Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Az akkori információm szerint 12 darab indítójárművet vettek 2 - 2 indítósínnel és 3 javadalmazás rakétával.
Nem tudom, milyen az Igla önjáró változata, mert amit még én használtam, az csak a katona hátán önjárt.
"Hát...ezzel nagyjából egyidőben a szovjet államadósság fejében kaptunk tán 60 Igla-1E önjáró változatot."
Ezt már csak azért is hihetetlennek tartom, mert abban az időben mindent be lehetett hozni az országba, ami nem orosz eredetű volt.
Az én szerény véleményem pedig az, hogy az Igla1-VE paraméterei lényegesen jobbak, mint a Mistral adatai, csak pechjére az Igla orosz.
Arról nem is beszélve, hogy az Iglával Magyarországon még nem hajtottak végre NEM KIVÁLÓ éleslövészetet. Ezek a kiváló eredmények ráadásul többnyire közvetlen találattal jártak. A Mistral és a madárraj kapcsolatáról most talán nem beszélnék.
45 darab indítóállványra emlékszem és ha 5ösével vannak szervezve(?) akkor ez kilenc lokátor lenne.Milyen megfontolás alapján? Hát...ezzel nagyjából egyidőben a szovjet államadósság fejében kaptunk tán 60 Igla-1E önjáró változatot. Azért a paramétereik nem különböznek annyira, szerintem ez is egy tipikus, kapkodó magyar beszerzés volt azzal a mottóval hogy nekünk is legyen már valami nyugati cuccunk(?). Hogy most miből mennyi van passzolom. De a rakétákról annak idején amikor a madárrajt kapták el, elég paprikás hangvételű cikk volt az AS-ban. A rakéták karbantartására panaszkodtak ott, hogy folyton Nyírtelekre kell szállítani, szétszedni-öszerakni,beszabályozni. A Stingert tán szét sem kell szerelni ehhez. Eddig az AS. Az Iglához (sem) értek de talán a többiek:-)
Diplomácia? USA eddig ajánlott: 4db C-130B (románokhoz került), 24db F-16A/B ANG, Volt tüzér szerint németből kivonandó Patriotokat. Németek ajánlottak: Gepárd öj légvédelmi gá-kat (románokhoz került), M109A3G öj tar-k, FH-70R vo.tar-k. Egyik sem kellett, és ez még mindig csak az amiről tudunk...
És még az ország is jobban járt volna vele! (leszámítva persze néhány politikaközeli céget - meg jön a választás, a pártkasszát is fel kell tölteni...)
A honvédség 1500 vállról indítható légvédelmi rakétáját szerelik szét a közeljövőben 350 millió forintért. A megsemmisítést az USA is támogatja. A bonyolult és drága eljárás helyett ugyanakkor olcsóbb lett volna, ha a rakétákat egyszerűen kilövik - még mielőtt lejárt volna a szavatosságuk - írja a Népszabadság.
1500 Sztrela 2-es vállról indítható rakétát szerel szét hónapokon belül a Honvédelmi Minisztérium Arzenál Rt.-je. A megsemmisítés költségei elérik a 350 millió forintot, ám egy vele kötött együttműködési szerződés alapján az Egyesült Államok 70 millió forinttal támogatja a megsemmisítést. Ilyen rakétákkal 1970 óta 25 repülőgépet találtak el, és 600 civil vesztette életét terrortámadások során - írja a Népszabadság.
A honvédségnek ugyanakkor még számos megsemmisítésre váró eszköze van, például több tízezer közepes hatótávolságú légvédelmi rakéta, páncéltörő rakéták, lőszerek - összesen 40 ezer tonnányi hadianyag. A lapnak nyilatkozó Gömbös János a megsemmisítéssel foglalkozó miniszteri biztos szerint a Sztrela 2-eseket szétszerelik, alkatrészeiket összeroncsolják. A fémdarabokat újrahasznosítják, a hajtóanyagot Németországba szállítják.
A bonyolult és drága megsemmisítési procedúra helyett olcsóbb lett volna, ha a rakétákat még szavatossági idejük lejárta előtt ellövik - írja a lap.
A honvédség ugyanakkor a még értékesíthető felesleges eszközeit eladja, az ebből befolyó összeg - idén körülbelül 2 milliárd forint - viszont épphogy fedezi a nem értékesíthető eszközök megsemmisítésének költségeit. A világpiacon főleg páncélos szállítójárműveket, harckocsikat, önjáró lövegeket, katonai járműveket keresnek. Az ilyen magyarországi eszközök ugyanakkor meglehetősen rossz állapotban vannak, és ezért nem sokat érnek - derül ki a Népszabadság írásából.
A reakció beindításához speckó feltételek kellenek. Ha nincs meg, akkor max eldurran az indító töltet (ami hivatott belőni a krikitus tömeg golyóba a hiányzo tömeget a..... val a végén). Nem akarok tippeket adni. A lényeg: egy atombomba akkor robban, ha minden feltétel adva van neki. Egy mezei ütközés hidegen hagyja...).Csak szól egy nagyot, mint egy fing és lehullik.
