmernok es nem mit Alfa fun mondom, nemcsak neked). En inkabb a max. 10.000-es olajcserere eskuszom. Bar hallottam mar vegyesztol olyan megjegyzest, miszerint vannak olyan olajok, amiket csak utantolteni kellene a szurocserenel, csak hat az uzlet az uzlet.

Zak Creative Commons License 2001.02.19 0 0 294
Bocs, csak most olvastam. Biztos az a 2,8 liter? Kicsit kevésnek tűnik.
Előzmény: Barnamaci (286)
NAGU Creative Commons License 2001.02.19 0 0 293
Sziasztok,
Pusztan teoretikus kerdesem, hogy kulonbozo gyartok olajat ossze szabad-e keverni? Mi tortenik, peldaul ha Shell van a motorba, es utantolteshez Agipot hasznalnak?
granturismo Creative Commons License 2001.01.26 0 0 292
Sportivo testvér igazat beszél. Bár az igazsághoz tartozik, hogy a mi Seleniank fullszintetikus. Más mint az Alfa Selenia.
szilvi5 Creative Commons License 2001.01.26 0 0 291
Barnamaci: Új autóm sosem volt, de azt tudom, hogy ilyen esetben a motor állapota eléggé hasonlít egy motorgenerál utáni állopothoz, amin már túlesem. Ilyenkor ajánlatos az első olajcserét előrehozni és csak utána áttérni a gyár által javasol értékekre. Amit sportivo topictársunk elmondott gyakorlati tapasztalat tökéletesen igaz, ugyanis a mi kis köbcentis európai autóink motorjai pörgősebben járnak, mint a nagy köbcentis autók, ezért az olaj is jobban igénybe van véve. Erre még rátesz egy lapáttal a hidegindítás, ami hatványozottabban igénybe veszi a motort, ugyanis ilyenkor szenvedi el a kopások jelentős részét. Az én épp készülő tuning motoromon a dugattyúk palástjára a gyűrűkkel párhuzamosan lefele 5-6 apró bemarást csináltam , így a dugattyú kenése jelentősen javulni fog.

Érdekességképpen utánaszámolgattam, hogy egy 368kW(500LE) teljesítményű Rally gépen(2 literes motor, 3.5 liter olajjal) mikor kellene cserélni olajat, ha SJ jelzésűt tesznek bele. Az eredmény 5326km. Tehát van ebben az SJ jelű olajban tartalék elég rendesen...

Előzmény: Barnamaci (290)
Barnamaci Creative Commons License 2001.01.26 0 0 290
Szia Szilvi!

Tudtommal sem változott a teljesítményszint besorolás, bár én sem vagyok az az autentikus hírforrás olaj ügyileg 8-)

"Nem szokott bajod lenni az olajjal, főleg amikor már elég sok kilóméter van benne?"
Nem, még nincs 10000 km az autóban:-)
Viszont a reggeli hidegindításkor - habár a kontroll lámpa azonnal elalszik - kicsit dizeles a hangja, mintha nem lenne a kenés a helyzet magaslatán. Olajcsere most következik (bár hamarabb akartam, úgy 5 ezer körül), ezért is az érdeklodés.
Üdv
BM

Előzmény: szilvi5 (289)
szilvi5 Creative Commons License 2001.01.26 0 0 289
Barnamaci: A képletet a SZAKI c. szaklap 1997 május-júniusi számából írtam ki.
Szerintem akkor még nem számoltak avval, hogy 20 ezer kilómétert akarnak majd olajcsere nélkül elfurikázni. Akkoriban még a 8-10 ezer kilóméter volt a megszokott. Nem szokott bajod lenni az olajjal, főleg amikor már elég sok kilóméter van benne?
Egyébbként amit neked a gépkönyvben ajánlanak az a legnagyobb teljesítményszintnek felel meg, tehát ennél jobbat nem is találnál, hacsak 1997 óta nem történt valami óriási nagy áttörés a kenéstechnika területen. Ha nem történt, akkor szerintem ajánlatos gyakrabban cserélni...
üdv!
szilvi5(egy elbizonytalanított szakbarbár)
Előzmény: Barnamaci (286)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.26 0 0 288
Kedves Barnamaci!

Akkor megkérnélek, hogy a FIAT által eloírt, és teljesen túlhúzott húszezres olajcsere intervallumot mostazonnal elfelejteni sziveskedjél:-)))
Foleg az a félszintetikus Selenia nem bírja ki a húszezret. Ha tízezer után leengedem az Alfámból, már akkor olyan, mint a víz.

Előzmény: Barnamaci (287)
Barnamaci Creative Commons License 2001.01.26 0 0 287
Bocs elírva a behelyetesítés, helyesen:

(60,3*20000)/(1000*1,2*2,8)

Barnamaci Creative Commons License 2001.01.26 0 0 286
Szia Szilvi!

