Szia! Mennyi km-es periódus szerint cserélted a gyertyákat, 24 v 48e km? Én a 2006-os motoromhoz láttam két különböző adatbázisban ellentmondó utasítást. Most jön a 72e km-es szerviz, így a 24 szerint cserések lennének a gyertyák. Köszi!
Sziasztok, gyertya kérdés: Van valami oka amiért különböző gyertyákat kellene használni? Vagy csak az előző tulaj/szerelője volt hanyag? Merthogy ezek voltak bent: A vaskosabb elektródás volt az első hengerben DPR9EA típusú, a képen nem nagyon látszik, de kicsit lucskos volt. Nagyobb hőértékű gyertya.
Minden Hondának ilyen hangja van. Az enyémnek is. Nemtudom, hogy hogyan éri ezt el a gyár, de a sor4 esek kivételével minden tipunsk van ez a sivító, jajgató hangja.
Sziasztok, milyen légszűrőt használtok ammi be is megy gond nélkül a légszűrő házba?
Hiflofiltro HFA 1909-et vettem, de a légszűrőház vájatába nem illeszkedett a légszűrő szélén lévő él. Egy darabig próbálkoztam, aztán az előző légszűrőt kifujtam sűrített levegővel és az ment vissza (az új szűrőnek nem akartam levágni/reszelni a szélén az élt, a régi szűrő meg nem volt nagyon koszos).
Most olvastam vissza itt a fórumon és ahogy nézem nem egyedi eset. A következő olajcserénél cserélném a szűrőt, de addíg jó lenne kideríteni, hogy milyet, hol és mennyiért tudok venni (ha lehet, akkor a mekkmester megoldást kerülném)...
Látom elolvastad amit írtam.. nem zavar a menteszél, sőt! Ezért vágtam le a gyárit, az zavar, ha a plexi a menetszelet a sisakomnak vágja és e miatt hangos lesz vagy ami rosszabb rázza a fejemet.
Sajnos nincs pont hozzá való, ez jóval hosszabb, ezért kivágtam a közepéből egy kb. 10cm darabot, majd összedugtam a harmónikát és működik így, szerencsére az alsó és felső átmérők megegyeznek.
Progrip 2510 a pontos típusa, van több színben is.
Műszaki kérdés: mostanában 2x is előfordult, hogy a reggeli indulás után, az ABS lámpa villogni kezdett. Áramtalanítást követően, a hiba + szünt. Van valakinek tapasztalata, ezzel kapcsolatban, vagy hallott valaki erről valamit?
Mindig visszatérő kérdés a plexi-téma, úgy érzem révbe értem ezért megosztom veletek a tapasztalatokat.
Alap adatok: SD02 Vara, én 185cm.
A motort gyári plexivel vettem, ahol hamar kijött a hibája: az alsó állásban a nyakamnak, a felső állásban a sisak plexijének az alsó részére csapta a menetszelet. Első megoldásként vettem egy Kappa (Givi) túraplexit, de ez sem jelentett jó megoldást, mert alsó állásban a sisak plexijének a közepére, felső állásban a sisak sildjére terelte a szelet (korábban sima zárt sisakom volt, annál nem volt ennyire rossz az élmény). A túra plexi további hátránya, hogy nyáron, amikor kellene a hűsítő menetszél akkor sem kapsz belőle, így ott sülsz meg.
Ekkor kezdtem kísérletezgetni: levágtam a gyári plexit kb. 10cm-el alacsonyabbra, így az alsó állásban már a mellkas-váll környékén éreztem a szelet, ami nagyon jól jött, felső állásban a sisak alja kapta, ami még mindig nem volt jó. Ekkor vettem egy állítható magasságú MRA toldót, amit erre felszereltem és mindig játszottam a magassággal, dőlésszöggel, viszont a plexi és az MRA felső állásban sem terelte el a szelet a sisakról, így az hangos maradt. Ha a gyári plexire tettem volna valószínűleg megoldódott volna a szélcsendben motorozás kérdése, de a nyári menetszél a felsőtestre nem, viszont beljebb lettem volna egy túraplexivel (arra meg végképp nem akartam tenni egy toldót, mert akkor azon keresztül kellene nézni, ami vagy bogaras vagy vizes.. egyik sem jó).
A múlt héten viszont egy új dolog jutott az eszembe, a Givi gyárt egyes motorokhoz Airflow plexis verziót is. Ennek a lényege, hogy a gyári plexitől kisebb plexi a bázis, ami vastagabb is, erre van rászerelve egy konzol, ami tartja az Airflow plexit, ami viszonylag nagy, erősen ívelt és 12cm intervallumban állítható. A plexi alja eléggé eláll a bázis plexitől, feljebb viszont összeszűkül ez által a levegő nyomása megnő és a menetszelet felfelé megdobja -át a sisakon! A levágott gyári plexi felső állásban és az Airflow alsó állásban akkora, mint a gyári plexi felső állásban, de már így is a sisak felé dobja a szelet kb. 5cm-el, és akkor még fel lehet tolni 12cm-t! A felső állásban már eléggé ki kellett emelkednem az ülésből (de nem felállni), hogy elérjem a menetszelet, így akár 2 méteres embernek is jó lehet. ;) A konzolon 1-1db gyorszár van, ami a plexin belül van, így nagyon gyorsan állítható -akár egy piros lámpánál is; ha meg jön a nyár, akkor egyszerűen ki lehet húzni a konzolból és ott a levágott plexi a hűsítő menetszéllel!
Hátrányok: az Airflow plexit és a konzolt külön is meg lehet venni, nem is drága: 20e.-Ft alatt megvan a kettő, de egyrészt a gyári plexi lehet nem bírná el a súlyát +menetszelet, ezért le kell belőle vágni (legalábbis én erősen ajánlottnak mondanám) és az Airflow konzolának a felfúrása sem egyszerű: oldalanként 3 furat kell neki (4-20-4mm) + ezeknek még párhuzamosnak is kell lenniük, hogy a konzolban tudjon csúszni a plexi. Viszont a végeredmény mosolyt csal az arcomra, tegnap értem haza egy 2300km túráról, aminek a vége 800km autópálya volt, szóval leteszteltem és megveregettem a vállam! :D