Keresés

Részletes keresés

JULES Creative Commons License 2019.05.03 0 0 33304

5ekm mentem a vásárlás után...

Előzmény: 19horvath77 (33300)
aladar644 Creative Commons License 2019.05.03 0 0 33303

IJR8B9 (NGK) 48ezrenkénti cserét ír. Nem kérdés,hogy mindkét hengerbe egyforma kell.

Előzmény: JULES (33299)
janoszeged Creative Commons License 2019.05.03 0 0 33302

48E van előírva az irridium gyertyára.

Előzmény: 19horvath77 (33300)
janoszeged Creative Commons License 2019.05.03 0 0 33301

"Természetesen mindkettőt cseréltem, hozzá való DPR8EIX iridium elektródásra..."

Mi a kérdés, ha mindent az előírások szerint csináltál?

Az előző szerelő gondolatait nem tudod kitalálni úgy sem:-)

Előzmény: JULES (33299)
19horvath77 Creative Commons License 2019.05.03 0 0 33300

Szia! Mennyi km-es periódus szerint cserélted a gyertyákat, 24 v 48e km? Én a 2006-os motoromhoz láttam két különböző adatbázisban ellentmondó utasítást. Most jön a 72e km-es szerviz, így a 24 szerint cserések lennének a gyertyák. Köszi!

Előzmény: JULES (33299)
JULES Creative Commons License 2019.05.03 0 0 33299

Sziasztok, gyertya kérdés:
Van valami oka amiért különböző gyertyákat kellene használni? Vagy csak az előző tulaj/szerelője volt hanyag?
Merthogy ezek voltak bent:
A vaskosabb elektródás volt az első hengerben DPR9EA típusú, a képen nem nagyon látszik, de kicsit lucskos volt. Nagyobb hőértékű gyertya.

http://skodalista.skodaoldtimer.hu/303444


A hátsóban DPR8EVX volt, szép őzbarna. Gyári hőérték, platina elektródás.

http://skodalista.skodaoldtimer.hu/303445

 

Logikusan gondolkodva, ha különböző gyertyák kellenének bele, akkor hátulra kellene a nagyobb hőértékű...

Természetesen mindkettőt cseréltem, hozzá való DPR8EIX iridium elektródásra...

1 Bandi Creative Commons License 2019.04.30 0 0 33298

Szerintem +éri a gyárit venni

Előzmény: JULES (33297)
JULES Creative Commons License 2019.04.30 0 0 33297

Köszi!

Akkor ezek szerint a selejtes/használhatatlan szűrő duplájáért lehet kapni jót...

18ekm az nekem elég 3 évre...

Előzmény: 1 Bandi (33296)
1 Bandi Creative Commons License 2019.04.29 0 0 33296

Honda Dream 

Kb 12-14000 Ft

18 000 km ként cserés.

Előzmény: JULES (33295)
JULES Creative Commons License 2019.04.29 0 0 33295

Gyári légszűrő mennyibe kerül? (Tudom menjek be egy márkaszervízbe...) Te mennyiért vetted és hol? köszi

Előzmény: 1 Bandi (33294)
1 Bandi Creative Commons License 2019.04.29 0 0 33294

Pont ezért én a gyárit használom...

Előzmény: JULES (33292)
1 Bandi Creative Commons License 2019.04.29 0 0 33293

:-)

Minden Hondának ilyen hangja van. Az enyémnek is. Nemtudom, hogy hogyan éri ezt el a gyár, de a sor4 esek kivételével minden tipunsk van ez a sivító, jajgató hangja. 

Előzmény: po405 (33290)
JULES Creative Commons License 2019.04.29 0 0 33292

Sziasztok, milyen légszűrőt használtok ammi be is megy gond nélkül a légszűrő házba?

Hiflofiltro HFA 1909-et vettem, de a légszűrőház vájatába nem illeszkedett a légszűrő szélén lévő él. Egy darabig próbálkoztam, aztán az előző légszűrőt kifujtam sűrített levegővel és az ment vissza (az új szűrőnek nem akartam levágni/reszelni a szélén az élt, a régi szűrő meg nem volt nagyon koszos).