Ez a képlet tuti? Nekem 1.2 Bravom van; 60,3 KW (82Le); 2,8 l olaj kell a feltöltéshez 20000 km-ként.
Tehát behelyetesítve a képletbe
(1,2*20000)/(1000*1,2*2,8)~358

ekkora olajterhelési szint nincs is. Gépkönyv szerint Selenia 20K 10W-40 SJ olaj kell bele.

Üdv
BM

Előzmény: szilvi5 (285)
szilvi5 Creative Commons License 2001.01.26 0 0 285
Kicsit utánanéztem a motorolajok lelki világának, megpróbálom leírni ide is mit tudtam meg:

1. Osztályozzák a motorolajokat SAE viszkozitásuk szerint(csak a többfokozatúakat írom ide le):
Téli-nyári motorolajok:
0W-40 - -35 és +40 külső levegő hőmérséklet között ajánlott
5W-40 - -30 és +40 külső levegő hőmérséklet között ajánlott
10W-40 - -25 és +40 külső levegő hőmérséklet között ajánlott
15W-40 - -20 és +40 külső levegő hőmérséklet között ajánlott
15W-50 - -20 és +50 külső levegő hőmérséklet között ajánlott
20W-40 - -15 és +40 külső levegő hőmérséklet között ajánlott

2. Osztályozzák teljesítményszint szerint:
Dízelnél(növekvő teljesítményszint szerint): CA; CB; CC; CD=CF; CE; CF-4; CG-4
Benzinesnél(növekvő teljesítményszint szerint): SA; SB; SC; SD; SE; SF; SG; SH; SJ
Ahhoz, hogy kiválasszuk a gépkocsinknak megfelelő teljesítményszintű olajat van egy képlet, ami megadja az adott motorhoz tartozó olajtehelési számot:
Olajterhelési szám=(P*L)/(1000*V*Q)
ahol:
P= az adott motor teljesítménye [kW]
L= az olajcsere intervallum a megtett km alapján [km]
V= a motor összlökettérfogata [liter]
Q= az olajcserénél szükséges olajtöltet [liter]

A kapott eredmény kiértékelése:
SC= 60-as olajterhelési szint alatt használható
SD= 75-ös olajterhelési szint alatt használható
SE= 90-es olajterhelési szint alatt használható
SF= 120-as olajterhelési szint alatt használható
SG= 150-es olajterhelési szint alatt használható
SH= 220-as olajterhelési szint alatt használható
SJ= 280-as olajterhelési szint alatt használható

Példának vegyük mondjuk az én Skodámat, ami egy V=1.2 literes, P= 55.2kW(75LE) teljesítményű autó, olajcsere intervallum L=8 ezer km és az olajcserénél 3.5 liter olaj kell bele. Ennek alapján a számítás után kapott érték 105.1, tehát az autómba SF vagy annál nagyobb olajterheléssel rendelkező olaj kell.

Ennek a képletnek alapján az is elképzelhető, hogy mondjuk valamelyik komoly Rally versenyző hétköznapi használatra kifejlesztett olajat önt a többszáz lóerős versenygépébe, de azt párszáz km után leengedi, lecseréli és ezáltal az olaj még el tudja látni a feladatát és nem teszi tönkre a nagy teljesítményű autóját...

Örülök, ha segíthettem valakinek ezekkel az infókkal...

capri-3 Creative Commons License 2001.01.23 0 0 284
ja-ja!

az autosportban versenyzok 90%-a RS-t hasznal, baratomek meg a trabantba is azt tesznek, sot, a versenybenzint is azzal keverik:))))

az meg hogy mit matricaznak a kocsira, mar mas kerdes!

Előzmény: toporgo bivaly (283)
toporgo bivaly Creative Commons License 2001.01.19 0 0 283
Joe bizony előfordul!

Pl olyan is de ez mondjuk OFF

Isostar(vagy bárki más) szponzorál bizonyos sportot, csapatot
de nem izlik a lőré aztán mást isznak a flakkonból a fiuk vagy a lányok.