Mezőfalván nekem azt mondták, hogy a Volhovot kivették a titokkörből. Állítólag már csak a Vektor és a Szenyezs elemei maradtak titkosak. Egyébként érdekes, Mezőfalván nem is adják el az illesztő kabinokat sem.
Amúgy nem értem hogy hogy van az, hogy ajd minden szomszédunk meg nemszomszédunk kapott ilyen olyan katonai segélyt az USA-tól meg egyebektől mi meg ( talán a Bundeswehrt kivéve ) semmit nem kaptunk , kértünk , fogadtunk el ?
Nem lehetne a katonai attasékat megbízni egy kis diplomatikus kunyizásra ???
Remek! Nem mintha az illetékes kezekbe kerülés fenyegette volna... Jó lenne már azt olvasni hogy a miniszter az USA-val olyan szerződést ír alá amiben a kivonuló amerikai csapatok Stingereit vesszük át...
A katonai szempontokat értem én, de...arányérzék? 5Mt után ki fog átmenni azon a hídon a következő néhány ezer évben? Egy humán kérdése: lelövünk egy 5Mt-t hordozó köteléket egy 25kt-s töltetű Volhovval-a töltetek ereje nem fog összeadódni?
Az 5Mt-t a támadó B-52-es hozta volna, amit biztosan le kellett volna seperni az égről. Véletlenül, vagy találattól nem indul be egy atombomba.
Nagyobb felbontásban megtekinthetők: hát vagy Alsónémedire mentek ki, vagy a hunavia.hu oldal upgrade information című fejlécére kattintva megkeresitek a 2005.03.16-án készített SAM és MiG-15UTI albumot:-)
A pilonokat azt hiszem hogy külön tárolták a bombákkal együtt, ezeket csak külön parancsra kapták volna meg. de ez részemről csak hallomás, tehát nem garantálom hogy így is volt:-)
A Tököli kijelölt század gépein fixen fent volt a "különleges" pilon, még gyakorlás alatt is.
Sőt a kezelődoboz is bennük volt ha minden igaz... A pilonokat azt hiszem hogy külön tárolták a bombákkal együtt, ezeket csak külön parancsra kapták volna meg. de ez részemről csak hallomás, tehát nem garantálom hogy így is volt:-)
Az a helyzet, hogy a technika ma is REZSIM. Tehát igaz, hogy már a magyar honvédségnek csak múzeumban van, de az államközi szerződésből eredően még mindig TITKOS.
Úgyhogy csak óvatosan.
Az F-16 -ost is le lehetett fényképezni, még talán múzeumban is van belőle de hogy mi a beltartalma, meg a harceljárása, az nem publikus.
Ezekről a bekötésekről még valami az eszembe jutott, bár félig OFF.
A TopGun/AS cikkezett egy darabig a szovjet gépek változatairól. A bis VSZ-nek szállított változata szintén be volt kábelezve atombomba hordozására, de az árnyékolófüggönyt, a kezelődobozt és a különleges pilont nem kaptuk meg, csak a csatlakoztatás elméleti lehetősége volt meg. Ezek a 75A és 75AP változatok voltak. A VSZ-en kívülre szállított 75K-ból már a kábel is hiányzott. Mintha a hasonlót olvastam volna a MiG-23MF-ről is, de annak a gyártmányszámait nem ismerem. A Szu-22M3 meg uyge elméletileg felderítő-bombázóként állt szolgálatba, a magyar példányokkal kapcsolatban soha nem hallottam ezt a kábelezést emlegetni, de a lengyel M4-esek például be voltak ha minden igaz.
(Érdekes hogy a szövetségeseknek, főleg a VSZ-be szállított rep-légv. technika gyártmányszámai után ott van az A-jelzés.)
Nem értenek ezek ehhez. Mindent SA-2-nek neveznek, mi meg ezalatt megkülönböztettünk legalább ötféle altípust. És ezek bizonyos szempontból mind mások voltak. Valaha nálunk volt kutyaól nélküli PA kabin is, még az első ötkabinos Dvina is az volt, majd az első komoly átalakítás és a háromkabinos Dvina üzembe helyezése után jöttek az optikás PAA kabinok. Azok aztán némi átalakítás után egészen sokáig maradtak.
A rakétáról meg annyit, hogy a beltartalma nagyrészt ugyanaz volt, csak ha jól emlékszem voltak a semmibe futó szálak a rajzon, amik gondolom az 5V29 en az atomtöltethez kötődtek.
Persze a mieinkbe nem lehetett volna rakni atomot, mert iván arra vigyázott, hogy ne adjon olyat.
Tiszta időben a csúcs a TV optikával a ferihegyről felszálló gépet 150 km-ig láttuk (kézikövettük). Ha jól emlékszem, amikor az SZNR-t rákapcsoltam a szálkeresztebn volt a gép.