Most olvastam vissza itt a fórumon és ahogy nézem nem egyedi eset. A következő olajcserénél cserélném a szűrőt, de addíg jó lenne kideríteni, hogy milyet, hol és mennyiért tudok venni (ha lehet, akkor a mekkmester megoldást kerülném)...

aladar644 Creative Commons License 2019.04.29 0 0 33291

Meghallgatva  a videot mintha ismerős lenne az enyhén süvítő hang az enyémnél is van,de nem gondoltam gondnak. Majd írj,hogy mit mondott a szerelő

Előzmény: po405 (33290)
po405 Creative Commons License 2019.04.28 0 0 33290

Sziasztok!

 

Találtam egy videót egy varáról:

https://www.youtube.com/watch?v=0PHTbuaIZBk

Az enyémnek is ilyen hangja van, talán jövő héten eljutok vele szerelőhöz is.

Addig valami vélemény, ötlet? Mi ad ki ilyen hangot?

Kb mintha turbós lenne :D

 

Köszönöm a segítséget!

István

1 Bandi Creative Commons License 2019.04.26 0 0 33289

Köszi az 5letet!

Előzmény: aladar644 (33288)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.26 0 0 33288

Nem ,kisvárosi kézi autómosóban egy srác egy ezresért. fényszórókat szoktak,ennek is nekiállt, meg a sisakplexit is megcsinálta.

Előzmény: 1 Bandi (33283)
Zsogavara Creative Commons License 2019.04.25 0 0 33287

Köszi!

 

Előzmény: DZolkó (33285)
DZolkó Creative Commons License 2019.04.25 0 0 33286

A rögzítő mechanika párban van a csomagban, ez kimaradt. 

Előzmény: DZolkó (33285)
DZolkó Creative Commons License 2019.04.25 0 0 33285
Előzmény: Zsogavara (33284)
Zsogavara Creative Commons License 2019.04.25 0 0 33284

Szia! Honnan vetted ezt a plexit? Nekem is ugyan ezek a problémáim. 

Előzmény: DZolkó (33275)
1 Bandi Creative Commons License 2019.04.25 0 0 33283

Kinél poliroztattad?Bp?

Előzmény: aladar644 (33282)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.25 0 0 33282

mindenképpen a bogároldót használom, türelemmel,más minden karcolja a plexit,már kellett poliroztatnom egyszer az enyémet.

Előzmény: janoszeged (33281)
janoszeged Creative Commons License 2019.04.25 0 1 33281

1 liter bogároldó 300 Ft,az is hatékony! 

Előzmény: mex64 (33276)
DZolkó Creative Commons License 2019.04.24 0 0 33280

Látom elolvastad amit írtam.. nem zavar a menteszél, sőt! Ezért vágtam le a gyárit, az zavar, ha a plexi a menetszelet a sisakomnak vágja és e miatt hangos lesz vagy ami rosszabb rázza a fejemet.   

Előzmény: nagykunsági (33278)
DZolkó Creative Commons License 2019.04.24 0 0 33279

Szia!

 

Sajnos nincs pont hozzá való, ez jóval hosszabb, ezért kivágtam a közepéből egy kb. 10cm darabot, majd összedugtam a harmónikát és működik így, szerencsére az alsó és felső átmérők megegyeznek. 

Progrip 2510 a pontos típusa, van több színben is. 

Előzmény: mex64 (33276)
nagykunsági Creative Commons License 2019.04.24 -1 1 33278

Azt nem értem, ha valakit ennyire zavar a menetszél, minek nem ül autóba?

Előzmény: DZolkó (33275)
1 Bandi Creative Commons License 2019.04.24 0 0 33277

Sziasztok!

Műszaki kérdés: mostanában 2x is előfordult, hogy a reggeli indulás után, az ABS lámpa villogni kezdett. Áramtalanítást követően,  a hiba + szünt. Van valakinek tapasztalata, ezzel kapcsolatban, vagy hallott valaki erről valamit?

 

A fékfolyadékot 2 évente cserélem. 

 

Talán levegős?

mex64 Creative Commons License 2019.04.24 0 0 33276

Sziasztok!