ON

Szerintem Sumi verseny cipője Sparco
(lehet átcimkézve Nike-ra)

Előzmény: Joe 155 (31)
toporgo bivaly Creative Commons License 2001.01.19 0 0 282
Elnézést még nem olvastam végig a topicot, de az
biztos, hogy Bükiék Jól reklámozzák a MOL-t de az is biztos, hogy nem öntik a versenymotorba a Carrier olajat.
Egyébként semmi személyes problémám a MOL olajakkal használom is őket.
Előzmény: Joe 155 (15)
QuadCam Creative Commons License 2001.01.19 0 0 281
Hogy mikor alszik ki az olajnyomásmérő: azzal az olajjal, amivel vettem a verdát úgy normálisan, amint beindult a motor. A mostani ÖMV 5w40-el már önindítózás közben! Ááááh nagyon híg ez az olaj, megy bele a Castrol RS 10w60......
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.17 0 0 280
Akkor most felhoznám a dolgot:-)))

Szerintetek hol lehet a világhálon magyarországi motorolaj tipusleírásokat, és főleg LISTAÁRAKAT találni?
Kéne valamihez egy összehasonlitást csinálnom, és nencs kedvem végigjárni az összes benzinkutat.

Előzmény: capri-3 (279)
capri-3 Creative Commons License 2000.12.13 0 0 279
castrol rs!
tapasztalatbol mondom.
kb 10-12 ember hasznalja a kornyezetemben (en is).
szerelo vagyok, tudom, amit tudok.
jo, vagy frissen felujitott motorba, ha kicsit vagy nagyon kuldeni akarod , csak rs-t rakj.
evek ota hasznaljuk, es van kulonbseg.
teli hasznalatra, foleg az ara miatt kivalthato TXT-vel, ami nem olyan sportos, de hasonlo jellemzokkel rendelkezik, tovabbra is jol tartja a mocit a kovetkezo RS adagig.
Bovebb info: tuningfarm, Gabor 06-209-589-400
(tuning, kipufogo, szereles, olajcsere!)
PÍT Creative Commons License 2000.12.13 0 0 278
Sportivo!
Hát persze, mert kifolyik belőle.:O))))
Előzmény: Törölt nick (277)
Törölt nick Creative Commons License 2000.12.13 0 0 277
Na úgy tűnik nem is jó a szintetikus 0W/40 csodaolaj minden autóba.
Ilyet akartam rakni az Alfámba, de biztonság kedvéért írtam egy mailt a Mobil vevőszolgálatára. Ezt a választ kaptam:

Alfa empfiehlt bevorzugt die Verwendung von Motorenölen entsprechend SAE
10W-40, dem entspricht unser Mobil super S 10W-40. Wir sind natürlich der
Auffassung, daß auch SAE 0W-40-Motorenöle geeignet sind, wobei jedoch in
Ihrem Fall eine Anlehnung an die Herstellervorschrift empfehlenswert ist und
Mobil super S 10W-40 verwendet werden sollte.

Mit freundlichen Grüßen/best regards

Exxon Mobil
Esso Deutschlan GmbH
Anwendungstechnik Schmierstoffe

Szóval röviden: Diplomatikusan megfogalmazva azt mondja, hogy ne eröltessem a high tech olajat, hanem rakjak bele inkább "sima" 10W/40-est.

NAGU Creative Commons License 2000.12.13 0 0 276
Sziasztok,

Lecsereltem az olajszurot. Tenyleg csak minimalis mennyisegu olaj veszett karba. Az eredeti probelman is segitett, mert eddig hideginditas utan 3 seccel, most kb. 1.5-tel alszik ki az olajnyomasmero lampa.
Kosz a segitseget.

Előzmény: Macimedve (266)
avantage Creative Commons License 2000.12.12 0 0 275
Koszi az infokat. Most meg nem aktualis, most 2000 kmnyi MOL fullszint 5-40 van asszem a gepben, de allitolag ez tul hig. Az en autom nyaron nagyon melegszik, igy az 50-es 60-as valoszinuleg nem art.
JAMES Creative Commons License 2000.12.12 0 0 274
Full szintetikus a lötyi. Van egy kistestvére is, Magnetic fedőnevű, 10-40-es. Ha nem hajtod agyon az autót pláne télre bőven elég, valamivel olcsóbb. Nekem nagyon bevállt, csendesebb a motor, hamarabb bemelegszik - viszont nem melegszik túl. / szinte sosem megy a ventillátor / Az olajfogyasztás is csökken vele. Szerintem sokkal jobban megéri mint mindenféle bizonytalan 6-8000Ft-os adalék. Próbáld ki!

Hol kapható 12 rugóért? Én 13-14-ért kapok errefelé...

Előzmény: avantage (270)
antforce Creative Commons License 2000.12.12 0 0 273
avantage: 12e ft az ara 4 liter castrol RS-nek.. Nekem most az van az auomban, fene tudja hogy jobb -e, egy biztos inditozas utan az olajnyomasjelzo lampoa hamarabb kialszik mint ezelott..

avantage Creative Commons License 2000.12.12 0 0 272
www.gtturbo.org - de ez kizarolag Renault 5 GT turboval foglalkozik.
Előzmény: zsombi (271)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!