Egyetértek. Az index nem dizájnelem, hanem jelzőberendezés, ami tájékoztatja a többi közlekedőt irányváltási szándékunkról. Borostyánsárga kell-egyes rocskákon zöldessárga LED? Ezt hogyan? A KRESZ mit ír elő? Beépítik a lámpatestbe? Nem látszik-balesetveszélyes! Lásd III-as Golf, Peugeot 206. Fontos feltétel a láthatóság és a könnyű felismerése, feltűnő helyre kell tervezni, ha villog, messziről ordítson, mindenféle más elhelyezett zavaró fényforrástól külön.
Eddig még nem nagyon volt alkalmam megfigyelni az osztott lámpásnak az indexét működés közben, de ma sikerült. Tehát most már tudom, hogy nem csak a belső részen működik az index, hanem végig mindkét rész alján. De nekem akkor sem tetszik az osztott lámpás orra. És persze továbbra is marhaságnak tartom, ha egy autón a lámpatest belső oldalán van az indexlámpa.
Persze, hiszen annak a "faceliftnek" éppen az volt a lényege, hogy kettéosztották az első lámpát. És azért az idézőjel, mert szerintem ez is inkább elszabás volt, mint ráncfelvarrás. Az egybelámpás esetleg még szóba jöhetne nálam, de az osztott lámpás nem tetszik. Az meg, hogy pont az indexlámpát tették a belső részbe, főleg nem. Nem tudom, ki találta ki ezt a marhaságot, hogy az indexlámpának nem kívül kell lenni, hanem belül, de igazán elhajthatták volna az illetőt melegebb éghajlatra.
Egy - most már - volt Telekomos kollégám személyi használatú autója hamarosan eladó lesz. 2016-os fekete Octavia Kombi, 1.0 tsi motorral, ~ 70000 km-el. Az autó vegyesen volt használva Bp és vidék, és volt benne jónéhány Francia út is (Budaőrs - Nizza).
Árat még nem tudok, de ha esetleg potenciálisan érdekel valakit itt a fórumban, akkor megírom, amint megtudom azt is.
Nem olyan vészes az! ...szerintem az 5 BAR az elég sok. (emlékeim szerint valahol 3,5 BAR után nyitnia kellene a nyomáshatároló szelepnek és onnan 3 BAR a plafon, de erre nem vennék teljesen biztos)
Egy közel 20 éves (?) autónál ezeknél az értékeknél nem nagyon kell izgulni.
Köszi mindenkinek a segítséget, lmgs szerelőjét hívta Imu2 elsőnek és hozzá vitte az autót miután megvette a megfelelő alkatrészt.
Hazajöttek az autóval gond nélkül.
Átnézte az autót alaposan, és olajnyomást is mért, 1,9-2,0 bar körül van, ennek utána kell járni majd (a hivatalos érték fordulaton 2,0-5,0 bar között van, ahogy néztem).
Azért nem biztos, hogy minden sarki boltban lesz ilyen. Az zöld szín a fontos. Ez a gomba 0.5bar nyomásnál zár, míg a méreteiben ugyan ilyen, de fekete gombák nyomásra nyitnak. Ez utóbbi szokott lenni a mezei autósboltokban.
Igen! Ez biza gomba csere és biztosan jó lesz! ...és még egy jó hír, nagy valószínűséggel ilyen gombát elég hamar be tud majd szerezni az első autósboltban és a csere sem egy nagy dolog.
Szóval ha jól okoskodtuk ki, akkor az van, hogy amíg van olajnyomás addig testre zár ez a sz.r és nem vinnyog a műszerfalon a piros lámpa. A gond ott van, hogy mivel f.ssa az olajat a sarura, ezért megszakad az áramkör és ha a fordulatszám 1500 felett van és kellően hosszú ideig szakadás van, akkor a műszerfal bejelez, 3 sípszó meg piros lámpa.
Lehúzta Imu2 a csatit, motor beindít, fordulatszám 1500 fölé és azonnal bejelzett.
Ezután megtörölgette az egészet, visszadugta a vezetéket, motor beindít, 1500 felé pörget sem jelzett.
1 perc járatás után megint tocsog az olajban az egész:
Hali! Első blikkre nézze meg az olajgomba csatlakozóját és ha belül olajos, akkor valamilyen féktisztítóval vagy bármivel mossa ki. Ebben az esetben valószínűleg átszakadt a gomba és az olaj miatt nem jó a kontaktus, emiatt jelez be. Velem előfordult már. Amúgy esetleg Aszti-t tudom javasolni megbízható szerelőként. Telefonszám itt: http://tischlermotor.hupont.hu/2/elerhetosegeim
Egyik fórumtársunk bajban van. Imu2 egy Octavia1-el van épp Budapesten, időnként bejelez neki az olajnyomás visszajelző. 1.6-os AEE motor. Nem mer hazaindulni vele (250 km, nagyrészt pálya család is vele van).
Olaj van a motorban, nincs fura hangja sem, időszakosan jelez be.
Valaki ismer olyan szerelőt aki meg tudná nézni holnap reggel az autót?
11. kerület környékén van, én 409-et ajánlottam neki, de persze nem biztos hogy éppen megoldható nála a dolog, ha tudtok még ajánlani valakit akit holnap reggel hívhat, jelezzétek!
FII. Műszerfal teteje hidegen nyöszörög. Kettéosztott kesztyűtartóm van, azaz a nagy alul, kisebbik felül, mindkettőnek van fedele. Van valami pont, ahová mondjuk szivacsot kell tenni? Az FI hajlamos volt ilyenre, azt az előbbi módon orvosolni lehetett, az FII-ről nem tudom. Ha egyszer bemelegedett, nincs hangja.
Kissé zavar, más gondot nem okoz. De szeretném végleg elnémítani.
Másik. Törött az egyik fényszórófülem. Javítókészlet van hozzá, viszont csavar nincs. Milyen kell hozzá, ha esetleg csinált már valaki ilyet?
Ez mennyire sürgős, vagy égető baj? Ősszel megy a kocsi műszakira, ha addig előfordul, akkor sosben lesz meg, amúgy most kivárok. Alig 18 éves az autó, hová sissek? :D
Amúgy ma meghajkurásztam a hétvégi autómat.... szeretem a Fabiát, de azért. :D
Nem olyan vészes az! ...és ami lényeg nem is olyan vészesen drága... Fontos, hogy mindkét oldalon cseréld ki és ne csak a csapágyat hanem a szilenteket is!