És nem is csúfítja el a motort, mint némelyik "hólapát".

Azt a teleszkópszár védő harmonikát hol lehet beszerezni? Én minden túra után WD-s vattával törölgetem a bogarakat, egy ilyen cucc hasznos lehet.

Előzmény: DZolkó (33275)
DZolkó Creative Commons License 2019.04.23 -1 1 33275

Sziasztok!

 

Mindig visszatérő kérdés a plexi-téma, úgy érzem révbe értem ezért megosztom veletek a tapasztalatokat.

Alap adatok: SD02 Vara, én 185cm.

A motort gyári plexivel vettem, ahol hamar kijött a hibája: az alsó állásban a nyakamnak, a felső állásban a sisak plexijének az alsó részére csapta a menetszelet. Első megoldásként vettem egy Kappa (Givi) túraplexit, de ez sem jelentett jó megoldást, mert alsó állásban a sisak plexijének a közepére, felső állásban a sisak sildjére terelte a szelet (korábban sima zárt sisakom volt, annál nem volt ennyire rossz az élmény). A túra plexi további hátránya, hogy nyáron, amikor kellene a hűsítő menetszél akkor sem kapsz belőle, így ott sülsz meg. 

Ekkor kezdtem kísérletezgetni: levágtam a gyári plexit kb. 10cm-el alacsonyabbra, így az alsó állásban már a mellkas-váll környékén éreztem a szelet, ami nagyon jól jött, felső állásban a sisak alja kapta, ami még mindig nem volt jó. Ekkor vettem egy állítható magasságú MRA toldót, amit erre felszereltem és mindig játszottam a magassággal, dőlésszöggel, viszont a plexi és az MRA felső állásban sem terelte el a szelet a sisakról, így az hangos maradt. Ha a gyári plexire tettem volna valószínűleg megoldódott volna a szélcsendben motorozás kérdése, de a nyári menetszél a felsőtestre nem, viszont beljebb lettem volna egy túraplexivel (arra meg végképp nem akartam tenni egy toldót, mert akkor azon keresztül kellene nézni, ami vagy bogaras vagy vizes.. egyik sem jó).

A múlt héten viszont egy új dolog jutott az eszembe, a Givi gyárt egyes motorokhoz Airflow plexis verziót is. Ennek a lényege, hogy a gyári plexitől kisebb plexi a bázis, ami vastagabb is, erre van rászerelve egy konzol, ami tartja az Airflow plexit, ami viszonylag nagy, erősen ívelt és 12cm intervallumban állítható. A plexi alja eléggé eláll a bázis plexitől, feljebb viszont összeszűkül ez által a levegő nyomása megnő és a menetszelet felfelé megdobja -át a sisakon! A levágott gyári plexi felső állásban és az Airflow alsó állásban akkora, mint a gyári plexi felső állásban, de már így is a sisak felé dobja a szelet kb. 5cm-el, és akkor még fel lehet tolni 12cm-t! A felső állásban már eléggé ki kellett emelkednem az ülésből (de nem felállni), hogy elérjem a menetszelet, így akár 2 méteres embernek is jó lehet. ;) A konzolon 1-1db gyorszár van, ami a plexin belül van, így nagyon gyorsan állítható -akár egy piros lámpánál is; ha meg jön a nyár, akkor egyszerűen ki lehet húzni a konzolból és ott a levágott plexi a hűsítő menetszéllel! 

Hátrányok: az Airflow plexit és a konzolt külön is meg lehet venni, nem is drága: 20e.-Ft alatt megvan a kettő, de egyrészt a gyári plexi lehet nem bírná el a súlyát +menetszelet, ezért le kell belőle vágni (legalábbis én erősen ajánlottnak mondanám) és az Airflow konzolának a felfúrása sem egyszerű: oldalanként 3 furat kell neki (4-20-4mm) + ezeknek még párhuzamosnak is kell lenniük, hogy a konzolban tudjon csúszni a plexi. Viszont a végeredmény mosolyt csal az arcomra, tegnap értem haza egy 2300km túráról, aminek a vége 800km autópálya volt, szóval leteszteltem és megveregettem a vállam! :D 

 

Zoli       

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!